מנהל אגף תחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה, יהודה אלבז, אמר ש"הרחבת הכבישים בתנופה, אך יש גבול עד כמה ניתן להרחיבם". לדבריו, "הפתרון צריך להיות במתן עדיפות לתחבורה הציבורית ברוב הכבישים, לרבות הבינעירוניים". אלבז אמר את הדברים בדיון (יום ג', 21.6.11) בוועדת הכספים במסגרת יום הסביבה בכנסת, ביוזמת השדולה הסביבתית-חברתית.
אגב כך יצוין, כי בשבועיים הקרובים ייפתחו נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בארבעה מרחובות תל אביב: אבן גבירול, המלך ג'ורג', קרליבך ויצחק אלחנן. הנת"ץ באבן גבירול יחל לפעול ב-22 ביוני, הנת"צים ברחובות קרליבך, המלך ג'ורג' ויצחק אלחנן יחלו לפעול ב-29 ביוני.
"על הממשלה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית על-ידי סבסוד ודאגה למחירים שווים לכל נפש", כך יו"ר ועדת הכספים, ח"כ
משה גפני (יהדות התורה). גפני, שהחליט להקדיש מספר ישיבות לעניינים סביבתיים, אמר ש"ליקויים בתחבורה הציבורית, מסבים נזק של ממש למשק הישראלי". בדבריו, ציין שהוועדה בראשותו אישרה תקציבים מיוחדים למטרת התחבורה הציבורית וקרא לממשלה לקדם הנחות משמעותיות למשתמשי התחבורה הציבורית. הוא גם קרא למשרד התחבורה להעניק הנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית לסטודנטים.
יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית, ח"כ
דב חנין (חד"ש), אמר ש"מבחינה תחבורתית ישראל נמצאת בראשית המאה ה-20". לדבריו, "כל עוד אין חלופה אמיתית, אנשים יעדיפו את הנסיעה ברכב פרטי והדבר תלוי לא רק במחירים, כי אם גם בטיב השירות הניתן בתחבורה הציבורית. על כל מרכיבי התחבורה הציבורית להיות מסונכרנים, כך שהנוסעים לא יבזבזו זמן יקר בהמתנה בין קווים". חנין קרא למשרדי התחבורה, האוצר ולמפעילי התחבורה הציבורית במרכז הארץ, כך ש"בשבועיים הראשונים של הרפורמה בתחבורה הציבורית במרכז, הנסיעה בה תהיה חינם". "בטווח הקצר מדובר בעלות גבוהה במיוחד אך הדבר ישתלם מאוד בטווח הארוך, כיוון שיעודד אנשים לנסות את התחבורה הציבורית", אמר.
ח"כ
ניצן הורוביץ (מרצ) הפתיע בכך שהביע התנגדות להקמת מטרו בגוש-דן. הורוביץ: "ראינו מה קרה בירושלים במשך שנים של הקמת קו אחד של רכבת קלה על פני הקרקע, ואני לא רוצה לחשוב מה יקרה בגוש-דן במשך שנים של הקמת קו רכבת מתחת לאדמה בציר ז'בוטינסקי בבני-ברק, רמת-גן ותל אביב". כחלופה, הציע את מודל ה-BRT, לפיו ייעשה שימוש באוטובוסים גדולים יותר הדומים לרכבת הקלה, אך בלא הצורך בתשתית שלה. הורוביץ: "פתרון הרכבת הקלה או רכבת תחתית 'גדול' על מדינת ישראל ואינו מתאים ליכולת הביצוע".
ח"כ
ליה שמטוב (ישראל ביתנו), תושבת הפריפריה (נצרת עילית), קראה לעבור מסיסמאות למעשים ולקרב באמת את הפריפריה למרכז. ח"כ
ציון פיניאן (ליכוד), גם הוא תושב הפריפריה (טבריה), קרא "לעשות יותר על-מנת לקרב את הפריפריה למרכז וטען שכביש 6 איננו פתרון מספיק". לדבריו, "יש לשפר את מערכות הכבישים בצפון ובדרום". פיניאן ציין שכביש 6 גדוש בשעות הבוקר ואחר-הצהריים, ועל-כן יש לדאוג לאלטרנטיבה של תחבורה ציבורית איכותית שתחבר את הפריפריה למרכז.