|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

תוכנית שידורי Yes דוקו - אוקטובר 2008

- הודעה מטעם Yes
16/09/2008  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: שירי גרינברג  |    |  יועצת תקשורת

מיוחד! 19.10-4.11: אמריקה בוחרת

לקראת האירוע הפוליטי העולמי החשוב של השנה, Yes דוקו יוצא למסע מחוף לחוף (ומרחיק אף עד הירח) עם מקבץ חד-פעמי של סרטים חדשים ומצוינים על בחירות, על דמוקרטיה, על אמריקה.

המסע שלנו מתחיל בפוליטיקה הארד-קור, בלב ליבה של מערכת הבחירות האמריקנית:

בחזרה לחמ"ל
The Return of the War Room
בכורה: שלישי, 4.11, יום הבחירות, 22:00


בשנת 1992 תיעד הבמאי ד.א פֶּניבֵּייקֶר, את הקלחת הרוחשת מאחורי הקלעים של מסע הבחירות של ביל קלינטון לנשיאות ארה"ב. הסרט, שהיה מועמד לאוסקר® בשנת 1994, התמקד בשניים ממובילי הקמפיין, ג'ורג' סטפנופולוס וג'יימס קארוויל, אשר שמם אומר דבר או שניים גם לפוליטיקאים הישראלים ולצאן מרעיתם (קארוויל, היועץ הפוליטי והאסטרטג, שיזם בין השאר את הפקת הסרט "כל אנשי המלך", הוא גם זה שהביא את אהוד ברק לראשות הממשלה).

15 שנה מאוחר יותר, ב-2008, מתעד פניבייקר את מסע הבחירות הנוכחי. אנו פוגשים את הדמויות המרכזיות שהובילו את הקמפיין של אז, כמו גם כוחות חדשים, שקובעים את האסטרטגיות ואת המהלכים של המועמדים.

הפקת הסרט עדיין בעיצומה, והסרט ישודר ב-yes דוקו בבכורה בלעדית במקביל לשידורו באמריקה, בסוף אוקטובר, בערוץ Sundance, אשר בניהולו של רוברט רדפורד.

בימים אלה עמלים ב-yes דוקו על רטרוספקטיבה מרשימה של מיטב סרטיו. הסרט הראשון, חדר מלחמה The War Room, ישודר ביום שני, 3.11, ב-22:00 (96 דק', ארה"ב, 1993). ערב לאחר מכן, הוא יום הבחירות, נשדר את "בחזרה לחמ"ל".

בימוי: ד.א פניבייקר, כריס הג'דס (ארה"ב, 2008).

בנאדם לא סביר
An Unreasonable Man
בכורה: ראשון, 19.10, 22:00


ב-1966 שלח "ג'נרל מוטורס", התאגיד החזק בעולם, חוקרים פרטיים במטרה לחפור ולמצוא פרטים מלוכלכים על עו"ד אלמוני למדי, בן 32 - ראלף נֵיידֶר. ניידר כתב ספר בו מתח ביקורת על אחת המכוניות של החברה - הקוֹרְוֵואיר. השערורייה שנולדה בעקבות חשיפת מסע ההכפשה גרמה להפיכתו של ניידר למנהיג תנועת הצרכנים המודרנית, ובעצם לאחד מהאמריקנים הנערצים ביותר. במהלך 30 השנים הבאות, יבנה ניידר - מבלי שבכל התקופה הזו יאחז בתפקיד ציבורי רשמי כלשהו - רקורד חקיקתי מרשים, שיעמיד תחרות ראויה לכל נשיא מכהן.

הקרדיט לדברים רבים שהאמריקנים לוקחים כמובן מאליו, כמו - חגורות בטיחות, כריות אוויר, סימון מוצרים, התנגדות לנשק גרעיני - מגיע לניידר ולקבוצות שהפעיל. למותר לציין שההשפעות הללו חצו את גבולות אמריקה.

עם זאת, כשרוב האנשים שומעים את השם "ראלף ניידר", הם עדיין חושבים על האיש שבגללו קיבל העולם את ג'ורג' וו. בוש. כתוצאה מכך, אחרי שהצליח לשמר את הפופולריות שלו באופן חסר תקדים למשך זמן רב כל כך, הוא הפך למוקצה אפילו בקרב חברים ובני ברית לשעבר.

למה זה קרה? האם באמת יש להאשים את ניידר על מוראות בוש? מי נשאר לעמוד לצידו? האם הדמוקרטיה האמריקנית הפכה להונאת צרכנים אחת גדולה?

תוך שימוש בקטעי ארכיון נדירים, ראיונות שצולמו במשך למעלה משנתיים ועיצוב גרפי מעורר השתאות, פורש הסרט את חייו של אחד האמריקנים החשובים, המיוחדים וגם השנויים ביותר במחלוקת של חצי המאה האחרונה.

