|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חשיפה: נהגי אגד מסכנים חיים

תופעה בקואופרטיב אגד: נהגים חורגים משעות הנסיעה ולא נחים די דוחות פנימיים מציינים את שמות הנהגים ואת זמני החריגה אגד: לא ידועה חריגה
18/12/2007  |   איציק וולף   |   תחקירים   |   תגובות
התופעה נפוצה ובאגד טוענים: סטיה מתקנה 168 לא מוכרת

ועדת הכלכלה של הכנסת אומנם דחתה את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום על-פי החוק ל-15 שעות, אך בחברת אגד כלל לא ממתינים ובניגוד לחוק, דורשים מן הנהגים לעבוד מעל ל-12 שעות.

דוחות פנימיים של חברת אגד, שהגיעו לידי Nfc, מציגים תמונה עגומה, שלא לדבר מסוכנת ביותר, של נהגים רבים בתחבורה הציבורית שעובדים יותר מ-12 שעות ביום נתון.

חריגות יומיומיות בסניף ראשון לציון

אחד המסמכים, שהונפק בסניף אגד ראשון לציון, מתייחס לחריגי הנהיגה 12 שעות לתאריך 9 באוקטובר 2007. באותו יום חרגו שמונה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה. אחד מהם אף נהג 14 שעות ו-17 דקות תמימות.

דוח שהונפק באותו סניף ביום שלמחרת מציין בשמותיהם לא פחות מ-13 נהגים שחרגו מעבר ל-12 שעות נהיגה. גם יום שלאחר-מכן חרגו תשעה מנהגי הסניף מעבר ל-12 שעות עבודה כנדרש על-פי החוק.

חלק מן הנהגים מופיעים בכל הדוחות לאחר שחרגו משעות הנהיגה המותרות על-פי החוק, במשך שלושה ימים רצוף, תוך סיכון חיי הנוסעים.

הנהג מקרית ארבע נהג 15 שעות - יומיים רצוף

כרטיס נהג נוסף שהגיע לידי Nfc, מתאר את יומו של אחד מנהגי סניף התחנה המרכזית בירושלים ומצויין בו כי ביום 21 בנובמבר 2007 חרג הנהג בשלוש שעות מן המותר על-פי החוק.

על-פי הכרטיס, החל יומו של אותו נהג בשעה 6:03. באותו יום הוא נסע מקרית ארבע לבאר שבע, מבאר שבע לירושלים, מירושלים למעלה אפרים ומשם חזרה, מירושלים חזר שוב לחברון, ומשם לעתניאל וחזרה לקריית ארבע. המסלול האחרון שלו באותו יום, מסלול מאסף, החל רק בשעה 20:00. באותו יום ישב הנהג מאחורי ההגה 15 שעות תמימות. הרבה מעבר למותר על-פי החוק.

בכרטיס הנהג צויין בפירוש, כי הנהג פטור מלהגיע למשמרת הבוקר ביום שלמחרת, אך ב-22 בנובמבר 2007 הוא השכים קום כרגיל ובשעה 6:03 החל במסלול זהה למסלול שביצע יום קודם-לכן. מיותר לציין, כי גם באותו יום נמשכה עבודתו 15 שעות. שלוש שעות מעבר למותר על-פי החוק.

נהג נח 3 שעות ו-13 דקות בין ימי העבודה

דוח נוסף שהגיע לידי Nfc, נוגע לחריגי שעות המנוחה. בעוד שתקנה 168 לדיני התעבורה במתכונתה הנוכחית מחייבת מנוחה של 7 שעות רצופות לפחות לפני יום עבודה של נהג אוטובוס, מציג הדוח תמונה עגומה שעל-פיה לא נחו 20 נהגים בין יום עבודה אחד למשנהו את הזמן הקבוע בחוק. הדוח מתייחס ליום 14 ביולי 2007 ובו מצויינים שמותיהם של הנהגים שחרגו משעות עבודתם, מספרם האישי, השעה שבה סיימו את יום העבודה הקודם והשעה שבה התחילו את יום העבודה הבא שלהם.

חלק מן הנהגים נחו מעט פחות משבע שעות בין עבודה לעבודה, אך היו גם כאלה שנחו מעט יותר מארבע שעות בלבד. הגדיל לעשות נהג שנח בין יום עבודה אחד לשני שלוש שעות ו-13 דקות בלבד.

