|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

תחקיר - השוחד שקיבל אולמרט

אולמרט רכש בית במחיר מתנה ברח' כרמיה 8 בירושלים מידי חברת אלומות מג הנדסה בע"מ אולמרט שילם רק 1.25 מיליון דולר וקיבל למעשה טובת הנאה בסך 320 אלף דולר מייד לאחר שרכש זורז הטיפול בפרויקט כרמיה והוא אושר ע"י ועדת השימור והוועדה המקומית למרות שמדובר בבניין בשימור ולמרות שהדבר נוגד את התב"ע
28/02/2006  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת אולמרט   |   תגובות

הפרשה הנחשפת כאן לראשונה הינה מהחמורות ביותר בישראל:

אהוד אולמרט - שר בממשלה, ראש העיר ירושלים לשעבר, המכהן בתקופה הרלוונטית כממלא-מקום ראש הממשלה, מחזיק בתיק משרד התעשיה והמסחר, מחזיק תיק מנהל התכנון, יו"ר מנהל מקרקעי ישראל ומחזיק תיק רשות השידור, מקבל שוחד. פשוטו כמשמעו.

אין מדובר בטובת הנאה קטנה, אלא בשוחד בסכום הנאמד בכ- 320 אלף דולר. השוחד ניתן באוקטובר 2004, בצורת דירה במחיר נמוך במיוחד בבניין ברח' כרמיה 8 בירושלים. המכירה לאולמרט בוצעה למעשה מצד החברה המוכרת, במחיר העלות. יאמר כאן, כי טובת ההנאה שקיבל אולמרט מרוכש ביתו בכ"ט בנובמבר (בירושלים), דניאל אברמס - הנושא נבדק עתה על-ידי מבקר המדינה - הינה קטנה ביחס לשוחד שקיבל בעסקת כרמיה. הנושא העיקרי עתה הינו קבלת הדירה במחיר מתנה במושבה הגרמנית בירושלים.

התחקיר שלהלן מתבסס על מידע שהגיע לידי. הוא נחשף עתה לראשונה, בשלמותו, באתר מחלקה ראשונה (Nfc.co.il). החשיפה מתאפשרת בזכות החוזים שהובאו לידי ומידע נוסף. התחקיר מגלה כיצד פעלו אולמרט ושותפיו בדרך מתוחכמת כדי להסוות את השוחד שניתן; וכיצד השתמשו בעסקת נדל"ן מורכבת כדי לטשטש את מתן השוחד.

המידע כולל מסמכים מהם ניתן ללמוד על העניינים שלהלן: היקף השוחד שקיבל אולמרט; השירות שביצע עבור מהנדס העיר ירושלים, אורי שטרית, שסייע לאולמרט ושותפיו בפרשה זו, וצורף באחרונה על-ידי אולמרט לרשימת קדימה לכנסת ה- 17; והתמורה הפנטסטית שבה זכתה היזמית - חברת אלומות מג הנדסה בע"מ, תמורת השוחד שהעניקה לאולמרט.

יודגש, כי בזכות מעמדו המיוחד ומהלכיו של אולמרט, העניקו ועדת השימור והוועדה המקומית בירושלים היתר לבניית הבית החדש שרכש אולמרט בפרויקט בכרמיה, וזאת בניגוד לתב"ע ותוך עקיפת החוק. זו התמורה המרכזית שקיבלה חברת אלומות בגין השוחד.

בשל קשר השתיקה בתקשורת - המחבל בהליך הדמוקרטי בישראל, העברתי (28.2.06) את התחקיר המלא, הכולל את המסמכים הרלוונטיים, גם לטיפולם של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, ככל שיימצאו לנכון.

לפי בדיקות שערכתי אני סבור, כי הממצאים טעונים חקירה מהירה וממצה.

נספחים

נספח 1
נספח 2.1-2.2
נספח 2.3-2.4
נספח 2.5
נספח 3
נספח 4
נספח 5.1
נספח 5.2

הביקורת הושתקה



20) הטיפול החריג והמועדף שקיבלו אלומות-אולמרט, צרם לרבים גם בעיריית ירושלים. ואכן, בעקבות כמה תלונות שהוגשו נדרשה לנושא מבקרת עיריית ירושלים, עו"ד שלומית רובין. נביא כאן כציטוט מקצת מטיעוניה, כפי שאלה הוצגו במכתבה לאדריכלית אוסנת פוסט, מנהלת האגף לתכנון העיר (26.10.05):

- מבדיקת הממצאים בתיק הנ"ל עולה, כי בקשת היזם והסכמת האגף לתכנון עיר לפירוקו של הבניין והרכבתו מחדש, אפילו בנאמנות מלאה למקור, נוגדת לכאורה את סעיף 10 בתקנות תב"ע 2154 החל במקום (להלן: התב"ע). הסעיף הנ"ל אינו מתיר את הריסתם של בניינים המצויים בגבולות התוכנית פרט לבניינים המסומנים כ'חריגים'.

