שמואל, שומרון: רוב הנסיעות של משפחתנו הם נסיעות קצרות. לרגל הרחבת המשפחה אנו מתלבטים בין החלפת הפוקוס הידידותית שלנו ברכב לשבעה אנשים - ובין רכישת רכב קטן נוסף, בידיעה שפעם בחודשיים-שלושה ניאלץ לנסוע בשתי מכוניות. נשמח לשמוע את דעתך לשתי השאלות הבאות:
א. האם רכישת רכב חסכוני וקטן נוסף, הדורש ביטוח וטיפולים, עשויה להצדיק את עצמה כלכלית על פני רכישת מפלצת שבע-מושבית?
ב. בקטגוריית הקטנות חשבתי על דייהטסו סיריון, עד שראיתי את מחירה. מה דעתך על פיאט פנדה הזולה?
האם יש אלטרנטיבות אחרות בסדר גודל של 30-40 אלף שקלים לרכב קטן וחסכוני בדלק, היודע לנסוע גם מחוץ לעיר כשצריך ולא אוהב מוסכים?
תשובה: אם אינך מתלהב מהרעיון לנסוע מדי יום באוטובוס משפחתי, קונספציית שתי המכוניות הגיונית בהחלט. מה גם שפיאט פנדה אינה יקרה להחזקה (אפשר גם להסתפק בביטוח צד ג'). בזכות פנדה, פורד שלכם תוכל גם לנוח מפעם לפעם.
ואם בכל זאת "מפלצת", אז קיה קרניבל דיזל: שבעה מקומות וחיסכון בדלק.
יואב: רציתי להתייעץ איתך בקניית מכונית משומשת. אני גר בירושלים ועובד בבית-שמש ומחפש מכונית שתסחב יפה את העליות, זולה, אמינה ובטיחותית.
אני מתלבט בין סובארו אימפרזה, פורד פוקוס ומיצובישי לאנסר. לסובארו יש המוניטין שלה, על פורד נהגתי פעם ונהניתי אבל הייתה לה תקלת מחשב מנוע, ועל מיצובישי קיבלתי המלצה מחבר. אשמח לשמוע את דעתך.
תשובה: כפי שכתבת, לכל אחת מהשלוש יש בעד ונגד. העיקר שהנבחרת תהיה מבית טוב, כזה שזיכה אותה בטיפול נכון ולא מתח לעייפה את הקילומטראז' שלה.
פסח סביץ: בגיליון 677 כתבת "לא נתקלתי עדיין באוטומט המחליף בין אורות נמוכים לגבוהים". אני, כילד בארה"ב בשנות ה-50 וה-60, זוכר קדילאק פשוטה עם מנגנון זה. נא לבדוק אם הייתי קטן מכדי להבין.
תשובה: אני מגלגל את התהייה לפתחם של הקוראים.