|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

החשדות לשחיתות במועצת ההימורים (ב)

האם גורמים פליליים שולטים היום במועצת ההימורים בישראל? מה חלקם של הפוליטיקאים בכל הסיפור הזה? האם ישנם גורמים בספורט הישראלי הדואגים לאינטרסים שלהם על חשבון טובת הספורט בישראל? והכי חשוב - לאן הולך הכסף הגדול של מועצת ההימורים?
08/06/2007  |     |   תחקירים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  החשדות לשחיתות במועצת ההימורים (א)
  מלחמת עולם... התחתון והמשטרה
  המפכ"ל קראדי מסכם תקופה
  מי אחראי לביזיון בטדי?
  השם החם: יוסי סדבון

- לחלקו הראשון של התחקיר

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בודק מזה כמה חודשים חשדות לאי-סדרים במועצה להסדר הימורים בספורט. בין היתר נבדקים חשדות לפיהם גורמים פליליים מעורבים בענייני הימורי הספורט והמועצה. כמו כן נבדקים חשדות לאי-סדרים בניהול העברת תקציבים לקבוצות, עמותות ואיגודי ספורט בישראל, כאלה שאינם קיימים או פעילים.

מדובר בחשד להעברת תקציבים לעמותות פיקטיביות, בין היתר כדי לכסות הפסדים וגרעונות של מרכזי הספורט בישראל. כמו כן נבדקים חשדות, לכאורה, לפיהם הועברו כספים לגורמים פוליטיים לשם מימון מערכות בחירות ופעילויות ציבוריות אחרות באמצעות כספי מועצת ההימורים. כספים אלו הועברו, על-פי החשד, בין השאר גם דרך משרד פירסום אשר עובד בין השאר גם עם מועצת ההימורים.

בדיקת "קרן מתקנים" "פרויקט העשור"

"מר שניידר יודע כי אני מכשול עבורו, הוא לא יצליח להעביר אף מכרז שלא על פי הנוהל. הוא מבין ויודע שכל פעולה כלכלית אמורה להתבצע דרכי וזה לא עולה בקנה אחד עם השקפתו. לכן הוא ממשיך לנסות לפגוע בי ולגרום לי לעזוב את התפקיד...בימים אלו הובא לידיעתי שבמכרז שנערך, קיים חשד לגבי הקשר בין מנכ"ל המועצה לאחד המציעים"

בשלב בדיקת החשדות בעניין אי-סדרים מסוימים בתוך המועצה, "לא הצליחו" גורמים לאתר את הקלטות שתיעדו את ישיבות מליאת המועצה. הקלטות שנעלמו תיעדו דיון בנושאים שנמצאים באחריות המועצה להסדר הימורים בספורט. מדובר בין השאר בשני פרויקטים מרכזיים שמיועדים לקידום הספורט ומתקני הספורט במדינת ישראל, בעיקר בערי הפריפריה: "קרן המתקנים" ו"תוכנית העשור".

אי הימצאותן של קלטות תיעוד הישיבות אשר טיפלו בענייני הקרנות הללו, היקשו על היו"ר הקודם, האלוף ב(מיל.) ד"ר יום טוב סמיה, להתגונן בפני בדיקת המבקר. הוא קיבל הערה ממבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג. מיד לאחר עזיבתו את לשכת יושב-ראש מועצת ההימורים, התגלו למרבה הפלא, קלטות אלה באקראי בלשכת היושב-ראש, בה בשעה שד"ר יום טוב סמיה עזב את הלשכה.

שרת החינוך לשעבר לימור ליבנת עמדה על כך שהיא רוצה להפסיק את "פרויקט העשור" ולשם כך הורתה למנכל'ית משרדה לשעבר, היום חברת הכנסת, רונית תירוש להוציא מסמך על הפסקת הפרויקט.
בטיוטת המכתב כתבה מזכירת השרה, אביבה חזן למנכל'ית כדלהלן: "לפני שאת חותמת על המסמך ומוציאה אותו, תבדקי אם הוא מקובל על שניידר". משהגיע המסמך, שוחח יושב הראש לשעבר, האלוף ב(מיל.) ד"ר יום טוב סמיה עם שאול שניידר וזה האחרון התחייב לטפל מיד בביטולו של המסמך. לאחר יום דיווח המנכ"ל ליושב הראש כי מנכל'ית המשרד, הגברת תירוש חזרה בה מהמסמך.

מדוע חזרת בך מהמסמך בעניין הפסקת "פרויקט העשור"?

תגובתה של ח"כ רונית תירוש, לשעבר מנכלי'ת משרד החינוך: "המכתב אשר נוסח על-ידי יו"ר המועצה, נתפס כתקיף מדי בעיקר על-רקע העובדה שכמנכ"לית משרד החינוך, התרבות והספורט, לא היתה לי סמכות ממשית כלפי המועצה להסדר הימורים בספורט, שפעלה עם דירקטוריון וללא תמיכת המשרד. לפיכך מיתנתי את הנוסח ופניתי הן למנכ"ל המועצה, מר שאול שניידר, והן ליו"ר המועצה, מר יום טוב סמיה, בבקשה להעביר לעיוני את הקריטריונים שעל פיהם נבחרו עשרת הפרויקטים, ב"תוכנית העשור". זאת בהתאם להנחייתו של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אשר ביקשני לבדוק הקריטריונים בתוכנית האסטרטגית (תוכנית האב), כמו גם המענים שהתוכנית נותנת לצרכים של האוכלוסיות השונות".

מדוע הופסק "פרויקט העשור"?

תגובתה של ח"כ רונית תירוש: "ככל הידוע לי "פרויקט העשור" המשיך לפעול חלקית למרות שזה היה בניגוד לעמדתי. מר יום טוב סמיה לא חשב שיש לי סמכות כלפי המועצה. ככל הידוע לי הפרויקט פעל בכפוף ליכולות תקציביות אשר הציגו הרשויות השונות, ולכן הופעל חלקית".

האם השרה לשעבר לימור ליבנת הורתה לך להודיע על הפסקת "פרויקט העשור" שנמצא באחריות מועצת ההימורים?

תגובתה של ח"כ רונית תירוש: "בעקבות ישיבה בה השתתפתי בוועדה לביקורת המדינה, נתבקשתי על-ידי יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן לבדוק על-פי אלו קריטריונים, נקבעו המתקנים ב"תוכנית העשור". לפיכך, ניסחתי מכתב למר יום טוב סמיה, יו"ר המועצה להסדר הימורים בספורט, ובו ביקשתי להקפיא את הפעילות ב"תוכנית העשור" ולהביא בפני את החומר והקריטריונים על פיהם נקבעו המתקנים ב"תוכנית העשור". פנייתי זו לא נעשתה על-פי הוראת השרה, אלא ביוזמתי".

עוד בודק משרד מבקר המדינה, באמצעות אהרון הלינגר, את החשדות הכבדים בדבר אי-סדרים במועצת ההימורים, זיופים בביקורת הפנים של מועצת ההימורים, אי-סדרים בכל נושא הרכש, אי-סדרים בניהול "קרן המתקנים", ו"תוכנית העשור", מעורבותם והשפעתם של גורמים פוליטיים בנעשה במועצת ההימורים, שימוש לא חוקי בכספי המועצה לצרכים אישיים- פוליטיים, תשלומי הקצבות לעמותות, קבוצות וגורמים ספורטיביים פיקטיביים ועוד.