בימוי: הנרייט מאנטל, סטיב סקרווואן (122 דק', ארה"ב, 2006)

עמוק בבוץ
Knee Deep
בכורה: חמישי, 23.10, 22:00


סיפור אמיתי לגמרי על אהבה, בגידה, ניסיון לרצח ושאר ערכי משפחה. אם אתם נוסעים במקרה במיין, אז אחרי שאתם עוברים את החוף של חופשות הקיץ, תמצאו את עצמכם במיין שונה לגמרי - זו של השדות, החוות והבוץ. זהו הנוף בו מתרחשת העלילה הביזארית של "עמוק בבוץ".

זה סיפור מריר-מתוק על נער חווה ממיין, שמקדיש את כל חייו לחווה המשפחתית, רק כדי שאמו תנסה לקחת ממנו את העולם היחיד שהוא מכיר. לג'וש אוסבורן יש השכלה של שש שנות לימוד, חבֵרה תחמנית, תובע מחוזי סימפטי אך נחוש וקבוצה של חברים ובני משפחה, שכולם מוכנים בכל לב לעזור לו בתוכנית הפשוטה שלו:
להרוג את אמא שלו ולהשאיר את החווה.

הדמויות של הדוקו הזה, שצולם במהלך שנתיים, והסיפור ההזוי הזה, מוכיחים שוב שלפעמים האמת מוזרה יותר מכל בדיון.

בימוי: מייקל צ'נדלר (81 דק', ארה"ב, 2007)

בצילו של הירח
In The Shadow of the Moon
בכורה: ראשון, 26.10, 22:00


השחקן והבמאי זוכה האוסקר® רון הווארד, מציג את סיפורן של תשע החלליות האמריקניות, שיצאו לירח בין השנים 1968 ו-1972.
שנים-עשר אנשים זכו ללכת על פניו. שנים-עשר האנשים הללו הם היחידים שצעדו על עולם אחר. "בצילו של הירח" מקבץ לראשונה, וייתכן שגם לאחרונה, את כל אלה שנשארו בחיים מכל מסעות אפולו לירח ומאפשר להם לספר בעצמם את הסיפור המופלא הזה.

בימוי: דיוויד סינגטון (109 דק', ארה"ב, 2007)

המגייס
The Recruiter
בכורה: שלישי, 21.10, 22:00


מדובר בתופעה הולכת ומתרחבת ברחבי ארה"ב - קידום אינטנסיבי והשקעת משאבים אדירים בהגברת הגיוס לצבא האמריקני. הסרט מתמקד ברב-סמל קליי אוסי מלואיזיאנה, אחד המגייסים המצליחים ביותר באמריקה. כמעט כל חייו מוקדשים למה שהוא רואה כשליחות - מציאת מועמדים חדשים לגיוס בעיר הולדתו - הוּמה, לואיזיאנה. במקביל, עוקב הסרט אחר סיפוריהם של לורן, מאט ובוי - שלושה בני נוער שאוסי גייס לצבא לא מכבר. המגוייסים החדשים בילו את הסמסטרים האחרונים בתיכון כדי לסיים את לימודיהם ולהכין עצמם לטירונות. אחרי בחינות הבגרות, אנו עוברים איתם את המהפך - שאנחנו כאן מכירים כל-כך טוב - מאזרחי העולם, לחיילים ממושמעים.

בימוי: אדט בלזברג (86 דק', ארה"ב, 2008)

המשתמטים
"המלחמה הטובה" ואלה שסירבו להשתתף בה
The Good War and Those Who Refused To Fight It
בכורה: ראשון, 2.11, 22:00


הנה סיפור פחות ידוע - במלחה"ע ה-2, היו גם אמריקנים אשר מטעמי מצפון התנגדו ללכת ל"מלחמה הטובה". זה סיפור של אומץ אישי ונון-קונפורמיזם, המבוססים הן על השקפות עולם והן על אמונה דתית. אלה אנשים, שלמרות שהם אוהבים את הארץ שלהם, הם אינם מסוגלים להרוג אנשים אחרים. כמה אנשים יוצאי דופן שכאלה, שהלכו נגד הזרם של אחת מהמוצדקות שבמלחמות המאה ה-20, מספרים לראשונה את סיפורם.

גם במלחה"ע ה-2, ממש כמו היום, האמריקנים התייחסו לאלה שהתנגדו למלחמות כפחדנים לא פטריוטיים. אלפים סירבו לקחת חלק במאמץ המלחמתי והעדיפו לבלות בכלא, מוקעים ע"י אומה שלמה, כולל ע"י משפחותיהם וחבריהם. למרות שעברה מאז כבר למעלה מחצי מאה - הסיפור הזה טרם סופר.

בימוי: ג'ודית ארליך, ריק טג'אדה פלורס (57 דק', ארה"ב, 2000)

שיקאגו 10
Chicago 10
בכורה: רביעי, 29.10, 22:00


מאת הבמאי של הסרט המצויין The Kid Stays in the Picture, מגיע סרט קולנוע מדהים ביופיו, מותח, דרמטי, מרגש (וגם פסיכדלי) על אירוע פוליטי מכונן בארה"ב של שנות ה-60:

ב-1968, בעת כנס של המפלגה הדמוקרטית, מפגינים שלא קיבלו אישור להפגין, עוררו את זעמה של משטרת שיקאגו. המשטרה פתחה מיד במלחמה חסרת-פשרות בת שבוע כנגד המפגינים. ההתפרעויות תועדו היטב ע"י הטלוויזיה ונצפו באדיקות ע"י 50 מיליון צופיה. האירועים גרמו לקיטוב במדינה. שמונה מהאקטיביסטים הקולניים ביותר הפכו לשעיר לעזאזל של הממשלה והואשמו באחריות לאלימות. הם הובאו למשפט שנה מאוחר יותר. הנאשמים ייצגו למעשה תנועה אנטי-מלחמתית אמריקנית רחבה.

