|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אורלב חושש מפיצוץ חברתי מסוכן

מלחמת לבנון השנייה חשפה כשלים רבים בחברה הישראלית. הדרישה לבדיקתם בעזרת ועדת חקירה ממלכתית צוברת תאוצה כמו גם משתנים נוספים שעלולים לסכן את מעמדו של ראש הממשלה וגורמים לח"כ זבולון אורלב להעריך כי אהוד אולמרט לא יחזיק זמן רב מעמד בתור ראש הממשלה בראיון ל- Nfc טוען מי ששימש כשר רווחה, כי הוא חושש מפיצוץ בחברה הישראלית וקורא לרמטכ"ל להתפטר מתפקידו
08/09/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
ח"כ אורלב. מי שהולך לישון בלילה לא יודע איך יקום בבוקר

   רשימות קודמות
  יותר מדי אנשים לא ישנים בשקט
  הטוענת לכתר
  מפקירים בריאות 200,000 איש
  טעינו בטיפול בחיזבאללה
  המתנחל של קדימה

יו"ר איחוד לאומי-מפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, הוא דמות ותיקה בפוליטיקה הישראלית. לאחר שכיהן כמנכ"ל של שני משרדי הממשלה, הדתות והחינוך, פנה לעשייה פרלמנטארית וכיהן כשר רווחה וכיו"ר ועדת החינוך. בעקבות מלחמת לבנון השנייה, והצגת תקציב המדינה לשנת 2007 על-ידי שר האוצר, הוא תוקף בחריפות את הדרג המדיני, כמו גם את הדרג הצבאי הבכיר ביותר, ומעריך כי הממשלה חיה על זמן שאול כאשר שעון החול מתקצר מאוד ככל שהימים חולפים.

ל- Nfc אמר, ח"כ אורלב כי "הכישלונות והמחדלים של הממשלה, בתחום הביטחוני, מדיני ואזרחי הביאו אותנו לחוסר יציבות בולט בתחום הפוליטי כשמרכיבים רבים יכולים לשנות את כל המפה הפוליטית". לטענתו, חברי הכנסת החברתיים בתוך מפלגת העבודה יכולים להוביל לפירוק הממשלה. בנוסף, יש לבחון את מערכת היחסים בתוך מפלגת העבודה ובתוך קדימה כמו גם את מערכת היחסים בין שתי המפלגות. משתנים נוספים שאינם ידועים הם חזרתם של השבויים, הצלחת הסכם 1701 והאם החקירות של אולמרט יגיעו לחקירה פלילית או לא. "יש פה הרבה מאוד מרכיבים שמכניסים אותנו לתקופה של חוסר יציבות בולט. נדמה שכל אחד שהולך לישון בלילה לא יודע איך יקום בבוקר", טען.

"אני במקום הרמטכ"ל הייתי מתפטר"
אורלב על הרמטכ"ל. "ויקם לעשות ענבים ויעש באושים"

בהתייחסו למלחמת לבנון השנייה, דבריו קשים ונחרצים לא פחות. "המלחמה חשפה בצבא בעיה מאוד חמורה למרות שהכישלון המדיני חמור לעין ערוך מהבעיות הצבאיות. אבל, גם בהיבט הצבאי אני חש כי יש חוסר אמון משווע של לוחמים ומפקדים עד רמת מג"דים, בפיקוד הבכיר של צה"ל".

ח"כ אורלב טוען כי חוסר אמון שכזה הוא בלתי נסבל ובלתי אפשרי. "צבא בנוי על אמון מוחלט ואפילו עיוור של לוחמים ומפקדיהם. במלחמה הזו האמון נשבר. אני לא רואה, בלי להתייחס לכישורי המנהיגות ולכישורים הצבאיים של הרמטכ"ל, מציאות שהרמטכ"ל צועק אחרי והצבא מסתער אחריו".

לכן, הוא אומר: "אני במקום הרמטכ"ל הייתי מתפטר. רמטכ"ל שלא נהנה מאמון מלא ומוחלט של פקודיו, נמצא בבעיה. לצערי, גם הדרג האזרחי לא רואה ברמטכ"ל את המפקד האופטימאלי, המתאים והראוי ביותר. נתנו בו אמון מלא וציפו לתוצאות אך כפי שנאמר, 'ויקם לעשות ענבים ויעש באושים'".

דבריו הקשים אינם קריאה לפטר את הרמטכ"ל. "הייתי שמח שהרמטכ"ל היה מתפטר מכוח החלטתו ובעיני זה חלק מהמבחן המוסרי והאישי שלו. אדם שיש לו רמה מוסרית עם אחריות לאומית גדולה, היה מסיק מסקנות מכוח עצמו. השאלה אם הוא נאמן יותר למדינת ישראל או נאמן יותר לעניינים האישיים שלו".

"התנהגות האוצר חשפה את הממשלה בערוותה המכוערת"
"למה שיחרפו נפשם למען המדינה?"

