בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האם השר לביטחון פנים ישן? <br>
|
השר לביטחון פנים חושב שקיבל מינוי למשרתו מראש הממשלה. טעות גדולה! המינוי ניתן על-ידי קהל האזרחים המצביעים בבחירות. אם לא יצליח השר לביטחון פנים לשפר את תחושת הביטחון של האזרח ברחובות העיר ובשלמות רכושו, אזי אינו ראוי למשרתו. מה שנחוץ לנו הם מעשים גלויים לציבור המוליכים לתוצאות
ברמה האישית, אף פעם לא הצלחתי להבין מדוע רוב השרים שמתמנים למשרתם אינם פועלים לקידום רשימה של פעילויות שמטרידות את הציבור. המטרה, כך חשבתי כאזרח מצביע, היא לסיים את הקדנציה עם רשימה של מטלות שבוצעו, ושהציבור מודע להן. הצלחה בביצוע תיצור הרי מנוף לבחירתו ולשדרוגו של השר המבצע. אם כך מדוע אין הוא מקצה משאבים לקידום המטלות ובמקום זאת מרבה לעסוק בתחום המפלגתי ובמעגלי האוהדים ומלחכי הפנכה שמקווים לקבל ממנו תועלת חומרית. גם ברמת המאקרו יש לי אי הבנה. משום מה נדמה תמיד שרוב משרדי השרים מתנהלים סביב התפעול השוטף. אותו אויב ניהולי שתוקף כל ארגון וידוע בסיסמא: טיפול בנושאים דחופים דוחה טיפול בנושאים חשובים. מסיבה זו אין לנו עדיין רכבת תחתית, ורכבת פרברים, אין עדיין פנסיה ממלכתית, פעולה משפטית מתמשכת במשך שנים רבות ועולה ממון רב, אנשים ואפילו מוסדות בונים כאוות נפשם בשטחים לא להם וללא קבלת אישורי בנייה, ובתחומים הולכים וגדולים אנו פועלים בניגוד לכל הגיון ניהולי עקרוני: לא מנסים למנוע את הבעיה אלא פועלים כאשר קורה אסון או מתגלה שאנו על עברי פי פחת. אז הנושא הופך להיות לדחוף ומגיע הזמן להגיב אליו. אל נא תחשבו שאז הפעולה נעשית במהירות. חלילה. ראו את נושא הטיפול בעקורי ההינתקות שטרם החלו לבנות את בתיהם. גם לא לאחר יותר משנה. ראו את האופן שבו טיפלו באוכלוסיית הצפון ברמה הפרטנית, בעת מלחמת לבנון השנייה. כך קורה בחינוך. כך קורה בביטחון. מצב דומה נראה בנושאי רווחה. וכעת, מתברר שזה קורה גם בתיק לביטחון פנים. אנחנו זקוקים לשר ולמנגנון משטרתי על-מנת שימנע עברות ופשעים ויגן על האזרחים. אינני מחפש אפס עברות. אני מחפש שיפור בביטחון. האם זה נעשה? גניבות הרכב והרכוש ממשיכות להתרחש. במרבית המקרים שידועים לנו, נדרש הניזוק להגיע ל"סוכנות חברת הביטוח", תחנת המשטרה הקרובה על-מנת לקבל אישור לביטוח שאמנם היתה פריצה או גניבה. במקומות מסוימים בארץ, מוטב לנהג לנסוע כשדלתות הרכב נעולות כדי למנוע את התופעה של גנב המתנפל על הנהג ומשליך אותו מרכבו. תאונות הדרכים ממשיכות להתרחש. אנו רק מונים בסוף השבוע את האבדות. בכל סוף שבוע ישנו מבצע לתפישת שיכורים. אבל העונש המוטל עליהם, גם אם בשכרותם גרמו לתאונה, אינו זהה למי שרץ ברחובות העיר עם אקדח שלוף ופוגע באזרחים שלווים. רכב, כך סבורים במשטרה, אינו כלי נשק ואמצעי הרג. ולכן, אין תגובה מערכתית על העונשים המגוחכים הנגזרים במערכת המשפט. מובן שהמשטרה טוענת שזה לא בסמכותה. יש כאן חלוקת עבודה. המשטרה עוצרת ומערכת המשפט משחררת בעונשים קלילים. עבודת צוות. ניהולית, למסתכל מהצד זה נראה כמו עבודה סיזיפית: לגלגל את העבריין עד למעלה כדי שיתגלגל משוחרר למטה. האם לא הגיעה השעה לסינרגיה מפעילות משותפת של משרדי הממשלה? העבריינות של משפחות הפשע לא נראית צועדת לפתרון. בשנים האחרונות, וגם בחודש האחרון, אירעו מקרים רבים שבהם חיסול חשבונות בעולם התחתון גרם לנפגעים והרוגים מקרב האזרחים שנקלעו למקום. גם פרשת זאב רוזנשטיין נראית כאילו משטרת ישראל העדיפה לתת לארה"ב לפתור את הבעיה. גם האלימות ברחוב גברה. אנשים נדקרים, נערות נאנסות בעיבורה של עיר, וכעת נער הוכה נמרצות על-ידי בני נוער. המשטרה בכל מקרה פותחת בחקירה. אף אחד ממנהיגיה, כמו אבי דיכטר, לא נוקט בדרך בלתי שגרתית כדי לפצח את הבעיה. מהי דרך בלתי שגרתית? הנה ארבע דוגמאות: 1. איתור עבריינים שנהגו באלימות על-ידי הצעת פרס כספי כדי שיוסגרו במהירות למשטרה והצדק יבצבץ. 