כבר מתחילתו, הפך המשפט לקרקס, כאשר שמונת הנאשמים נמצאים במסלול התנגשות עם הממשל. הדרמה המשפטית מסופרת באנימציה, כאשר הדמויות מדובבות בידי שחקנים מוכרים, בעוד הדרמה ברחובות שיקאגו משורטטת ע"י קטעי ארכיון מרהיבים ודרמטיים.
למעשה, שיקאגו 10 אינו רק דרמה משפטית-היסטורית על חופש הדיבור, זהו כמעט סגנון דוקומנטרי חדש.

בימוי: ברט מורגן (110 דק', ארה"ב, 2007)

לארי פלינט: תעזבו אותי בשקט
Larry Flynt: The Right to Be Left Alone
בכורה: חמישי, 30.10, 22:00


בתגובה מתוזמנת היטב, בעת שזכויות אזרח בסיסיות מועמדות למבחן בארה"ב, מציע הסרט הזה מבט פוקח עיניים על מאבקו הארוך והעיקש של המו"ל הקונטרוברסלי לארי פלינט להרחבת המסגרת של חופש הדיבור וחשיפת הצביעות של ההנהגה. עם קטעי ארכיון נדירים ובאמצעות ראיונות עומק עם פלינט עצמו, מתמקד הסרט בתסבוכות הפוליטיות שלו, בתיק התקדימי שבבית המשפט העליון בינו לבין ג'רי פלוול ובקמפיין שלו למושל קליפורניה ולנשיאות ארה"ב.

בימוי: ג'ואן ברוקר-מארקס (50 דק', צרפת, 2007)

ומה ישו היה קונה?
What Would Jesus Buy?
בכורה: שישי, 31.10, 22:00


הכומר בילי ומקהלת הגוספל של כנסיית "תפסיקו את השופינג" חוצים את אמריקה במטרה להציל את כריסטמס מה"שוֹפּוֹקֶליפּסָה", קרי, חיסולו של המין האנושי באמצעות מגיפת הקניות הבלתי-נשלטת, צריכת היתר ואש התמיד של גהינום חובות האשראי.

זוהי דוקו-קומדיה רצינית מאד, מבית היוצר של מורגן ספרלוק, על המיסחור המטורף של כריסטמס. הכומר בילי היה אידיאליסט תועה, שתפס טרמפים לניו-יורק רק כדי לגלות שטיימס סקוור הפך לקניון ענקי. מאז 1999, הפך הכומר בילי ממטיף גלמוד בסאבוויי למנהיג של תנועה שמונה היום כמה וכמה אלפי אנשים. הוא לוקח אותנו למסע בלב האמריקניות - מגירוש שדים בהנהלת וול-מארט, דרך השתלטות עויינת על "הקניון של אמריקה", ועד הארץ המובטחת - דיסנילנד. האם ההתערבות השמיימית של הכומר בילי וקהל מאמיניו תציל את האמריקנים מהשופוקליפסה?!

בימוי: רוב ואן-אלקמדה (57 דק', ארה"ב, 2007)

אוברדראפט, אמריקה
I.O.U.S.A.
בכורה: מוצ"ש, 1.11, 22:00


עורי עור אמריקה! אם לא שמת לב, את על סיפה של התמוטטות כלכלית. "אוברדראפט, אמריקה" מישיר מבט באומץ אל החוב הלאומי התופח והשלכותיו על ארה"ב ואזרחיה. עם הוצאות ממשלתיות וצבאיות שרק צומחות כל העת, תחרות בינ"ל גדלה, חובות למדינות זרות שהופכים לנטל כבד מנשוא - אמריקה חייבת לתקן את דרכיה הבזבזניות או לעמוד על-פי פחת ולהסתכן באסון כלכלי במימדי ענק.

בדייקנות כירורגית, מסיר הבמאי פאטריק קרידון (יוצר "משחקי מילים", ששודר אצלנו בחודש שעבר) את הלוט מהפוליטיקה של הכסף והכלכלה האמריקניים. הוא משלב חומרי ארכיון, נתונים כלכליים ומצייר פרופיל עשיר ומטריד של המצב הכלכלי הנוכחי של המעצמה, שנמצאת באוברדראפט של למעלה מ-9 טריליון וחצי דולר (זה יוצא משהו כמו 175 אלף דולר לאדם).

אלא שכוחו של הסרט אינו מצוי רק ברטוריקה של "יום הדין מתקרב" אלא מציע גם תרחישים ופתרונות אפשריים ליצירה מחודשת של אומה יציבה, לפחות פיסקאלית, למשך הדורות הבאים.

