אתר סרטוני הווידיאו המפורסם ביותר בעולם YouTube מתכנן להציג סרטי טלוויזיה באורך מלא. אף שהגולשים התרגלו לצפות בסרטונים קצרים, עד מכסימום של 10 דקות, החליטו YouTube, וגוגל שרכש אותו, לחתום על שותפות עם CBS שתשדר סדרות טלוויזיה כגון דקסטר, סטאר טרק ובוורלי הילס 90210.
בדרך זו יוכל סוף-סוף אתר YouTube לממש את ציפיותיו במישור הכספי. סרטי הווידאו הארוכים יכללו פרסומות לפני כל פרק, במהלכו ואחריו. קודם שרכש גוגל את YouTube, התנגדו מייסדי האתר לפרסומות מסוג זה על סרטוני הווידיאו הקצרים מחשש שהדבר עלול לשעמם את הצופים. למשל, יהיה מסורבל מדי להמתין לסרטון וידאו של 45 שניות בצפייה בסרטון פרסומת שנמשך 15 שניות.
YouTube הוא אתר שיתוף וידאו שבו הגולשים יכולים לטעון קליפים, לצפות בהם ולצרוב אותם. YouTube נוסד בפברואר 2005 בידי שלושה עובדי הבנק האינטרנטי PayPal, צ'אד הרלי, סטיב צ'ן וג'וואד כרים. גוגל קנה אותו ב-13 בנובמבר 2006 ב-1.65 מיליארד דולר. על אף הפופולריות של YouTube בעולם, נאסר בכמה מדינות, ובהן טוניסיה, תאילנד, אירן וטורקיה, לגלוש אליו, מכיוון שקליפים רבים המוצגים בו אינם לרוחן.
הקליפים הקצרים ימשיכו לככב
בתוך כך תלויה ועומדת תביעה משפטית על מילארד דולר נגד YouTube וגוגל סביב זכויות היוצרים של Viacom, החברה האחות של CBS.
למרות זאת, YouTube שומר על יתרון גדול לעומת החברה המתחרה Hulu, מיזם משותף של חברת התקשורת של רופרט מרדוק "ניוז קורפוריישן" ושל NBC יוניברסל.
Hulu מציגה 100 מיליון מופעי וידאו לחודש. בהשוואה ל-YouTube זה מספר זניח. שכן, YouTube מציגה 5 מיליארד מופעי וידיאו. השבוע הוסיפה YouTube "מבט תיאטרון", נגן וידאו ארוך גדול יותר, לתוכן ארוך יותר.
גם אם התוכנית של האתר ובעליו היא לעשות כסף באמצעות פרסומות במהלך סרטים ארוכים, הקליפים הקצרים נותרו הפופולריים ביותר. האורך הממוצע של קליפ וידאו מקוון היה ביולי 2.9 דקות.