2. תיאום בין משרדי הממשלה הנוגעים לדבר (משפטים וביטחון פנים) כדי לשנות קו ולהעניש בעוצמה את העבריינים. להטיל עליהם את הסף העליון של העונש שנקבע בחוק. לא לעשות עסקות טיעון. לא לוותר. אם אנס ילך לכלא ל- 20 שנה, אם נערים שהתעללו בנער יבלו חמש שנים במוסד לעבריינים (רק בשל גילם), אם עבריין רכוש יספוג עונש מאסר של 7 שנים ולא 10 חודשים, ונהג שיכור יאלץ להיפרד מרכבו לחודש, גם אם לא ביצע תאונה, אזי יתחיל להיראות בבירור הצדק ויילמד הלקח מה כדאי יותר: לא לעבור על החוק או להסתכן בעונש כבד. 3. למשל, להתמקד באזור עתיר אלימות במשך שלושה חודשים וללכוד בו את רוב העבריינים שמעריכים, בצדק, שברמה הארצית לא מבחינים בהם. 4. ועוד רעיון, ראוי היה ששרי המשפטים וביטחון הפנים ישקלו להפעיל בישראל את חוק שלוש העברות. בארה"ב החוק קובע כי מי שעבר עברה שלישית, גם אם העונש עליה נמוך, הוא עבריין מועד שעדיף לסלקו מתחומי המחיה של אזרחים, ולכן ישולש עונשו לעומת העונש של העברה האחרונה. ללא שיקול דעת של השופט. השר דיכטר, לא נבחרת למשרתך כדי לחלוק לך כבוד. קיבלת את משרתך על-מנת להוכיח לאזרחי המדינה שינוי ושיפור בתפקוד המשרד הבינוני שעליו אתה מופקד. יתכן שאתה חושב אחרת על משרתך, אבל, אם הדברים היחידים שנשמע על המשרד לביטחון פנים יהיו חקירות של ועדת זיילר על פעילות לא תקינה של קציני משטרה, נאלץ להסיק שהגעת לדרגת אי ההצלחה שלך. ראה נא את ההיגיון בדרישות שאני מציג במאמר. צא מהשגרה, שנס את מותניך והבא לנו ביטחון פנים טוב יותר ונראה לעין.
|
תאריך:
|
08/10/2006
|
|
|
עודכן:
|
08/10/2006
|
|
אריה דרוקמן
|
האם השר לביטחון פנים ישן?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אפרי הלפרין
|
8/10/06 16:06
|
|
|
|
אריה דרוקמן
|
8/10/06 21:02
|
|
|
|
אפרי הלפרין
|
9/10/06 08:05
|
|
2
|
|
DECHTER must fight
|
8/10/06 17:06
|
|
|
|
אריה דרוקמן
|
8/10/06 21:12
|
|
|
|
CORRUPTION EYE
|
9/10/06 11:58
|
|
3
|
|
מזרחן
|
8/10/06 20:19
|
|
|
|
אריה דרוקמן
|
8/10/06 21:11
|
|
4
|
|
מייק
|
8/10/06 23:00
|
|
|
|
מיקי ספילאני
|
9/10/06 01:54
|
|
5
|
|
אזרח שנפרץ
|
9/10/06 09:13
|
|
|
|
אריה דרוקמן
|
9/10/06 10:49
|
|
6
|
|
sssss
|
9/10/06 14:27
|
|
איני יודע מהו הפתרון הנכון לבעיה החמורה המתעוררת בניהול ענייני המדינה החשובים, כתוצאה מהחקירות. למעלה מעשור שנים נמצאים אנשי ציבור מרכזיים, חברי כנסת, שרים, ראשי ממשלה ונשיאים, תחת בדיקה או חקירה או משפט של רשויות החוק,ו/או התקשורת. אין ספק שעובדה זו פוגעת ביכולת קבלת ההחלטות של אישים אלה. הליכי הבירור, עד הגשת כתב אישום ולאחריהם, נמשכים מטבעם זמן רב. מנגד, החיזבאללה ,הפלשתינים והאירנים אינם מתחשבים במצבנו ואף רואים בתופעה סימן לחולשתנו. גם עניינים פנימיים רבים סובלים מכך, כמובן.
|
|
|
סיפור דמיוני: מעשה בטבח, ושמו אהוד (שם אמיתי). כל חייו חלם אהוד לפתוח חברת הסעדה (קייטרינג). חיפוש יומי במדורי הכלכלה עזר לו להכיר שמות של משקיעים פוטנציאליים. על כל עשרה סירובים, שמע הן אחד - בתנאי ש: "אני לא אהיה המשקיע היחידי". זה לקח קצת זמן, עד ששמע את ההן העשירי.
|
|
|
ארקדי גאידמק החליט ללמד את יוסי שריד לקח.
|
|
|
כבר אמרו חכמינו ז"ל כי חיים ומוות ביד הלשון. כך גם מלחמה ושלום, הפסד וניצחון. ניתן אם-כן לקבוע כי תבוסת צה"ל במלחמה האחרונה היא השתלשלות ידועה מראש של תקלה קריטית בלשון הצה"לית, המעידה ממילא גם על שיבוש החשיבה.
|
|
|
בניגוד לכל הציפיות הוציא בית המשפט העליון צו על תנאי המופנה לממשלת ישראל והמחייב את הממשלה לנמק מדוע לא תחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית, על-פי חוק ועדות חקירה, ותבטל החלטתה למנות ועדת בדיקה.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
|
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|