|   15:07:40
דלג
  חנה בית הלחמי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

קבוצת התמיכה הגדולה בעולם

בין החדשות, הדיונים, הסקס והאלימות המילולית הקשה ברשת האינטרנט, בשקט בשקט, מתנהלת לה עבודה התנדבותית מופלאה של א/נשים שהנתינה מעשירה אותם. ואותנו.
19/04/2003  |   חנה בית הלחמי   |   מאמרים   |   תגובות

לפני שבע שנים, נפל לי בפעם הראשונה האסימון - אפשר לבלות מחוץ לבית, לפגוש אנשים, לשוחח, לפלרטט, לתמוך ולהיתמך, לעזור ולהיעזר, לריב ולהשלים, לבלות ולנוח גם מבלי לקום מהכסא שמול המסך והמקלדת.

גיליתי את נפלאות האינטרנט.

יש לי הרבה מה לספר על האינטרנט, על האינטרנט "שלי" - החוויה המעצבת המתמשכת שלי בתוך המדיה המופלאה הזאת, סיפורים שהם חומר להמון מילים. חייבת להתמקד במה שחשוב - ומה שחשוב, זה העזרה העצומה שהרשת מפיקה ממסדרונותיה הפתלתלים, למליוני א/נשים בעולם הזה. מה שחשוב זה היותה מדיום להעברת כל מה שיפה בנו, בני ובנות האנוש, מדיום של תעצומות נפש ועזרה הדדית עצומה.

דווקא בתזמון הזה של חג החרות, שמצליח, שנה אחר שנה, להפיק ממני התבוננות צינית ועוקצנית על מיעוט החרות בעולם הזה, אני רוצה לעשות "תיקון" קטן, ולהאדיר דווקא את החרות הגדולה מכולן - החרות שבנתינה ובקבלה. והיא כאן, בטווח מקלדת.

תקצר היריעה מלגעת בכולם. באתרים, בארגונים, במתרימים, בתורמים, במסגרות התמיכה והסיוע, בקבוצות התמיכה וכיסי הצדקה, בארגונים וההתנדבותיים שהופכים את החיים כאן לנסבלים יותר, משהו.

מי שיחפשו מידע נוסף על ארגונים ישראליים נוספים, יוכלו להיעזר בין השאר באתר האינטרנט של "מגזר 3" - www.migzar3.org.il - שהוא אתר המרכז את כל גופי ההתנדבות והמלכ"רים, מייסודו של הג'וינט. לא רק שהג'וינט נתן בכך הכרה לחשיבות העצומה של רשת האינטרנט לפעילותו של המגזר הזה (השלישי, אחר המגזרים הציבורי והפרטי) - אלא אף מדגיש את הנושא בדיבר השמיני שלהם, מבין עשרת הדיברות לארגון ההתנדבותי:

"דרוש אינטרנט כדי לבנות קהילה -
לארגונים רבים (בעיקר קטנים) חסרים המשאבים הדרושים כדי לתקשר באופן אפקטיבי עם מספר גדול של אנשים שמהווים את קהל היעד של הארגון. האינטרנט מאפשר בניית קהילה וירטואלית תוך ניצול יעיל של משאבים."


יסלחו לי מראש כל אלו שלא נוגעת בהם ספציפית במאמר הזה. הסקירה מיועדת גם לספר סיפור שקט על הפעילות הייחודית שלהם.

הקרנות

הסצינה ההתנדבותית בישראל ממומנת, לא במעט, ע"י קרנות שהקדישו עצמן לרעיון התמיכה והסיוע, כל קרן והאידיאולוגיה שהיא מייצגת.

