|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

תחקיר וחשיפה ב- Nfc - פרשת אולמרט-לאומי

אולמרט סייע לידידיו האישיים במכרז לאומי

בעת שנוהל המכרז למכירת השליטה בבנק לאומי כיהן אולמרט בתפקיד מ"מ שר האוצר עכשיו אנו חושפים כאן, כי באותה עת פעל אולמרט תוך ניגודי עניינים חמורים בניסיון לסייע לשני המיליארדרים דניאל אברמס ופרנק לואי לרכוש את הבנק עוד חשיפה בפרשת אולמרט המתגלגלת
15/10/2006  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
אולמרט. פרשה פלילית נוספת

הפרשה שאנו חושפים בתחקיר שלהלן היא אחת החמורות הנוגעות לראש הממשלה, אהוד אולמרט. עולה ממנה חשד, כי אולמרט פעל בשנת 2005, בעת שכיהן בתפקיד מ"מ שר אוצר, תוך ניגודי עניינים חמורים. הפעם אין מדובר בעסקי נדל"ן מסואבים שבהם הוא מסובך – פרשת השוחד שקיבל בעסקת כרמיה עומדת, בקרוב מאוד, לחולל רעידת אדמה במערכת הפוליטית והמשפטית, אלא בהתנהלות פלילית לכאורה מצד אולמרט בתהליך הפרטת אחד הנכסים הגדולים שבידי מדינת ישראל: בנק לאומי.

מיותר כמעט לציין: על בעל תפקיד בשירות הציבורי נאסר לטפל בעניין כאשר עולה חשש לניגוד עניינים. מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, הורשע בבית המשפט העליון, בהרכב מורחב, בגין מעשה פעוט ביחס לזה שביצע אולמרט, כפי שיובהר להלן. עכשיו צריך להמתין ולראות: האם יפעל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, למיצוי הדין עם אולמרט בפרשה זו.

מתחקיר שערכנו מתברר, כי אולמרט, שנכנס באוגוסט 2005 לנעליו של שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, פעל באופן המעורר שאלות נוקבות. למרות החוק האוסר על איש ציבור לפעול במצב זה, קל וחומר כאשר מדובר בשר בכיר בישראל, הוא לא פסל עצמו מלהמשיך ולקבל החלטות הנוגעות להפרטת לאומי. אולמרט נכנס לעניין כמו פיל לחנות חרסינה. בתוך ימים מעטים החל להנחית הוראות ולכפות עמדתו על הפקידות הבכירה, וזאת באופן שעורר כבר אז תהיות. רק מאוחר יותר החלו כמה גורמים להבין מה אירע, ומה הניע את השר-הנכנס לקבל החלטות מרחיקות לכת בנושא.

שני הידידים הטובים של אולמרט

ממשלת ישראל פעלה בעשור האחרון כמה פעמים כדי למכור את השליטה בבנק השני בגודלו במדינה. הפרטת הבנק הבשילה בלחצו של שר האוצר, בנימין נתניהו, ובהובלתו של חשב המשרד, ירון זליכה. מקרה או לא – במכרז שאכן יצא לדרך השתתפו כמה קבוצות שכללו אילי הון בעלי זיקה ישירה או עקיפה לאולמרט:

  • דניאל אברמס

אברמס נודע כאחד התורמים הבולטים לקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים. אברמס הוא האיש שרכש בינואר 2004 מאולמרט את ביתו ברח' כ"ט בנובמבר בירושלים תמורת 2.7 מיליון דולר, והוא האיש שהשכיר את הבית לאולמרט תמורת 2,250 דולר בלבד (לחודש), למרות ששווי הבית להשכרה היה אותה עת לפחות 3,800 דולר לחודש. בתקופה שהוצע לאומי במכרז, ביצעו אנשיו של אברמס בדיקות לאפשרות השתתפותו ברכישת הבנק.