במכתבו של אחד הבכירים למבקר המדינה כותב הבכיר, (שמו שמור במערכת, מ.א.): "מר שניידר יודע כי אני מכשול עבורו, הוא לא יצליח להעביר אף מכרז שלא על-פי הנוהל. הוא מבין ויודע שכל פעולה כלכלית אמורה להתבצע דרכי וזה לא עולה בקנה אחד עם השקפתו. לכן הוא ממשיך לנסות לפגוע בי ולגרום לי לעזוב את התפקיד. ביקשתי את אישורו לרכישת שתי מדפסות, (החלפת שתי מדפסות ישנות במועצה). למרות הגשת ההזמנה עם כל הניירת הדרושה, כולל הצעות מחיר כנדרש, מר שניידר לא אישר את ההזמנה וטען ש'חושף שחיתויות ותיק כמוך צריך לדעת לעבוד לפי הנהלים', דבר שהוא יודע שאני מקיים כהלכה. בימים אלו הובא לידיעתי שבמכרז שנערך, קיים חשד לגבי הקשר בין מנכ"ל המועצה לאחד המציעים".

הנושא הועבר לטיפולו ולידיעתו של מבקר המדינה החוקר את פרשיות אי הסדרים במועצת ההימורים.

האם היה ועדיין ידוע לך על אי-סדרים כספיים ואחרים בניהול מועצת ההימורים?

תגובתה של ח"כ רונית תירוש: "לא היה ידוע לי אז על אי-סדרים כספיים ואחרים בניהול מועצת ההימורים. לאחרונה כן שמעתי ממר איציק שני (אחד מבכירי המועצה שפוטר בידי שאול שניידר, מ.א.) אשר שימש סמנכ"ל המועצה ופוטר, על אי-סדרים...ככל הידוע לי, מר שני עדכן הגורמים הרלוונטיים בנושא".

בדיקת ההקצבות של מועצת ההימורים

מבקר המדינה נדרש לבדוק בין השאר את התנהלות מועצת ההימורים בהקשר להקצבות שהעבירו לשני איגודי ספורט: איגוד הכדוריד ואיגוד הכדורעף, אשר על-פי הידוע מקבלים מאות אלפי שקלים בניגוד לקריטריונים. עוד ידוע כי מנכ"ל מועצת ההימורים, שאול שניידר, הודיע לצוות הביקורת של המועצה שלא לכלול גופים אלה ברשימת האיגודים שאינם זכאים לקבלת הקצבות.

בנוסף בודק המבקר את מהות העסקתה של עובדת לא ראויה וללא צורך ובוודאי ללא תקן, עם רכב צמוד. כמו כן נבדק אופי המינויים הפוליטיים ומתן תפקידים בכירים בתפקידי מפתח במועצת ההימורים, תפקידים שהעניק שניידר למקורביו ולמקורבי השרה לשעבר, לימור ליבנת. גם נושא תקציב 2006, אשר לדעת בכירי המועצה לא היה ראוי, נבדק. בעוד שיו"ר המועצה קיבל התרעות מבעוד מועד בכתב והתבקש למנוע בכל מחיר את אישור התקציב, שהרי הוא ידע כי 150 מיליון השקלים שאמורים להגיע לספורט ולא לפרסום ועודף מתן פרסים.

מתי ראית לראשונה את תקציב 2006?

תגובתו של יו"ר המועצה-גדעון בריקמן, באמצעות עורך דינו יאיר שילה: " על-פי הוראות החוק- וכך היה בפועל-התקציב הוכן בתחילה על-ידי מנכ"ל המועצה, ולאחר מכן עבר הליך מלא של דיונים בוועדת הכספים של המועצה ובמליאת המועצה. הוא אושר על-ידי המליאה במועד הקבוע בדין. יו"ר המועצה היה, כמובן, שותף מלא העיצוב תקציב".

האיומים וההפחדות כלפי בכירים במועצת ההימורים

גורמים בכירים במועצת ההימורים מדברים על איומים והפחדות, ועל אפשרות וחשדות כי הכל מה שקורה במשרדי מועצת ההימורים מוקלט ומתועד. אנשים מפחדים לדבר בין כותלי משרדי מועצת ההימורים בפתח-תקווה, מי שרוצה לדבר ולהרתיע עושה זאת בבתי קפה מחוץ למשרדי המועצה, או באמצעות מכתבים המופנים לגורמי חקירה שונים. מכתבים שהועברו בין השאר, גם למשרדו של מי שאמור לתת הגנה משפטית ולא רק למועצת ההימורים, כמו גם לעובדיה.

