|
עסקיו נפגעו [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
אמיר כבירי, תבע את 012 סמייל תקשורת בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה, בסכום של 10,000 שקל לאחר שנבצר ממנו לקבל ולשלוח דואר אלקטרוני.
מכתב התביעה עלה שכבירי רכש מהנתבעת תוכנת "בקרת הורים" ומיד לאחר מכן החלו בעיות במערכת הדואר האלקטרוני. "במשך 10 ימים לא הוחזרה לי כתובת הדואר האלקטרוני ולא היה באפשרותי לשלוח ולקבל דואר".
לטענתו, הוא ביזבז זמן יקר על שיחות עם נציגי הנתבעת וזמן ארוך יותר עם לקוחותיו שנפגעו מהעניין. כמו-כן שכתובת המייל הוחזרה בנפח קטן יותר וללא שירות אנטי וירוס ומסנן דואר זבל. "החזרת תיבת הדואר ללא שירותים אלה, חשפה אותי לסיכונים שאיני יכול לאמוד. בהעדר מסנן דואר זבל נאלצתי להשקיע בסינון עצמי ובזבזתי זמן יקר".
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שכבירי התקשר עימה בחבילה בעלות נמוכה ובתמורה לכך שיישאר לקוחה למשך שנה. הנתבעת הודתה בתקלה חלקית לפרק זמן קצר מ-10 ימים ולדבריה, כבירי ניפח את התביעה ללא פרופורציה. כמו-כן שהתקלה תוקנה והוצעו לו הטבות שהוא סירב לקבלן למורת רוחה ומבלי שהבינה את התעקשותו לבטל את העסקה. "שירות הדואר הוא שירות חינם ובשירות חינם זה אירעה תקלה ולא בשירות האינטרנט, שבגינו שילם התובע, ועל כן אינו זכאי לפיצוי". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חייבה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט את הנתבעת לשלם לכבירי 1,107 שקל בתוספת 100 שקל הוצאות משפט.
לדבריה, משהודתה הנתבעת בכישלון חלקי של התחברות לכתובת המייל של כבירי, עליה לפצותו בתוספת עלות החבילה שלא נוצלה במשך 7 חודשים. השופטת הוסיפה שכבירי לא הוכיח את הנזק הממוני שנגרם לו מעצם היותו יועץ עסקי המשתכר 400 שקל לשעה. "נזק שאירע בפועל יש להוכיח בראיות ובהעדר ראיות לנזק שהתגבש לא הוכיח התובע את הנזק ואת שיעורו".