אין ולא יכול להיות ספק: בעת שהתקיים המכרז להפרטת לאומי וכמה מאנשיו של אברמס פעלו לשילובו במרכז, היו בין אולמרט לבין אברמס קשרים מיוחדים. אלה חייבו את הימנעותו ו/או פסילתו מלטפל בהפרטת לאומי. למרות זאת, אולמרט לא נמנע ואף לא הודיע על עסקת מכירת הבית לאברמס – לא למבקר המדינה ולא ליועץ המשפטי לממשלה. יודגש כבר כאן: מבקר המדינה לא בדק סוגייה זו בעת שנבדקה עסקת מכירת הבית לאברמס. הביקורת נערכה רק בסוגיית המחיר. המבקר קבע כי מחיר המכירה עומד במתחם הסבירות. עם זאת קבע המבקר, כי אולמרט לא גילה במועד את זהותו של הקונה (אברמס), ועוד ציין המבקר את הפרשי המחירים התמוהים בעסקת השכירות. נקדים ונאמר: קשרי "הון ושלטון" לא נבדקו אז על-ידי המבקר: הן משום שסוגיית לאומי לא הובאה לידיעת אנשי המבקר, והן משום שהמידע הרגיש על מהלכים סמויים של אולמרט טרם התגלה כדבעי. אף שמועמדותו של אברמס – לרכישת לאומי, לא הבשילה לכלל הצעה של ממש, מחייב המידע החדש שלהלן בדיקה מקיפה, הן מצד מבקר המדינה והן מצד היועץ המשפטי לממשלה.

  • פרנק לואי

איל ההון פרנק לואי נמנה עם עשירי העולם בכלל ועשירי אוסטרליה בפרט. בכמה מוסדות בישראל, ובהם אוניברסיטת תל אביב, הוא ידוע בתרומותיו הנדיבות. במשך שנים הוא מנסה לרכוש נכס משמעותי בישראל ולהתברג כאחד מבכירי קהיליית העסקים בישראל. במסגרת זו היה אחד המתעניינים ברכישת קבוצת אי.די.בי. קודם שזו נרכשה ממשפחת רקנאטי על-ידי איש העסקים נוחי דנקנר.

לואי, בן 76, הינו ניצול שואה. הוא עלה לישראל בגיל 15. בחלוף כשבע שנים הוא שב למשפחתו באוסטרליה. ממקום מושבו החל לעסוק ברכישה קניונים והפעלתם, הן באוסטרליה, והן במדינות אחרות, בהן: ארה"ב ובריטניה. כיום נחשב פרנק לואי לאיל הון בקנה מידה בינלאומי עם הון פרטי הנאמד בכ- 4 מיליארד דולר.

פרנק לואי נמנה במרוצת 2005 עם המתעניינים ברכישת בנק לאומי, בעת שחבילת מניות הוצעה למכירה, במסגרת מכרז, ועד שנמכרה בפועל בנובמבר 2005 לקבוצת סרברוס-גבריאל. לואי יוצג על-ידי משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' גם לאחר מכן. בראש המשרד עומד פרופ' יוסי גרוס, חותנו של אולמרט. גם בימים אלה משמש המשרד כבא-כוחו בהצעות שונות הנבחנות מזמן לזמן. בחודשים האחרונים נפתחו מחדש המגעים לשילובו בלאומי, במסגרת הקבוצה הרוכשת (סרברוס-גבריאל). איש העסקים אלפרד אקירוב, המיודד אף הוא עם אולמרט, נחשב אחד האישים הדוחפים לשילובו של לואי בלאומי.

במשרד עורכי הדין האמור נחשב עו"ד דוד חודק, שותפו הבכיר של עו"ד גרוס, לשותף הבכיר המטפל בלואי. עו"ד תמי בן-דוד, המשמשת במשרד יועצת מיוחדת, היא שליוותה מקרוב את תהליך ההפרטה. עו"ד בן-דוד מעידה על עצמה כחברה קרובה של בני הזוג אולמרט. "אני חברה של אהוד ועליזה הרבה שנים", אמרה ל- Nfc, והדגישה כי על-אף החברות היא לא נהנתה "ממנעמי שום דבר" וכך גם לקוחה. מיותר כמעט לציין, כי שכר הטרחה השמן ניתן למשרד שבראשו עומד עו"ד יוסי גרוס, מחותנו, כאמור, של אולמרט. לדברי עו"ד בן-דוד, פרופ' גרוס אינו פעיל כמעט במשרד ועל כן אין ניגודי עניינים בנושא.