בין המרואיינים בסרט - המיליארדר וורן באפט, יו"ר הבנק המרכזי לשעבר אלן גרינספן, שר האוצר הראשון בממשל בוש פול אוניל, ועוד שמות שהם סלבריטיז של קוראי דה-מרקר וגלובס.

בימוי: פאטריק קרידון (85 דק', ארה"ב, 2008)

בריאות עולמית
Sick Around the World
בכורה: מוצ"ש, 25.10, 21:00


מערכת הבריאות האמריקנית ידועה לשמצה. אם אין לך ביטוח בריאות טוב - החיים שלך שווים כקליפת השום. ישראל עוד רחוקה מההזנחה האמריקנית, אבל אנחנו מתקרבים לשם בצעדי ענק (אגב הדיון - במה מקצצים - ביטחון או בריאות ורווחה). עיתונאי אמריקני יוצא לבדוק מה המצב בחמש דמוקרטיות קפיטליסטיות בעולם - אנגליה, יפן, גרמניה, טייוואן ושווייץ.

בימוי: ג'ון פאלפרמן (60 דק', ארה"ב, 2007)

העולם בלי ארה"ב
The World without US
בכורה: שני, 20.10, 22:00


בסוף מלחמת העולם הראשונה הייתה ארה"ב אומה בדלנית למדי. היום יש לה בסיסי צבא בלמעלה מ-90 מדינות. אף מדינה אחרת לא מקרינה עוצמה צבאית כמו זו שיש לארה"ב היום. אבל למרות כוחה העצום, ארה"ב הולכת ומצטמקת במונחים של גודל אוכלוסיה וכוח כלכלי בהשוואה לשאר העולם.

אז מה היה קורה לו ארצות הברית הייתה עוזבת את הסצינה העולמית והופכת מאימפריה לרפובליקה רגילה?

מומחים רבים מציגים היום תרחישים עתידיים מנומקים לירידתה של ארה"ב מהבמה העולמית. הבמאי מיצ' אנדרסון יצא לחקירה חובקת עולם, כדי לבדוק את השפעת מדיניות החוץ האמריקנית על חייהם של מיליוני אנשים מסביב לעולם.

בימוי: מיץ' אנדרסון (85 דק', ארה"ב, 2008)

האנטי-אמריקנים
The Anti-Americans
בכורה: שני, 27.10, 22:00


זוהי תקופה מעניינת לאמריקנים שמבקרים באירופה. אחרי הפיגוע במרכז הסחר העולמי, אלפי אירופאים הגיעו לשגרירויות ארה"ב במדינותיהם כדי להביע תמיכה באמריקה שנמצאת תחת מתקפה. אפילו "לה מונד", עיתון האליטות הצרפתי, הכריז בגאון "כולנו אמריקנים!".

מאז, הסולידריות הגורפת פינתה את מקומה לטובת תחושות קשות בגין המלחמה בעירק, גואנטאנמו, זוועות כלא אבו-גרייב, ההתחממות הגלובאלית, וערימה נוספת של חילוקי-דעות. אבל עוד זמן רב לפני שג'ורג' בוש הפך נשיא, אחזו האירופאים בדעות מוצקות, שליליות על-פי רוב, כלפי התרבות האמריקנית והפוליטיקה שלה.

הסרט שלפנינו, בוחן את הבליל המורכב של נקודת המבט האירופאית כלפי האמריקנים, בליל שמכיל קנאה, גאווה, הערצה, אי-הבנה תרבותית, בחינת "אמריקנים ממאדים, אירופאים מנוגה". דרך שלושה מוקדים אירופאיים - צרפת, אנגליה ופולין - ה"אנטי אמריקנים" מביא לנו מבט משעשע, אך בה בעת רציני, על התרבות האירופאית של ימינו.

בימוי: לואיז אלוורז, אנדרו קולקר, פיטר אודבאשיין (57, ארה"ב, 2007)

בלי מטריה: בחירות בעיר
No Umbrella: Election Day in the City
בכורה: שלישי, 28.10, 22:00


מבט ישיר על הכישלון המהדהד של יום הבחירות באחת מהשכונות העניות ביותר של אוהיו, 2004. בעיה בקלפי עירונית באוהיו, מהמדינות הקולניות ביותר בארה"ב, מלהיטה את הרוחות ומעוררת חשד לקונספירציה. אנו מוטלים לתוך הכאוס הזה, כאשר פאני לואיס, חברת מועצה בת שמונים, מתמודדת עם הקלקולים - ביורוקרטיה שמכעיסה את ציבור הבוחרים.

בימוי: לורה פּאגלין (23 דק', ארה"ב, 2006)

ספיישל נוסף באוקטובר, משישי עד חמישי, 10.10-16.10 - שבוע על כדורים

תקופת החגים היא זרז ידוע להצפת בעיות נפשיות ורגשיות, שכל השנה קבורות תחת שיגרת היומיום. זו תקופה בה מתעוררים ערגונות, ונכנסים לדכאונות. אז לרגל יום בריאות הנפש הבינ"ל שחל החודש, יקדיש הערוץ שבוע מיוחד שיוקדש לבריאות הנפש. פסיכוזות, כדורים פסיכיאטריים, אנורקסיה, בולמיה, מאניה, דיפרסיה, סכיזופרניה, וכל הג'אז הזה, בחינת - אתם לא לבד!

