|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

ערוץ 10 נחטף ע"י אושרת קוטלר

מגישת חדשות השבת, אושרת קוטלר, ניצלה את הבמה שניתנה לה כדי להביע עמדה פוליטית בזכות קיום דיאלוג עם החמאס על-מנת להגיע עימו להסדר. היא האשימה במשתמע את הממשלה ואת מפקדי צה"ל בשליחת חיילים למותם בגלל אימוץ גישה "מצ'ואיסטית". טענותיה של קוטלר אומנם רדודות ותלושות מהמציאות, ואולם חמורה העובדה שהיא הפכה את מהדורת החדשות לבמה פוליטית בניגוד לכל כללי האתיקה העיתונאית.
20/01/2008  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אושרת קוטלר. הבלים בשידור

אושרת קוטלר פתחה את חדשות השבת בערוץ 10 (19.1.08) בפנייה לראש הממשלה אהוד אולמרט, אשר מפאת חשיבותה, תימלולה יובא להלן במלואו:

נוסח פנייתה של אושרת קוטלר לראש הממשלה

[לצפייה בשידור]

"שבוע טוב לכם ושבוע טוב גם לראש הממשלה. לפני 26 שנה יצאה ישראל למלחמה בלבנון המטרה הייתה להפסיק את ירי הקטיושות, להחליף את המשטר ולהביא לסילוקו של אש"ף השטן הגדול ההוא.

"כזכור לך אדוני, לא רק שהתוכנית היומרנית נכשלה, שנים ספורות אחרי המלחמה ההיא התחלנו לדבר עם השטן ואפילו לחצנו את ידו.

"עכשיו יורה עלינו קסאמים מעזה השטן החדש שלנו, קוראים לו חמאס ושוב אנו מתקיפים בכוח. במקביל אנו עסוקים בלשכנע, שהחמאס הוא לא נציגו הנבחר של העם הפלשתיני, אלא מישהו אחר. כלומר, שוב אנו מנסים להחליף את השלטון.

"לא נדבר עם חמאס, אתה אומר, עד שיכירו בישראל. אבל, האם אנחנו, אדוני ראש הממשלה, מכירים בחמאס כנציגו של העם הפלשתיני? לא נראה לי כך.

"אין ספק, שצריך להפסיק את ירי הקסאמים על הנגב, אבל נדמה, שהגיע הזמן גם ללמוד מן הניסיון. הרי בסופו של דבר נשב ונדבר איתם. אז אפשר לעשות את זה עכשיו, לפני שהעלנו מאות קורבנות בשם הגבריות הישראלית, ואפשר לעשות את זה עוד כמה שנים אחרי מצעד הלוויות.

"אפשר להגיע להסדר עם חמאס. ואם אתה מהסס, תשאל את ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, את ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ואת מי שהיה ראש המועצה לביטחון לאומי גיורא איילנד. כולם אנשי ביטחון מהשורה הראשונה. כולם חושבים כבר מזמן, שצריך לדבר עם חמאס".

ערוץ 10 כבמה לקידום אג'נדה פוליטית פרטית

מהדורת חדשות אמורה מעצם טבעה לדווח על האירועים באופן אובייקטיבי ככל האפשר, כפי שמחייבת האתיקה המקצועית. למגישי החדשות אסור בתכלית האיסור לנצל את במת מהדורת החדשות להבעת דעות פוליטיות מימין ומשמאל. אושרת קוטלר הפרה במפגיע כלל יסוד זה ו"חטפה" ברגל גסה את מהדורת החדשות להביע את עמדותיה הפוליטיות בנושא הנמצא במוקד של מחלוקת פוליטית בציבוריות הישראלית.

