להלן תגובה מפורטת שהגיעה מאגד, כפי שנמסרה ל-News1 על-ידי הדובר רון רטנר, (והערות בצידה):
"פער המחירים בין קו 426 לבין הקווים 947, 943 ו-423 נובע מהשוני שבאופי הקווים הללו. הקווים 947 ו-943, שבאים מן הצפון, עוצרים בצומת גנים ובצומת סירקין בלבד וממשיכים דרך כביש 40, מחלף לוד וכביש 1 למרכזית ירושלים.
"קו 423 יוצא מהתחנה המרכזית ברחוב אורלוב בפתח תקוה ואוסף נוסעים גם בכפר אברהם, צומת סגולה, צומת גנים, צומת סירקין ומשם ממשיך לירושלים כמו הקווים 943 ו-947. מחיר הנסיעה בכל הקווים הנ"ל הוא 22.50 ש"ח. קו 426 יוצא מבית יד לבנים ברחוב ארלוזורוב בפתח תקוה, חולף ברחובות פרנקפורטר, ההסתדרות, וולפסון, אברבנאל, שטמפפר והרב הרצוג וממשיך דרך צומת גנים וצומת סירקין לשכונת הדר גנים. מהדר גנים הוא נוסע ישירות, ללא עצירה, עד לכניסה לירושלים ומסיים את מסלולו במסוף עתירות מדע (הר חוצבים) לאחר פיזור נוסעיו בשכונות החרדיות בבירה. מחיר הנסיעה בקו זה הוא 18.50 ש"ח".
- [אם עד היום חשבתם שרק לבני אדם יש אופי, באגד מחדשים שגם לקווים יש "אופי". מלבד פירוט המסלולים (הידוע), לא הסבירה אגד מהו אותו הבדל אופי הגורם לפער מחיר של ארבעה שקלים.]
"ייאמר בפירוש, כי למרות שקו 426 הוא קו ייעודי, המקשר בין שכונות חרדיות בשתי הערים, כל נוסע רשאי לעלות לאוטובוס ולנסוע בו ללא הגבלה מצד אגד".
- [אגד מודה שהקו נועד לחרדים. אכן כל נוסע רשאי לעלות על הקו (אם היה שומע עליו). אבל לא לחינם בחרו בדוברות אגד לסיים את המשפט במילים "מצד אגד". במילים אחרות: ככל שזה תלוי בנו, לא נמנע מאישה שלבושה בחוסר צניעות לעלות, אבל כשנוסעים חרדים יבקשו לעשות זאת - זה כבר סיפור אחר.]
"אשר לעניין האינטרנט: אתה עצמך כותב שמצאת באינטרנט כי מחיר הנסיעה בקו 426 הוא 18.50 ש"ח. משמע, הקו קיים באינטרנט ואינו מוסתר מעיני הגולשים".
- [גם שקר וגם מניפולציה: השקר - המחיר באתר 22.50 ש"ח, המניפולציה - העובדה שהקו קיים באינטרנט אינה סותרת את העובדה שהוא מוסתר ולא ניתן להגיע אליו בקלות.]
"כשביקשת פירוט קווים בין פתח תקוה וירושלים, לא קיבלת את קו 426, כיוון שהאינטרנט נותן במענה לשאלה שגרתית את החלופות הקיימות לשעה הקרובה. אילו הוצגה השאלה שעה לפני מועד היציאה של קו 426 - היית מקבל אותו כמו את כל שאר הקווים שזמינים בטווח השעה הקרובה. יש גם אפשרות לבקש בפירוש את קו 426, ולקבל את לוח הזמנים של קו זה".
- [אגד ממשיך בכזביו: גם אם יחפש הנוסע את כל הנסיעות של אותו יום בין ירושלים לפתח תקוה, לא ימצא ולו איזכור אחד לקו 426. אשר לעובדה שלוח הזמנים של קו 426 קיים אין חולק שכך הוא, אבל מה יעשה נוסע נורמלי שאינו מחפש לפי מספר קו אלא לפי מוצא ויעד הנסיעה.]
"כידוע, תעריפי הנסיעה נקבעים באישור משרד התחבורה על-פי עלויות ייצור השירות ואופי הקו... מארג הקווים של אגד מתוכנן בכללותו ומאושר, על-ידי משרד התחבורה והרשויות המקומיות או האזוריות. קווי אגד, גם אם נוסעים מאותה נקודת מוצא לאותו יעד, הינם קווים שונים שלא בהכרח נעים על אותם מסלולים ובוודאי לא עוצרים כולם באותן תחנות. מסיבה זו הם מוגדרים כמארג קווים, האמור לתת מענה לכל פלחי האוכלוסיה בכל פריסה גיאוגרפית, על-פי הביקושים שאותה אוכלוסיה מפגינה. זאת, בהתחשב בעובדה שהתנועה מטבעה איננה סטאטית ומשתנה לעיתים קרובות, על-פי הביקושים המשתנים מעת לעת.
"בתוואי שבין אם המושבות לירושלים - הגדולה בערי ישראל, פועלים מספר קווי שירות שונים, הנוסעים במסלולים שונים ועוצרים בתחנות שעל אף הקרבה ביניהן, הינן שונות זו מזו. כל זאת, על-מנת לתת מגגון שירותים כמענה למגוון נרחב של צרכים.
"במידה וציבור משתמשי התחבורה הציבורית חפץ בשינוי זה או אחר, יש באפשרותו לפנות לאגד, אשר יבדוק את הנושא מול הרשות המקומית ומול משרד התחבורה, ואם יסתבר כי יש צורך בכך - נשנה ככל שרק ניתן.
"יש לציין כי קיימים אמצעים נוספים לקבלת מידע על קווי השירות, מלבד דרך אתר האינטרנט. ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות בחיוג לכוכבית 2800, או לשלוח SMS בשפה חופשית למספר 2800. עד כמה שדעתנו משגת, קיימת שביעות רצון גדולה בקרב הנוסעים בקווי השירות בכלל הארץ ובקרב הנוסעים בקווי פתח תקוה-ירושלים בפרט".
- [ואחרי כל המלל שנועד להאדיר את אגד - תענו תאכל'ס: האם קיבלתם או לא קיבלתם אישור ממשרד התחבורה לתת מחיר זול לחרדים ומחיר יקר ליתר הציבור.]
בימים אלו מתפרסמות בעיתונות החרדית הכתובה והמשודרת (רדיו) פרסומות בזכות השירות האנושי של אגד. הטיפוח של הלקוח החרדי מבורך, אך לא כאשר הוא בא תוך אפליה ברורה נגד שאר הנוסעים שאינם בהכרח חרדים.