אנו משוכנעים שכל אחד יוכל למצוא לו השבוע סרט אחד או שניים לפחות על ההפרעה שרלוונטית לו וללמוד דבר או שניים לפחות על ההפרעות של הסובבים אותו. כי זה הרי הרבה יותר קרוב ממה שנדמה...

מצחיקים בטירוף
Cracking Up
בכורה: שלישי, 14.10, 22:00


פול דקארי מתגלגל מהמיטה בדירתו הקטנה, לוקח כמה כדורים, מצית סיגריה, ועושה חזרות אחרונות מול המראה. הוא מתכונן לאחד הלילות הגדולים בחייו - הופעת הבכורה שלו כקומיקאי מקצועי. כשיתייצב מול המיקרופון, יהיה זה סיומו של מסע שהחל שנה קודם לכן. פול, ביחד עם עוד 11 אנשים אמיצים, נרשם לקורס חלוצי בסטנד-אפ. במקרה האנשים האלה גם סובלים מסכיזופרניה, הפרעה דו-קוטבית ודיכאון.

בימוי: טארה שורט (56 דק', קנדה, 2006)

כדורים, זה אף פעם לא מספיק
Pills, Never Enough
בכורה: שישי, 10.10, 22:00


מנהלים בצרפת לוקחים מיקס של כדורים כדי לעבוד מסביב לשעון. בארה"ב, הפך הריטאלין מתרופה להיפראקטיביות לאמצעי להשגת ציונים גבוהים. ויאגרה, שנועדה לפתור בעיות זקפה רפואיות הפכה לממריץ מיני עולמי. נטילת תרופות על-בסיס יומיומי הפכה להכרח אם את/ה רוצים להישאר צעירים, אנרגטיים, תחרותיים, עם יכולות שכליות גבוהות, ואם אפשר גם חיות סקס. התרופות הללו אינן משמשות עוד למטרות ריפוי. הן הפכו למין שיקויי קסם, שמגבירים משמעותית את היכולות האנושיות.

הדוח המיוחד שלפנינו סוקר - מצרפת ועד ארה"ב - את השימושים החדשים ואת התוצאות שלהם.

בימוי: לורן לונטה, אריאל ויזמן (52 דק', צרפת, 2007)

המרשם: התאבדות?
Prescription: Suicide?
בכורה: רביעי, 15.10, 22:00


הסיפור הפרטי והאינטימי של שש משפחות אמריקניות, שילדיהם נוטלים תרופות אנטי-דכאוניות. רבות מהן חוו טרגדיות וכאב, אך תוך התמודדות חזקה, עם הומור וכושר עמידה, הן אוהבות, דואגות, נאבקות ומדברות עבור כל אלה שכבר אינם איתנו. שש המשפחות הללו מניחות בצד את השיקולים האישיים שלהן ומניחות לצופים, באומץ רב, לקבל מבט אינטימי על השפעת נוגדי-הדיכאון על ילדיהן.

הן מבינות שלא ניתנה להן כל האינפורמציה הדרושה ו/או ניתנה להן אינפורמציה מוטעית בצירוף אבחנות לא מתאימות. האבחנות והתרופות שבעקבותיהן, שינו את חייהן ללא הכר. הסרט חושף לציבור את הוויכוח המתלהט בנוגע לטרנד החם של תרופות שכאלה, שנרשמות היום יותר ויותר לילדים, לעיתים כלאחר יד וללא מחשבה על ההשלכות האפשריות.

בימוי: רוברטו מנצ'יארו (58 דק', ארה"ב, 2006)

מחכים לשאכטה
Waiting to Inhale
בכורה: ראשון, 12.10, 22:00


לא בטוח שמקומו של הסרט הזה ב"שבוע על כדורים", אבל בכל מקרה, רבים מסכימים כי השאכטה נותנת מענה לא מבוטל להרבה תופעות שאמורות להיפתר ע"י כדורים. זהו סרט על המאבק בין חולים, רופאים, אקטיביסטים לבין ממשלת ארה"ב לגבי לגאליזציה של מריחואנה רפואית.

הסרט מביא את סיפורם של חולים סופניים, שנעצרו בשל גידול של תרופה לכאבם ואינם מבינים מדוע הממשל מסרב לקבל מחקרים משמעותיים והוכחות רפואיות שהמריחואנה יעילה בטיפול בסימפטומים של סרטן, אפילפסיה, איידס, טרשת נפוצה וגלאוקומה. הטענה היא שהשימוש במונח "צרכים רפואיים" אינו אלא מסך עשן לאג'נדה אחרת לחלוטין - לגאליזציה של מריחואנה למטרות של... סוטול.