פנייתה הפסולה של קוטלר תמוהה, ונוסחה מעיד יותר מכל על גישה רדודה, חסרת ביסוס באופן מוחלט וניכר שאין היא בקיאה בלשון המעטה בתמונת המצב ובגורמי היסוד של העימות. אתעכב על מספר דוגמאות בולטות מתוך דבריה:

דין מו"מ עם החמאס כדין מו"מ עם אש"ף

אושרת קוטלר מתריסה כלפי ראש הממשלה על כך שאינו מבין ש"ניתן להגיע להסדר עם החמאס". היא אינה טורחת להביא כל ביסוס לטענתה המהפכנית. האם היא מסתמכת על אמנת החמאס הקוראת לחיסולה של ישראל? האם היא נסמכת על מצע ממשלת החמאס הנשבע אמונים להמשך המאבק בישראל? האם היא נשענת על תפיסת ההודנה ארוכת הטווח של החמאס, אשר אין בה הכרה בישראל ובמוצהר נועדה לשפר את עמדות המוצא לקראת שחרור כל פלשתין? האם היא מוצאת תימוכין בהצהרות החוזרות ונשנות של בכירי החמאס שלא יוותרו לעולם על חזונם להקים מדינת הלכה איסלאמית בכל שטח פלשתין, שתהא בסיס להקמת הח'ליפות וירושלים תשמש בריתה של ח'ליפות זו?

אושרת קוטלר מציעה לראש הממשלה "ללמוד מן הניסיון" וכפי שדיברנו עם "אש"ף השטן הגדול ההוא", צריך עתה לדבר עם "השטן הגדול הנוכחי", שהרי היא מסבירה "בסופו של דבר נשב ונדבר איתם". הקביעות של אושרת קוטלר דטרמיניסטיות, כאילו שמה עצמה לנביאה בישראל. מעבר לכך, מה שניתן ללמוד מן הניסיון עם אש"ף, מוכיח את ההפך המוחלט מטענותיה של קוטלר. המו"מ עם אש"ף לא הוביל להסדר קבע, אלא להסדר ביניים בלבד, אשר הסתיים הלכה למעשה בהחלטת ערפאת לפתוח באינתיפאדת אל-אקצה. מרוואן ברגותי היה הסנונית הראשונה שבישר בראיון עיתונאי בתחילת שנת 2000 על הכוונה הפלשתינית לפתוח באינתיפאדה נוספת ואפילו בכירי החמאס הודו שקיבלו אור ירוק מערפאת לפתוח בפיגועים לאחר פסגת קמפ דיוויד.

ואושרת קוטלר ממשיכה ומקשה על ראש הממשלה, כיצד הוא מרשה לעצמו לדרוש מהחמאס להכיר בישראל, אם ישראל לא הכירה בו כנציג העם הפלשתיני? גם כאן, אין אושרת קוטלר מקפידה על העובדות. במו"מ עם אש"ף התעקש ראש הממשלה רבין על הכרה הדדית בין ישראל לאש"ף. זו גם עמדת ממשלת אולמרט. הבעיה היא שחמאס אינו מוכן בשום פנים ואופן לסטות מהאידיאולוגיה האיסלאמית הקיצונית שלו ולהכיר, ולו במשתמע, בזכות קיומה של מדינת ישראל. הוא מוכן להכיר בישראל רק כעובדה קיימת, קרי: כמטרה שיש לחסלה, כפי שמבהירים חדשות לבקרים ועד לעייפה דובריו ומנהיגיו בכל הרמות והדרגים.

אושרת קוטלר מעדיפה את ח'אלד משעל על פני אבו מאזן

יתרה מכך, מדוע אושרת קוטלר דורשת מישראל להתערב בפוליטיקה הפנים-פלשתינית, שהרי סוגיית ייצוג העם הפלשתיני נתונה בויכוח, ולמעשה במלחמה עזה, בין הפתח של אבו מאזן לחמאס של ח'אלד משעל. מדוע אושרת קוטלר מעדיפה את משעל כנציג העם הפלשתיני על פני אבו מאזן וסלאם פיאד? האם היא סבורה, שח'אלד משעל, שהורה על ביצוע פיגועי התאבדות במרכזי ערים בישראל ומחויב למהפכה האיסלאמית הגלובלית, עדיף על אבו מאזן המנסה לקדם אג'נדה בזכות מו"מ מדיני עם ישראל?