- בחינת הבקשה מראה כי התשריט כולל הגבהת הבניין בכ- 240 ס"מ. ההגבהה גורמת לתוספת קומה שלישית לבניין בניגוד להוראות סעיף 10.1 בתב"ע הקובע כי בבניין המסומן בנספח בסימן (מלבן שחור) לא תותר עליו כל תוספת בנייה.

- [...]

- הביקורת סבורה כי בהתאם לסעיף 13 לתקנות התכנון והבנייה (סטייה ניכרת בתוכנית), התשס"ב-2002, הריסת הבניין או חלקים ממנו (להלן: "המבנה") ובנייתו בתוספת קומה הם בגדר סטייה ניכרת, ומכאן שלא ניתן לאשר את הבקשה במתכונתה הנוכחית בהליך של הקלה אלא בהליך של שינוי תב"ע על כל החלקה.

- [...]

- הביקורת ממליצה לאגף התכנון לייזום שנוי/תיקון לתקנון של כל תב"ע העוסקת בשימור מבנים ואתרים במרחב תכנון ירושלים אם בה יש איסור מוחלט על פירוק והרכבה מחדש. בתקנון החדש ייכלל סעיף המתיר, במקרים מיוחדים בהם יש סכנה ליציבות המבנה, את פירוקו והרכבתו מחדש בנאמנות מלאה למבנה המקורי. המקרים המיוחדים הנ"ל הם אלה שלגביהם הוגשה חוות דעת של מהנדס מבנים מסוכנים מטעם העיריה ובה ייקבע כי הדרך היחידה להסרת הסכנה היא פירוק מבוקר של המבנה ובנייתו בנאמנות מלאה למקור.

המסמך המלא, ראו נספח 4

עד כאן החלקים המרכזיים בחוות דעתה של מבקרת העיריה, עו"ד שלומית רובין.

מיותר כמעט לציין: אגף ההנדסה בעיריה והוועדה המקומית לא התרגשו יותר מדי מביקורתה. זמן קצר לאחר מכן, על-בסיס חוות דעת כאילו הבניין עומד ליפול, דבר המשולל יסוד, העניקו לחברה היזמית את היתר הבניה.

התמורה שקיבלה אלומות בעד השוחד

11) חברת אלומות קיבלה בתמורה טובת הנאה בהיקף של מיליוני דולרים. מייד לאחר הרכישה, החלו המגעים בינה לבין מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים, כדי שזו תסיר את התנגדותה ההיסטורית לעריכת שינויים באתר, ובמיוחד כדי שתאפשר שינויים במבנה המוגדר כבניין לשימור.

12) מהנדס העיר, אורי שטרית, פעל לסייע לחברת אלומות, וכך גם לאולמרט. השניים מיודדים עוד מתקופת כהונתו של אולמרט כראש העיר, ומכוח זאת שאולמרט איפשר אז לשטרית, בצעד חריג - לעסוק בתכנון והנדסה באופן פרטי, בתקופה ששטרית כיהן כמהנדס העיר. מהנדס העיר הוא, כידוע, האיש המוסמך על-פי החוק לקבוע את עמדת העיריה בכל הנוגע לתוכניות בניה.

13) בפרשה שלפנינו, שטרית סלל את הדרך וזז הצידה. למעשה, מאמצע 2005 ועד פרישתו לפני מס' שבועות, הוא הפקיד בידי סגניתו, אדריכלית אסנת פוסט, את הטיפול בפרויקט כרמיה. פוסט, המשמשת מנהלת האגף לתכנון עיר, ידעה היטב מה מצופה ממנה. היא סייעה רבות באישור התוכניות שהוגשו, למרות שאלה נוגדות את התב"ע. לראיה: בקשת היזמים הוצגה לפתע כיוזמת העיריה...

14) יותר מזה: נודע לי, כי פקיד בכיר שטיפל בתוכניות הבניה והביע מורת רוח ממה שנעשה, הוזז הצידה. התיק נמשך ממנו וניתן לאחר.

