היצרים מתחממים בקרב בין חברות התעופה. חברת ארקיע עתרה (יום ד', 23.9.09) לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, להתיר לאל על להטיס נוסעים ישראלים לאילת. ארקיע מבקשת כי בית המשפט הגבוה לצדק יורה מיידית על ביטול ההחלטה, אשר לדבריה "לא רק בלתי חוקית בעליל, אלא גם יוצרת תוצאה מעוותת, לפיה יוכל מונופול אל על להשתלט אף על הקו לאילת בעוד ארקיע חסומה מלטוס ל-99% מיעדי אל על".
בעתירה מפרטת ארקיע את משמעות ההחלטה שסופה לדבריה השתלטות של אל על-אף על הקו לאילת, השתלטות אשר לא תביא כל תועלת לצרכן הישראלי ולעיר אילת. ארקיע מדגישה בעתירתה את העובדה שלאל על ממילא מותר להטיס תיירים לאילת ככל שתחפוץ, ולפיכך ברור כי כל כוונתה להשתלט אף על שוק התעופה הפנים-ארצי, ולא להוסיף ולו תייר אחד, לישראל או לאילת.
ארקיע חושפת בעתירתה כי גורם בכיר באל על איים עליה לאחרונה, כי אם לא תחדל מטיסותיה לפריס, אל על תפגע בה בבטנה הרכה - בטיסות לאילת.
"השימוע - שבוע לאחר שכבר התקבלה ההחלטה"
ארקיע מפרטת בעתירתה, שהוגשה באמצעות בא-כוחה עו"ד משה לשם, עו"ד נרי ירקוני ועו"ד
דרור שטרום,השתלשלות דברים תמוהה וחריגה ביותר עובר למתן אישור שר התחבורה, ובין היתר - היעדר פרסום מכרז, אי קיום חובת היוועצות, סתירות פנימיות בדיווחי רשות התעופה ואי קיום שימוע של ממש, אלא תחתיו סוג של מפגש שהיה כשלעצמו "פארסה הגובלת בציניות", בהתקיימו כשבוע לאחר פרסום החלטת שר התחבורה.
עוד חושפת ארקיע, כי ימים ספורים קודם להחלטת שר התחבורה כתב מנהל רשות התעופה למנכ"ל אל על כי "מתן הרישיון עלול לערער את יציבותן של שתי החברות בעלות הרישיון להפעלת הטיסות, ישראייר וארקיע, ולפגוע בשירות לנוסע...החברות הללו עדיין מקיימות פעילות מצומצמת בלבד בתחום הבינלאומי, שבו ממשיכה אל על לשלוט. כתוצאה מכך נותרה פעילות הטיסות המקומיות פעילותן העיקרית והבסיס לקיומן של ארקיע וישראייר...".
ארקיע מציינת בעתירתה כי "בכל הזהירות המתבקשת, לא ברור בדיוק מה או מי הביא למהפך דרמטי שכזה בהחלטה בתוך ימים ספורים בעמדת הגוף האמור להיות יועצו המקצועי האובייקטיבי של שר התחבורה, שעמדתו הבסיסית, כמו של כל שרי התחבורה וקודמיו לדורותיהם, תמכה, באופן פרדוקסלי, בעמדת ארקיע דווקא".
אתמול עתרה לבג"צ באותו נושא בדיוק גם חברת ישראייר, אשר דרשה לבטל את החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על להיות מוביל נקוב לאילת.
מתייחסים בביטול
אל על מסרה בתגובה לעתירת ארקיע: "אל על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת".