|   15:07:40
דלג
  הדר פרבר  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אימון לקידום אישי

אימון אישי נתפס בעיני רבים כטרנד חלקלק אבל יש מי שמאמין בו, יש מי שהתעצם ממנו ויש רבים שמצליחים להגשים את עצמם בעזרתו איך בוחרים מאמן אישי? האם התוצאות מובטחות? נקודת מבטה של מאמנת - ומאומנת
29/12/2006  |   הדר פרבר   |   מאמרים   |   תגובות

דורית גונן, מאמנת אישית

   רשימות קודמות
  עשרות נרתמו לארח כלבים נטושים מהצפון
  זהירות - חוזה שכירות
  סיכום עולמי 2005
  תאילנד: על זיופים ואגדות
  אל תנתקו אותנו מהכבוד

לא לכל אחד יש חשק וכוח להירשם למכון ספורט ולהתחייב לאימון אישי קבוע, שלוש פעמים בשבוע. אבל אם היו מציעים לכם אימון פעם בשבוע, בלי לאמץ שום שריר באופן מיוחד, הייתם מוכנים לעשות את זה? אני כמובן לא מדברת על אימון במכון, אלא אימון אישי - לנפש שלכם.

אצל רבים ודאי תעלה אסוציאציה של "פירמות" לכאורה או לא לכאורה שקיימו ימי עיון במסגרתם בתוך 3 ימים הופכים אנשים נורמלים לחברי כת מסתורית שסוגדים למרצים שנראים כך: לבושים בחליפה, על ראשם אזנייה מתוחכמת כזאת, כמו של מדונה, והם גורמים לכולם כמעט להשתחוות. סדנאות I am, סדנאות לקידום אישי, אימון אישי, אנושי ומה לא. לכן לקח גם לי זמן לא מבוטל להיות מוכנה לכתוב על מה שנקרא אימון אישי ומסתבר כשונה מאד מכל מה שתיארתי כאן. כך לפחות מנסה דורית גונן להסביר ואני חייבת להודות, בהצלחה. גונן היא יועצת ארגונית במקצועה ומאמנת אישית ובנוסף - מאומנת אשר מאמינה כי האימון האישי שלה ילווה אותה לאורך כל הדרך.

לפני כן אזכיר, כי המגמה החדשה המכונה אימון - קואוצ'ינג החלה כטרנד בארץ לפני כשלוש שנים, ולכדה את תשומת לבם של לא מעט אנשים שרצו לחסוך לא רק את מאות ואלפי השקלים שישלשלו לכיס הפסיכולוג במשך כמה שנים טובות, אלא גם את הזמן. לוקחים מרקר אנושי, מסמנים מטרות ויעדים וכל זאת בדרך אל האושר.

נראה שהאימון האישי הצליח להיכנס לנישה של תיאור מצב, במילים שמתאימות לדור הזה. מדוע דווקא המילה אימון? Coaching בתרגום מילולי לעברית הוא בעצם גם הדרכה, מה שנשמע הרבה יותר "בגובה העיניים". תרבות ה- coaching החלה בארה"ב והמונח שאול מעולם הספורט, ממאמן ספורט.

בשלוש השנים שחלפו גם הספיקו להיפתח אין ספור קורסים אשר מלמדים אותנו ללמד אתכם אין להגיע לאותו אושר. אני חייבת להודות: קל לי יותר לחשוב שאתמסר למאמן אישי להשיג את מטרותיי הרוחניות מאשר למאמן אישי שיריץ אותי מסביב לבלוק וימדוד את מספר הקלוריות במטבח.

הרבה אנשים חושבים שהם יודעים מה זה אימון אישי אבל זה לא בהכרח נכון; נראה כי אם המושג הפך להיות שגור בפיהם של רבים כל כך לאחרונה, ולכן אתם חייבים לתת לעצמכם צ'אנס, לקרוא ולהבין מה באמת עומד מאחורי הטרנד החדש ורק אחר כך להחליט מה דעתכם בנושא.

איך בוחרים מאמן אישי

אם אתם עדיין מתלבטים אבל שוקלים לתת צ'אנס לחיים הטובים יותר, כדאי גם לדעת איך לבחור את המאמן האישי.