על הדרך, הסרט מספר את ההיסטוריה של הקאנביס במהלך המאה האחרונה, תוך שכמות נכבדה של מיתוסים מופרכים; אנו נחשפים גם לראשונה למחקר מדעי גדול ופורץ דרך, שיתפרש על כשלושים שנה. המסע של ג'ד ריף עובר בין מועדוני גראס מחתרתיים לבית המשפט העליון של ארה"ב; בין מעבדות ישראליות לבין חוות מריחואנה ליד לונדון.

12 מדינות כבר העבירו חוקים שמגינים על חולים, שמשתמשים במריחואנה לצרכים רפואיים. מה יהא עתידה של המריחואנה?

בימוי: ג'ד ריף (74 דק', ארה"ב, 2005)

מגיפת המת'
The Meth Epidemic
בכורה: חמישי, 16.10, 22:00


ספיד. מת'. גלאס. ברחוב, יש למתאמפטמין שמות רבים. מה שהתחיל כגחמה של חבורות אופנוענים בחוף המערבי של ארה"ב בשנות ה-70', נפוץ לכל אורכה ורוחבה של ארה"ב. הסם היום הוא יותר חזק והרסני מאשר אי פעם. פרונטליין יצא לחקור את הצריכה ההיסטרית של מת' בארה"ב: ההשפעה הנפשית והפיזית הקשה על המשתמשים ועל משפחותיהם והקושי הרב לשלוט ברכיב החיוני של המת', שנמכר בחנויות באופן חוקי.

בימוי: קארל בייקר (60 דק', ארה"ב)

מומלצים נוספים באוקטובר

18 ק"ג של אהבה
39 Pounds of Love
בכורה: רביעי, 1.10, 22:00


בכורה ב-yes דוקו לסרטו המרגש ועטור השבחים של דני מנקין. עמי אנקילביץ' נולד עם מחלת ניוון שרירים נדירה והרופא לא נתן לו סיכוי להגיע מעבר לגיל 6. היום עמי בן 34, משקלו 18 ק"ג והחיים שלו הם בגדר נס. האהבה שלו לחיים היא הסיבה שהוא עדיין חי. עמי מוקף במשפחה אוהבת ובהמון חברים, עליהם הוא משרה מרוחו האופטימית, חוש ההומור והשנינות שלו. הוא עובד כאנימטור תלת-מימד. הוא לא יכול להזיז אף איבר בגופו, מלבד אצבע אחת בכף היד, באמצעותה הוא יוצר סרטי אנימציה קסומים. קטעים מתוך סרט שעליו הוא עובד משולבים לאורך העלילה ומספרים סיפור אהבה- האהבה לכריסטינה. כריסטינה היא המטפלת של עמי. היא עושה הכל למענו חוץ מלאהוב אותו כמו שהיה רוצה. הלב של עמי נשבר והוא מחליט לפטר אותה ולצאת למסע של חייו. כנגד כל הסיכויים, יחד עם אסף, חברו הטוב, וצוות הצילום, הוא טס לארה"ב, בחזרה למקום שבו נולד, לחפש את הרופא, ד"ר קורדובה, שלא נתן לו סיכוי לחיות. במהלך המסע נפגש עמי עם אחיו איתו לא דיבר שנים, מחפש אחר ד"ר קורדובה שנעלמו עקבותיו ובעיקר מוכיח לעצמו ולכולם שהשמים הם הגבול. לאחר שלוש שנות עבודה והרבה מאוד כנות ואומץ לב של עמי – מוכן סרטו החדש של דני מנקין. סיפור מרגש, יוצא דופן ומעורר השראה על אדם שחי מכוחה של אהבה.

בימוי: דני מנקין. מפיקים: אילן הייטנר, דני מנקין, דניאל צ'לפן (70 דק', ישראל, 2005)

המתווכים
Talk To Me
בכורה: שלישי, 6.10, 22:50


סיפורו המרתק של צוות המו"מ של משטרת ניו-יורק, שמצילים חיים ותופסים פושעים באמצעות מִלוֹתֵיהֶם, ולא עם הרובים שלהם. מה קורה כש"בלוז לכחולי המדים" פוגש את "אחה"צ של פורענות"? משטרת ניו-יורק (NYPD) נתקלת כל שנה בסיטואציות רבות שמצריכות את התערבותו של הצוות המיוחד, המוכשר והמיומן שקרוי HNT - Hostage Negotiating Team (צוות המו"מ לשחרור בני-ערובה). 90 בלשים מובחרים נמצאים בכוננות יום ולילה כדי לשוחח בעת הצורך עם פושעים מיואשים, אובדניים ומטורפים, שמאיימים לקחת את חייהם של אחרים יחדיו עם אלה שלהם עצמם.

תוך גישה בלעדית ל-HNT, מתלווים יוצרי הסרט אל חברי הצוות - בתהליכי מו"מ דרמטיים, באימונים, וגם בפעילויות שגרתיות - ומציג את האתגרים הקשים ביותר שניצבים בפני המשטרה, כמו גם את התשובה לשאלה מה באמת נדרש כדי לנהל מו"מ.