הקרן החדשה לישראל
www.nif.org.il

אחת החשובות היא הקרן החדשה לישראל, שמסייעת כאן בכל המקומות בהם לא עוברת מדינת ישראל את מבחן הפלורליזם המעשי.
כותרת האתר היא - לתקווה חדשה, לישראל טובה וצודקת.
הקרן החדשה לישראל היא שותפות פילנתרופית של אלפי ישראלים ויהודים מצפון אמריקה ומאירופה, המאמינים בעתידה של מדינת ישראל ופועלים ליצור בארץ חברה צודקת, שוויונית, פלורליסטית ודמוקרטית. את יעדיה הקרן החדשה לישראל מממשת באמצעות טיפוחו וקידומו של מגזר ארגוני המתנדבים הלא מפלגתיים הפועלים לשינוי חברתי בישראל. דרכי הפעולה של הקרן הן מתן מענקים והגשת סיוע מקצועי וייעוץ לארגונים אלו בעזרת שתי"ל, פרויקט של הקרן. מאז הוקמה בשנת 1979 חילקה הקרן כמאה מיליון דולר ליותר מ-600 ארגוני מתנדבים בישראל, והגישה סיוע מקצועי ליותר מ-1500
ארגונים באמצעות שתי"ל.

הקרן פועלת בשלושה תחומים:
- שוויון זכויות האדם והאזרח
- קידום הצדק החברתי והכלכלי
- טיפוח פלורליזם דתי ותרבותי.

זוהי קרן שפועלת בצורה עקבית, מקצועית מאוד ושיטתית מאוד. הסיוע ניתן בעיקר לארגוני זכויות וארגונים חברתיים בתחילת דרכם. בין העמותות והארגונים שהיא מסייעת להם, מצויים:
'חמד"ת: אגודה למען חופש מדע דת ותרבות', 'איגוד מרכזי סיוע לנפגעות אונס', 'העמותה לקידום השכלת נשים בדוויות', 'ילדי השלום', 'ידיד: העמותה לסיוע הדדי וקדום פעילות חברתיות וקהילתיות', 'פידל: עמותה לחינוך ושילוב חברתי של יוצאי אתיופיה בישראל', ועוד.

בשנת 1982 יסדה הקרן את שתי"ל (שירות תמיכה וייעוץ לארגונים לשינוי חברתי), שהיא הזרוע הטכנית של הקרן, המשלימה את הסיוע הכספי של הקרן בסיוע מקצועי, הדרכתי ומעשי.

הקרן פועלת עוד למען קידום פרויקטים לעידוד חשיבה פלורליסטית ושוויונית במדינת ישראל, כמו תוכנית חינוך לדמוקרטיה ולהגברת לימודי אזרחות שהחלה לפעול בייזום הקרן ב-140 בתי ספר בישראל, רשת הון סיכוי לישראל לחברות הייטק המחויבות לעידוד ולטיפוח של חברה פלורליסטית ודמוקרטית בישראל. הרשת פועלת להבטיח כי דור הישראלים הבא יהיה מצויד במיומנויות הנדרשות להצליח בכלכלה העולמית ויאמץ ערכים החיוניים לשמירה על ישראל חברה דמוקרטית ופתוחה.

כמו כן יזמה הקרן תוכנית להכשרת מנהיגות משפטית בתחום זכויות האזרח בשיתוף עם הקולג' למשפטים של האוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון. עשרות עורכי דין ישראלים סיימו את תוכנית, והיום הם שוקדים על טיפוח זכויות האדם והאזרח בישראל.

מה נותר לנו לומר? רק לאחל לעצמנו שתהיינה יותר קרנות שתצלחנה לפעול באפקטיביות כזו, למיגור תחלואינו.

ער"ן
www.1201.org.il/main.asp

ער"ן הוא שירות הומניטרי, המציע עזרה נפשית בטלפון 1201, 24 שעות ביממה. העזרה ניתנת על-ידי כ-1000 מתנדבי ער"ן הפרוסים בעשרה מרכזים ברחבי הארץ. שירותי ער"ן ניתנים כיום בשפות עברית, ערבית, אנגלית, רוסית ואמהרית.

הרוח הישראלית
www.spiritofisrael.org.il

על הרוח הישראלית אנו שומעות ושומעים יותר - באמצעות ידוענים וידועניות שהצטרפו למסע היחצני המשומן והנפלא שלה, כדי לגייס את כולנו למודעות מחודדת יותר, למי שסובלים כ"כ קרוב אלינו, בלב ליבה של החברה הישראלית. כל מי שצופים בטלוויזיה נתקלו ודאי בכותרת מעוררת המחשבה שלהם: "יש ילדים שרואים בית חם רק אצל השכנים"...

"הרוח הישראלית", ארגון לאומי עממי, הוקמה בשנת 1997 ושמה לה למטרה להציג את הבעיות החברתיות הבוערות ביותר בישראל ולמצוא פתרונות אמיתיים, תוך גיוס הציבור הישראלי והמגזר העסקי למעורבות, שיתוף ותמיכה בנושאים אלו. את המעורבות הזו הם משיגים ע"י התרמה מסיבית של אזרחים (מי שלא קבל/ה מכתב אישי אחד לפחות מטל ברודי בשנה האחרונה, שתקום!) והקצאת התרומות לסיוע למגזרים שחסר להם, כמו גם ע"י יצירת שידוכים בין חברות מסחריות לבין גורמים נזקקים, בבחינת אימוץ וליווי קבוע של אותם נזקקים.

העמותה היא מיסודן של הסוכנות היהודית וקרן היסוד, פועלת כארגון ללא מטרות רווח (כל תרומה עוברת במלואה ליעדה), המנוהל ע"י מועצת מנהלים וקבוצת מנהיגות רחבה, הפועלים יחד בהתנדבות.

ילדים

מלבד הקרנות הגדולות, שמסייעות בעקיפין לילדים בחברה, ניתן למצוא גם את עמותות הסיוע עצמן (או לפחות את חלקן).
אחת מעניינת מבחינה "פוליטית" היא אב"י - האגודה הבינ"ל לזכויות הילד, ישראל - www.dci.org.il

העניין ה"פוליטי" הוא בהגדרה - האגודה מגדירה בברור רב שהילד/ה הינו או הינה ישות בעלת זכויות, שיש מי שמגנים על הזכויות הללו, שהזכויות הללו מפורטות מאוד (יש באתר את האמנה לזכויות הילד/ה, למשל). האגודה נכנסת לפעולה, על-פי המשתקף מן האתר, בעיקר בנושאים עקרוניים וייצוגיים שיכולים להוות תקדים חיובי לשמירה על זכויות ילדינו - כולל הקפדה רבה על התייחסות שווה ומקדמת לילדים מכל המגזרים, מכל קבוצות האוכלוסיה, ילדים פלשתינאים, ילדי עולים, ילדים ממשפחות חרדיות - כולם.

ואם נרד רגע לקרקע המוצקה של היומיום, הרי שעיקר הסיוע שמציעה הוירטואליה (או שמשתקף דרך הוירטואליה), הוא סיוע של קשב. קשב לילדים במצוקה, ילדים שעברו התעללות מינית, ילדים שנחשפו לסמים, קהילות תמיכה הדדיות של נוער, מוקדי שיח במצוקות השעה וכדומה.

מבין האתרים הללו ניתן לציין את הבאים:

אתר מקום, קו חם לילדים מתחת לגיל 12 הסובלים מאלימות מינית והפניות לארגוני סיוע - www.macom.org.il/childhelp.asp

שפי - שרות פסיכולוגי ייעוצי - עוסק בחינוך לאי אלימות ובדרכי מניעה, כולל הכשרת אלו שמחנכים ומגדלים את הילד/ה, הסברה ופיתוח מודעות.
www.education.gov.il/shefi/yeladim.htm

אלמה - האגודה הישראלית למשפחות חד-הוריות, שמסייעת בשרותי ייעוץ, שעורים פרטיים וחונכות אישית לילדים למשפחות חד הוריות שזקוקות לסיוע מסוג זה.
www.single-parents.co.il/single-parents