גונן מאמינה, כי התכונות והיכולות הנדרשות כדי להיות מאמן טוב אכן שוות בדיקה. הדבר המרכזי, לדעתה, הוא אהבה לאנשים ואמונה אמיתית ביכולתיהם. "בגדול", אומרת גונן, מה שחשוב למצוא במאמן הוא "אינטגריטי, יכולת הקשבה בלתי מסוייגת (יכולת לשים את עצמו בצד), חוסר שיפוטיות, פתיחות, ראייה כוללת, אומץ , מיקוד, חיות, יצירתיות ודוגמא אישית לאדם החי על-פי ערכיו". גונן מדגישה עוד תוכנה חשובה ומרכזית - היכולת להניע לפעולה. חשוב לבחור במאמן שנרגיש כי אנחנו יכולים לסמוך עליו, כי אותו מאמן למעשה מלווה אותנו לאורך כל הדרך, אם כי בלי לתת לנו הנחות - הוא דואג לעקוב אחר ההתקדמות שלנו ולא חושש להגיד את האמת בפרצוף.

כדי לבחור מאמן כדאי אם אפשר לבדוק המלצות של חברים או אנשים שעברו תהליך דומה. אם לא מצליחים למצוא המלצות שכאלה, אפשר להתרשם באופן אישי מהאדם העומד מולנו ולהרגיש אם יש "קליק". גונן אומרת שאין צורך להתבייש מלשאול את המאמן שאלות על עצמו, על ניסיונו ועל התוצאות שלו - כמאמן. כדאי לבדוק לפחות פעם אחת את הכימיה האישית, פנים אל פנים.

גונן למשל מציעה פגישת היכרות ראשונית. "חשוב לבדוק את הישגיו של המאמן", מדגישה גונן. ואני, כשפחה נאמנה של קוראיי - בודקת... ביקשתי מגונן לתת לי דוגמא להישג אישי שלה כאדם ובהחלט לא התאכזבתי. "אחד ההישגים האחרונים זה הספר שהוצאתי לאחרונה ("שדונים של נסיכים"); הלכתי איתו עד הסוף מתוך האמונה שהמוצר הוא טוב ויכול לעזור להרבה אנשים ולעניין רבים". הספר עוסק בשיח הפנימי שלנו, בקולות והרעשים הפנימיים בדמות ספקות, פחד, בלבול, אי-שקט ודאגה.

בכל זאת, לרבים מאיתנו קל יותר להכניס את היד לכיס כשמדובר במשהו שאפשר "לכמת" או לראות תוצאות מייד, כמו כדור נגד כאב ראש, או כפיפות בטן. אבל כמו שאת תוצאות כפיפות הבטן נוכל לראות אחרי חודש במקרה הטוב, כך גם באימון האישי שאינו מציע פתרון "אינסטנט".

גונן לא רואה את המחסום של הנישה החדשה והלא מוכרת שמקשה עלינו להוציא כסף ואומרת, כי הבעיה היא למעשה "הפחד לנסות משהו חדש או הפחד לשוחח עם עצמך בכנות (מה שקורה בתהליך האימון). חברה רווקה אמרה לי פעם שכשהיא יוצאת לפגישה עיוורת עם מישהו שהכרתי לה היא יודעת דבר אחד בוודאות - הכי גרוע שיקרה הוא שתשקיע מזמנה שעה לכוס קפה עם אדם נחמד. גם כאן, הסיכון היחיד הוא לשתות כוס קפה עם אדם נחמד. האימון לא עוסק בניתוח אנשים וגם מפגישה אחת מקבלים ערך. החכמה היא לקבל המלצות ולקפוץ למים".

גונן גם אינה חוששת להבטיח הצלחה. היא מעידה על עצמה לפחות, כי לא נתקלה עד היום במה שחלקנו אולי יכנו "כישלון". מי שלא מחוייב לתהליך לא נשאר בו. לדבריה, לא קרה שמאומנים לא הגיעו לתוצאות. אלא שקרה שהמטרות והתוצאות הרצויות השתנו במהלך האימון מה שיכול אולי להיות מבורך. לעתים המטרה היא מאד מסוימת, כמו לדוגמא שינוי מקום העבודה.

