|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תסמונת שמאי ליבוביץ

הרקע והתגובות לקטסטרופה ששמה אברום בורג
18/06/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  אלוף הברברת הנפשעת
  שתיקת הכבשים המלומדים

שמאי ליבוביץ, נכד וחסיד שוטה של ישעיהו ליבוביץ, יצא לפני כמה שנים בהכרזה שמרואן ברגותי שאחראי באופן ישיר לרציחתם של מאות יהודים, גברים נשים וטף, דומה בעיניו למשה רבנו.

גם אברום בורג, הינו חסיד שוטה של ישעיהו ליבוביץ. הדעות בכלל ומילות הנאצה (דיסקו- כותל, יודו-נאצים) על הכותל המערבי, תושבי יו"ש וחיילי צה"ל בפרט של פרופ' ליבוביץ, רחוקות מאוד מן היהדות, מלאות בסתירות פנימיות וגורמות נזק אדיר לעם היהודי ולמדינת ישראל.

הנכד שמאי ואברום בורג הם חסידים שוטים מופלגים של ליבוביץ. פרופ' ליבוביץ עצמו היה ציוני אדוק שהכיר בחשיבות העליונה של מדינה יהודית ריבונית. אישיותו היתה מורכבת ומסובכת. היה לו דחף בלתי נשלט לפרובוקציות קיצוניות, רצון גדול להומניזם אבסולוטי בלתי אנושי, ואמונה בפילוסופיה קוואזי רמב"מית על אנושית. ליבוביץ התעלם בצורה נפשעת מן העובדה שדבריו נאמרים ונכתבים בהרצאות ובמאמרים פופולריים לקהל הרחב, ולא בחדר הסימינריונים של המחלקה לפילוסופיה במסגרת דיון אקדמי-פילוסופי אבסטרקטי. הרוב המכריע של שומעיו וקוראיו קלטו וזכרו בסיום דבריו רק את מילות הנאצה שלו ואת המילים: "הכיבוש משחית". אני משוכנע לחלוטין שלא העלה בדעתו שיסלפו את משנתו לאנטי ציונות בוטה ומטופשת כל כך.

ההצעה של אברום לסדר היום היא פשוטה וקטלנית: פירוק מדינת ישראל ופיזור תושביה היהודים לכל רוחות השמים, או הפיכתה למדינת כל אזרחיה שנשלטת למעשה על-ידי ערבים. פשוט כך. למה? בגלל שאחד העם חשב ב-1880 שעם ישראל צריך להיות מרכז רוחני לכל עמי העולם, ללא מדינה יהודית ריבונית. עם ישראל דחה את הרעיון הזה כבר בקונגרס הציוני הראשון לפני 110 שנים.

האנטישמיות, הפרעות ביהודים והשואה הוכיחו לכל בר דעת יהודי ולא יהודי כולל האומות המאוחדות, את החשיבות הקיומית של מדינה יהודית ריבונית. אבל מי אתם מיליוני יהודים שמתפללים במשך אלפיים שנה שלוש פעמים בכל יום: "תקע בשופר גדול לחרותנו, ושא נס לקבץ גלויותינו, וקבצנו יחד מהרה לארצנו, ברוך אתה ה' מקבץ נדחי עמו ישראל"? מי אתן עשרות מדינות בעולם שמכירות במדינה יהודית ריבונית? מי אתן עובדות היסטוריות שוליות כמו רצח של שישה מיליון יהודים בשואה ומאות פרעות אחרות לפניה ואחריה? מי אתם, מול אברום, דתי המחמד של אנשי "שלום עכשיו"?

על השאלה מדוע לא חשף את זהותו האמיתית קודם לכן כאשר היה יו"ר הכנסת ויו"ר הסוכנות? עונה אברום: "השנים האחרונות שלי אופיינו ביז'י קושינסקי של החיים. אם לא תגיד, תהיה. אם אשתוק, אגיע רחוק. היה לי נוח בקונצנזוס ובאהדה ובפרגון ובממלכתיות. אבל בסופו של דבר הייתי חתרן נגד עצמי. זה יותר עלוב. ידעתי מה אני חושב ולא עשיתי עם זה כלום. עד שיום אחד לא יכולתי יותר, קמתי ועזבתי" (מן הראיון שלו עם ארי שביט בעיתון הארץ).