מתן - הדרך שלך לתת... סיוע לעמותות שמסייעות לילדים www.matanisrael.org.il/help2000.htm

באתר נרשם:

המענקים ממתן סייעו ל-
• 3000 ילדים במצבי סיכון ומצוקה
• 30,000 בני נוער הזקוקים לייעוץ, תמיכה ובית חם
• 1000 קשישים הזקוקים למסגרת ולליווי
• 9,000 נשים וילדים נפגעי אלימות ופגיעה מינית
• 400 משפחות ויחידים במצבי משבר ומצוקה קשים
• 1,800 נכים ובעלי מוגבלויות אחרות
• 2,300 ילדים ומבוגרים חולים במחלות קשות וכרוניות
הם שם לדאוג לסביבה תומכת לילדים, לספק תכניות מניעה וחיזוק לבני נוער, לסייע לילדים עם מוגבלויות, להגן על נשים וילדים בפני אלימות ועוד.

קשיי למידה - בכל הפורטלים קיימים מרכזי שיח שמנקזים אליהם הרבה ייעוץ הדדי ומידע רלוונטי להורים ולילדים. בין השאר ניתן למצוא קהילות תמיכה ומידע בנענע, תפוז, וואלה ואחרים.

אנורקסיה ובעיות אכילה הן גם תחום סיוע שקיימים הגורמים שעושים אותו, פרו-בונו, בהתנדבות ולמען העזרה הטהורה לזולת, והוא גם תחום שארצה לייחד לו בקרוב רשימה נפרדת.

נשים
את סצינת אתרי הנשים כבר סקרתי כאן במאמר קודם - www.nfc.co.il/archive/003-D-2427-00.html?tag=8-57-31

זה הזמן אולי לבחון את הסיוע העצום שיוצרות ומקבלות נשים ברשת. רשת האינטרנט מספקת לנשים מקום שאין להן דומה לו בחיים הממשיים - בחסות ניקים וללא כל עין גברית בוחנת מעבר לכתפן, הן יכולות לדון בנושאים האמיתיים שלהן, להתפתח הכרתית ולעבור שינויים ותמורות פנימיות.

הן יכולות למצוא אוזן קשבת, תמיכה מקצועית, תמיכה מורלית, עצות, מידע, ידע, אחווה שחסרה במציאות הנשית עקב המבנה ה(עדיין) פטריאכלי של החברה.

בהיות הרשת תחום "בתול", היא מאפשרת לנשים לייצר תהודה עצומה לנושאים שמטרידים אותן - לא מעט מהשינויים בחברה הממשית מגיעים בשנים האחרונות מקולן של אחוות הנשים באינטרנט.
הרשת היא "No (wo)man's land" ונשים מיישבות אותי כערכן הממשי, לא זה שנתפס ומוכתב ע"י השמרנות הפטריאכלית בחוץ.

ניתן למצוא באינטרנט מוקדי סיוע ושיח מגוונים:

נפגעות תקיפה מינית, הטרדה מינית, אלימות במשפחה, שכול ואבדן, הריון, טיפולי פוריות, אמהות בכלל, קהילות של לסביות, קהילות פמיניסטיות, מרכזי שיח לנושאי קריירה ומימוש עצמי, מרכזי מידע ועוד.
בהקשר ההתנדבותי, ראוי לציין מס' קטן של אתרים שמייחדים את פעילותם לנושא החשוב הזה:

אתר מקום www.macom.org.il שמטפל בכל הקשור להטרדה/תקיפה/התעללות מינית, שחרור עגונות ע"י הרבנות - www.rbc.gov.il/abandon.asp; ל.א. - לחימה באלימות נגד נשים - www.no2violence.co.il (מיסודה של רות רזניק - מאמהות המעונות לנשים מוכות בארץ) ועוד.

מבטיחה להביא בעתיד סקירה רחבה יותר על כל אחד מהנושאים שעולים כאן במאמר - נשים בכללן.

