|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

התחזית: מלחמה על חופש הביטוי

"הכוכבים מעידים על תהליך המסתיים בפנאטיות"
11/01/2008  |   טובה ספרא   |   מאמרים   |   תגובות

הכוכבים מארס, מרקורי והאסטרואיד ווסטה מעידים על תהליך המסתיים בפנאטיות. מתעורר צורך לגונן על דעות אישיות, גם אם המשמעות היא "מלחמה" על חופש הדעות. כוכב וונוס יהיה בריבוע לכוכב אורנוס, ומרקורי ושמש גם הם בהיבט לא נחמד עם כוכב שבתאי ב13.01, כך שיש קושי להגיע להסכמה. בתאריך 17.01 כוכב מרקורי, ווסטה וכירון, בהיבט לכוכב פלוטו, כדאי לשמור על מידע סודי. זה זמן בו מתפתחים רעיונות מהפכניים, המאתגרים אינטרסים אישיים.

האסטרואיד כירון מייצג מפתחות, בזמן שהווסטה מייצגת מנעולים. קיימת סבירות גבוהה לתגלית, בעיקר בתחום הבריאות. לאורך כמה שבועות אנחנו "תפוסים" במצב כוכבים היוצר סיומים, בשעה שאנו מצפים בו-זמנית להתרחשויות הנושאות תקווה לעתיד. כאילו הגענו לדרך בה יש במקביל שני מסלולים הנפתחים לכיוונים שונים, בלי אפשרות לגלוש בשני אלה באותה העת. כיצד ניתן לארגן את הפער הזה בין שני עולמות הנעים לכיוונים שונים? למעשה, יש כאן תנועה בין עבר הווה ועתיד. ההמלצה היא להתמקד עתה בהווה, כי זה המקום בו העבר והעתיד נפגשים. אין טעם לבזבז אנרגיה רגשית או פסיכולוגית בניסיון לבנות גשר, אלא להניח למחשבות וללב לנוח מחרטה או דאגה, ולהתרכז בכל יום כיחידת זמן. להיות בתוך מציאות ריאלית התובעת סבלנות.

התנופה מאחורי התחושה הזאת, הם הימים האחרונים של כוכב פלוטו במזל קשת. בתאריך 25.01.08 יעבור כוכב פלוטו למזל גדי, אבל עד אז האנרגיה עדיין בתוקף, מתרכזת באידיאליזם של מזל קשת, מזל אש. השבוע האש הזו מרוכזת בעיקר בייעוד ובגורל. ברמה האישית, אפשר לתרגם את זה לשיתוף פעולה אישי, אשר מונע על-ידי צרכים דומים. מנקודת ראייה קולקטיבית, הדגש הוא על מטרות גלובליות המונעות על-ידי צרכים משותפים. שימו לב במי אתם תומכים ומיהו זה המעורר את נאמנותכם. הכוח מאחורי התקווה לעתיד מתוגבר מהציפיות. לרובנו הציפייה מתקשרת לחששות או חוסר אמונה שיבוא שיפור. מצב הרוח הוא עגמומי והייאוש האישי מחריף, ולא חסרות לכך סיבות הקשורות בנסיבות חברתיות, פוליטיות, כלכליות, ואולי גם האקולוגיות. כל אחד מאלה משפיע על המחשבות שלנו.

מעברו של כוכב פלוטו במזל גדי, יעורר את שביעות הרצון מהתחושה שיש יכולת ליצור את העתיד. לא חזון על מה שיהיה, אלא ריאליות מפוכחת (ובכל זאת אני נותנת לאווירה האינטואיטיבית את המקום הראוי). מזל גדי הוא מזל מעשי היוזם פעולה, המשמעות של זה היא שרבים מאיתנו ירגישו דחף לקבל עמדה לכיוון מהפך או באותה מידה להתפתחות. קצב החיים עומד להשתנות עם מעברו של פלוטו למזל גדי בתאריך 25.01, כוכב מרקורי המשנה מגמה ונעצר כבר מתאריך 23-24.01 ובתאריך 30.01 כוכב מארס נעצר (סוף סוף), וחוזר להילוך קדמי. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כל המורכבויות האלה היא להתייחס לכל יום בעיתו. כל יום הוא יום חדש המכיל שמחה ויצירתיות, ולא נשכח את החמלה.

