|
ג'ון לנדאו, מפיק אווטאר ומוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס [צילום: קובי קנטור]
|
|
|
|
בקרוב בישראל: טלוויזיות תלת-ממד
|
עידן יוסף
|
יורוקום פנסוניק מציגה מערכת תלת מימד ביתית ברזולוציית FHD שתגיע לישראל בספטמבר * ג'יימס קמרון במאי אווטאר צילם בתלת-ממד את השקת סדרת טלוויזיות ה-LED 3D של סמסונג אלקטרוניקס
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
בכינוס השיווק הרב-ערוצי של חברת מטריקס, שהתקיים אתמול (ב', 15.3.10) באושן, מרכז הירידים, חשף אורח הכבוד של מטריקס - ג'ון לנדאו, מפיק אווטאר - את התפיסה שמנחה אותו בהובלה של סרטים שוברי קופות, בזה אחר זה.
"כאשר אתה עובד עם ג'יימס קמרון אתה חייב להאמין כי אתה יכול לעשות את הבלתי אפשרי", הודה לנדאו, "ג'ים תמיד יודע כי התסריטים שהוא כותב מאלצים את הטכנולוגיה להתפתח ולהשתנות בהתאם לצרכים של התסריט. עיקרון החדשנות המנחה אותי בכל פרויקט אליו אני נכנס רלוונטי לתעשיית הקולנוע כמו גם לתעשיית ההיי-טק, כפי שאנו רותמים את הטכנולוגיה על-מנת להגשים חדשנות כך עושה גם מטריקס וחברות אחרות".
עוד סיפר לנדאו כי אווטאר, כרעיון מקורי, כסרט שאיננו מבוסס על רומן ידוע למשל, הצריך מערך שיווק משומן, מנוהל היטב ורב-ערוצי. "היינו צריכים למצוא דרך לתקשר את הסיפור שלנו ולבשר עליו לציבור. יצרנו שיתופי פעולה עם כל הרשתות החברתיות, אתרי אינטרנט ואחרים, וכך יצרנו מערך שיווק מסועף ורחב. לטוויטר למשל, היה תפקיד עצום בשיווק לאחר הפרימיירה של הסרט, כאשר התפתח בו דיון ארוך שהתפשט באופן ויראלי ויצר באזז עצום", אמר.
"שואלים אותי האם אני רואה בהתפתחות המטאורית של התוכן האינטראקטיבי באמצעות האינטרנט או המובייל, איום לתעשיית הקולנוע. תשובתי היא לא. ההתפתחות הטכנולוגית והתוכנית בערוצים השונים רק מציבות עבורנו רף גבוה יותר ומעניקות לנו הזדמנות להשתפר ולהתחדש", ציין לנדאו.
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, המארח של לנדאו, טבע בדברי הפתיחה שלו, מונח חדש: MCHD (Multi - Channel Hyperactivity Disorder), מונח המתאר את בני דור ה-Y, הילידים הדיגיטליים ודור הצרכנים הנוכחי. "כושר הזיפזופ של לקוחות אלה, בין ערוץ תקשורת אחד לאחר, מחייב היום את הארגונים להיערך מחדש ולבצע פעולות שיווקיות בכל הערוצים בהם נמצאים הלקוחות, תוך כדי ניהול ותיאום קפדני בין כל הערוצים ושמירה על רציפות מול הלקוח", אמר.
רנית זקצר, סמנכ"ל טכנולוגיות מטריקס, הציגה בהרצאתה - "לקוחות מנגה וארגונים ממאדים", את תיאוריית הפרסונות שמטריקס משתמשת בה בתכנון ויצירת אסטרטגיה רב-ערוצית ללקוחותיה. "אנו מייצרים מספר טיפוסי לקוחות ומאנישים אותם. כאשר אנו באים לשווק או למכור פתרון חדש אנו מרכיבים את המשקפיים של מספר מצומצם של פרסונות שבהן החלטנו להתמקד, ומנסים למצוא את שביל הזהב בין יעדי הארגון ליעדים של כל פרסונה ופרסונה", הסבירה.
"אני מאמין כי עד מהרה כל הסרטים, כמו גם הטלוויזה, המובייל והאינטרנט ישדרו בתלת ממד", הכריז לנדאו בסוף דבריו.