תמיכה נפשית

תמיכה נפשית, אנונימית ודיסקרטית כמו שקיימת ברשת, היא אחת מהאכויות העצומות של ארגוני המתנדבים שמדברים אלינו מהמסך. התמיכה הזו רחבה ממוקדיה - יש ברשת מן מוסר של "מאפיה" שיוצר אחווה בסיסית לגבי מספר קטן של נושאים מוסכמים. גולשים וגולשות יכולים "לקרוע את הצורה" אחד לשני/ה - אבל למקרא אות קטן של מצוקה, מתארגנים מייד לסיוע. מבחינה זו - כל מרחב השיח ברשת הוא סיוע נפשי אחד גדול.

אי אפשר לגעת בכל המרחב הזה - אתן רק כמה נקודות של אור שמייצגות את הכלל המבורך הזה:

סהר - סיוע והקשבה ברשת - www.sahar.org.il. סהר מקיימים מוקדי סיוע וירטואליים וטלפוניים המופעלים ע" נשות ואנשי מקצוע ופעילים ברוב שעות היממה. הארגון מספק תמיכה מיידית, מידע, שיחות פרטיות על מצוקות אקוטיות של הגולשים שמתקיימות בחדרי צ'ט פרטיים, בהם מצויים מנחות ומנחים מקצועיים, מידע על תופעות ומצבים נפשיים שונים. בהצהרת הכוונות הרשמית שלהם, באתר, הם אומרים:

"סהר שמה לה למטרה להציע שירות אינטרנטי ישראלי וחינמי אשר יאפשר הצלה ותמיכה נפשית לאנשים על-סף התאבדות, לאנשים השוקלים או מהרהרים בהתאבדות, לאנשים המכירים אחרים שבסיכון התאבדות, לניצולי ניסיונות התאבדות, לבני משפחותיהם של אנשים שהתאבדו או שניסו להתאבד".

כן ירבו.

סמים, תמיכה במכורים

תחום חשוב נוסף שמדיר שינה מעיני רבים וטובים כאן בארץ הזאת, הוא נגע הסמים.

המתנדבים ברשת יצרו לעצמם קבוצות תמיכה וירטואליות שמפנות לכל מרכזי הסיוע האפשריים מחוץ לרשת ולכל מוקדי המידע שעל הפס הרחב. נכנסתי לאחרונה לקהילות הללו ומצאתי פילנטרופיה טהורה, שעושה הבדל לא קטן בחייהם של חבריה ושל אלו שנעזרים בה. פילנטרופיה שאינה כספית, אינה חומרית - אלא תמיכה וחיזוק נטו.
במקום לתת כאן את כל רוחבה של היריעה - אני מעבירה אתכן/ם לדפי הקישורים של שתי הקהילות המרכזיות שפועלות היום ברשת בנושא תהליך הגמילה ודרכי המניעה.

אחת היא בפורטל bsh - www.bsh.co.il/forums/Links2.asp?Fnumber=29 (המעמיק והמרגש והקהילתי מבין השניים), שניה ב"תפוז" www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/links.asp?id=78.
הקהילות הללו עוסקות בתחומי התמכרות שונים וחשיבותן בדבקות העצומה של מנהליהן לנושא ולגולשים הנעזרים בהם.

אני רוצה להפנות אתכן/ם שם, למכתביה של אירית פרנקל לביתה נטע, שנפטרה ממנת יתר של אקסטזי. הידע, הוא אמצעי המניעה הטוב ביותר בעיני מכל מה שמזיק לנו. אנא, למדו את הילדים שלכם, אל תסתירו מהם את המידע.

סיכום

אי אפשר לכסות את הכל... כבר אמרנו?

אחד הדברים החשובים שלמדתי דווקא מהכנת הסקירה הזו, זו החשיבות העצומה של הנתינה לנותנים עצמם.

למשל, בקהילות ההתמכרות, מנהלי הקהילות הם מכורים לשעבר, שהנתינה האינסופית הזו היא עבורם חיזוק ענקי. אנשי הקרן החדשה לישראל חדורים ברצון ליצור לנו עולם טוב יותר וההצלחות הקטנוטת בדרך הן הדלק שלהם.