15) במשך שנים רבות מאוד סירבה עיריית ירושלים להתיר בניה באתר, וכל-שכן להתיר שינוי מראה הנכס הידוע כבניין לשימור.לדוגמא: איש העסקים האמריקני, ניל טלהיים, התעניין ברכישת הנכס ובבניה במקום, אך הובהר לנציגיו כי אין על מה לדבר.

16) ואכן, לאחר שאולמרט רכש את הנכס החלו העניינים לרוץ. לעובדי מחלקת ההנדסה, כמו גם לחברי ועדת השימור ולחברי הוועדה המקומית, היה ברור כי האישור דרוש במהירות האפשרית, עבור הנכס שבו יש לאולמרט עניין אישי.

17) התיק נפתח על-ידי היזמים ביום 28.06.05. תשלום מקדמה בוצע ביום 04.07.05. תוכנית הפירוק וההרכבה של הבנין אושרה בוועדת שימור בישיבתה מיום 29.8.05. בהליך מזורז מאוד הושלמו עד נובמבר 2005 ההליכים, הן בוועדת שימור והן בוועדה המקומית, והותר ליזמית (חברת אלומות) להתחיל בבניה, בכפוף להתנגדויות שיישמעו בפני ועדת ערר אליה הועבר הטיפול לפי החלטה מיום 27.02.06.

- על הלו"ז החפוז, ראו נספח 3

18) הבניה באתר הותרה ליזמים גם בשטח הסמוך שנרכש. גם כאן יוכלו היזמים לבנות שלוש יחידות דיור. החברה מבקשת לבנות במקום בניין "תאום" לבניין שבו נמכרה דירה לאולמרט. הנה כי כן: השימוש בשמו ובמעמדו של אולמרט מאפשר לחברה הרוכשת להכפיל את הרווח – בסך-הכל לבנות שש יחידות - ולהשיג רווח עצום תמורת השוחד שניתן לאולמרט.

19) על-פי הערכות בחברה הבונה, עם השלמת הבניה באתר עשוי הפרויקט להכפיל את שוויו ולהגיע לכ- 10000 דולר למ"ר.

מכירת הבית בכ"ט בנובמבר

1) הפרשה מתחילה בראשית 2004. על-פי חוזה מיום 29.01.04, מכר אולמרט את ביתו ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים, לאיל ההון דניאל אברמס, תמורת 2.7 מיליון דולר - 461 מ"ר, לפי 5857 דולר למ"ר. הבית מצוי בשכונת קטמון הוותיקה. אברמס רוכש את הבית באמצעות חברה זרה הרשומה באיי הבתולה.

2) אולמרט ממשיך להתגורר בדירה. על-פי ההסכם מינואר 2004, הוא זכאי להישאר בדירה עד סוף 2004. בינתיים, הוא ורעייתו מחפשים לרכוש נכס. ביום 19.01.05 הם שוכרים את הבית שמכרו לתקופה של שלוש שנים. המחיר – 2250 דולר לחודש, מחיר נמוך יחסית בהשוואה למחיר ההון שהשקיע הקונה. המחיר הריאלי אותה עת הינו 6750 דולר לחודש, ומחיר השוק צריך להיות לפחות 5000 דולר לחודש.

את הפרטים שלעיל חשפנו כבר והם מטופלים עתה על-ידי מבקר המדינה.
אך כל זה הוא "הכסף הקטן".

סיכום

1) בתחקיר זה הצבענו על השוחד שקיבל אולמרט, בתמורה לשימוש במעמדו ותוך מעורבותו הפעילה. מידע זה מתברר מהחוזים שנחתמו בין אלומות לבין בעלי הקרקע, שהגיעו לידי.

2) חשפנו כאן, כי היתר הבניה למבנה ניתן תוך חריגה מהתב"ע, וזאת בניגוד לחוק;

3) חקירת אולמרט ושותפיו למעשים הפסולים הינה חיונית ביותר, דווקא בשל זאת שמדובר בתקופת בחירות. ציבור הבוחרים זכאי לדעת מי האיש המוצג כמועמד לראשות הממשלה.

4) אולמרט נמנע עד כה ממתן תגובה באשר לסכום הרכישה וגודל הדירה הנרכשת.