כלכלה:

הריבוע בין כוכב וונוס וכוכב סאטורן בתחילת השבוע האחרון עבדו כמו טייס אוטומטי, וגרמו לירידות הדרמאטיות בשווקים, גם בחו"ל וגם בארץ. יש לנו עוד היבט חשוב שיהיה בתאריך 12.01 בין כוכב וונוס וכוכב אורנוס, שישפיע גם הוא על השווקים. ההיבט שנוצר בשמים בין כוכב סאטורן ואורנוס, הוא המשמעותי בהווה על כל התרחשות כלכלית, ולכן כל כוכב שיגיע להיבט עם אחד מאלה ישפיע. זו הסיבה, שבמהלך הימים האחרונים, המשולש הבעייתי עם כוכב וונוס השפיע על השווקים. אבל סאטורן, בימים הקרובים, מתרחק מכוכב אורנוס, ויחזור לקראת אוקטובר 2008, וכמו שכבר כתבתי בעבר, ה"סיפור" הכלכלי האמיתי, יתרחש אחרי הבחירות בנובמבר 2008 בארצות הברית.

כוכב יופיטר יתחיל בימים הקרובים, את ההיבט החיובי עם כוכב שבתאי, ובהמשך הנסיגה של כוכב סאטורן מביאה אותו להיבט חיובי עם כוכב פלוטו, במהלך החודשים אפריל ומאי. אלה כוכבים הנמצאים במזל אדמה, ואלה קשורים לנכסי דלא נייד, אך עדיין כדאי להיות זהירים. אפשר לצפות שאנשי כלכלה, אולי יפתרו את בעיית המשכנתאות, הנושפת בעורפם של השווקים. כך שאולי ברננקי ופאולסון ימצאו את הפטנט ויפעילו קסמים כדי להעלים את השדים המשפיעים על מצב הרוח, מאחר ולא מתאים להם שהשווקים יתמוטטו בזמן שהם אלה "השומרים" על הקופה. כמו שכבר כתבתי, סביר להניח שהם יעשו מה שבכוחם שלא יקרה שום דבר לפני הבחירות. הכוכב שעזר להם עד כה, היופיטר, כשהיה במזל קשת הקל עליהם, עתה עם מעברו למזל גדי, זה לא אותו מצב. אני מניחה שיש להם עוד תכסיסים וגם נשמע על ביצועם, כך שיוכלו לעבור את המכשולים עד קו הסיום, נובמבר 2008.

תזכורת חשובה נקבל עם מעברו של כוכב פלוטו למזל גדי, מזל קרדינאל (בתאריך 25.01.08), לנגיעתו במעלת האפס, תהיה השפעה חזקה על השווקים. (מעלת האפס במזלות הקרדינאל, טלה, סרטן, מאזניים וגדי תמיד משמעותיים על כל הגלובוס). לאחרונה, בסוף חודש דצמבר 2007, חווינו את כוכב מארס בנסיגה שעבר את מעלת האפס במזל סרטן, ובאותם הימים היו ירידות בבורסות בכל מקום בעולם. בשבועות הבאים (בטורים הקרובים אציין גם לו"ז מדויק), השינויים הצפויים במהלכם של הכוכבים, (מרקורי המתחיל נסיגה, ואחריו כוכב מארס נעצר ומשנה את תנועתו), ישפיעו גם על השווקים.

"הביקור ההיסטורי" של נשיא ארצות הברית במדינת ישראל:

הביקור של ג'ורג' בוש מתחיל עם נחיתת המטוס בארץ, ולצערו הרב של אולמרט, בוש או קונדליסה, הביקור החל בזמן שהירח הוא בטל ("שחור"). הקוראים הקבועים כבר מכירים את המשמעות של זמנים כאלה- הרבה גז בניוטרל. הרבה רעש ושום דבר לא זז. ראינו תמונות בטלוויזיה ובעיתונים, עם תוצאה חסרת משמעות. זה ביקור שלא יהיה לו שום הישג, ולא חשוב מה שיספרו לנו. בשעות אחר-הצהרים נפגשו אולמרט ובוש לשיחה, ואחריה מסיבת העיתונאים, שהייתה בשעות הערב המוקדמות, התחושה הכללית מההורוסקופים לאותם אירועים היא, שמשהו לא מסתדר בנושא התקשורת. זה נראה מאוד מוזר, כאילו הצורך בכותרות מאפשר לומר דברים, אבל למעשה לא אמרו שום דבר חדש. בכלל כמו שכבר כתבתי בחלק הראשון של הטור, אלה ימים מוזרים, לכן הניסיון להציג מצג אחר הוא עקר.

גם הפגישה של אולמרט עם אבו מאזן, שקדמה לביקורו של בוש, ביום שלישי 08.01, בשעות הצהרים, בה החליטו על לוח עבודה על נושאי הליבה, התרחשה בשעה בה היה הירח בטל, כך שאולי התוכן של הכותרות שיצאו מאותה פגישה נקבע לפי "הצורך", העמדת פנים משותפת מול ביקורו של בוש.