הגישה המאצ'ואיסטית

חיילים נהרגים בגלל גישת ה"גבריות הישראלית" של ההנהגה

תמוהים עד מאוד דבריה של אושרת קוטלר, מהם משתמע כאילו ממשלת ישראל ומפקדי צה"ל שולחים חיילים למותם בשל "מצ'ואיזם". כן, זו לא טעות. ואצטט שוב מדבריה: "אז אפשר לעשות את זה (לדבר עם החמאס) עכשיו, לפני שהעלנו מאות קורבנות בשם הגבריות הישראלית, ואפשר לעשות את זה עוד כמה שנים אחרי מצעד הלוויות". הווה אומר: אושרת קוטלר אינה שמה מבטחה בהנהגת המדינה, באיכות הערכות המצב של גורמי הביטחון, בחומר המודיעין הנערם מידי יום על שולחנות אמ"ן, שב"כ, המוסד ומשרד החוץ, ביושרה הבסיסית של המנהיגות ובמערכת הבלמים של הכנסת, ועדת החוץ והביטחון ומבקר המדינה. לדידה, "הגבריות הישראלית" היא העומדת מאחורי ההחלטה "הלא הגיונית" לפעול נגד תשתיות הטרור ברצועת עזה. וכן, גם בנקודה זו לא ראתה אושרת קוטלר כל צורך לבסס את טענתה.

ובסיום פנייתה האישית, השערורייתית יש לומר, לראש הממשלה מפנה אושרת קולטר את אולמרט לשלושה אנשי ביטחון "מהשורה הראשונה", אשר לדבריה "חושבים כבר מזמן שצריך לדבר עם חמאס". ואכן, ראוי להקשיב לדבריהם:

הערכות המודיעין של אפרים הלוי במבחן המציאות

בכינוס לזכרו של אהרון יריב (nrg מעריב, 2 ביולי 2003) אמר ראש המועצה לביטחון לאומי דאז וראש המוסד לשעבר את דברים הבאים:

  • ההודנה עם חמאס - "לפנינו הסכם ראשוני רעוע, זמני, מקרטע... זהו ניסוי הרווי סכנות בישראל, ניסוי שישראל הייתה מעדיפה כי יוותרו עליו - אך זהו ניסוי המתבצע בפועל, ולכן הוא מחייב מעקב רציני וצמוד".

  • חש את קץ האינתיפאדה - הלוי העריך, כי אינתיפאדת אל-אקצה נמצאת לקראת סיומה.

  • צפה את פירוק חיזבאללה - השנה הבאה (2004) תעמוד בסימן פירוק הנשק ארוך הטווח של החיזבאללה בגבול הצפון, "בדרכים כאלה ואחרות". הלוי הסביר, שייתכן שהאירנים והסורים יעדיפו להקריב את חיזבאללה כדי להיחלץ מן הבידוד המדיני אליו נקלעו בעקבות המלחמה בעירק, וציין כי ההערכה הזו מטרידה מאוד את מזכיר החיזבאללה, השייח' נסראללה.

עמדת יעקב פרי בנוגע לדרכי הפעולה מול חמאס

בדברים שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה תחת הכותרת "טרור, סמים והקשר ביניהם" (25.5.07) אמר ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי בין היתר את הדברים הבאים:

  • "יש מקום להניח, שאירגון החמאס מעוניין בהמשך פעילות אלימה נגד ישראל, בדיוק כמו החיזבאללה לאחר הנסיגה מלבנון".

  • "אין דרך צבאית למנוע לחלוטין את שיגור רקטות אל תוך ישראל... כדי לעשות זאת צריך שליטה צבאית קבועה ולאורך כל רצועת עזה. אזורים אלה רק יתרחבו עם טווח רקטות שיכלול את כל שטחה של רצועת עזה".