כאשר בורג אומר: "השנים האחרונות שלי אופיינו ביז'י קושינסקי של החיים" הוא מתכוון כנראה לספרו של יז'י קושינסקי "להיות שם", שהיה לסרט בכיכובו של פיטר סלרס. גיבור הספר הוא צ'אנס הגנן, אדם פשוט, מפגר למחצה. צ'אנס הגנן גדל בבידוד מוחלט, באחוזתו של גבר עשיר, ואת כל השכלתו המוגבלת רכש מצפייה בטלוויזיה. כשפטרונו נפטר, הוא תועה ברחובות, ולמזלו פוגעת בו לימוזינה שבה יושבת אשתו של תעשיין עשיר. בזכות חליפותיו המחויטות הוא נחשב בטעות לגבר בעל אמצעים ונלקח לסעודות עם שועי ארץ, שם מתפרש מבטו הסתום כאות לרצינות תהומית והצהרותיו הפשטניות על גננות מתקבלות כתחזיות כלכליות מטאפוריות.

במהרה הוא פוגש את נשיא ארה"ב ונהפך לכוכב טלוויזיה. מול המצלמות התנהגותו טבעית וכובשת. צ'אנס מציע תשובות נבובות לשאלות המסובכות ביותר והן נתפשות כהארות. אברום מדמה את עצמו כנראה לצ'אנס הגנן הנ"ל וזה באמת מסביר את התנהגותו בשנים האחרונות. אברום אכן מודה בזה באופן מפורש: "היה לי נוח בקונצנזוס ובאהדה ובפרגון ובממלכתיות. אבל בסופו של דבר הייתי חתרן נגד עצמי. זה יותר עלוב. ידעתי מה אני חושב ולא עשיתי עם זה כלום. עד שיום אחד לא יכולתי יותר, קמתי ועזבתי".

אברום מודה אם כן בפה מלא שחי בשקר במשך שנים רבות. במשפט העברי יש עיקרון חשוב שאומר "הודאת בעל דין כמאה עדים". לפנינו ניצב איפוא נוכל סדרתי שמודה באשמה. סביר מאוד להניח שגם עכשיו הוא משקר, אבל מסיבות אחרות ומשיקולים אחרים. הוא טוען למשל שחשף את זהותו האמיתית מרצונו. העניין הוא שהמניע האמיתי לחשיפת הזהות שלו קשור כפי הנראה לכשלונותיו במפלגת העבודה ובסוכנות היהודית. הוא לא עזב מרצונו אלא נאלץ לעזוב. קשה מאוד שלא לשים לב שהחלטתו לחשוף את זהותו האמיתית קבל עולם ומלואו התקבלה רק לאחר שהתביעה המשפטית שלו מעם ישראל לקבל רכב ונהג בשווי של 20.000 ש"ח לחודש לכל החיים, נדחתה על-ידי בית המשפט.

אדם פשוט כמוני שלא מסוגל להבין את מניעיו של האיש הזה, נוטה לחשוב שכל עוד היה לו סיכוי לזכות בכסף הנ"ל שתק, ורק לאחר שהבין שהכסף הזה אבוד מבחינתו חצה את הקווים באופן מלא. עצם התביעה היא מוזרה. היא מזכירה לי את הסיפור על ראש שרותי הכבאות בעיר שמודה ומתוודה שהצית במזיד ושרף כליל חמישה בתי מלון גדולים באותה עיר ותובע את העיריה לתת לו לאחר הפסקת כהונתו, נהג צמוד ורכב לכל חייו, כפרס על שרותו כראש הכבאים. יחד עם התביעה הזו הוא מפרסם ספר בו הוא מציע לבטל את שירותי הכבאות ואת השימוש בחיישני עשן ואש, לא בכל עולם אלא רק בעיר שאותה הוא תובע.

לקט קצר ואקראי של דעות על אברום


אני קורא במעריב (14.6.07) את המאמר של יונתן שם אור "היהודי בורג". שם אור מסביר לנו ששורש הרע הוא בדת היהודית. כל מי שהוא דתי, יש בפניו רק שתי אפשרויות או להיות מתאבד כמו אנשי גוש אמונים שעזבו את הציונות האמיתית לטעמו, או להיות אנטי-ציוני כמו אברום בורג. הוא כותב: "מסייה אברום, שמנסה להיות ישר עם עצמו ועם אלוהיו, הגיע אל הקיר הגדול שנוצק בבזל בשנת 1897. אם אני דתי, הוא מבין, או שאני מתחבר אל מתנחלי תפוח, או שאני גומר עם הציונות. ואברום החליט". אני מצטער יונתן, אתה טועה מאוד מאוד, אין לך שמץ של מושג מהי ציונות דתית. אילו היית נפגש פעם אחת בחיים עם קבוצה אקראית של דתיים היית נוכח שמגוון הדעות שם גדול בהרבה מאוד מאוד משתיים.