אף אחד/ת מהא/נשים האלה לא צריך את הנתינה הזו למחייתו/ה.

אפשר לקחת את זה רחוק ועמוק, לכל מה שאנחנו עושים בחיינו, לכל מערכות היחסים שלנו עם הסביבה - מסר אמיתי על חשיבות הנתינה, שחותם את הסקירה הזו בנימה מאוד אופטימית.

שוב סליחה מאלו שלא הוזכרו. מציעה בחום להכנס מדי פעם למנוע חיפשו כלשהו ולהקליד מילים כמו "תמיכה", "סיוע", "תרומות", "פילנטרופיה", "עזרה לזולת", "התנדבות".

התוצאה עולה על כל דמיון - מומלץ לעשות את זה דווקא ברגעים שנדמה לנו שממש, אבל ממש רע פה. זה נותן אור, זה נותן תקווה.

אפילו קופות הצדקה הוירטואליות והשרלטניות של רבנים וישיבות לא מזוהים, לא הצליחו לקלקל לי את הכייף שבסקירה הזו.

האנשים המעניקים שפגשתי בסייבר ספייס מצאו את תעצומות הנפש לחיות את חירותם האמיתית, כל השנה - החירות לתת.

תאריך:  19/04/2003   |   עודכן:  20/04/2003
חנה בית הלחמי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעת הקראת גזר הדין במשפטו של סמנכ"ל "גמולות" לשעבר, אלון צברי, שהורשע בהרצת מניות, קבלת שוחד ומעשי מרמה, ונדון לשמונה שנות מאסר - מהן שנתיים בפועל, התייחס השופט עודד מורדיק לבעית התארכותו של המשפט.
18/04/2003  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הקרב העיקש סביב אי מינויה של פרופ' נילי כהן, מאוניברסיטת ת"א, לשופטת בית המשפט העליון - גרר את נשיא בית המשפט העליון פרופ' ברק לסערה ציבורית לא קטנה.
16/04/2003  |  עו"ד אברהם פכטר   |   מאמרים
הסיפור המזעזע שקראתי בעיתון ידיעות אחרונות על "קבלני פיטורים" הוא זה שבסופו של דבר גרם לי לכתוב מאמר זה. לא רק בגלל גועל הנפש מהיחס לאנשים אלא מעצם העובדה שדרך פיטוריהם של המורים ממחישה בצורה ברורה את הצורך הדחוף של חברתנו בבעלי מקצוע זה.
16/04/2003  |  אילן יוגב  |   מאמרים
בראיון שנתן ראש הממשלה לארי שביט ב'הארץ' אתמול ובראיון שאמור להתפרסם מחר ב'מעריב', מדבר ראש הממשלה על וויתורים כואבים לפלשתינים אם.. ואם… ואם. אם הם ילחמו בטרור באופן יעיל, אם הם יוותרו על זכות השיבה ואם הם יהיו קצת יותר דמוקרטים.
16/04/2003  |  דני רשף  |   מאמרים
אני לא אפתח את הרשימה הזאת בשאלה המתבקשת: היכן הנשים בהגדה? אני יודעת איפה הן, הן אופות מצות ברוח החולית הדוקרת של המדבר, משמשות את גבריהן כדי שיהיה מי שיגיע לקצה הטיול במדבר ויישב את הארץ המובטחת, הן יולדות בכאבים ונקברות בחולות, הן מוטיב האגדה שמאייר את הסיפור הלא ממשי הזה של משה בתיבה (העובדה שעשו ממנו מאכל שמנוני ומבחיל של בצק עם נקניקיה, היא האירוניה של החיים, אגב), הן מוסיפות דמעות ודרמה למכת הבכורות ומוזילות בנוכחותן הנעלמת את האפקט האכזרי והמבחיל של הרג בגלל הבדלים רעיוניים.
16/04/2003  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il