|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אנטישמיות יהודית

"שלטון החוק" בישראל אינו אלא אגדה. חוק השבת וחוק החמץ - שולטים? מחתרת אוסלו כיבדה את החוק שאסר מגע עם אש"ף? את שורפי הבתים ואת מי שלקחו בשבי את השוטרת בפקיעין כבר עצרו?
13/01/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות

איתן הבר, עיתונאי ותיק ובולט, כותב בידיעות אחרונות מן ה-04.01.08 רשימה תחת הכותרת "כבור הרב"? - שנושאה הרב וולפו ודבריו בכנס של חב"ד, כי בין היתר בגלל שחרור מחבלים והנפקת נשק למחבלים יש לשפוט "ולהעלות לגרדום" את אולמרט, ואחרים. הבר מתקומם נגד השימוש במילים החריפות מאוד האלה. מותר לו, כמובן, לבקר ואפשר להבין ביקורת כזאת. הבעייה היא בסגנון הביקורת: "הגיע הזמן לראות את הרב, איש הריב והמדון הזה, באזיקים, הולך לאיטו לתוך בית המשפט, אולי מכסה ראש במגבת לא הכי נקייה.. את יום השבת הזה חייב וולפו לעשות בכלא - ומישהו כבר יביא לו את הטשולנט שלו..."

חוקרים, שיתעמקו בהרס העצמי, וביתר ייחוד באנטישמיות בין יהודים במדינת היהודים, תופעה מפחידה שהרצל לא חזה אותה - יקראו ויחזרו ויקראו את הקטע הזה של איתן הבר, אדם שבא מרקע לאומי-ימני, ואף מעיד על עצמו באותו המאמר - "מבית אבא הבאתי עמי מסורת של כיבוד רבנים.."

מעבר לביקורת הלגיטימית משתפכות מתוך השורות האלה רגשות של שנאה, בוז, התנשאות וצימאון גדול לנקמה מן הזן האנטישמי. סימן ההיכר היא "המגבת (ה)לא כל כך נקייה" ו"הטשולנט" של הרב.

באנטישמיות הקלאסית היהודי הוא ערמומי, אכזר ותאב ממון, אך לפני הכל - "יהודי מלוכלך". מדוע, למען השם, רואה הבר בדמיונו את הרב וולפו מכסה את ראשו במגבת מלוכלכת דווקא? מה עניין הנקיון האישי לביקורת על הביטוי "להעלות לגרדום"?

גם התאווה לראות את הרב באזיקים אומרת דרשני. שוחרי דמוקרטיה וזכויות אדם מתקוממים נגד ההובלה השיגרתית של עצורים לבית המשפט וממנו - באזיקים. האיש טרם נשפטו והורשע, למה לבזותו? כבילה באזיקים אינה מדרכי הענישה החוקיים, כ"א אמצעי למנוע בריחה או אלימות מצד הנכבל. גם הבר אינו טוען שהרב וולפו היה עלול להימלט או להכות מישהו. אם כן, למה הוא משתוקק לראותו באזיקים? ולמה הוא לועג לטשולנט?

אם זה עולמו הפנימי של ליברל ישראלי, ואין לי ספק שהבר חושב שהוא כזה, זה מדאיג יותר מאלף קסאמים, מפני שכאן ההתפוררות באה מבפנים. אנחנו כבר לא ביחד, וכך אכן מסיים הבר את הכתבה שלו: "האלוקים שלו איננו האלוקים שלי". נזכרתי בדברי רות לנעמי "עמך עמי ואלוהיך אלוהי", קשר אהבה שהיה המסד למלכות בית דוד. לעומת זאת, השנאה של הבר, והוא רק אחד מני רבים, הורסת את המסד של מלכות ישראל החדשה.

דבריו של הבר נותנים לנו הזדמנות להביט בראי, לראות את הכיעור, אולי נירתע ברגע האחרון, לפני שהשינאה הפנימית תכלה את הכל.

