|
עוד ועוד מכוניות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
המשך מגמת הגידול במספר כלי הרכב מאותת על גידול צפוי בצריכת דלקים, בעיקר בנזין, בשנים הבאות. כך נמסר (יום ב', 20.7.09) מהמכון הישראלי לאנרגיה וסביבה.
המכון מתבסס על נתונים שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מהם עולה כי מספר כלי הרכב המנועיים שנעו על כבישי ישראל הגיע בסוף 2008 לכ-2.39 מיליון כלי רכב, גידול של כ-107 אלף כלי רכב (כ-4.7%) לעומת 2007. בשנת 2007 נרשם גידול של כ-5% במספר כלי הרכב, שיעור הגידול הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות.
המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה סבור שמספר כלי הרכב הפרטיים במדינה צפוי לשבור את מחסום ה-2 מיליון ב-2010. לפי התחזיות יגדל ב-2020 מספר כלי הרכב הפרטיים לכ-2.7 מיליון.
לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, בסוף 2008, מתוך כלל כלי הרכב, כמיליון ו-876 אלף היו כלי רכב פרטיים, כ-359 אלף משאיות, כ-103 אלף אופנועים, כ-16 אלף אוטובוסים זעירים, כ-13.6 אלף אוטובוסים, כ-19.1 אלף מוניות וכ-4,000 כלי רכב היו רכבים בקטגוריות מיוחדות.
רק כ-5,700 כלי רכב הונעו באמצעות גז, מתוכם כ-4,200 כלי רכב פרטיים, לעומת כ-4,500 וכ-3,200, בהתאמה, בשנת 2007.
רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2008 על 324 כלי רכב לכל 1,000 תושבים, לעומת 315 בסוף שנת 2007. בהשוואה למדינות מפותחות בעולם, רמת המינוע בישראל עדיין נמוכה, ולפי המכון צפויה לעלות.
מנתוני הלמ"ס עולה כי נמשכת הירידה במספר כלי הרכב המונעים בסולר. רק כ-16.2% מסך כל כלי הרכב הונעו בסולר, לעומת כ-16.4% בשנת 2007 וכ-16.6% בשנת 2006. מספר כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר המשיך לגדול והסתכם בכ-52.6 אלף, אך הם מהווים רק כ-2.8% מסך כלי הרכב הפרטיים.
המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה הוקם בשנת 1964, במטרה לקדם ולהגביר את הידע הטכנולוגי והכלכלי בנושאי אנרגיה וסביבה בישראל. במכון חברות כל חברות האנרגיה, הכימיה והתשתית הגדולות במדינה. פעילות המכון כוללת ועדות מקצועיות, מרכז מידע, מרכז לטיפול בנושאים סביבתיים, יחידה למניעת זיהום מקורות מים על-ידי דלקים ומרכז הדרכה, העורך סמינרים וקורסים בנושאי אנרגיה וסביבה.