איריס מזרחי, חסידה שוטה נוספת של ליבוביץ מסבירה לנו באותו עיתון ובאותו גיליון במאמר: מחללי מורשתו, ש"בורג הוא כמו המפלגה הדתית לאומית בתקופת אביו, שהיתה תמיד פרטנר בטוח לכל ממשלה מימין ומשמאל... בורג הוא ההעתק שלה ולא משנה איזו תחפושת הוא ישים על עצמו". קשה מאוד להתייחס לדברי הבל כאלו. מי שאינו מבין שאברום הוא האנטי תיזה הגמורה לאביו ולמפד"ל, אינו מבין מאומה.

יהונתן גפן בסוף שבוע של מעריב (15.6.07) מצליח להוריד את הרמה עוד הרבה יותר וטוען שהמניעים של אברום הם שאנו "מחללים קברים של עם אחר והורגים נשים וילדים בסיקולים אין סופיים". מעבר לזה שהוא מסכים לגמרי עם אברום, מציע גפן את אברהם בורג בתור הנשיא הבא של מדינת ישראל.

לשם שינוי ולהבדיל באלף הבדלות, כדאי לקרוא בעיון וברצינות את המאמר החשוב: "בורג לא יכול לסבול את ניצחון הציונות" אלחנן יקירה תוקף, של פרופ' אלחנן יקירה מן המחלקה לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, שנכתב באתר האינטרנט: מותר- הרוח יומן הרשת של דוד מרחב. במאמר זה הוא מסביר בצורה עניינית ומפורטת למדי את האיוולת, הגיחוך, הבלבול, והסתירות שבמשנתו של אברום.

בן דרור ימיני כתב גם הוא מאמר חשוב על התופעה הנוראה הזו שנקראת אברום בורג. במאמר "פשיסט שמאלני" (מעריב 15.6.07) הוא מסביר את הרקע לנגע הפשיזם שפשה בשולי השמאל והימין: "שנים של דמוניזציה יצרו את ישראל המהווה בעצם קיומה סכנה לשלום העולם. אברום בורג מבצע דה-הומניזציה ודמוניזציה, ומגיע למסקנה הפשיסטית: שלילת זכות הקיום למדינה יהודית ריבונית... העניין הוא שבורג חי בביצה של שקרים. הוא אינו יכול בלעדיהם. כי זו מהות הפשיזם. זה מה שעושים כהניסטים למוסלמים. זה מה שעושים חמאסניקים ליהודים. זה מה שעושה בורג לישראלים".

אני שומע חברים שאומרים לי: אברום פשוט יצא מדעתו. אני איני סבור כך. אברום הוא גבר בריא שאינו חכם גדול ולא טיפש קטן... שהתשוקה לכבוד, פרסום וחיים טובים מעבירים אותו על דעתו. נרקומן ימכור את הוריו, אשתו, ילדיו וכל אשר לו עבור מנת סם. אברום אכן מכר את האידיאולוגיה שלו עצמו, של בני משפחתו, של חבריו ושל בני עמו הציונים עבור נזיד עדשים של תהילה בקרב של כל מי שהוא אנטי ציוני או אנטי ישראלי.

הנזק שהוא מזיק בכתיבתו ובהכרזותיו הוא אדיר. איני רואה מבחינתי כיהודי ישראלי הבדל משמעותי בינו ובין עזמי בשארה בכל הנוגע למצע המדיני שלהם. יש לו מצע מדיני חדש של תנועת חד"ש. כנראה שאזרח העולם החד"ש, מצפה לקריירה עולמית חד"שה ומרשימה בזכות ספרו החד"ש. אברום אכן יכנס לספרי ההיסטוריה היהודית אבל לדראון עולם כנרקומן תהילה ופרסומת יוצא דופן בעליבותו שמוכר את זהותו ואת מורשת הוריו, חבריו ועמו, עבור נזיד עדשים מפוקפק.

