השחקן דב נבון יוביל את המסע הפרסומי של
משרד התחבורה בנושא הארגון מחדש בתחבורה הציבורית בגוש דן. מסע הפרסום, שיחל ב-23 ביוני, נועד לנסות ולהסביר את התוכנית הסבוכה שתחל ביום ו', ה-1 ביולי 2011.
כאלפיים דיילים יסייעו לציבור להתמצא בימים הראשונים של הרפורמה. 1,500 מהם יוצבו בתחנות האוטובוסים והשאר יחלקו חוברות מידע לנוסעים באוטובוסים עצמם. בחוברות קיים מידע על אודות מסלולי הקווים והתעריפים החדשים. מעיון בחוברת עולה כי מדובר בחוברת שאינה קלה להבנה. ארגונים פרטיים שבדקו לעומק את התוכנית פרסמו תרשימים והסברים משלהם על-מנת לפשט את התסבוכת. ניתן לצפות בהם
בקישור זה ו
גם בקישור זה.
חוברות הסברה יוצבו גם במרכזי תרבות ופנאי, במרכזי מסחר, בבתי תפילה, בבתי ספר ובמוסדות תנועות הנוער ברחבי גוש דן. בנוסף, בתחנות האוטובוסים יודבקו מפות הקו החדשות, הכוללות פירוט תחנות העצירה. גם באוטובוסים יודבקו מפות ועליהן רשימת תחנות העצירה.
תשדיר השירות שישודר בטלוויזיה יהיה מבוסס על סיפור הילדים "זהבה ושלושת הדובים": שלושה דובים ממתינים בתחנת אוטובוס: אבא דב, אימא דובה ודב נבון בתפקיד הדוב הצעיר. כל אחד מהדובים מגלה שינוי שייכנס לתוקף בעקבות הרפורמה: "היי! מישהו שינה את הקו שלי, מישהו קיצר את זמן ההמתנה שלי וכן הלאה... "זהבה"? הם שואלים בפליאה. הקריין מסביר שזו לא זהבה אלא משרד התחבורה עומד מאחורי השינוי בתחבורה הציבורית בגוש דן. התשדיר הקצר יפנה את המשתמשים לקבלת מידע באתר ייעודי ובמוקדי מידע טלפוניים.
היום הציע ח"כ
דב חנין להפוך את הנסיעה בשבועיים הראשונים לרפורמה ל
נסיעה ללא תשלום. בתוך כך, הודיע ארגון מוניות השירות בישיבת חרום שקיים אתמול כי יעתור לבג"ץ בטענה כי הרפורמה מפלה לרעה כ-400,000 אזרחים ביום הנוסעים במוניות שירות. לדברי ראשי הארגון, שמעון דהרי ובן בדרי, לא ייהנו הנוסעים מהסובסידיה שמוזילה את מחירי הנסיעה.
בתוך כך, נחשפה מצגת ישנה לשיווק הרפורמה אותה קידמה בזמנו חברת נתיבי איילון, שלצד יתרונותיה חושפת גם את חסרונותיה:
- המערכת החדשה תדרוש שינוי הרגלים של שיעור גבוה מאד של הנוסעים;
- ברמת המאקרו המערכת החדשה מרעה את תנאי הנוסעים בפרמטרים הבאים:
- מספר המעברים בין התחנות גדל;
- השיפור "נטו" ברוב הפרמטרים אינו גבוה ובפועל לא בהכרח יורגש ע"י הנוסעים;
- המערכת החדשה כמעט שאינה נתמכת בשינוי מערכתי תשתיתי - העדפה לתחבורה ציבורית;
- כרטוס משותף לכל המפעילים, אגרות גודש, שינויים טכנולוגיים (GPS, אינטרנט אלחוטי וכדומה);
- תלות בגורמים חיצוניים רבים - בעיקר המפעילים והעיריות;
- לתוכנית אין תועלת אחת ברורה שרלוונטית לכולם ולכן ההבטחה צריכה להיות כללית - אחרת לא תהיה אמינה בעיני חלקים מהציבור;
- כיוון שיהיו נפגעים - הצגת תועלת אישית ספציפית עלולה ליצור חוסר אמון והתנגדויות נוספות;
- ההבטחה לא יכולה להיות מיידית - סביר כי יהיו קשיים תפעוליים ואחרים במהלך היישום.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: המצגת שייכת לחברה חיצונית בשם סאפיו, והוצגה לפני שנתיים וחצי לצוות המתכננים של נתיבי איילון ומשרד התחבורה עבור יישום הפעימה הראשונה. המדיניות שהוצגה נדחתה על-ידי משרד התחבורה ונתיבי איילון. חברת סאפיו לא הייתה שותפה ליישום הפעימה הראשונה שהייתה באוגוסט ולא שותפה ליישום הפעימה השנייה כיום.
כאמור, החסרונות המנויים במצגת הישנה אינם רלוונטיים עוד.