עובדים (שמם שמור במערכת, מ.א.), מדברים על כך כי כל התייעצות, חשיבה, אזהרה, או כל צעד הזקוק לתמיכה וסעד משפטי, עוברים מיד לידיעתו של מנכ"ל מועצת ההימורים, שאול שניידר, אשר הודיע כזכור, על התפטרותו, (ה', 1.6.07). אותם בכירים ציינו בפני Nfc כי שניידר אשר טרפד ונקט בצעדים משמעתיים ומשפטיים, נגד עובדים בכירים במועצת ההימורים, עשה זאת בגיבוי מלא של משרד היועץ המשפטי למועצת ההימורים, משרדו של עורך הדין חיים קמחי.

לידי Nfc הגיע מכתבו של עובד בכיר במועצה אשר הועבר לידי עוה"ד דניאל פלד ממשרדו של היועץ המשפטי למועצה, עוה"ד חיים קמחי: "הנדון: תלונתו של... (שמו שמור במערכת, מ.א.). נדמה לי שעברתם כל גבול ההיגיון בהמשך ההתכתבות בעניין זה. פניתי ל... מכיוון שבמשך הימים לאחר "השיחה הטראומטית" עבדתי עם... כרגיל ללא רמז של טראומה או איום. התנהגותו כלפי הייתה ידידותית כמו תמיד.

"בשיחה עם... אמרתי לו שהמכתב שקבלתי מהיועץ המשפטי מחייב תשובה בכתב ממני. אני גם נתבקשתי על יד משרד מבקר המדינה להעביר אליו כל מסמך שבו המועצה מנסה לפגוע בי. הרי ברור לי ש... לא פנה אליך ישירות בנושא שיחת הטלפון עם... (גורם נוסף ששמו שמור במערכת, מ.א.), אלא הופנה אליך על-ידי גורמים בכירים במועצה בכדי להעביר את 'התלונה' לתיק האישי שלי במועצה, וזאת מאחר וכל הניסיונות של השבועות האחרונים לפגוע בי לא הצליחו".

"אמרתי גם ל... שלפחות אחת מטענותיו אינה נכונה,... גם אמר לי שהוא מפחד על פרנסתו ולכן הגיש את התלונה".

"מעניין שמפגש פנים אל פנים בעת ניחום אבלים,... לא 'הפריע' מספיק ל..., וגם לא ל... ול... להגיש תלונה באמצעות היועץ המשפטי. ופתאום, בעת שהמועצה מנסה לבנות תיק נגדי, שיחה זניחה של דקה וחצי גורמת 'להרגשה איומה' לא רק כלפי... אלא גם כלפיי, וכמו כן לטראומה כה גדולה המצדיקה הוצאת שני מכתבים בעניין על-ידי משרדכם".

ביום 12 בפברואר 2007 העביר אחד מהעובדים הבכירים במועצת ההימורים, (שמו שמור במערכת, מ.א.), מכתב למשרד מבקר המדינה, מכתב שמגיע לנציג המבקר, אהרון הלינגר, שאיתו שוחח הבכיר כשבועיים קודם למכתב, במסגרת בדיקת המבקר על הקורה במועצת ההימורים.

במכתבו כותב הבכיר במועצת ההימורים, בין השאר:" נכון לחזור ולהדגיש במספר מילים עובדה שלא ניתנת לערעור והוצגה כבר למבקר המדינה במסגרת כלל ההתנהגות של מנכ"ל המועצה מאז הגעתו. מתוך רצון לשלוט על המערך הכלכלי של המועצה הוא נקט במספר פעולות: א'. הדיח את סמנכ"ל הכספים. ב'. הדיח את מנהל קרן המתקנים. ג'. הדיח את מבקר הפנים של המועצה. ד'. מנסה להדיח את מנהל הרכש.

כזכור, מר שניידר אינו אוהב פיקוח. די אם אציין שסמנכ"ל הכספים החדש הוא חברו וגם מנהל קרן המתקנים הוא חברו, וכך הוא שולט בכספי המועצה. כמשרד מבקר המדינה אתם בוודאי מכירים את החומר והחשדות".