בימוי: דניאל אליאס, דיוויד הוטס (75 דק', ארה"ב, 1999)

חייל משנה את מינו
Sex Change Soldier
בכורה: ראשון, 5.10, 22:50


סיפורו יוצא הדופן של הצנחן סרן המילטון, שהגדיר מחדש את מושג הגבריות. רק לפני שנתיים, שימש איאן המילטון כסרן מצטיין ועטור צל"שים בחטיבת הצנחנים של הצבא הבריטי. הוא שירת, בין השאר, גם בעירק, בצפון אירלנד, בבוסניה ובאפגניסטן. ואז, ב-2007, גיבור המלחמה הפך גם לקצין הראשון בהיסטוריה של הצבא הבריטי שעבר ניתוח לשינוי מין. היום הוא עונה לשם ג'אן - גברת אלגנטית ורכת דיבור.

איאן אומר שידע שהוא שונה כאשר העדיף, כילד, ללבוש את בגדיו של אמו. "היה לי גוף של גבר, אבל מוח של אישה", אומרת ג'אן, היום בת 43. "אלא שבכל פעם שהראיתי נטיות נשיות, חטפתי מכות. לאחר אימונים בחיל האויר יצאתי לפעילות מבצעית במשך שנתיים, מקווה כל העת שהרצון להפוך לאישה ייעלם".

שינוי המין של איאן גרם לפיטוריו מהצבא ולהחרמתו בידי בני משפחתו וחבריו. "אמא אמרה לי לא ליצור איתה קשר יותר, לְעולם. אבל בפעם הראשונה בחיי, אני באמת אוהבת את מי שאני".

בימוי: ג'יין פרסטון (60 דק', אנגליה, 2008)

סטיבן הוקינג: מלך היקום
Stephen Hawking: Master of the Universe
ישודר בשני חלקים.
בכורה חלק ראשון: ראשון, 5.10, 22:00
בכורה חלק שני: שני, 6.10, 22:00


פרופסור סטיבן הוקינג הוא מדריך התיירים שלנו ליקום. עשרים שנה אחרי שכתב את "קיצור תולדות הזמן", בודק הוקינג עד כמה הבנתנו את היקום התפתחה מאז ומציג רעיונות מדעיים שלא ניתן היה אפילו לדמיין בעת כתיבת הספר.

בסרט הזה ניגש הוקינג לכמה מהשאלות הבסיסיות ביותר של הקיום שלנו בצורה שווה לכל נפש: איך התחיל היקום? כיצד ייגמר? מה קדם לו?

פרויקט החיים של הוקינג הוא למצוא את "התיאוריה של הכל", שתוכל להסביר את כל הקיום כולו - החל מסופר-נובה, חורים שחורים, "החומר האפל" ועד לחלקיקים התת-אטומיים הקטנים ביותר. הפרויקט הזה נמשך עד עצם היום הזה.

בימוי: גרנט גילבר (90 דק', אנגליה, 2008)

פוסט-מורטם
Autopsy: Postmortem with Dr. Michael Baden
בכורה: שלישי, 7.10, 22:00


ג'ון פ. קנדי, או.ג'י סימספון, סיד ווישס, ניקולאס ואלכסנדרה - אלה הם רק חלק מהמקרים היותר מפורסמים בהיסטוריה של הפתולוגיה משפטית. דר' מייקל באדן היה מעורב בכולם. "אוטופסיה עם דר' מייקל באדן" (נתיחה שלאחר המוות), היא סידרה דוקומנטרית שזכתה (ועדיין זוכה) להצלחה גדולה ברשת HBO® האמריקנית. ההצלחה המיידית של הסדרה שימשה השראה לסדרות רבות - דוקומנטריות ודרמטיות - שעסקו במדע המשפטי, וזה האחרון מעולם לא היה כל-כך פופולרי.

בסרט שלפנינו, דר' באדן, שזכה לכינוי "בלש המוות", חושף פרטים על המקרים יוצאי הדופן הללו - ההתנקשות בקנדי ב-63'; המוות הידוע לשמצה של מוסיקאי הרוק הבריטי (שהיה גם הבאסיסט של הסקס פיסטולז) סיד ווישס וחברתו ננסי בשנת 1978; הרצח הכפול בו היה מעורב או.ג'יי סימפסון ב-94'; ועוד - ומסביר כיצד הגיע למסקנות שלו, שפעמים רבות היו שנויות במחלוקת.

היום, ביום הזה ממש
yes דוקו מציין ימים ואירועים בינ"ל בשידורים של סרטים רלוונטיים לרגל חודש המודעות לסרטן השד שחל באוקטובר, ובשיתוף עם עמותת "אחת מתשע", נשדר במוצאי יום כיפור שני סרטים חדשים בנושא -

יומני החזה שלי
The Breast Cancer Diaries
בכורה: מוצאי כיפור, חמישי, 9.10, 21:40


במשך עשר שנים כיסתה אן מוריי פייג' סיפורים עיתונאיים אבל לכיסוי הסיפור הגדול של חייה, היא מפנה את המצלמה לעצמה. כאשר אן, כתבת ומגישת חדשות מקומיות אובחנה בסרטן השד בגיל 38, היא החלה לצלם יומן אישי בחדר השינה שלה. יומני הוידאו של אן - אמיתיים ולא מיופייפים - מציעים כרוניקה אינטימית של המסע שלה בן תשעת החודשים עם הסרטן. הכרוניקה הזו, כמו החיים, משופעת בהומור ועצב, כוח ורומנטיקה. על הדרך, קוראת אן בחכמתה הכריזמטית, תגר על הקלות הבלתי-נסבלת שבה מחליטים על כריתת שד ועל התפיסה הרווחת, שמגדירה נשים ע"י החזה שלהן.

