ב-2 למרס שנה זו, יצא מכתב חריף לחברות הוועדה המייעצת לפרלמנט הנשים, חתום על-ידי ראש הוועדה, הד"ר אסתר הרצוג.
המכתב נגע לחברת הוועדה, הגב' בת שבע שטראוכלר (לשעבר יועצת לענייני נשים של רוני מילוא בתל אביב, פעילת ליכוד), שעשתה לאחרונה שימוש בשם "פרלמנט הנשים" ל"פורום נשות הימין". זאת, למרות (על-פי המכתב) התראות חוזרות של הד"ר הרצוג לגב' שטראוכלר, לחדול משימוש בשם ולמרות הבטחתה המפורשת של שטראוכלר שתפסיק את השימוש בשם.
פרלמנט הנשים הינו מוסד ייחודי שכינס ב-4 השנים האחרונות 21 מושבים, בנושאי חברה, כלכלה ובטחון. חברות הפרלמנט ממוצבות, בחלקן, במרכזי הניהול של המדינה והחברה הישראלית ורובן ככולן פעילות פמיניסטיות בולטות. הפרלמנט הוא מוקד עליה לרגל לנשים צעירות ויש לו חשיבות עצומה בהטמעת תכנים הקשורים למעמדן של נשים ולמעורבותן בניהול המדינה. הגב' שטראוכלר הוזמנה להיות בוועדה המייעצת מתוקף פעילותה בעבר בעיריית תל אביב.
באותו יום בו הופץ מכתבה של ד"ר הרצוג, התפרסמו במעריב שתי ידיעות. אחת, מסקרת את המושב ה-21 של פרלמנט הנשים והשני - דיווח, תחת הכותרת "פגישת פסגה", שראשיתו "חמש מתוך שבע חברות הכנסת של הליכוד השתתפו שלשום בארוחת בוקר חגיגית שארגן פרלמנט הנשים, שהוא פורום הנשים של נשות הימין". כשמנסים להיכנס לידיעה, נתקלים במסך תקלה אדום, אולי משום שהד"ר הרצוג מחתה בפני מעריב על השימוש שנעשה שלא כדין בשם.
שלושה ימים אחר כך, במדור הרכילות של מעריב, הובאה ידיעה תחת הכותרת "סכסוך על שם", שלכאורה מציב את בעלות השם ואת אלו שעושות בו שימוש כעת, באותה דרגת צדק - לשיפוטם של הקוראים.
שטראוכלר העבירה לד"ר הרצוג את ההזמנה לכנס שבו לא נרשמה המילה פרלמנט, אולם סביר שהעיתונאי/ת לא העלו את השם מדמיונם הקודח - יש עבר לשימוש הזה, יש הבטחות של שטראוכלר לחדול ממנו ואין סיבה שדווקא השם "פרלמנט נשים" הוא שיומצא על-ידי עיתונאים קודחים במעריב. מן הסתם, הוא נמסר בראיון הקשור לסיקורו של כנס נשות הימין.
מה שהדהים אותי אישית בסיפור המאוד ישראלי, מאוד חצוף ומאוד אלים הזה, של שימוש בשם לא להן כאילו "אין להן אלוהים" והפרה בוטה של הבטחות שניתנו לד"ר הרצוג בנדון, זה הניכוס הקבוע של הכותרות של קבוצות השוויון, הזכויות, ההתיישבות והערכיות - שהם ברובן ממקור סוציאל-דמוקרטי, על-ידי קבוצות ימין ומגזרים לאומניים.
אחרי שניכסו את הדגל, את ערכי ההתיישבות, את הציונות, הגיע תור ניכוסן של הקבוצות העוסקות בפמיניזם ושוויון בין המינים. העובדה שלא ניתן לקיים ביושרה סבירה פעילות מחאה נגד דיכוי אחד בעודן עוסקות באופן פעיל בדיכוי אחר, העובדה שחלק מהן חתרו למקומותיהן שלא בזכות עשייה חברתית כלשהי או למען נשים, העובדה שהשם הזה כבר היה בשימוש, עודו בשימוש ויש 4 שנים ו-21 מושבים של פעילות עניפה מאחוריו, שהן לא היו מעורבות בה - כל אלו לא יבלבלו אותן.