האחריות מוטלת גם על אגד

יש לציין, כי על-פי תקנה 168 מוטלת אחריות לא רק על הנהגים שחורגים משעות המנוחה, אלא גם על בעלי השליטה על כלי הרכב, הנהלת חברת אגד, במקרה דנן.

"מי שבידו השליטה על רכב מנועי מהסוגים המפורטים בתקנת משנה (א) או על הנוהג ברכב מנועי כאמור, לא יניח לנוהג לנהוג, אלא בהתאם להוראות תקנה זו", לשון התקנה.

אומ"ץ למשרד התחבורה: ערכו בדיקה יסודית

עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר (ג', 18.12.07) אל מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, בתביעה להורות על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד. זאת לאחר שלעמותה הגיעו המסמכים הפנימיים המעידים על-כך שחלק מנהגי אגד נוהגים שעות רבות ביממה ללא מנוחה מספקת בדרך שעלולה לתאונות דרכים קטלניות.

בפניית העמותה, באמצעות עו"ד גליה גבעולי, היועצת המשפטית של הנהלת אומ"ץ, נאמר: "ממסמכים פנימיים של אגד, אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ (להלן: "אגד") שהגיעו בימים האחרונים לעמותת אומ"ץ, אנו למדים שקיימת חריגה בשעות הנהיגה של נהגי אגד וזאת בניגוד לסעיף 168 (א) לתקנות התעבורה התשכ"א-1961, דבר העלול לגרום לסיכון חיי אדם. דבר זה מפליא במיוחד לאור העובדה כי ב-19.12.06 ניתן גזר דין על-ידי כבוד השופט ישראל ויטלסון בבית משפט לתעבורה ת"א-יפו (פל 000909.05) בו, על-פי טיעוני התובע, אגד לקחה מייד על עצמה את האחריות לעבירות שנעשו וכי בדיעבד נקטה בפעולות הדרושות כדי למנוע בעתיד את ביצוע העבירות לפי התקנה הנ"ל.

מן המסמכים שהגיעו לידי אומ"ץ, וביניהם דוח חריגי נהיגה 12 שעות, דוח חריגי שעות מנוחה וכרטיסי עובד של נהגי אגד, עולה כי בניגוד לנאמר בגזר הדין לעיל, אגד לא הפנימה את גזר הדין ואת האחריות, שכביכול לקחה על עצמה, ואינה שומרת באופן ראוי על האינטרס הציבורי בסוג זה של עבירות. אנו פונים אליך בבקשה שתורה על בדיקה יסודית של שעות הנהיגה של נהגי אגד במטרה למנוע את סיכון הציבור כמפורט לעיל".

במקביל, פנתה אומ"ץ אל שר התחבורה, שאול מופז, בבקשה לבחון את הצעת משרד התחבורה להאריך את שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה.

בפניית העמותה, באמצעות יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר כי עמותת אומ"ץ טיפלה בבעיה חמורה שקשורה בעומס של שעות העבודה המוטל על חלק מנהגי האוטובוסים של אגד שגורמת להם עייפות כרונית, שעלולה חלילה לגרום לתאונות דרכים ולסכן את חיי הנוסעים.

"הופתענו אפוא לקרוא בכלי התקשורת כי בכוונת משרד התחבורה להביא לאישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת הצעה להארכת שעות עבודתם של נהגי אוטובוסים במסגרת תיקון בתקנות התעבורה. איננו מצויים בפרטים ואנו יוצאים מתוך הנחה שהצעת התיקון מבוססת על חוות דעת רפואיות מוסמכות, אך לאור החומר שהצטבר בעמותת אומ"ץ ופנייתנו בנדון למנכ"ל משרדך, רו"ח גדעון סיטרמן המצ"ב, נראה לנו שיש מקום לבחון את הנושא במשנה זהירות ובאחריות", כתב אבנרי למופז.

ביקורת על משרד התחבורה בוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה אתמול (17.12.07) את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, לשינוי תקנה 168, באופן שיאפשר להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום ל-15 שעות.

בדיון טען השר מופז, כי התקנות החדשות נשענות על המלצות של ארבעה מומחי שינה, שלדבריהם אין בהארכת משך זמן העבודה של הנהגים משום פגיעה בטיחותית.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, דחה את אישור התקנות וביקש ממשרד התחבורה להביא לדיון הבא שתקיים הוועדה בנושא את אותם ארבעה מומחים על-מנת שיתנו את חוות דעתם בפני חברי הוועדה.