מוזרה היא הנפש היהודית. זה עתה נרצחו ע"י קריית ארבע שני בחורים יקרים, שכל פשעם היה שהלכו לטייל. גם אם תסרקו במסרק דק את התקשורת הישראלית לא תמצאו אוצרות כאלה של שנאה, מטענים דומים של זעם, כלפי המרצחים הערבים והחברה שלהם, שמגבה את מעשי הדמים. כלפי האויב אין ליהודים שנאה, תיעוב או דחייה. קיצוני השמאל "מבינים" את הרוצחים ויש מהם שאפילו מצדיקים אותם, ובקצה הימני יש לכל היותר אדישות. כנראה, שאת הדחייה והמיאוס אנחנו שומרים לעצמנו, לחגיגה הגדולה של השנאה הפנימית. אנחנו כ"כ זקוקים לכל מיליגרם של עויינות נגד עצמנו, עד שלא נשאר לנו כלום נגד האויב האמיתי, המבקש להשמידנו.

גם אי-השוויון בפני החוק, שמשמעותו פגיעה בשלטון החוק, הוא חלק מאותה אש זרה המאכלת את עמנו מבפנים. מפני שאי-השוויון הוא מגמתי וחד-כיווני, מופנה נגד מחנה מסויים מאוד: חרדי, דתי, מתנחל, לאומי, ימני. בדרגות אינטנסיביות יורדות - אלה הם מושאי השינאה ומושאי האפלייה בחברה הישראלית העכשווית.

דוגמאות? אפשר להתחיל בערוץ 7. את השידורים הקרויים "פיראטיים" פתח בארץ דווקא השמאל. זכורה "אניית השלום" של אייבי נתן, שהכל ידעו שהוא שידר גם מן החוף. לא רק שנתנו לו לשדר באין מפריע, הוא גם היה סלבריטי בתקשורת ובחוגי השלטון שהתראיינו אצלו. כל כלבי השמירה המופקדים על "שלטון החוק" עצמו עיניים וכשכשו בזנבותיהם. לא כך ערוץ 7. כאן, נשלחה המשטרה לפרק ולהרוס בברוטאליות, ראשי הערוץ הועמדו למשפט ראווה ונענשו בחומרה, והשידור דוכא והוחנק בעוצמה רבה. אפילו חוק הכנסת לא הועיל. בג"צ התערב, וזו היתה אחת הפעמים הנדירות שבג"צ ביטל חקיקה. עד היום ערוץ 7 משותק, והנני מעז לנחש, שהרדיו האזורי האמור לקום ליהודה ושומרון יהיה מאולף וצייתן. בדרך זו או אחרת כבר ידאגו, שלמתנחלים לא יהיה כלי ביטוי חופשי כפי שיש לשמאל בכל התקשורת הישראלית כולה.

בראש הפגיעה בשלטון החוק עומד המתרחש בהר הבית, שם מופר בריש לי אחד העקרונות המקודשים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית - חופש הדת והפולחן. ההפרה הזאת, הזועקת לשמיים, קיבלה עוד לפני שנים רבות אישור מהבג"צ. היום משגיחים שוטרים ישראלים שאדם יהודי לא ימלמל בשפתיו אפילו תפילה אילמת!

בהר הבית הושמו לאל גם כל חוקי המדינה הבאים לשמור על עתיקות הארץ, שלא לדבר על קודשי האומה שאין למעלה מהם. גם חוקי התכנון והבנייה נמוגו והתאדו. מכונת ניסור האבן הנוראה, שהמוסלמים הביאו להר - לנסר, לגרוס ולכלות כל זכר יהודי לבתי המקדש שאת עצם קיומם הם מכחישים - מאות המשאיות שנכנסו להר ויצאו ממנו מלאות בשפך ומילוי משרידים ארכיאולוגיים שהושמדו, כל אלה לא היו יכולות להגיע להר ולצאת ממנו, אלא תחת עינה של משטרת ישראל היושבת על כל שערי ההר מבחוץ, ועל נקלה יכלה למנוע כל כניסה. בניית מסגד הענק מתחת לאורוות שלמה תוך התעלמות מוחלטת מן החוק הישראלי, הריסת כל הממצאים הארכיאולוגים שעכשיו מסננים אותם מתוך המיזבלה, בתיקווה שאולי עוד נשאר משהו שלא הצליחו להשמיד - כל זה קרה ברשות ובסמכות ממשלות ישראל ומשטרת ישראל. כך נוהג עם שפל ופחדן, מצד אחד אחוז אימה מפני הפראות והאלימות של האיסלאם ומצד שני מזלזל ומקל ראש בדתו ובקודשי אומתו.