הפגישות שקיים אולמרט בעיצומה של המלחמה
פגישות רגישות באמצע המלחמה

אולמרט שומר על קשרים קרובים מאוד עם עו"ד יוסי גרוס. וכך גם עם פרנק לואי. הנה, לדוגמא, כיצד נהג אולמרט בעניינים הנ"ל, וזאת בעיצומה של המלחמה נגד החיזבאללה. מתברר, כי אולמרט מצא זמן למכביר לפינוקים וארוחות עם גבירים. להלן כמה מהפרטים שנודעו ל- Nfc על סדר-יומו המרשים של מר אולמרט [אותו חשפנו כאן]:

  • ביום שישי בערב (21.07.06) - ארוחת ערב בביתו של חותנו, עו"ד גרוס. בארוחה נכחו, בין היתר, עו"ד רם כספי, עו"ד ישראל קנטור, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וגורמים נוספים. לאחר מכן דילג אולמרט לאירוע פרטי אחר, השני באותו ערב.

  • ביום שבת בצהריים (22.07.06) - פגישה במעונו/ביתו עם שני אנשי עסקים: ידידו ומיטיבו, אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אל-רוב (אותו אקירוב שטרח לשלשל כספים לחשבונם הפרטי של בני הזוג אולמרט, עת רכש תמונות שציירה עליזה במחירים מפולפלים...); ועם איל ההון היהודי-אוסטרלי, מיודענו פרנק לואי.

שתי הפגישות הראשונות התקיימו, כאמור, מחוץ לביתו/מעונו של אולמרט. היציאה אליהן התנהלה עם כל האבטחה הנדרשת לראש ממשלה. מטבע הדברים, הפגישות הצריכו זמן רב, יקר מאוד, שהיה נכון להשקיעו בטיפול בבעיות הביטחון, ובשיחות מדיניות-ביטחוניות עם מי שצריך, ולא בפינוקים אישיים ובחיפוש אחר "זמן איכות".

נזכור נא, והדם עוד טרי, כי באותו יום שישי וגם ביום שבת הפציץ החיזבאללה את יישובי הצפון. כ- 100 קטיושות ביום שישי והרבה יותר מ- 100 ביום השבת. ואולמרט? במקום להקדיש את עצמו לענייני המדינה, בחר להסתופף בחברת שועים ורוזנים. הדעת נותנת כי לאולמרט היו סיבות טובות ודחופות לקיים את הפגישות. במיוחד עם פרנק לואי. מה שנאמר במעונו של אולמרט והתבשילים שרקחו שם, טעונים בירור רציני של הרשויות המוסמכות. מה שידוע עוד קודם לכן, הוא: לאולמרט היו תוכניות לא מעטות הנוגעות לפרנק לואי. בעת שכיהן כמ"מ שר האוצר, ובטרם הסכים אריאל שרון להבטיח לו מעמד של מ"מ ראש הממשלה, שקל אולמרט לעזוב את הפוליטיקה לטובת עסקים. אחד האישים שבהם דובר הוא פרנק לואי. והוא לא היה היחיד. למרות זאת, כאמור, אולמרט לא נמנע מטיפול באינטרסים העסקיים הקשורים לפרנק לואי – לא אלה שטופלו ישירות על-ידי פרנק לואי, ולא אלה שטופלו באמצעות משרדו של החותן, פרופ' גרוס.

אולמרט נמנע מלפסול עצמו והקל על המשקיעים

אולמרט פעל רבות, מאחורי הקלעים, כדי לייצור תנאים טובים להשתתפות אברמס ולואי במכרז הפרטת לאומי. אומנם נכון: תפקידו של שר אוצר הוא לעודד משקיעים יהודים לפעילות בישראל. אלא שכאן הנסיבות שונות, ונוכח זאת היה אמור לפסול עצמו, או לפחות להודיע על כך ליועץ המשפטי לממשלה ולבקש את עצתו.