"בתפקידי כ...ביצעתי ארגון של מערכת...תוך שאני דורש לקיים את הנהלים והדברים כנראה לא מסתדרים עם תפיסת עולמו של מר שניידר ושל עוזריו המבקשים להמשיך בשיטות העבר של הוצאת כספים ללא נוהל תקין. מנכ"ל המועצה ועוזריו הביאו יועצים בתחום מסוים בעשרות אלפי דולרים בלי שהדבר מצא את דרכו בהזמנה רשמית. לשכת המנכ"ל גם הזמינה שני טלפונים סלולאריים שלא באמצעות הרכש. כשנשאל לגבי שני קווי הטלפון החדשים אמר שניידר: "זה לא עניינך".

יום לאחר שמנכ"ל המועצה ( שאול שניידר, מ.א.), נעצר ונחקר במשטרת ישראל הוא הזמין לעצמו שני מכשירי טלפון סלולאריים שלא דרך מנהל הרכש, זאת כנראה בכדי למנוע ממשטרת ישראל אפשרות להאזין לשיחות. מנהל הרכש דיווח על כך והדיווח, כידוע לנו, הגיע למשטרת ישראל ולמבקר המדינה. במקביל אותו בכיר במועצה שיתף פעולה עם מבקר המדינה, בנושא של חשד להאזנות סתר שנעשו כלפי עובדים וחוקרי מבקר המדינה שעשו בדיקות בתוך משרדי מועצת ההימורים בפתח-תקווה.

בחודשים ינואר- פברואר 2006, העליל מנכ"ל מועצת ההימורים שאול שניידר על מר יצחק שני שכיהן כסמנכ"ל וכראש המטה של המועצה. אליבא דשניידר, ביצע יצחק שני חריגות ושחיתויות במסגרת תפקידו. בכירים במועצה שזומנו למתן עדויות אצל משרד מבקר הפנים של מועצת ההימורים וקיבלו את הנתונים, הוציאו מסמך שבו הם מודיעים ומפרטים כל נושא בפני עצמו ושממנו ניתן ללמוד שכל מה שניסה שאול שניידר להעליל על יצחק שני היה שקר ביסודו.

היום, אומרים אותם בכירים, כששאול שניידר כתב מסמכים מאיימים כלפיהם, "ברורה השיטה שלו". אחד הבכירים אומר ל-Nfc ומוסיף: "מר שניידר הבין שאינני מוכן להיות שותף לשום שחיתות ושדרכו לא תהיה קלה. הוא התחיל לנטרל אותי מדיונים לקראת הכנה למכרזים. הוא המשיך להתנכל לי ולנטרל אותי ולמנוע ממני מידע, שהרי היה ברור לו שאני מעריך את יצחק שני וכי כל זמן ששני היה עדיין עובד פעיל במועצה, פניתי אליו ומסרתי לידיו מידע הכולל הגשת נתונים לפי בקשת ראש המטה, נתונים על הוצאות של מיליוני שקלים עבור חברת "לינק-יו". הדבר נמצא בחקירת מבקר המדינה ואגף החקירות במשטרת ישראל".

בבדיקת Nfc בעקבות התחקיר בעניין אי הסדרים במועצת ההימורים, נודע כי, מר יצחק שני הציג למבקר המדינה את הפעילות של מר שניידר ב"קרן מתקנים" בתקופה שבה כיהן אחד הבכירים (שמו שמור במערכת, מ.א.),כמנהל הקרן. על-פי הבכיר, המנכ"ל שניידר יודע כי לבכירים במועצה, בהם גם ליצחק שני שהודח על ידו, יש מידע מוכח כי:"מר שניידר ניסה לאפשר לעולם התחתון להתחבר למערכת הטוטו, מר שניידר ידע כי יצחק שני נעזר בבכירים, גם בהכנת המסמך שהועבר לחברי דירקטוריון המועצה לגבי שחיתויות המנכ"ל. חלק מהנתונים מבוססים על ניסיונותינו למנוע שחיתות".