הליקוי הזה באופי הלאומי התפרץ בכל עוזו בהתרפסות המשפילה בפני הנשיא בוש, שבא לקחת מאיתנו את ארצנו ואת בירתנו ולתת לאויבינו את מה שלא הצליחו להשיג בכל המלחמות. קיבלו אותו בתופים ובמחולות כאלו בא אלינו מושיע, נישקו את מגפו הדורס וליקקו את רוקו. יש משהו מופרע באופיו של עם, שכך מתייחס למולדתו ולקודשיו ולהבדיל - לאויביו, עם שהשקר חוגג בראש חוצותיו ולא נמצא בו אפילו ילד אחד בכל ממלכת ישראל, שעל משקל "המלך הוא עירום" יקרא "הידיד הוא - אויב!"

יש קשר בין התופעה הפאתולוגית הזאת לאנטישמיות של ישראלים נגד יהודים, מפני שבוש בא לקחת את "שלהם", לא את "שלנו". הוא בא לקחת מהם - את הגדה שהם קוראים לה "יהודה ושומרון" ואת ירושלים הערבית, אשר מי הולך לשם בכלל?

ובוש הוא ידיד, מפני שהוא נותן לנו, השפויים והנאורים, את התירוץ של "לחץ אמריקני" לספק מאחוריו את היצר שלנו להרוס את ההתנחלויות השנואות ולהסוות את הצורך למגר את מעוזי המחנה המאיים על שלטוננו, שלטון האליטות השמאלניות. לכן - לנו בוש ידיד, להם ולארצם - הוא אויב.

זו התהום הפעורה היום בתוך העם, והיא מסכנת את הישרדותנו בארץ הזאת. שינאתו של איתן הבר היא פן אחד, האפליה לרעה של הדת והלאום היהודיים ונושאיהם היא פן אחר וההתרפסות בפני נשיא אמריקני, שבארצו הכל מזלזלים בו ובעולם הוא נחשב לכישלון ול"ברווז צולע" - זה הפן השלישי של הטרגדיה המתרחשת בתוך החברה היהודית הישראלית.

לזאת לא ציפינו. התגברנו על קשיי טבע - שממה, ביצות, מדבר, מלריה. התגברנו על האימפריה הבריטית. התגברנו על הערבים באינספור פרעות, "מאורעות", "אינתיפאדות" ומלחמות. לא חלמנו שסכנה קיומית אורבת לנו מבפנים, טבועה באופי שלנו. אם עורך עיתון חשוב ואיכותי כמו הארץ מסוגל לומר לשרת החוץ האמריקנית, בפורום של מנהיגים ומעצבי דעת קהל: אנחנו מדינת-כשל failed state, ואנא ממך, אמריקה, בואי ואנסי אותנו (באלה המילים!) - על מי יש לנו להלין?

יש בלבי חשש כבד, שחבורת אולמרט תגיש לבוש, בטרם שובו אלינו במאי להפעיל "מכבש לחץ", כפי שהתבטאה קונדוליזה, קורבן עולה בצורת 100 מאחזים יהודים, קורבן-מאה - הקטומבה ביוונית. את הפשע הזה יתיימרו לבצע באמתלה של "שלטון החוק", שהרי המאחזים הם כביכול "בלתי חוקיים". הטענה הזאת מצחיקה בפיהם של אלה, שידיהם מגואלות ב"הינתקות" שעקרה יישובים חוקיים לעילא.