לח"כ אורלב עצות איך להוציא את העגלה מהבוץ. "הממשלה צריכה להחליט שהיא רוצה שהחברה במדינת ישראל תיראה אחרת. הממשלה צריכה להבין שמדובר בסכנה של חוסן לאומי. למשל, אם אזרחים במגזר מסוים יחשבו שהמדינה מגלה אדישות כלפיהם, המדינה לא רוצה לעזור ורק מקצצת, הם ישאלו למה להם לחרף נפשם למען המדינה? אני חושש מפיצוץ חברתי מסוכן".

לאחר שתתקבל החלטה שיש רצון להראות בישראל חברה שונה, ח"כ אורלב טוען שעל הממשלה לקבוע יעדים חברתיים. אחרי כן, "כל החלטה שמקבלים, בוחנים אותה על-פי היעדים שנקבעו. למשל, אם מדינת ישראל מחליטה להוריד את רמת העוני, היא צריכה לקבוע את היעדים ולבחון את ההחלטות לפי היעדים שנבחרו".

שנים רבות דיברו בישראל אך שום דבר לא קורה. ח"כ אורלב אומר: "כל הדיבורים הגלויים על שינוי בגישה החברתית מתבררים כמילים ריקות מתוכן. מילים שאין מאחוריהם כיסוי אלא אחיזת עיניים". אולם, לטענתו, הבעיה היא לא בסוג המשטר אלא בתוכן המשטר. "משטר חזק יותר יכול היה לעשות מעשים יותר קשים. גם כך התנהגות האוצר חשפה את הממשלה בערוותה המכוערת. מדיניות ליברלית ניאו קפיטליסטית".

"לעשות מהפך שלטוני בתוך הכנסת הקיימת"
"לרה"מ חודש וחצי לארגן את הממשלה"

מסקנתו מטענות אלה הן שהממשלה במתכונתה הנוכחית לא תוכל להתקיים. "הממשלה יכולה להחזיק מעמד בעזרת הנשמה מלאכותית, עד ראשית מושב החורף לכל היותר, אך ברגע שיתחיל מושב החורף הממשלה תתחיל לעבור מבחנים, גם בנושא התקציב וגם בשאלות אחרות. אין הרבה זמן לראש הממשלה", קובע ח"כ אורלב. "לדעתי, יש לו חודש וחצי לארגן את הממשלה מחדש".

למרות זאת, אין הוא חש אווירה בתוך הכנסת להקדים בחירות, משום הסכנה שמהלך מעין זה יכניס את הדמוקרטיה הישראלית לחוסר יציבות עוד יותר גדול. "אם בפעם הקודמת שהיו בחירות בישראל, רק לפני ארבעה חודשים, שליש מאזרחי המדינה ביטאו חוסר אמון בדמוקרטיה ולא באו להצביע, אם יוקדמו הבחירות, אני חושש שהאחוזים יגדלו באופן מאוד משמעותי. לכן, לדעתי אין ברירה אלא לעשות מהפך שלטוני בתוך הכנסת הקיימת. כלומר, לפי השקפתי ישנן כמה אפשרויות. אחת, עדיפה מבחינתי, שקדימה תתפרק ויחד עם החלק הלאומי, נקים ממשלה ללא בחירות. אפשרות אחרת היא ממשלת חירום לאומית".

בכל מקרה, בטוח ח"כ אורלב כי ראש הממשלה לא ימשיך בתפקידו. לטענתו, "חברי הכנסת מטעם קדימה הם אוסף של אופורתוניסטים שראו בקדימה את המסגרת להגיע לכנסת. אין שום מסגרת אידיאולוגית שמחברת את האנשים ויש פערים גדולים בין סוגיות מדיניות, דת ומדינה, חברתיות וכלכליות". מסיבה זו, הוא טוען ומקווה שאם קדימה תתפרק, ניתן יהיה להקים ממשלה בלי אולמרט. אולם, "אם קדימה לא תתפרק, השאלה תהיה אם תקום ממשלת אחדות לאומית".

"מישהו יכול לדמיין שלא יהיה שר אוצר?"
"ישראל מובילה בשיעורי האבטלה בעולם"

כשר רווחה לשעבר, מטרידה אותו מאוד העובדה שתקופה ארוכה אין בישראל אדם בכיר המכוון את סדר היום ואת הפעילויות הדרושות כדי להוציא את ישראל מהבוץ החברתי בו היא נמצאת. "עובדה זו מעידה על אדישות וחוסר האכפתיות. חיים רמון התפטר מתפקיד שר המשפטים ובו ביום מינו ממלא-מקום. מישהו יכול לדמיין שלא יהיה שר אוצר, שר חינוך?", הוא מסביר: "שר הוא קודם כל מעצב מדיניות, נלחם על המדיניות בממשלה, מגייס את האנשים הטובים ומעורר את דעת הקהל וקובע את סדר היום".