אלא שאולמרט נהג אחרת. במקום לשמור על האינטרסים של המדינה, הוא פעל באופן מיוחד לסדר הטבות למשקיעים. לשם כך כופף את הפקידות הבכירה במשרד האוצר ובראשם את חשב המשרד, ירון זליכה. הדבר קיבל יתר תוקף אחרי שקיבל מכתב מעו"ד דוד חודק. זה האחרון הלין על-כך שהתנאים לא טובים ומפתים דים עבור פרנק לואי. אולמרט התגייס לעזור, וקיבל החלטות הנוגדות את המלצות הצוות הבכיר במשרד האוצר שטיפל במכרז במשך תקופה ארוכה:

  • אולמרט קבע להעדיף מכירה למשקיע שיבקש לרכוש גרעין שליטה, וזאת במקום התוכנית הבסיסית: יצירת תחרות בין אלה לבין משקיעים פיננסיים (בשלב הראשון הוצעה חבילת מניות בשיעור 9.99%, ובשלב השני – 10% נוספים);

  • אולמרט הכריע בעד פתיחת אפשרות למשיכת דיבידנדים מהבנק כבר בשנים הראשונות - כדי לממן את הרכישה. ובמילים פשוטות: מימון חלק ניכר מהרכישה, מכספי הבנק;

  • אולמרט הכריע בעד מתן הנחה של 10% על המניות הנוספות שיירכשו בעת מימוש האופציה;

  • אולמרט הורה על מתן הטבות נדיבות יותר לעובדי לאומי, כדי שיאפשרו קיום המכרז. העובדים יוצגו על-ידי עו"ד רם כספי, ידידו של אולמרט.


החשב זליכה התרעם על התנהלות אולמרט, אך אולמרט כפה את דעתו ואמר: "אתה רק ממליץ. אני מחליט". מאז הורעו מאוד היחסים בין אולמרט לבין זליכה ונעשו ניסיונות להיפטר ממנו. שר האוצר, אברהם הירשזון, מחליפו ונאמנו של אולמרט, ממשיך בניסיונות אלה גם באחרונה.

האינטרסים והשליטה שלא נמכרה

באמצע נובמבר 2005 הושלמה העסקה. שמות האישים הזוכים טרם נודעה. אברמס ולואי נותרו לכאורה בחוץ, לפחות באופן רשמי. הניסיון לסייע להם לא הועיל, לכאורה, למרות שאולמרט דאג להקל עוד ועוד על המציעים. תוצאות המכרז: המדינה מכרה 9.99% מהון המניות של הבנק תמורת 2.474 מיליארד ש"ח ואופציה ל- 10.01% נוספים.

הרוכשת/הזוכה שהוכרזה היא קבוצת סרברוס-גבריאל, באמצעות קרן גידור (שמו של אברמס נזכר גם בהקשר לקרן גידור זו, כאחד המשקיעים - אם כי הדבר טרם אומת). מחיר העסקה משקף פרמיה על חבילת המניות הבסיסית של 54% מעל ההון העצמי ופרמיה של 16% (שהם כ- 17.5 שקל למניה) על מחיר הסגירה יום קודם לכן בבורסה. במידה ותמומש האופציה לרכישת 10% הנוספים בתום שנה וחצי, תסתכם התמורה הכוללת בכ- 4.617 מיליארד שקל.

בעיתונות הכלכלית חגגו אז. אולמרט התרברב כי הנה הנה, בתוך זמן קצר מאז שנכנס לתפקידו הוא הצליח להפריט את בנק לאומי ולהשיג מחיר שיא, במקום תוכנית האופציות שהגה שר האוצר בנימין נתניהו. אולמרט אף זכה לתמיכתו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. רק מעטים הבינו אז כי "ההפרטה" היתה רק על הנייר - בהודעה לעיתונות ובאלבומי התמונות של אולמרט ושותפיו, וכי למעשה, הבנק נותר בבעלות המדינה, ויותר מזה: בהובלת אולמרט נכנסה המדינה למלכוד.

ואכן, נכון לעכשיו: קבוצת סרברוס-גבריאל מתקשה לגייס את הסכום הנוסף כדי לממש את האופציה ולרכוש את גרעין השליטה בבנק. יותר מזה: סרברוס, שהינה הינה קרן גידור, רשאית על-פי הכללים שנקבעו מראש להחזיק ב- 5% בלבד מהמניות. יתר המניות מוחזקות בידי נאמן. התוצאה: ההפרטה לא הושלמה, ולמעשה היא תקועה. קבוצת סרברוס-גבריאל אף לא הציגה עד עכשיו את זהות המשקיעים עבורם רכשה את המניות. דבר זה מכביד על עתידו של הבנק, ויוצר ערפל כבד על מבנה השליטה העתידי בבנק.