מאומן יכול לגלות כי מה שהניע אותו לחשוב כי עליו לשנות את מקום העבודה הוא אולי מטרה אחרת לגמרי וטוב שיוכל לגלות אותה ולמצוא את האושר או המימוש העצמי בצורה טובה יותר. לדוגמא, מאומן יכול להגיע לאימון כשהמטרה שלו לשנות את מקום עבודתו. יתכן כי מדובר למעשה במגנון הישרדותי, במסגרתו בחר המאומן לחשוב כי לא טוב לו בעובדה וכתוצאה מכך - הוא בחר להימנע מהסיטואציה ולהחליף עבודה. יתכן, כי למעשה לא טוב לו בשל מחסומים פנימיים שעשויים לצוץ ולצוף במקום עבודה חדש. לכן, הדרך מבורכת והתוצאות - מפתיעות לטובה. "לא מדובר במקרים פתולוגיים", מסבירה גונן. "אלא בנושאים שאפשר לפתור באמצעות אימון... כשיש מטרה, כשמזהים את הערכים ואת העוצמות קל יותר לפתוח אפשרויות - זו התחלה".

מאומנים של גונן העידו, כי האימון תרם להם - בתחומים שונים. גונן אומרת, כי לתוצאות מגיעים בדרך כלל במהלך האימון כך שהן ודאיות. בכל הנוגע לתהליך שהאדם עובר במהלך אימון "אני יודעת מחלק מהמאומנים שנמצאים בקשר מעת לעת על קפיצת הדרך שעשו במגוון תחומים. יש לי מאומן שאחרי שנה חזר אליי למטרה נוספת, אני חושבת שזה מדבר בעד עצמו" וכי לא מדובר באשליה.

גונן ממצה, עבורי, את האימון האישי בשני משפטים: אימון אישי כי חיים פעם אחת ו - free your mind the rest will follow. היא מאמינה, כי מה שמוגדר כ"טרנד" יירגע, וכי הטובים ישרדו ויותר אנשים יבחרו במאמן אישי כחלק ממה שתורם איכות החיים שלהם.

נסו לשנות את החשיבה, אם תתנו למאמן לכוון אתכם ולזהות את הערכים והעוצמות שלכם - תגיעו רחוק.

מהו אימון אישי

אימון אישי הוא תהליך שמתבצע 'אחד על אחד' ומטרתו לקדם אנשים בתחומים שבהם הם חשים שיש פער בין הדרך שבה היו רוצים לחיות לבין הדרך בה הם חיים בפועל. האימון מתמקד בזיהוי הכוחות הפנימיים הקיימים באדם, באמונות, במחשבות ובהתנהגויות המגבילות אותו לחיות את החיים במלואם, על-פי הערכים שלו. דורית גונן מגדירה את תכליתו של האימון בהשגת תוצאות ומסבירה: "ייחודו של התהליך הוא בכך שהוא משחרר מדפוסים מקובעים ומ-more of the same כך שגם אם המטרה ממוקדת הרווח הוא לאורח החיים הכולל".

חלק מהאנטי שאנשים מפתחים כלפי הנושא הוא העובדה שהאימון הוא מעין "פסיכולוגיה אינסטנט". מאמנים רבים יכולים להציג את תעודותיהם התלויות על הקיר ולספר לנו שיש להם הכשרה אקדמית בתחום קרוב (ייעוץ ארגוני, ניהול מסוג אחר) וכי למדו אצל המאמנים ה טובים ביותר, הידועים והמוכרים וכו'. אבל בכל זאת עד היום אף אחד לא הצליח לשכנע אותי לפחות, ביכולת של אדם להיות "מאמן".

גונן לא מתבלבלת ומשיבה, כי היא - אינה עסוקה בשכנוע. "אני מציעה גישה שמביאה תוצאות. נקודה. תהליך שהוא מעורר התפעלות בכך שהוא מאפשר לאנשים לגלות את עצמם מחדש או להעיר חלקים רדומים שקיימים בהם", כך היא מסבירה, אך דואגת להוסיף כי אכן יש נגיעה מסוימת מתחום הפסיכולוגיה: "למעשה אין היום תחום שהפסיכולוגיה לא נכנסת בין גבולותיו. באימון אכן יש מרכיבים פסיכולוגיים, בעיקר אלמנטים מפסיכולוגיה קוגניטיבית. אני אומנם לא אובייקטיבית אבל בהחלט מאמינה שיש יתרון לבעלי מקצוע ממקצועות קרובים ובתנאי שיש את היכולת לצאת מה'פאסון' המקצועי. השונות המרכזית היא בכך שהאימון עוסק ב'כאן ועכשיו' ובעתיד כמו גם בשותפות הבלתי מסוייגת בין המאמן למאומן. ללא ספק הקשר האישי וה'קליק' מאד משמעותי בתהליך האימון".