בימוי: לינדה פאטילו (77 דק', ארה"ב, 2008)

פיסות ממני
Pieces of Me
בכורה: מוצאי כיפור, חמישי, 9.10, 20:35


שלוש אחיות, צעירות, מלאות חיוניות אך "פגומות גנטית", חייבות לקבל החלטה דרמטית שתציל את חייהן, אך גם - כך הן מרגישות - תפגע בליבה של הנשיות שלהן. שלוש האחיות מאובחנות כנושאות הגן BRCA2, עם מוטציה תורשתית שגורמת להעלאה משמעותית של הסיכוי לחלות בסרטן השד או השחלות לפני שימלאו להן 50.

כעת עליהן להחליט האם לכרות את שדיהן כל עוד הן צעירות ובריאות ולמנוע את הסיכון או להמתין עד שהסרטן יכה. ההיסטוריה המשפחתית שלהן רצופה בנשים צעירות שמתו מהסרטן. אחת מהאחיות מחליטה לכרות את שדיה הבריאים. השתיים האחרות נאבקות עם ההחלטה הקשה האם לכרות עכשיו או להמתין ולראות מה ילד יום.

הקפיצה העצומה בהתקדמות המחקר הגנטי מקדימה בהרבה את התפתחות הריפוי והטיפול והדילמות מולם ניצבים אנשים שמאובחנים כבעלי בעיות גנטיות הולכות ונהיות קשות, במיוחד כשהידיעה שתרופות לבעיה לא יהיו בנמצא בזמן הקרוב.

כריסטינה אפלגייט החליטה לכרות את שני שדיה (שאחד מהם היה בריא) ולמנוע את העתיד להתרחש. מה תעשינה שתי האחיות?

(60 דק', אוסטרליה, 2008)

קצרים - Shorts

אלרגיים למאה ה-21
Allergic To the 21st Century
מדוע יותר ויותר אנשים היום מאמינים שהמאה בה הם חיים גורמת להם לחלות?
בכורה: מוצ"ש, 18.10, 21:50


שרה, מלונדון, טוענת שיש לה תגובות אלרגיות כל-כך קשות למכשירי חשמל ולטלפונים ניידים עד שהיא מחליטה לעזוב את הבירה. האם הבית בכפר יעצור את התגובות המתישות הללו? אנדי טוען שהוא אלרגי לכל הכימיקלים הביתיים, שכולנו משתמשים בהם על-בסיס יומיומי, אפילו לספריי לשיער ולקונדישינרים. הבעיה שלו גרמה לקשיים גדולים במשפחה, עד שהזוגיות שלו נמצאת על בלימה.

האנשים הללו מתעקשים שמחלותיהם אינם אלא תמרור אזהרה לסכנות החמורות שאנו ניצבים מולם, ללא ידיעתנו. הרי גם סיגריות ואזבסט נראו לנו לא מאיימים לפני זמן לא רב. אולי אנחנו טועים גם כאן?!

(30 דק', אנגליה, 2008)

תאריך:  16/09/2008   |   עודכן:  16/09/2008
שירי גרינברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האמן הריאליסטי אדם מושקא שנולד בפולין, חיי את מרבית חייו בפריז, שם נפטר בשנת 2005.
ארגון חדש נוסד: 'המקצועניות - האיגוד החרדי לענפי האסתטיקה, פאנות ורפואה משלימה'. הארגון יעסוק בפעילויות העצמה אישית וקידום מקצועי בקרב פאניות, קוסמטיקאיות, מאפרות ומטפלות מתחום הרפואה המשלימה, בפעילות ייחודית המותאמת למגזר החרדי. הארגון זכה לעידוד הרבנים.
15/09/2008  |  נעמי שביט  |   הודעות כלליות
המועצה לישראל יפה ומרכז השלטון המקומי השיקו "חוזה עם הסביבה", התחייבות ציבורית בנושאי סביבה עליה חתמו המתמודדים לתפקידי ראשי הרשויות בבחירות המקומיות הקרובות. ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי: "היוזמה הברוכה תעגן את ההתחייבות ל'כהונה ירוקה' גם בקרב המועמדים והנבחרים החדשים למועצת העיר".
15/09/2008  |  אריאל הלר  |   הודעות כלליות
בגלריה הסדנה לאמנות ביבנה נפתחה תערוכה קבוצתית הנושאת את השם "התחלות".
15/09/2008  |  אריאל הלר  |   הודעות כלליות
חברת "פסטה נונה" המתמחה בייצור פסטות מפוסטרות טריות עם טאץ' איטלקי אותנטי משיקה בימים אלה מוצר חדש וייחודי - רביולי פטה וחצילים.
15/09/2008  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il