הממשלה:

לא פעם בטורים שכתבתי כאן, ציינתי את העובדה שמבנה ההורוסקופ של הממשלה שהוקמה בתאריך 4.5.2006, מעיד על כך שהממשלה הזאת אינה יכולה לקבל החלטות ברות ביצוע. בכל הזדמנות, הבטיחו הבטחות, יצרו כותרות באמצעי התקשורת, אבל בפועל , הכותרות נשארו יתומות. הבטחות שונות עד כה השתנו, בהתאם לכותרות ודעת הקהל, אבל גם אז, שום דבר אמיתי לא נעשה. לאחרונה, שוב היינו עדים להבטחות הגדולות, שניתנו בספטמבר האחרון לניצולי השואה. דובר על כך, שהניצולים יקבלו את המגיע להם בתאריך 01.01, ובדרך היו הבטחות של שר האוצר ושר הרווחה. הגענו עד הלום, ועכשיו יש וועדת חקירה, שבודקת למה הכסף לא מגיע, ותירוצים לא חסרים.

הבחירות בארצות הברית:

מסע הבחירות החל עם כוכב פלוטו במזל קשת. כך שהתכנים היו יותר אידיאליסטים, עם דגש על תקוות ואולי גם משהו אקזוטי. אבל, כוכב פלוטו עובר למזל גדי בתאריך 25.01.08, והמציאות שתגיע עם מעבר זה תהיה "חובטת". צפוי שינוי דרמאטי. המצביעים יהיו יותר מעשיים, יתעורר עניין ברזומה של כל מועמד, מה עשה עד כה, מה הוא יכול להניח על השולחן, ולהציג מעבר למילים והבטחות. כוכב פלוטו במזל גדי, לא ייתן לרגשות להיות המדריך לבוחר, אלא לעובדות, לתוכן ולמעשיות.

בתאריך 08.01 היה מולד הירח במעלה ה-17 במזל גדי. כדאי לשים לב, שהמולד תמיד מסמל התחלה חדשה, ולבחירות שהיו בניו המפשייר יש משמעות בגלל הסמליות עם מולד הירח בגדי, והגעתו של כוכב יופיטר למעלה ה-17 במזל גדי, בדיוק בתאריך 04.11.2008, והירח גם הוא שם. עדיין אינני מצביעה על הנשיא הבא, מאחר וכל מצב הכוכבים מעיד על מצב רוח אחר בזמן הבחירות. הכוכב סאטורן במזל בתולה יהיה במולות מדויקת לכוכב אורנוס במזל דגים. זה מצביע על שינוי כיוון משמעותי. יתכן, שנכנסת מפלגה שלישית להתמודדות וזו משפיעה על הבחירות.יש כאן תחושה של בלבול או מהפך. נראה שיש רצון בשינוי, מישהו שאינו קשור לממסד הנוכחי, מאידך, מזל גדי הוא קונסרבטיבי, כלומר אישיות בעלת יכולת שליטה, דמות אוטורטיבית, היכולה לזכות ברספקט של אחרים. הרצון בשינוי קיים, אבל עדיין הבחירה תהיה בדמות קונסרבטיבית. בהמשך ארחיב בנושא, כי אי אפשר ללא התייחסות למצב הכוכבים של ארצות הברית בשנה הקרובה, בנוסף למעורבותה במלחמה בעירק, האיומים האחרים על הביטחון שם, החשש מטרור וזה בעיקר כשרואים את כוכב אורנוס במעבר לכוכב מארס, בהורוסקופ של ארצות הברית כמעט במהלך כל השנה הנוכחית (2008).

ועוד משהו על מעברו של כוכב פלוטו בתאריך 25.01 למזל גדי באופיו התרבותי של העולם:

כוכב פלוטו הוא שליט "העולם התחתון". הוא מסמל את החוויות הגשמיות כמו כוחניות, כוח רצון, חובות ומיסים, סקס ומוות. המעבר שלו הוא למזל גדי, סמל הממלכה, הממשל, מוסדות שלטון וגבולות המדינה (חלומות של מנהיגים שאפתניים לבנות אימפריה?). המושגים אמביציה, זהירות, התנגדות, אחריות, ודחף לעשות הבחנה ברורה בין "צודק" או "לא צודק", "רע" או "טוב", "ציר הרשע" , כל אלה יוצרים אינטראקציה ביניהם, מה שמבטיח את הרצינות הצפויה בשנים הקרובות. כוכב פלוטו הוא הכוח האוסף את העננים לפני שמתחילה הסערה. אפשר לחוש כבר שיש חשמל באוויר. אם זה הוגו שאבז בוונצואלה, או האיום האירני עם אחמדניג'אד, הרוצה למחוק את ישראל מהמפה, או מנהיגי צפון קוריאה, החמאס, סוריה והחיזבאללה, פקיסטן ורוסיה, וגם ארצות הברית עצמה. למרות מה שנאמר, אי אפשר לשלול מלחמה נוספת שארצות הברית תהיה מעורבת בה, משהו כוחני "מתבשל".