גונן מודה כי התחום כיום אכן פרוץ וכי וכל מי שמעוניין יכול למעשה לקרוא לעצמו מאמן. אבל היא גם מאמינה כי בתוך מספר שנים ה"טרנד" הזה ילך וירגע. "אלה שהאימון עבורם הוא ייעוד יישארו בשוק, התחום יתמסד במקביל תהיה התפתחות נוספת ויותר אנשים יחזיקו מאמן אישי וישקיעו לפחות שעה בשבוע לקדם את עצמם, כ'תחזוקה',ממש כשם שדואגים לגופם במכוני הספורט ו/או במכוני היופי".

תאריך:  29/12/2006   |   עודכן:  29/12/2006
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אימון לקידום אישי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מורמונית
29/12/06 23:29
2
מטיף
31/12/06 14:59
3
פוקסי
31/12/06 15:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יולי היקרה,
29/12/2006  |  שושנה ויג  |   מאמרים
מלחמת לבנון השנייה הציבה בפנינו מראה ששיקפה את דמותנו ללא כחל ושרק. מאד לא אהבנו את מה שראינו ומיד חיפשנו וועדות חקירה ואשמים. הרי איך יתכן שהשבר כל-כך גדול ואין אשמים? במידה רבה של צדק חיפשנו את המנהיגים, את המנהיגות שברוב המקרים לא הייתה.
29/12/2006  |  מיקי קיסרי  |   מאמרים
החודש יצא לאור בארצות הברית ספרו של ג'ימי קרטר: "Palestine: Peace Not Apartheid", שבו הטיל על ישראל במידה רבה את האחריות לכשלון תהליך השלום בינה לבין שכנותיה הערביות והפלשתינים. הספר עורר עליו זעם וביקורת רבה בחוגים פרו-ישראלים. את עיקר האש משך השימוש מלבה היצרים בביטוי "אפרטהייד", הטעון משמעות היסטורית שלילית רבה, כדי לתאר את יחסה של ישראל לפלשתינים בשטחים הכבושים. הספר גם הותקף על-ידי קנת שטיין, חוקר במרכז קרטר שהתפטר לאחר פרסום הספר, ועל-ידי דניס רוס, בטענות לגניבה ספרותית (ויקפידיה)
29/12/2006  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
נתון מדהים זה, עולה מדין וחשבון של ועדה בינמשרדית, אשר הונח על שולחן הממשלה בחודש אפריל 1998. ספק רב אם מאז הגשת הדוח תוקן המצב. נתון זה, יש בו כדי לשקף את מצב קשה – הן של בעלי הזכויות בדירה והן של המשק הישראלי בכללותו.
29/12/2006  |  עו"ד צביקה גלמן  |   מאמרים
היה זה פרס אשר קבע בספרו הראשון: 'השלב הבא' (עמ' 164) כי "לצדק שואפים ואילו על-פי אינטרסים פועלים". ואכן, נאמן לדרכו מקפיד פרס להתעלם מבעיות ערכיות ופועל בהתאמה מלאה עם האינטרסים העוינים של מיטיביו באירופה. ואולם השחיתות ברמה הבינ"ל לא מוגבלת לזירה מסוימת. היא מלמדת על מבנה אישיות מושחת ועל דפוס פעילות קבוע בכל תחום ובכל זירה. הידיעות הרבות הנמצאות בידיים פרטיות מחייבות עבודה עיתונאית זהירה, מדויקת ואמיצה בכיוון המוצע כאן. חשיפת האמת על דמות מרכזית הנושאת תפקידים בכירים בעבר ובהווה, והחותרת להנהגת המדינה בעתיד בתמיכת 'החייל מספר אחד' שהבריח את צה"ל מלבנון עם הזנב בין הרגליים, מחויבת לנוכח האיום העצום שהיא מציבה על מדינת היהודים ועל אזרחיה.
28/12/2006  |  אלון דהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il