הנה כי כן: כוונתה העיקרית של הממשלה – להפריט ולצאת מניהול בנק לאומי, לא יצאה אל הפועל. מי שעומד עתה בראש לאומי הם בדיוק אותם אישים, מוכשרים, יש לומר: גליה מאור בתפקיד המנהל הכללי; ואיתן רף בתפקיד יושב-ראש הבנק. ומי חוזר שוב ומגלה עניין ברכישת נתח מלאומי? כן כן - מיודענו, פרנק לואי, באמצעות משרדו של החותן, הוא פרופ' גרוס. כמה שהעולם קטן. ואנה יביאו אותנו האינטרסים הפסולים של אולמרט.

תאריך:  15/10/2006   |   עודכן:  28/10/2006
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט סייע לידידיו האישיים במכרז לאומי
תגובות  [ 75 ] מוצגות   [ 72 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מולי הכריש
15/10/06 12:06
2
פסיכולו קליני
15/10/06 12:08
3
אורי ב.
15/10/06 12:17
4
אניגמה
15/10/06 12:32
 
מיכל מירושלים
15/10/06 12:38
 
שושפרי
15/10/06 16:57
5
uz7
15/10/06 12:36
6
שרוני
15/10/06 12:37
 
טורובורו
15/10/06 16:40
7
תומי
15/10/06 12:42
 
דובר רוה"מ בהתנדבות
15/10/06 22:15
8
שושן
15/10/06 12:45
 
אוי לנו מאותם אנשים
15/10/06 14:04
9
נכה צהל לבנון (1)
15/10/06 13:30
10
אלון ה
15/10/06 13:40
11
zolen
15/10/06 13:43
12
המודאגת.ממדד השחיתות
15/10/06 13:45
13
@@מ.ל.@@
15/10/06 13:57
14
רונן-חיפה
15/10/06 14:10
 
גדי שרון
15/10/06 22:18
15
שואל
15/10/06 14:36
 
אדוארד
15/10/06 15:05
 
לא מאמין לאולמרט
15/10/06 15:38
 
א.ל. רמת-גן
15/10/06 17:25
16
-רפי
15/10/06 14:50
17
א.ל. רמת-גן
15/10/06 15:04
18
מיימון
15/10/06 15:06
19
ברקוש
15/10/06 15:11
 
ז'וז'ו
15/10/06 15:42
 
שושפרי
15/10/06 16:13
 
חץ
15/10/06 16:35
 
חץ
15/10/06 16:32
20
וינה
15/10/06 15:22
21
למה לההרג עבורם?!
15/10/06 15:44
22
כל הכבוד
15/10/06 15:58
23
משפטן לא יחצן
15/10/06 16:24
24
חץ
15/10/06 16:27
 
גיליוטינה
15/10/06 22:13
25
חץ
15/10/06 16:30
26
דובר המשפחה
15/10/06 16:32
 
בנימין בנימין
15/10/06 17:52
 
לא בן משפחה
15/10/06 18:00
27
איבדתי זהות
15/10/06 16:35
28
א.ל. רמת-גן
15/10/06 16:47
29
OLMERT is a JUDICIAL
15/10/06 17:16
30
If A.BARAK is CAUGHT
15/10/06 17:18
31
NAPOLION B
15/10/06 17:22
32
ציקו
15/10/06 19:02
33
אנונימי
15/10/06 21:43
34
בלה ביג
15/10/06 21:46
 
מיכל מתל-אביב
16/10/06 10:12
 
ז'וז'ו רובינשטיין
16/10/06 14:48
35
דורון כהן22
15/10/06 22:10
36
קיבה רגישה
15/10/06 22:11
37
פשלונרים
15/10/06 23:16
38
בלשן דקדקן
16/10/06 01:22
39
מסר מרוה"מ
16/10/06 01:23
40
יודע לקרוא
16/10/06 06:24
 
א.ל. רמת-גן
16/10/06 10:54
41
ישימשי
16/10/06 09:17
42
בוגי
16/10/06 11:16
43
רימון ב.
16/10/06 12:23
 