ובכלל, "שלטון החוק" בישראל אינו אלא אגדה. חוק השבת וחוק החמץ - שולטים? מחתרת אוסלו כיבדה את החוק שאסר מגע עם אש"ף? את שורפי הבתים ואת מי שלקחו בשבי את השוטרת בפקיעין כבר עצרו? יש צורך לחשוף את הצביעות שמאחורי התעמולה בדבר "אי-החוקיות" של המאחזים, לגלות את ערוות בואם להרוס כדי לספק את תאוות שינאתם ולהגשים את מזימתם להשמיד יריב פוליטי שאינם יכולים לו אידיאולוגית וחוששים מפניו דמוגרפית - לו נוער נלהב ומאמין, והם עקרים, רעיונית וגם מספרית.

לפחות, בל יעטפו את רישעותם ואת שרירות לבם בצדקנות של שמירת חוק. החוק בישראל כבר היה מזמן למרמס - תחת רגליהם.

תאריך:  13/01/2008   |   עודכן:  13/01/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות יהודית
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג1
13/01/08 12:08
2
בדואים מהנגב
13/01/08 16:02
3
הצדיק מסדום
13/01/08 16:24
4
הניה
13/01/08 18:47
5
כנניהו המיסר
13/01/08 18:57
6
eyal amir
13/01/08 20:31
7
ע.ג1
13/01/08 22:18
 
הניה
13/01/08 23:23
 
שאול אבידור
14/01/08 10:28
 
ע.ג1
13/01/08 23:43
8
שאול אבידור
14/01/08 10:37
9
בן ימין
14/01/08 14:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון לוי, מבכירי העיתונאים בהארץ, מתייצב פעם נוספת לימין האסירים הפלשתינים. במאמר בהארץ (13.01.07), מבקר גדעון לוי את ראש הממשלה, אהוד אולמרט על שלא נקט "בשום צעד מעשי" לקדם את התהליך המדיני ובהקשר זה הוא מציין, כי "האסירים הפלשתינים נמקים בבתי הסוהר". למען הסר ספק, קורא גדעון לוי לאולמרט להקים קואליציה עם המפלגות הערביות ו"להסתער לכיוון היעד המדיני" ואז "יהיה אפשר לשחרר אלפי אסירים ולשנות באחת את האווירה ביחסים עם הפלשתינים".
13/01/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
זמן רב חיכו במחוזות המשפט, לחוק תובענות ייצוגיות מוסדר, שנולד לבסוף ב"ניתוח קיסרי".
13/01/2008  |  נפתלי לוין  |   מאמרים
כשחושבים על עיסוי, ישר קופץ לראש השם עיסוי שוודי. זהו אכן אחד העיסויים הפופולרים והמבוקשים ביותר, ולכן רבים מבקשים ללמוד אותו. אז מהו אותו עיסוי?
12/01/2008  |  נאור לוי  |   מאמרים
סגן שר הביטחון וילנאי, רשאי כמובן, להביע את דעתו בנושא שחרורו של שליט תמורת מחבלים + ברגותי. רב המחבלים ומרצחים לפי החלטת בית המשפט בישראל, אבל הצהרה פומבית מטעמו, מתפרשת כעמדה רשמית של משרד הביטחון והממשלה, כלפי פנים וכלפי חוץ בעולם.
12/01/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בכירי העיתונאים והפרשנים בישראל שוב בוגדים בציבור. יואל מרקוס, אילה חסון-נשר, בן כספית, נחום ברנע ושמעון שיפר, אודי סגל, ואמנון אברמוביץ', הם רק חלק מהעיתונאים שנוטלים בכך חלק פעיל. האמת הפשוטה על המו"מ המדיני-וירטואלי, אינה מובאת כדבעי לידיעת הציבור.
12/01/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il