קניית הבית בכרמיה 8

3) ואכן, אולמרט ורעייתו מחליטים לרכוש בית במושבה הגרמנית, אזור הנחשב אחד היוקרתיים ביותר. אולמרט מקבל מידע על אודות הנכס ברח' כרמיה 8 בירושלים, שרכישת חלקים ממנו החלה על-ידי חברת אלומות מג הנדסה בע"מ (להלן: "אלומות"). על-פי החשד, המידע הובא לידיעתו על-ידי גורם המקורב לבכיר בעיריה. אחד מבעליה של אלומות הוא היזם גיל מסטיי. המדובר במיקום מבוקש ביותר, בלב ליבה של המושבה הגרמנית היוקרתית והוותיקה. הבית בכרמיה שנבנה על-ידי הטמפלרים ידוע כבניין לשימור. עשרות שנים דוחה העיריה בקשות להגשת תוכניות לשינויים במבנה. ערכו הגבוה נובע הן מייחוסו והן בשל המיקום הנחשב לאחד היוקרתיים באזור ירושלים.

4) כבר בשלבים הראשונים של המו"מ החליטו מנהלי אלומות להעניק לאולמרט הטבה מפליגה, הן כדי להשתמש בשמו ובמעמדו כדי למנף ולקדם את הפרויקט, והן כדי לקשור עימו קשרים. אחרי הכל, מדובר בשר בכיר בממשלה, ומי שמחזיק בתפקיד יושב-ראש מנהל מקרקעי ישראל. אלומות נזקקת לרשויות בישראל, במיוחד בשל עיסוקה – יזמית בתחום הנדל"ן.

5) ואכן, לאחר מו"מ קצר נחתם ביום 12.10.04 חוזה בין הצדדים ובמסגרתו בוצעה העסקה הבאה:

- אולמרט (ורעייתו) רוכשים דירה בשטח של 183.67 מ"ר באתר שייבנה;
- המחיר שנקבע הוא 1250000, וסכום זה כולל מע"מ (מיליון ורבע דולר);
- בני הזוג יקבלו את הדירה תוך 36 חודשים.

6) על-פי מחיר העסקה, רוכש אולמרט את הבית החדש ב- 1068 אלף דולר (בתוספת מע"מ), לפי מחיר 6805 דולר למ"ר, או 5817 דולר למ"ר, ללא מע"מ. מחיר זה נמוך מאוד מהנדרש, כפי שיובהר להלן.

7) חברת אלומות רכשה עד אוקטובר 2004, בשלוש עסקות, 262.8 מ"ר מהשטחים באתר תמורת 1.687 מיליון דולר, היינו: לפי 6421 דולרים למ"ר. השטחים נרכשו מאת: נחום בן-צבי, יוסף ליכטמן ודבורה גנני אלעד;

8) בדצמבר 2004 רכשה שטח נוסף מאלי ומירה שדות (פישמן), ובמרס 2005 רכשה שטח ממאיה דוטש. שתי הרכישות הינן בשטח כולל של 76.5 מ"ר ובסכום כולל של 449.68 אלף דולר, היינו: לפי 5878 דולר למ"ר.

9) בסך-הכל רכשה אלומות 339.3 מ"ר ושילמה 2137180 דולר, שהם: 6298 דולר למ"ר.

לפי תוכניות הבניה, החברה מתכננת לבנות 684.94 מ"ר.

- הפירוט המלא, ראו נספח 1
- חוזי הרכישה, ראו נספחים 2.1-2.5


10) המחיר ששילם אולמרט הינו מחיר מתנה, וכאן גלום השוחד:

- חברת אלומות מכרה לאולמרט את הנכס במחיר עלות - מרכיב הקרקע והבניה בלבד, מבלי שתקבל סכום כלשהו תמורת היזמות והסיכון. אולמרט מכר את ביתו בכ"ט בנובמבר לפי 5856 דולר למ"ר (אזור רועש יחסית עם בתי ספר סמוכים), ורכש את הבית החדש, המצוי כאמור במושבה הגרמנית, במחיר מתנה לפי 5817 דולר למ"ר.

- על-פי המידע שהובא לידי, העלות הכוללת לאלומות הינה 5118 דולר למ"ר. לזאת יש להוסיף מס רכישה, אגרות לעיריה, תשלום בגין תכנון, ותשלום מס שבח בעת המכירה. המחיר הכולל מגיע לכ- 5500 דולר למ"ר, לפחות;

- העלות האמיתית של היחידה שנמכרה לאולמרט, באזור המושבה הגרמנית, בהתחשב בהון שהושקע ובסיכונים לחברה, ובהתחשב בכך שרכישת המגרשים טרם הושלמה עד אותה עת; ובכלל – בטרם הוצאו תוכניות בניה, צריכה להיות גבוהה בכ- 30% לפחות. היינו: 1388 אלף דולר, ובתוספת מע"מ. מכל מקום: זה מתח הרווחים של החברה הרוכשת, בעסקות קודמות אחרות.