האם ניתנה הוראה על ידך להעביר מידע חסוי באמצעות דיסקט לגורמים חיצוניים, כשלטענתך אמור היה הצעד הזה לתת שירות טוב יותר ללקוחות הטוטו?

תגובתו של שאול שניידר באמצעות עורך דינו: "לא !!!".

חשדות למעורבות גורמים פליליים בתוך מועצת ההימורים

מבקר המדינה בודק חשדות לפיהם היו וישנם ניסיונות של עולם הפשע לחדור למועצת ההימורים, באמצעות שליטה על מערכת "האון ליין" שתעביר לאותם גורמים, מידע על נוסחאות הניחוש בכל שבוע הימורים נתון.

על-פי החשד, השיטה היא: מתקבלים נתונים מתוך המערכת שמזהה טפסי השתתפות בעלי סיכויים גדולים לזכייה, הנתונים מועברים לגורמים חיצוניים שרוצים לקבל את המידע החשוב הזה והכלי האינפורמטיבי הזה מאפשר לאותם גורמים לקבל מידע על מצב הזכיות והטורים מאז שליחת המשחקים ביום שישי, טרם מחזור המשחקים. אז, למעשה, הם מחזיקים בידם אינפורמציה שלא תסולא בפז, אינפורמציה מלאה על כל שולח טופס טוטו בעל סיכויי זכייה. לאותם הגורמים יש מעקב, לאור תוצאות המשחקים, אלו משתתפים וכמה מהם רשומים במחזור המשחקים המהמרים בטופס הטוטו.

בדרך זו ניתן להגיע לביתו של המשתתף, לסחוט ממנו את הטופס וכמובן שיש ביכולתם לדעת לקראת המשחק האחרון, מה תהיה התוצאה הרצויה לאותם גורמים אשר מחזיקים בטופס הטוטו שאמור לזכות בפרס הראשון.

החשד הנבדק הוא, כי אותם גורמים, על-פי החשד, היו מגיעים לביתו של בעל טופס ומציגים עצמם כמורשים מטעם הטוטו וכי באפשרותם לקחת את הטופס בכוח, תוך מתן פיצוי כספי סמלי בעבור הטופס. אפשרות נוספת שעמדה לרשותם, היא להטות את תוצאת המשחק האחרון, כולל על הטפסים שהם עצמם שלחו.

מדוע על-פי החשד, קיבלו ממך גורמים חיצוניים, מידע פנימי על מצב הזכיות והטורים שנשלחו בכל שבוע?

תגובתו של מנכ"ל מועצת ההימורים, שאול שניידר, באמצעות עורך דינו: " ניתן להניח, שהסיבה שיש חשדות כאלה היא, שאנשים הפיצו דברי בלע מסוג זה נגד מנכ"ל המועצה. לחשדות אין שחר".

עו"ד חיים קמחי ו"המכרזים התפורים"

מועצת ההימורים סובלת מיריבויות פוליטיות ומאבקי כוח. כך למשל טוענים רבים במועצה, כי אין להאריך את חוזה ההתקשרות עם היועץ המשפטי של המועצה, עו"ד חיים קמחי. זאת בשל העובדה שהוא מכהן כיועץ משפטי כבר שנים רבות לבקשתם של חלק מחברי הדירקטוריון. בעניין זה טרם התקבלה תשובה עניינית, למרות שעל-פי התקנון, יש צורך להחליף יועץ משפטי בכל חמש שנים.

