שינויי התחבורה הציבורית המופעלים מזה כשבועיים בירושלים, הספיקו להרגיז חלק מן התושבים, וכבר יובאו לדיון בכנסת. ל-News1 נודע כי בניגוד לחלק מנוסעי אגד, שמתקשים להתרגל לשינויים, מרוצים יוזמי התוכנית "עד הגג" מהפעלתה בהצלחה.
מערך התחבורה הציבורית החדש בירושלים הינו פרי תכנון של משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, בשיתוף עם אגד, ובליווי נציגי וכולל, שנעשה לראשונה, על-ידי התושבים, המנהלים הקהילתיים וצוותים מיוחדים לכל שכונה. במרכז מערך התנועה החדש, הרכבת הקלה שתנוע במרכז העיר, והמסלול לתחבורה ציבורית (מת"צ) החוצה את ירושלים מצפון לדרום.
הוועדה לפניות הציבור תכנס (יום ד', 9.9.09) דיון מיוחד על תוצאות ה"פעימה הראשונה" של מערך התנועה בעיר. על הכינוס החליט יושב-ראש הוועדה, ח"כ
אורי מקלב.
נציגי המרכזים הקהילתיים צפויים לספר בוועדה על סבלם מהשינוי. הם טוענים בין היתר כי השינוי כרוך בהפחתת קווי האוטובוס באופן משמעותי, בניתוק שכונות האחת מרעותה, במעבר ארוך בין התחנות שגם חושף ילדים לסכנות בטיחותיות, בהמתנה ממושכת, בעלויות נסיעה כפולות בשני אוטובוסים. מנגד, יעמדו נציגי משרד התחבורה, אגד ותוכנית אב לתחבורה ציבורית על היתרונות הרבים שבשינוי.
אחד היעדים בתחבורה הציבורית בירושלים הוא לגרום לכך שכלי רכב פרטיים לא יוכלו לחצות את מרכז העיר, שיוקצה אך ורק לתחבורה ציבורית. תנועת המכוניות סביב המרכז תיעשה בצורה סיבובית-מעגלית. פה ושם יתאפשרו "חדירות" למרכז, אך לא תיתכן אפשרות לחציה מלאה של מרכז העיר כפי שנהוג כיום.