המגיב
26/10/06 10:31
 
גנאל
28/10/06 14:09
44
לכו הבייתה
16/10/06 13:45
45
Kadima
16/10/06 14:10
46
דניאל . דורון
16/10/06 14:29
47
הגינות
16/10/06 19:56
48
קשקשן
25/10/06 09:16
49
מורא
18/11/06 18:38
50
מתניה מירושלים
19/11/06 13:25
51
נפלתי מריצפה לכיס
11/11/07 09:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבות דובר ונכתב על ההתנהלות הקלוקלת של עיריית תל אביב. בכירים ומקורבים עושים ברכוש הציבור כבשלהם. עכשיו אנחנו חושפים כאן, כי בחגיגות הגדולות משתתפים רבים טובים הנמנים עם חבריו של ראש העיר, רון חולדאי. ראש העיר, שבתוקף תפקידו משמש כראש הוועדה לתכנון ובנייה בעיר, לא מנע מאותם מיליונרים ומקורבים שחלקם נמנים עם ידידיו, לפלוש לשטחים ציבוריים, להשתלט עליהם ולבנות בתי מידות. כל זאת על-חשבון הציבור.
12/10/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
מכללת סכנין, שזכתה לאחרונה במכרז לביצוע מבחני תיאוריה בנהיגה בצפון, נחשדה על-ידי משרד החינוך בביצוע עבירות הונאה ודיווח כוזב בבתי ספר במזרח ירושלים. המקרה הועבר לחקירת המשטרה ומשם לפרקליטות מחוז ירושלים, שעדיין לא החליטה אם להגיש כתב אישום. משרד התחבורה טוען כי המידע על תיק החקירה נגד החברה לא היה ידוע לו בעת קיום המכרז. למרות כל זאת, ההיתר שקיבלה לעריכת מבחני תיאוריה לא נשלל.
22/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
חשיפה: בעוד ימים אחדים ייכנס לתפקידו רב צבאי ראשי חדש לצה"ל, תת-אלוף הרב אבי רונצקי. המינוי החדש זוכה לשבחים מקיר לקיר שכן הרב הנכנס נהנה ממעמד של בר סמכא בתחום ההלכתי וכבעל-רקע לא מבוטל גם במערך הלוחם. רונצקי, שכיהן עד עתה כרב היישוב אתמר, יתיישב אחרי יום הכיפורים על כס הרבנות הצבאית, אך בדרכו לתפקיד הוא נאלץ לדלג מעל משוכות לא קלות שהותיר לו קודמו, הרבצ"ר היוצא, תת-אלוף ישראל וייס.
21/09/2006  |  ע. יוסף, מ. פריידין  |   תחקירים
רשויות ומועצות אוצרות עוצמה רבה. גם כוח להשחית. בסמכותן להעניק היתרים ששווים מיליונים. לכן אין אולי פלא, כי רבים וטובים אינם עומדים בפיתויים. כזה הוא המקרה שלהלן, שבו מככבים ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, והיזם קובי מימון. עיקרו: סוסן החליט לוותר על חלקה של המועצה ברווחים מאזור התעסוקה איירפורט סיטי, שנמצא בשטח שיפוטה. רווחי המועצה המשוערים הם כ- 6 מיליון שקלים לשנה. מתנגדיו של סוסן טוענים, כי הסיבה לוויתור היא הקשרים הפוליטיים עם איל ההון, קובי מימון, שהינו מחזיק המניות העיקרי של איירפורט סיטי (דרך חברת יואל שבשליטתו). סוסן טוען מנגד, כי הוא פועל לפי עצת יועציו המשפטיים.
14/09/2006  |  איילת פישביין  |   תחקירים
נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, שהינה ידידתם האישית של השופט (בדימ.) ורדימוס זיילר ורעייתו אילנה זיילר, נמנעה מלפסול עצמה במשפט שבו מעורבים אישית בני הזוג, ובסופו של דבר פסקה לטובתם באופן מוזר ותמוה. כך עולה ממידע שהגיע ל- Nfc ומתיק בית המשפט, המפרט סכסוך ארוך בין משפחת זיילר לבין שוודיה - חברה לבנייה והשקעות בע"מ ("שוודיה"). יתירה מכך: השופטת ישבה בתיק זה, אף על-פי שבעלה, עו"ד יוסף גילאור, הינו שותף בכיר במשרד עורכי הדין סלומון ליפשיץ, אשר מונה על-ידי זיילר וייצג בפועל את הצד של זיילר.
13/09/2006  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il