מריאן גרסריו, שכאמור כיהן במועצת ההימורים כדירקטור וכיושב-ראש וועדת המנגנון, ביקש לקבל לתוך מועצת ההימורים, עובדים מ"ספורטוטו ישראל" שנסגר בשנת 2002. בשעתו דובר על שמונה עובדים בעלי ניסיון שניתן היה לקלוט אותם. גרסריו ביקש לעשות להם חישובים, ולשלם לעובדים אלה את המגיע להם, בעקבות עבודתם ב"ספורטוטו ישראל". הוא ביקש לשלם להם פיצויים ולקלוט אותם מחדש במועצת ההימורים, בלי זכויות, זאת כדי לא ליצור מצב שיאלצו לשלם לאותם עובדים פיצויים מוגדלים בעתיד. גרסירו טוען בפני Nfc כי לא התקבלה החלטה משפטית רצינית, נוצרו עימותים בין גורמים במועצה לשניידר ואז עברה החלטה בדירקטוריון המועצה, שזו הקדנציה האחרונה של היועץ המשפטי, עו"ד חיים קמחי, קדנציה שהייתה אמורה להסתיים במהלך שנת 2006. על-פי הידוע בזמן כתיבת שורות אלה, משרדו של עו"ד קמחי עדיין עובד היום עבור מועצת ההימורים, כשהוא למעשה עובד ללא מכרז.

האם משרדך משמש כיום כיועץ משפטי של מועצת ההימורים-ללא מכרז?

תגובתו של עורך הדין יאיר שילה ממשרד עורכי הדין חיים קמחי ושות': "עוה"ד יאיר שילה, משמש כיועץ המשפטי של המועצה להסדר הימורים בספורט, הוא מונה בהתאם לכללים ולנובע מחוק חובת המכרזים והתקנות שהותקנו בעקבותיו".

מדוע משרד עוה"ד חיים קמחי ממשיך לתת שירותים משפטיים –ללא מכרז?

תגובתו של יו"ר מועצת ההימורים-גדעון בריקמן באמצעות עורך דינו: "אין חובת מכרז לבחירת יועצים משפטיים, לאחר בדיקה מקיפה שנערכה, מליאת המועצה החליטה להחליף את היועץ המשפטי של המועצה, במקום עו"ד חיים קמחי- עו"ד יאיר שילה וזאת נוכח הקונסנזוס בדבר איכות השירותים המשפטיים שעו"ד שילה והמשרד נותנים למועצה. בידי המועצה מכתבים חתומים בחתימת מר יצחק שני המהללים את השירות המשובח שהמשרד נותן למועצה".

בעניין אי הסדרים ו"תפירת מכרזים" יש לציין מכתב שהועבר למבקר המדינה, מיום 12 בפברואר 2006, ושהגיע לידי Nfc: "ההסכם עם היועצים המשפטיים מסתיים בעוד מספר חודשים, הם (משרד עורכי הדין חיים קמחי- א.מ.) לחוצים מאד. מר לוי שחק, האיש מקבל מיליונים, כבר מספר שנים כאיש המחשבים, נמצא תחת חוזה עד יולי 2006. בהתאם להסכם, אם הוא לא יקבל הודעה על אי הארכת ההסכם עד 1 באפריל 2006, יוארך החוזה אוטומטית לשנה נוספת. גם לגבי חברת "לינקו", צריך למנוע בכל מחיר את הארכת ההסכם. מר שחק לוי עדכן בזמנו כי על-פי האינפורמציה, מנכ"ל המועצה מתמחה בנושא "איך זוכים במכרז". לפני כשנה בישיבה ביקש המנכ"ל לפסול חברה מסוימת מלהשתתף במכרז על "מרכז שירות", בניגוד לעמדתו של שחק לוי שסבר אחרת. למחרת זימן המנכ"ל את אחד העובדים הבכירים ואמר לו: 'שחק שם מקלות ברגליים מסיבות לא ראויות, לשאלה למה הוא מתכוון? הוא אמר- שחק מקבל שוחד מארבעה גורמים ויש לי את השמות, צריך לטפל מייד בהחלפתו'. בימים אלה יש אידיליה במערכת היחסים ביניהם וכדברי המשורר: 'בא הזרזיר אצל העורב' ".

מה תגובתך להודעתך באוזני עובדים מסוימים במועצת ההימורים על כך שאדם בשם שחק לוי "מקבל שוחד ותופר מכרזים"?

תגובתו של שאול שניידר באמצעות עורך דינו: " מנכ"ל המועצה לא אמר דברים אלה, והוא בוודאי לא מאמין להם".

