בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הכסת"ח: לוח זמנים חדש ברכבת
|
איך מונעים איחורים? זמני הנסיעות יוארכו ויהיו פחות רכבות ● רכבת ישראל: ההתאמות בלוח הן ניסיון להתמודד עם הביקוש הגדל ועם אילוצי הרחבת התשתיות
|
פחות רכבות - יותר איחורים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
במוצאי שבת הקרובה (15.3.08) ייכנס לתוקפו לוח זמנים מחודש ברכבת ישראל. השינויים שנערכו בלוח הזמנים נולדו בעקבות גל תלונות על איחורים ברכבת. זמן הנסיעה יוארך וחלק מן הרכבות יקוצצו. למעשה אין מדובר במתן פתרון לנוסעים אלא במיגננה של רכבת ישראל מפני הביקורת שמוטחת בה מצד הנוסעים. בין השינויים המשמעותיים: - קו באר שבע-תל אביב - תתבטל עצירת הרכבת בנתב"ג והרכבות ייסעו ישירות. ברכבת אומרים שביטול מעבר הרכבת בנתב"ג, יאפשר הקצאת זמן לניהול נכון של העיכובים הנגרמים כתוצאה מעבודות הפיתוח, מה שיוביל לשיפור רמת הדיוק של הרכבות הפועלות בקו זה. דא עקא, זמן הנסיעה לא יתקצר, בטענה שעבודות הפיתוח בקו נמשכות.
קו זה, והמשכו לחיפה ולנהריה, הוא אחד הקווים הארוכים והעמוסים ביותר שמפעילה רכבת ישראל, והיא טוענת כי כל שיפור בהפעלתו, משפיע על כלל הרכבות. עם זאת, ניתן יהיה להמשיך ולנסוע ברכבת מבאר שבע לנתב"ג על-ידי החלפת רכבת בתחנה ההגנה בתל אביב. בקו באר שבע-תל אביב מתנהלות מזה שנתיים עבודות להכפלת המסילה בהשקעה של כשני מיליארד שקלים. ברכבת ישראל מעריכים כי במהלך השנתיים הקרובות יצטמצם משך הנסיעה בהדרגה ורק בתוך שלוש שנים, זמן הנסיעה בקו יתקצר לכ-55 דקות, וכמו כן תתאפשר הפעלתו מחדש של קו נוסף דרך נתב"ג, בנוסף לקו הישיר. - גם בירושלים נמשכות הבעיות. בקו ירושלים-תל אביב יופעל קו רציף ללא החלפת רכבת בבית שמש. כמו כן תרד תדירות הרכבות הנוסעות בקו זה בשעות השפל, והחל ממוצאי שבת, תפעלנה בקו רק 21 רכבות במקום 29 רכבות עד כה. עם זאת, תדירות הרכבות בין בית שמש לתל אביב לא תשתנה. ברכבת מנמקים את המהלך בצורך להקצות זמן ממושך יותר לתחזוקת המסילה והציוד.
- ובעיר מודיעין דחייה של פתיחת התחנה השנייה. מועד פתיחת התחנה המקורי נדחה ל-1 באפריל 2008 בשל השלמת עבודות פיתוח של משרד השיכון. מה שמעכב את הפתיחה הוא עניינים בטיחותיים להסדרת הצומת הסמוך - מעבר חציה להולכי רגל, מפרצים להורדת ולהעלאת נוסעים מאוטובוסים ועוד, בתיאום עם חברת האוטובוסים קונקס. בספטמבר 2007 השיקה רכבת ישראל, בעלות של 1.5 מיליארד שקל, את תחנת "פאתי מודיעין" במסגרת הפרויקט לסלילת קו הרכבת תל אביב-נתב"ג-מודיעין. "מודיעין מרכז" נמצאת במרכז העיר, 6 ק"מ מתחנת פאתי מודיעין ופתיחתה מהווה השלמת מהלך הפעלת הרכבת בעיר. על-פי הערכות רכבת ישראל, צפי הנוסעים בקו לשנת 2008 יעמוד על כמיליון נוסעים וכ-1.2 מיליון נוסעים בשנים שלאחר מכן, המהווים מעל לכ-4,000 נוסעים ביום.
לוח הזמנים החדש עולה היום ל אתר האינטרנט של רכבת ישראל. מרכבת ישראל נמסר כי לוח הזמנים החדש בא להתמודד עם העלייה המשמעותית והנמשכת בכמות הנוסעים ומאילוצים הקשורים בעבודות תשתית נרחבות לחיבור הפריפריה למרכז. "יצוין, כי רק בשנה החולפת נסעו ברכבת למעלה מ-30 מיליון נוסעים, המהווים למעלה מ-110 אלף נוסעים ליום - גידול של 12% במספר הנוסעים בשנה שקדמה לה, תוך צפי לגידול של כ-9% נוספים במהלך השנה הקרובה. קצב הגידול בכמות הנוסעים מהיר יותר מהגידול במשאבי הרכבת".
|
תאריך:
|
11/03/2008
|
|
|
עודכן:
|
11/03/2008
|
|
עידן יוסף
|
הכסת"ח: לוח זמנים חדש ברכבת
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קובי 333
|
11/03/08 15:25
|
|
2
|
|
אשר דעדוש
|
11/03/08 22:23
|
|
3
|
|
אמיריי
|
16/03/08 19:31
|
|
רכבת ישראל ביטלה באחרונה את האפשרות, הניתנת לאזרחים ותיקים, לקנות כרטיסים בהנחה של 50% בקופות האוטומטיות. אזרח כזה חייב, מעתה, לעמוד בתור לקופה כדי לקבל את ההנחה.
|
|
|
|