גימלאי המחלקה לפיסיקה באוניברסיטת בר-אילן, חבר בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  18/06/2007   |   עודכן:  18/06/2007
פרופ' ישראל לויליכט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תסמונת שמאי ליבוביץ
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טוהרת המידות
18/06/07 15:35
 
ישראל לויליכט
18/06/07 20:58
 
ישראל לויליכט
18/06/07 21:30
 
טוהרת המידות
19/06/07 09:39
2
לואי
18/06/07 15:36
3
עמוס ארליך
18/06/07 23:02
4
משה, עורך-דין
18/06/07 23:34
5
חיים אברהמוביץ'
23/06/07 22:21
6
אדם פדר
28/06/17 08:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דמו בנפשכם שחתן פרס נובל הפרופסור ישראל אומן, היה פעיל בתנועת "שלום עכשיו", או שותפו של אורי אבנרי ב"גוש שלום". הוא היה הופך באחת ליקיר התקשורת, עמוס עוז וא.ב יהושע היו הופכים לנושאי כליו ועושים אותו לאדמו"ר שלהם. מחרחרי השלום היו מתאבקים בעפר רגליו, ועורכי העיתונים היו משכימים לפתחו ומראיינים אותו על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן. שמו היה מתנוסס בראש רשימת החותמים על עצומות השלום המתפרסמות מדי פעם בעיתון לאנשים "חושבים".
18/06/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
לפני כמה ימים הייתי אמור לטוס מישראל לווינה. עלינו למטוס בשעה היעודה, הטיסה היתה צריכה לצאת בזמן. המטוס לא זז בזמן מעמדת היציאה. כך אנו יושבים כעשרים דקות. הטייס מודיע לנו במערכת השמע כי עקב בעיות בתקשורת של שדה התעופה אנו מתעכבים עוד זמן מה. כך נמשכו כשעתיים וחצי ההתנצלויות של הטייס של חברת אוסטריאן איירליינס. שעתיים וחצי ישבנו במטוס לא יכולנו לצאת ממנו. בכל רגע הבטיחו לטייס ממגדל הפיקוח שעוד כמה דקות אנו נמריא.
18/06/2007  |  אלכס לוין  |   מאמרים
אלוף שלמה גזית עוד לא הספיק לחמם את הדרגות החדשות, שהוצמדו לכותפותיו, כשמונה לראש אגף המודיעין (אמ"ן), והוא פצח במחדליו. הראשון בהם - והחמור מכולם - היתה פקודתו להפסיק את מחקר תפקוד אמ"ן ערב מלחמת יום הכיפורים. כמובן, היו לאלוף החדש מיליון ורבע תירוצים, אך בבסיסם עומדת הרתיעה העזה של מערכת הביטחון הישראלית לחקור את תפקודה.
18/06/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
לאחר שהתחדשו העימותים האלימים בין פתח והחמאס פתחה תנועת החמאס במתקפה כוללת במטרה לחסל את הכוח הצבאי של תנועת הפתח ולהשתלט על רצועת עזה. המתקפה נתקלה בהתנגדות חלשה של יריבים בעלי מוטיבציה נמוכה ומעוזי פתח נפלו בזה אחר זה לידי החמאס. נראה כי החמאס השיג שליטה מלאה ברצועת עזה ונוכחות פתח כתנועה מתפקדת נמחקה כמעט כליל. כתגובה החל הפתח במסע מעצרים של פעילי חמאס באיו"ש. נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, הכריז מצב חרום, פיזר את ממשלת האחדות הלאומית ומינה ממשלה של טכנוקרטים מקורבים לפתח בראשות סלאם פיאד. המשמעויות עיקריות של ההתפתחות הזאת הן:
18/06/2007  |  שלמה ברום  |   מאמרים
בשנים האחרונות קיימת בציבור הישראלי התחושה שמנהיגים בעלי חזון, יושרה ושיעור-קומה פסו מעולמנו. ללא קשר להעדפות ונטיות פוליטיות, אנחנו חוזרים ומתבוננים סביבנו ושואלים האם מתוך 120 "הנבחרים" קיימת דמות יוצאת דופן, שונה מהמקובל, שיש בה הכוח, היכולת והאישיות המתאימה כדי להוציא את העגלה מן הבוץ ולהובילנו למחוזות טובים יותר? רובנו נאלצים להודות בצער, כי התשובה לכך שלילית.
18/06/2007  |  יצחק פלד   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il