|
|
|
|
|
| 35% מדגם סובארו | |
| 10% מדגם מיצובישי | |
| 8% מדגם פורד ודייהטסו | |
| 6.5% מדגם סוזוקי | |
| 5% מדגם פג'ו | |
| 4.5% מדגם אופל | |
| השאר מדגמים נוספים: רנו, וולוו, סיאט, פולקסוגן, אאודי, סיטרואן וכו' | |
| ממוצע הגריטה: כ-40 כלי רכב ביום | |
|
|
|
|
מזה ארבעה חודשים מפעיל משרד התחבורה תוכנית לגריטת מכוניות ישנות בעלות ותק של 20 שנים ויותר, משנת יצור 1990 ומטה. עד כה נגרטו כ-3,500 מכוניות, והשבוע (יום ג', 27.4.10) מזדרז משרד התחבורה לשלוח הזמנות אישיות לכל אחד מ-30 אלף בעלי רכב ישן.
תמורתו 3,000 שקלים במזומן הם מתבקשים להיפרד ממכוניתם הבלה, כשברשותם רישיון רכב בתוקף ("טסט") ותעודה מזהה. הרכב יושבת וחלקיו יועברו למחזור. כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה: בירושלים, באשדוד, בפתח תקוה, בקריית אתא ובחצור הגלילית. עד לפני כחודשיים, היה מגרש הגריטה באשדוד היחיד שפעל.
כ-10% מכלי הרכב הנכללים בתוכנית הגריטה הממשלתית כבר נגרטו, ולבעליהם שולמו כ-10 מיליון שקלים.
במכוניות שנגרטו גם 30 כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על-ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה, לאחר שהתגלו בהן ליקויים בטיחותיים חמורים ובעליהן החליטו להשביתם.