ח"כ ארדן ציין עוד, כי לא ברור לו כיצד באירופה האריכו לאחרונה את שעות המנוחה של הנהגים וצמצמו את שעות הנהיגה השבועיות ל-58 שעות, ודווקא בישראל בחרו להאריך אותן ל-68 שעות בשבוע.

תגובת אגד: סטייה מתקנה 168 אינה מוכרת

דובר קואופרטיב אגד, רון רטנר, מסר בתגובה כי ככל הידוע לו, באגד פועלים על-פי תקנה 168 ולא דווח על מקרים חריגים של סטייה מרוח התקנה. "אם היתה סטייה כזו היא איננה מוכרת באגד". זאת על אף שהועברו לידי אגד הדוחות שהוזכרו לעיל.

לדבריו, "הנהלת אגד מקפידה הקפדה יתרה על בניית סידורי עבודה התואמים את הוראות תקנה 168 לתקנות התעבורה, שעניינה שעות עבודה ומנוחה של נהגים ציבוריים. יתר על-כן, כל שדרת ניהול התנועה הונחתה ומונחה בקביעות לא לחרוג מהוראות התקנה הנ"ל בכל מקרה של שינויי סידורי עבודה בשל אילוצים כלשהם. גם קציני הבטיחות האזוריים אמונים על ביקורת בנושא ומקפידים לוודא שלא יחרגו מההוראות המחייבות", לשון התגובה.

דוח ראשון על חריגות נהיגה בסניף ראשון לציון ליום 9 באוקטובר 2007
תאריך:  18/12/2007   |   עודכן:  18/12/2007
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: נהגי אגד מסכנים חיים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדיק מסדום
18/12/07 19:48
2
שאול צוף
19/12/07 08:39
3
אלפא
19/12/07 09:24
4
29 בהרצליה פיתוח
19/12/07 09:36
5
תאמם חיים
19/12/07 17:33
6
דובלה
24/12/07 05:11
7
meer
28/10/09 12:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרכז רבין, שהוקם להנצחת רבין ומורשתו, נמנה עם המבנים היותר מפוארים והיותר יקרים בארץ. מדוח שהוגש לאחרונה לרשם העמותות מתברר כי עלות הקמתו הגיעה לממדים כה גדולים עד שהעמותה "למען הקמת מרכז רבין" נאלצה להודיע כי לא תוכל להשלים את הפרויקט אלא אם כן תצליח לגייס עוד כ-8 מיליון דולר.
13/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
שוק ההון עבר בשנים האחרונות שינויים עצומים. הבנקים נאלצו להיפרד מניהול קרנות נאמנות, קרנות פנסיה וקופות גמל. חברות הביטוח ובתי השקעות תפסו את מקומם של הבנקים. גם גורמים מוסדיים אחרים נאלצו למכור אחזקות בחברות הניהול הנ"ל. מיליארדי שקלים החליפו ידיים. על-רקע זאת ובנורמת השחיתות שהחמירה בישראל, אין כמעט פלא שגורם בכיר ניצל את הנסיבות המיוחדות כדי לסדר לעצמו מיליוני דולרים, במרמה ובתחבולה. כך אירע בעסקת מכירת קרן הפנסיה גילעד ב' לקבוצת הראל.
04/12/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
טלי צרפתי, אחותו של ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, ובעלה יוסף, בנו בשלומי וילה בניגוד לחוק. כל הצווים שהוצאו להפסקת הבנייה - לא כובדו. סמוך לסיום הבנייה נעשה ניסיון להלבין את עבירות הבנייה על-ידי הגשת תוכנית נקודתית לווילה. הדבר נעשה על-דעת ראש המועצה, נעמן, ואלי שמחון, ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף, האחראי על הבנייה בשלומי. משרד הפנים שלח חוקר לבדוק את פרטי המקרה.
01/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בית המשפט המחוזי בירושלים מינה ביום חמישי (25.10.07) כונס נכסים לפרויקט כרמיה, לאחר שהיזם נקלע לקשיים. החלטת בית המשפט ניתנה לבקשת אחד הרוכשים בפרויקט זה. אחת הסיבות לקשיים: החלטת אחד הבנקים הגדולים בראשית 2006 להימנע ממתן ליווי פיננסי לפרויקט זה, מחמת חשיפת פרשת השוחד לאולמרט.
27/10/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רפי אלול שימש בעבר כראש מועצת "מזכרת בתיה" וכחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה במשך שתי קדנציות. התחומים בהם בלט היו שניים: מסיבות המימונה ההמוניות שערך בביתו ודביקותו בשמעון פרס.
19/10/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il