- ההטבה האמיתית גדולה עוד יותר, שכן אולמרט יקבל שטחים נוספים, בהם חניה אחת או שתיים וכן חלקו בשטח המשותף.


המתנה האמיתית שקיבל אולמרט בעת הקניה הינה כ- 320 אלף דולר. זה השוחד שקיבל תמורת השימוש בשמו והסיוע מצד מקורביו בעיריה באישור תוכניות הבניה.


[הרווח של אולמרט גדול בהרבה בשל עליית השווי מעת הרכישה, ובמיוחד בשל זאת שהותר ליזמית, בדרך לא דרך, לבצע שינויים בנכס ולבנות בתי יוקרה].

המידע הזה לא היה יכול להיחשף בביקורת רגילה של מבקר המדינה ו/או היועץ המשפטי לממשלה – גם אם מסר אולמרט את חוזה הרכישה לידיהם. על-פי המידע המצוי בידי, אולמרט אכן דיווח למבקר המדינה על רכישת הנכס ב- 1.25 מיליון דולר (כולל מע"מ). ואולם, החוזים האחרים, ובמיוחד חוזי רכישת השטחים מהדיירים הוותיקים ו/או בעל הקרקע, לא נמסרו ולא נודעו למבקר. מאליו מובן, כי רק החוזים האלה יכולים לשפוך אור על אודות העלות האמיתית של המקרקעין ועל היקף השוחד שאולמרט מקבל למעשה.

תוכניות הבניה שאושרו נוגדות את חובת השימור

21) על-פי התב"ע, נאסר כל שינוי במבנה אלא בהיתר הוועדה המחוזית. אלא שבמקרה זה, ובמיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בעניין אישי של אולמרט ובבית הנבנה גם עבורו, התירו הן העיריה והן הוועדה המקומית את השינויים המבוקשים, תוך חריגה מסמכותם.

22) הוועדה התירה פירוק והרכבה מחדש של הבניין, תוך עריכת השינויים הבאים:

- מפלס רצפת קומת הקרקע יוגבה בכ- 1.44 מטר;
- מעקב המרפסת ישולב ויוגבה 1.8 מ' בהתאם לאופי הבניין וסביבתו;
- הוועדה מתירה ליזמים לחבר בגשרון את שני הבניינים המתוכננים;
- הוועדה התירה התקנת חלונות שונים בצורתם מאלו הקיימים במקור.

הוועדה מנמקת את היענותה לבקשת היזמים, בטיעונים שהועלו על-ידי אנשי מקצוע שאמרו: "הליך פירוק והרכבה יהיה ההליך הראוי לשימור המבנה הייחודי למשך זמן רב וכן גם להתאמתו למגורים בסטנדרטים הקיימים כיום ובנאמנות למקור".

המסמכים המלאי, ראו נספחים 5.1-5.2

תאריך:  28/02/2006   |   עודכן:  03/05/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביצע במרס 2000 בוררות פיקטיבית, הכשיר הוצאת 6.2 מיליון ש"ח במרמה ובתחבולה מאגודת בית"ר ירושלים, ונתן ידו לעבירות חמורות שבוצעו, לרבות לגזילת כספי נושים, ובהם שלטונות מס הכנסה, שחקנים (למשל: רונן חרזי), בנקים, ובהם בנק לאומי, ואחרים. כך עולה ממידע שהובא ל- Nfc.
19/02/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
איסמאעיל עבד אלסלאם אחמד הנייה נולד ב- 1963 במחנה הפליטים שאטי שברצועת עזה. מקור משפחתו מהכפר ג'ורה הסמוך לאשקלון.
11/02/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   תחקירים

28/01/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים

11/11/2005  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
יש לי הרושם שכל מה שמנסים לשדר פרנסי המדינה, שופטי ישראל והאמונים על שמירת החוק, זה את המושג "חבל על הזמן". כמעט מדי יום אני נתקל באופן חד וברור בקיום האימרה היהודית העתיקה "צדיק ורע לו רשע וטוב לו". מספר דוגמאות להמחשה:
14/10/2005  |  אלכס לוין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
החל שלב ההוכחות בקובלנה שהגיש ליברמן נגד כמיסה    כבר עתה נראה: טיעוניו של כמיסה, לפיהם ליברמן הזמין כביכול רצח של סנדו מזור, ייוותרו בגדר סיפורי בדים    האמת הפשוטה: כמיסה ניסה להוצ...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il