מזל גדי הוא מזל יוזמה, כך שבסופו של דבר, הוא יכה בכל הכוח, והשאלה היא לדרגת המוכנות שלנו. הנזק קטן או גדול, יביא את הבנייה מחדש בעקבות ההרס (גם במושגים מטפוריים), עם סיכוי גדול לתוצאות טובות יותר ממה שהיה קודם לסערה. הסערה תביא את ההבראה. אפשר לתת כותרת לשנים הבאות "הטוב, הרע, המרושע ואז תגיע הגאולה והישועה".

כדאי לשמור על מידע סודי

כוכב וונוס יהיה בריבוע לכוכב אורנוס, ומרקורי ושמש גם הם בהיבט לא נחמד עם כוכב שבתאי ב13.01, כך שיש קושי להגיע להסכמה. בתאריך 17.01 כוכב מרקורי, ווסטה וכירון, בהיבט לכוכב פלוטו, כדאי לשמור על מידע סודי. זה זמן בו מתפתחים רעיונות מהפכניים, המאתגרים אינטרסים אישיים. האסטרואיד כירון מייצג מפתחות, בזמן שהווסטה מייצגת מנעולים. קיימת סבירות גבוהה לתגלית, בעיקר בתחום הבריאות.


תאריך:  11/01/2008   |   עודכן:  11/01/2008
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחזית: מלחמה על חופש הביטוי
תגובות  [ 26 ] מוצגות   [ 26 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דפנה קורן
11/01/08 16:30
2
ליה אילי
11/01/08 17:10
3
דבורה הללי
11/01/08 17:11
4
צבי עברי
11/01/08 17:39
5
רומן ק.
11/01/08 17:40
6
נעמה בר
11/01/08 17:56
7
גלי ויסנטסר
11/01/08 18:54
8
אורלי
11/01/08 20:13
9
חה
11/01/08 21:07
10
דרורית
11/01/08 21:39
11
כוכב השחר
11/01/08 22:01
12
LEO B
11/01/08 23:17
13
דביר י.
12/01/08 09:03
14
דויד בלאו
12/01/08 10:24
15
שרית ח.
12/01/08 10:26
16
אסטרו-נאוט
12/01/08 11:00
 
מכתירה את עצמך בש
12/01/08 12:10
17
חיימון
12/01/08 11:07
18
תמירה
12/01/08 11:59
19
נורית ארדיטי
12/01/08 12:01
20
רובי דהן
12/01/08 12:13
21
יעל ויל
12/01/08 12:47
22
מוטי ג.
12/01/08 13:23
23
קרן שמש
12/01/08 14:46
24
ראובני הקורא
12/01/08 18:56
25
בהנאה כל שבוע
12/01/08 22:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביקור נשיא ארצות-הברית הראה לנו שרק מעט מאוד מבדיל בינינו לבין משטרים עריצים, הדומים לנו - בעולם של רפובליקות הבננות (עיינו בערך ביקור הנשיא בוש ברמאללה).
11/01/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
נתבשרנו בעיתונות כי הרב יוסף שלום אלישיב התבטא בנחרצות נגד המושג החדש "שמיטה לחומרא": "או ששומרים שמיטה במלואה, או שנכשלים. מה שייך בזה עניין חומרא וקולא?" פסק: יש להגעיל כלי בו בושלו ירקות של התר מכירה.
10/01/2008  |  ניסן יואלי  |   מאמרים
בשלהי המאה העשרים נחשבה, עדיין, מה שידועה כיום כ"פיברומיאלגיה", מחלה בלתי-מזוהה ואפופת-מסתורין. עשרות-אלפי הישראלים שהתלוננו על קיום הסימפטומים שלה, מצאו עצמם מהר מאוד נופלים בין הכיסאות: הם לא זכו לטיפול הראוי להם, באשר שום רופא לא ידע לאבחנה בבירור.
10/01/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
שוק ההון הגיע למימדי ענק. למעשה, הוא עומד היום על שיא כל הזמנים. שוויו מגיע לקרוב לטריליון וחצי שקלים. יותר ויותר חסכונות של הציבור לטווח הארוך מופנים לשוק ההון.
10/01/2008  |  משה טרי  |   מאמרים
מי אחראי על גורלם של הפלשתינים ברצועת עזה? ארגון זכויות האדם בצלם חוזר ומאשים את ישראל במניעת טיפול רפואי בחולים פלשתינים תושבי רצועת עזה עד כדי סיכון חייהם ואף גרימה למוות של חולים.
10/01/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il