|
|
|
|
11:00-08:00 הכנסת קטר ו-4 קרונות רכבת למנהרה. התכנסות ופריסת הכוחות במנהרה ובפיר ממנו יחולצו הנוסעים והנפגעים ובמרכז האנרגיה אשר בו יפרסו החפ"קים ומטה התרגיל שינווט וינהל את האירוע. | |
14:00 -11:00 התחלת התרגיל בשטח. | |
|
|
|
|
|
|
- בשעה 11:00 פרצה שריפה בקרון האחרון של רכבת נוסעים הנמצאת בדרכה לעיר מודיעין לקראת כניסה למנהרה 21. | |
- השריפה התגלתה לאחר כניסתה של הרכבת למנהרה 21. | |
- ניסיון לנתק קרון אחרון לא צלח, לאחר שהאש עוברת גם לקרון נוסף, הנהג עצר את הרכבת במנהרה. חשש להתפשטות האש לקרונות נוספים ולקטר עצמו. נוסעים שיצאו מהקרונות פזורים לאורך המסילה (מספרם ומצבם לא ידוע) בחלקם יוצאים מהפירים והפורטל המזרחי. | |
- הופעלו מערכות חירום אוטומטיות במנהרה. | |
- משטרת ישראל, כיבוי אש ומד"א בדרכם למקום האירוע. | |
|
|
|
|
רכב שנשרף יכול להיות דבר לא נעים, אך מה קורה כאשר אוחזת אש בקרון גדול של רכבת. בדיוק לשם כך ידמו רכבת ישראל וכוחות הביטחון אירוע אסון רב-נפגעים במנהרת רכבת.
הדבר מתבצע במסגרת ההיערכות לפתיחת קטע מסילת הרכבת מתחנת "פאתי מודיעין" לתחנת "מודיעין מרכז", ומדובר בתרגיל ראשון מסוגו לבחינת מערך התגובה המבצעי של הרכבת.
בתרגיל ייבחנו התגובה המבצעית של כוחות החילוץ וההצלה משטרת ישראל, כיבוי אש, מגן דוד אדום, פיקוד העורף, עיריית מודיעין, המשרד להגנת הסביבה וגורמי רכבת ישראל במקרה של אירוע רב-נפגעים. תוך כך יושם דגש על שימוש במערכות החירום המותקנות במנהרה, בציוד של כיבוי אש מסיכות חמצן ומכשור לפריצה וכניסה לקרון שיש בו שריפה.
בתרגיל יופעלו כלל מערכת החירום במנהרה (איוורור, כיבוי אש, כריזה, מצלמות, תאורת חירום ומכשירי קשר וטלפוניה בחירום). הרכבת תאויש על-ידי צוות מלא (נהג, פקח ומאבטח) וייעשה פיזור נוסעים ועשרות נפגעים מדומים לאורך המסילה ובקרונות עצמם. כמו-כן יבוימו תקלות בתקשורת סלולרית והפסקות חשמל.
מלבד נציגים מכל חטיבות רכבת ישראל, בתרגיל ישתתפו מעל 200 קצינים ושוטרים של משטרת ישראל ועוד כ-100 משתתפים של צוותי מד"א, כיבוי-אש, צוותים מבה"ד 16 של פיקוד העורף, צוות כוננות של המשרד לאיכות הסביבה, צוותי ביטחון ורווחה של עיריית מודיעין ונציגים של רכבת ישראל.