באותו המכתב כותב הבכיר על המינויים הפוליטיים ועל "הקומבינות" שעשה שניידר עם מקורביו במועצה, הזמנות עבודה ופרויקטים ללא מכרזים, כנדרש בחוק. הבכיר כתב לנציג המבקר בעניין זה: "לפי בקשת ראש המטה לשעבר, ביקשתי מסמנכ"ל הכספים, מקרובו של שניידר, לקבל את החומר לגבי הזמנת סקר מחברת "דה לויט". רק לאחר לחץ הוא הסכים להעביר לי חומר חלקי לביצוע הזמנה במאות אלפי שקלים ממשרד רואי חשבון משה ליאון, וזה ללא מכרז. אני יודע אישית מראש המטה שהוא ערער בזמנו על עצם ההחלטה לאשר הזמנה ללא מכרז בסכום המחייב עריכת מכרז".

מנכ"ל מועצת ההימורים שם לב כי ישנם מוקדים המפריעים לו בשני היבטים: ראשית בכך שישנם אנשים בתוך המועצה, ממלאי תפקידים בכירים אשר ממשיכים להקפיד ולדרוש מינהל תקין, דבר המחייב את המנכ"ל לבצע הזמנות עבודה בכתב דרך סמנכ"ל הכספים. שנית, הזמנות העבודה צריכות לעבור את ידיעתו ואישורו של ראש המטה, כמתחייב בנהלים, שהרי ידוע כי ראש המטה הוא אחד החותמים והמאשרים את הזמנות העבודה של מועצת ההימורים.

בבדיקת Nfc התברר כי ראש המטה פנה למנכ"ל המועצה שאול שניידר והסב את תשומת ליבו על כך כי נעשות הזמנות שלא דרך מנהל הרכש של המועצה. ראש המטה שהודח בינתיים על-ידי שניידר הודיע בפורום סמנכלי'ם כי הוא רואה את התופעה כחמורה.

תאריך:  08/06/2007   |   עודכן:  08/06/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החשדות לשחיתות במועצת ההימורים (ב)
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד טוטו
9/06/07 00:30
2
במביש
10/06/07 00:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקרבה לחולדאי משתלמת
01/06/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים

01/06/2007  |  מוטי אקסמיט  |   תחקירים
הפעם, חברה מאיי הבתולה
01/06/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
במהלך איסוף החומרים לתחקיר זה, הזדמן לביתי השכן י.ש. להתייעצות בענייני ועד הבית. סיפרתי לו על התחקיר שאני מכין. מצאתי עצמי מקריא לו קטע מהמסמך המכונן: "ערכי משטרת ישראל וחזונה" (כן, יש דבר כזה) שחובר בהשראתו והנחייתו של המפכ"ל משה קראדי: "על אנשי המשטרה לפעול מתוך שליחות ומתוך מחויבות, כדי להקנות ביטחון אישי וביטחון חברתי לאזרחי המדינה לתושביה ולאורחיה, להעניק להם שירות איכותי ושוויוני ולשפר את איכות חייהם ...".
22/05/2007  |  אורי שטרית   |   תחקירים
אחד הסודות השמורים ביותר במשך השנה האחרונה, נפרץ עתה ב-Nfc: אהוד אולמרט, בתפקידו כמ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת, ומ"מ שר האוצר, קיים לקראת סוף 2005 פגישה עם איל ההון, סמי עופר. הפגישה התקיימה בלשכת אולמרט, במסגרת המו"מ שניהל עופר עם המדינה לקבלת פיצוי בגין מניותיו בחברת בתי הזיקוק לנפט בע"מ. ואולם, וזה כאן הסיפור הנפיץ, כדי לקדם את המו"מ, נקט עופר בצעד יוצא דופן: הוא הביא עימו לפגישה את ידידו האישי, רפי גינת, שהיה אותה עת עורך ידיעות אחרונות. המטרה היתה ברורה ושקופה: הפעלת לחץ תקשורתי על אולמרט.
09/05/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il