לדבריו, "שר האוצר חוגג משום שהוא יודע שאין אף אחד מולו ומי שכן קם ומוחה, עושה זאת מסיבות מפלגתיות. מישהו התייחס לאוכלוסיות החלשות בזמן המלחמה? ישראל אלופת העולם המערבי בפערים בין ההכנסות של עשירים ועניים, סגנית אלופת העולם בשיעור העוני בקרב ילדים אחרי מקסיקו, נמצאת באחד משלושת המקומות הראשונים בשיעורי האבטלה, מובילה בשיעור העניים מקרב האנשים העובדים וגם בשיעור העוני הכללי אנחנו באחד המקומות הראשונים בעולם".

ח"כ אורלב לוקח נשימה ארוכה וממשיך. "מצב זה ראוי לכל גינוי. וכמו שכולנו יודעים, העובדות האלה הן לא גורל מכוח עליון ולא מכת טבע. הכל תוצאה של החלטות אנושיות, ואני יכול להגיד שמדובר בהחלטות של מדיניות כלכלית. החלטות מודעות ומכוונות להביא אותנו למצב הזה".

תאריך:  08/09/2006   |   עודכן:  08/09/2006
רונן ליבוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אורלב חושש מפיצוץ חברתי מסוכן
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
1st. A.BARAK+CLIQUE
9/09/06 00:12
2
JJ
9/09/06 00:48
3
מהגלות המתוקה ביותר
9/09/06 07:41
 
מיכל מירושלים
9/09/06 10:22
4
אברהם נוסטראדאמוס
9/09/06 09:45
5
ד .ד
9/09/06 14:00
6
שמחה
9/09/06 16:18
7
משיח היום
10/09/06 09:05
8
בריוני המתנחבלים
10/09/06 09:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מלחמת לבנון השנייה לא היתה רק מלחמה שהתנהלה בין ישראל לחיזבאללה. ברשת האינטרנט ובעיתונות הכתובה והאלקטרונית נתקיים לו מאבק בין נארטיבים: הנארטיב של השמאל המתון/ציוני בואך מרכז, והנארטיב של השמאל הראדיקלי ציוני.
08/09/2006  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
"עוקבים אחרי, מאיימים עלי ומנסים לפגוע בי ובמשפחתי כדי לסכל רפורמות במשק". בהצהרה מדהימה זו יצא שר האוצר אברהם הירשזון ב"פורום קיסריה" שהתקיים ב-21.6.06. בכל מדינה מתוקנת שבה הייתה מושמעת הצהרה מפתיעה שכזו, הייתה בוודאי נפתחת חקירה של רשויות החוק כדי לגלות מי העז לאיים על שר האוצר המכובד. ישראל, לכאורה, היא מדינה מתוקנת ועל כן פנה הירשזון ליועץ המשפטי לממשלה ושאל אותו מה עליו לעשות בעקבות האיומים האנונימיים האלה. היועץ, משפטן יבש ותכליתי, הסביר להירשזון כי על-מנת שניתן יהיה לפתוח בחקירה פלילית יש צורך שהשר יגיש תלונה בכתב.
08/09/2006  |  עמי דור-און  |   מאמרים
נקודת המוצא שלי היא, שאתה אחד ממשרתי הציבור, ואני אחד ממקבלי השירות. מכאן פנייתי. קראנו בעיתון, שעסקת הטיעון עם הנהג הדורס עו"ד דורי קלגסבלד, הונחה על שולחנך. גם אם לא - בסוף המילה האחרונה צריכה להיות שלך.
08/09/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בהנחה שהעיתונות הכתובה והוירטואלית משקפת כאספקלריה את מצבנו הכלכלי, הפוליטי, החברתי והמוסרי, הרי שאנחנו בצרות. הבעיה שלנו, כמדינה, כאומה וכחברה, היא היעדר מנהיגות מוסרית. העובדה שאזרח מספר 1 נחשד בעברות מין חמורות (וגם אם נניח שאדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו), מעידה אלף מונים שאיבדנו את המצפן. גם אם תסתיים הפרשה בהודעה ש"אין די ראיות חותכות", או בהחלטה שלא להגיש כתב אישום, משום שלא ניתן לבסס כתב האשמה מוצק, כבר עתה ברור כי התיק מסריח. יותר מזה, מדרג ההתקדמות במדינת ישראל מסריח. אין שום מערכת בקרה בדרך למעלה, שתבלום ותסנן אנשים בלתי מוסריים. לצערנו, גם העיתונות הכזיבה בעניין זה, כש"נרדמה בשמירה".
08/09/2006  |  אורנה מרקוס בן-צבי  |   מאמרים
מכירת מידע אודות האזרחים על-ידי עובדי ממשלה ורכישת המידע על-ידי חוקרים פרטיים לא תיפסק כל עוד יש דרישה לחקירות אלו על-ידי הבנקים וחברות עסקיות שונות, גם הרשמים והשופטים בבתי המשפט השונים אשר עוצמים עין ולא שואלים מעולם מה מקור המידע שותפים לתופעה.
08/09/2006  |  אביב ירון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il