בשיתוף פעולה ייחודי בין משרד הפרסום ציבלין תקשורת צעירים מקבוצת אדלר חומסקי לבין ynet, אתר האינטרנט המוביל בארץ מקבוצת
ידיעות אחרונות, יושק בחופש הגדול פילון און ליין, העיתון הדיגיטלי הראשון מסוגו בארץ לילדים. הגרסה האינטרנטית של פילון תתבסס על תכני המהדורה המודפסת של מגזין "פילון", ויככבו בה שלל גיבורי העיתון: פילון המיתולוגי, אמא פילונה, סבתא פילאטיס, ולצידם יוצרי העיתון: פוצ'ו (איילת המבולבלת) רואי לוי (שוטי הנבואה), איטו אבירם,
יהודה אטלס, אורן ציבלין, אבי כץ, אורי פינק, ליאורה גרוסמן, אבי עופר, צחי פרבר, הילה חבקין, אורן סומך ורבים רבים נוספים.
החדשנות במהלך מבוססת על העובדה, שאין מדובר בעוד אתר או מיזם ילדים אינטרנטי, אלא בעיתון של ממש, המחנך לאהבת קריאה מגיל צעיר, ומבוסס על גירסה דיגיטלית לעיתון המודפס. "פילון" במהדורת הפרינט, המשמר על ערכי המותג המודפס שראה אור לראשונה ב-1976, יהיה עדיין עיתון גם בגירסת האון ליין. הרפרנס למוצר הוא העיתונים בסרטי "הארי פוטר", בהן מקבלות התמונות לפתע חיים.
"פילון און ליין" יאפשר לקוראיו (בגילאי 4-9) ולהוריהם לדפדף בעיתון, לקרוא לבד או להשתמש בקריינות המלווה את העיתון, לשחק באותיות, בניקוד, באיורים ובצבעים - כל העיתון כולו יהיה פסיספס של אינטראקציות.
על המיזם עמלו צוות מתכנתים, מעצבי אנימציה ופלאש לצד מעצבי תלת מימד, בליווי יועצי תוכן לילדים, מזה שנה וחצי. עלות ההשקעה בפיתוח עד כה נאמדת בכמיליון שקלים, כאשר כל תכני המוצר הנם בהפקת ציבלין תקשורת צעירים.
לפילון דיגיטל ניתן יהיה להגיע מדף הבית של ערוץ ההורים ב-ynet, ותכניו יעודכנו מדי יום. הפורמט הדיגיטלי עצמו ימשיך להתפתח ולהתעדכן, ויוספו אליו אפליקציות חדשות באופן תדיר.
פילון און ליין, בדומה למהדורה המודפסת, מיועד לגילאי ארבע עד תשע ומורכב כולו מתכני עולמות פנטזיה, אגדה, ידע ומדע, עטופים באיורים איכותיים וצבעוניים, הפעלות ומסרים חינוכיים, איכותיים במיוחד, מפתחי מחשבה, מעודדי יצירתיות ודמיון. התכנים כולם יעברו המרה אינטראקטיבית לצד תוספות וחידושים שונים המתאימים לרשת, דוגמת משחקים און ליין בתוך המגזין עצמו, אפשרות לתקשורת ישירה בין הגולשים לאנשי המערכת, בין הגולשים לבין עצמם כולל אפשרות להעברת מסרי וידאו, תכנים מוזיקליים, אפשרות להעלות אלבומים אישיים, תכני וידאו ייחודיים, קישורים לאתרים המכילים עולמות תוכן, משחקים נוספים ועוד.
דובי דונין, סמנכ"ל יזמות של ציבלין תקשורת צעירים: "ההשראה לפילון דיגיטל התקבלה ממגזינים אינטראקטיביים דוגמת זה של הארי פוטר ושל סדרות קומיקס דוגמת ספידרמן ו-Xמן. הפורמט החדש והמתקדם, שבהמשך יורחב ויספק הפתעות נוספות, יאפשר לילדים ליהנות לראשונה לא רק מתכנים איכותיים, אלא מחוויית משתמש אינטראקטיבית אמיתית של עולם עשיר, לימודי ומשופע בהפעלות אישיות ולכל המשפחה גם יחד. אנו יודעים כי הילדים של היום נולדים עם עכבר מחשב ביד ומיומנויות טכניות וקוגניטיביות הולכות ומתפתחות, וב-ynet מצאנו שותפים לחזון החדשני. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם האתר המוביל בארץ".
ברק קלמנוביץ, סמנכ"ל המסחר של ynet: "אנו שמחים לקחת חלק בהובלת פרויקט ייחודי המיועד להורים וילדים כאחד. פילון מצטרף להצלחה של אתר המשחקים Net games - ומאפשר לנו להעמיק עוד יותר את הפילוח המסחרי לצעירים וילדים ברשת אתרי קבוצת ynet, ובכלל זה תוכן שיווקי, סרטוני וידיאו, עמודים ממותגים לבניית משחקים ועוד". עוד אמר קלמנוביץ כי הפרויקט מהווה שילוב מנצח בין מוצר תוכני מוביל ומעטפת מסחרית ממוקדת ואפקטיבית".
ניר ממן, מנכ"ל ציבלין הוצאה לאור: "אנו גאים בכך שפילון, על תכניו האיכותיים, נבחר להיות בסיס לתכני המגזין הדיגיטלי הראשון בארץ לילדים. במקביל, אנו מאמינים בכוחה של המילה המודפסת, המהווה נדבך תרבותי, חינוכי וקוגניטיבי חשוב מאוד, במיוחד לילדים בגילאים הצעירים".
בשלב הראשון, מודל הרווח ייתבסס על חשיפה מסחרית מבוקרת, כדי להימנע מתשלום עבור המוצר. בעתיד, כמקובל במוצרי פרימיום לילדים באינטרנט, ייתכן וייגבו דמי מנוי, ובמקביל תבוטל החשיפה המסחרית במוצר.