פרי צידד בפיתרון צבאי, שאינו כולל חדירה יבשתית לרצועה. הוא הציע לבצע סיכולים ממוקדים של בכירי חמאס. "הנהגת החמאס צריכה להסתובב כמו זאבים מורעלים, לחשוש מכל פינה", אמר. בנוסף, טען כי יש להציב 70-60 תותחים על גבול עזה שישיבו אש למקורות הירי והמליץ להמשיך במעצרים".

ראש השב"כ לשעבר המליץ לנקוט גם באמצעים מדיניים, שיערבו גם את המצרים, הירדנים, האמריקנים והקהילה האירופית ולדאוג למיגון שדרות. לדבריו, אם כל האמצעים, כולל אלו המדיניים לא יעזרו, לא תהיה למדינת ישראל ברירה אלא לחזור לרצועה.

הערכת גיורא איילנד את האיום האסטרטגי שמהווה החמאס

בראיון מקיף לארי שביט בעיתון הארץ (4.6.06) הציג היועץ לשעבר לביטחון לאומי, גיורא איילנד, את הערכתו באשר לסכנת תוכנית ההתכנסות והחמאס לביטחונה של מדינת ישראל. להלן קטע מהראיון:

  • ארי שביט: כיצד תשפיע ההתכנסות על ירדן?

  • גיורא איילנד: "אם תישאר רצועה ישראלית לאורך בקעת הירדן, אזי שוב הכיבוש נמשך, החיכוך נמשך והלחץ הבינלאומי על ישראל מתעצם. לעומת זאת, אם השטח יפונה לחלוטין המדינה הפלשתינית שתיווצר, שתהיה מדינת חמאס, תהיה בעלת גבול של 140 ק"מ עם ירדן. זה לא יעשה טוב לירדן".

  • ארי שביט: מצב כזה יאיים על היציבות הפנימית בממלכה ההאשמית?

  • גיורא איילנד: "ללא ספק".

  • ארי שביט: אתה רואה את ההתכנסות יוצרת מצב של דו-קיום יציב בינינו לבין הפלשתינים?

  • גיורא איילנד: "ההתכנסות לא תיצור מצב יציב. היא לא תפתור את הסכסוך. אבל בהפוך על הפוך היא תעודד את החמאס לשמור על רגיעה. ההתכנסות מאיימת על אבו מאזן, על ירדן, על מצרים ועל חלק ממדינות ערב. לעומת זאת, היא נותנת חמצן לחמאס. החמאס הוא הגורם העיקרי שלא נבהל ממנה. מכיוון שכך, לממשלת ישראל ולחמאס יש מפגש אינטרסים. שני הצדדים יהיו מעוניינים בכך שכדי שההתכנסות תצא לפועל ישרור שקט".

  • ארי שביט: איזו מין מציאות תיווצר אחרי סיום תהליך הנסיגה?

  • גיורא איילנד: "מציאות של שתי מדינות ללא הסכם. המדינה הפלשתינית שתקום תהיה מדינת חמאס קיצונית, לא מרוצה ולא בת קיימא. לכן תהיה אי יציבות מתמשכת".

לצפייה בשידור
תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 10 נחטף ע"י אושרת קוטלר
תגובות  [ 34 ] מוצגות   [ 33 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
20/01/08 05:28
2
להגיב.בושה ועצוב.
20/01/08 08:56
3
שרון ר.
20/01/08 11:21
4
אלון ה
20/01/08 11:54
 
שרון ר.
20/01/08 13:29
 
אלון ה
20/01/08 16:02
 
שרון ר.
20/01/08 16:51
 
אלון ה
20/01/08 22:26
 
שרון ר.
21/01/08 11:17
 
אלון ה
24/01/08 19:17
 
בועז מושוקביץ
20/01/08 20:02
 
אלון ה
20/01/08 21:56
 
בועז מושוקביץ
20/01/08 23:21
5
בוריסיהו
20/01/08 12:30
6
יש
20/01/08 13:08
7
א .פובליציסט
20/01/08 13:11
 
תושב מודיעין
20/01/08 15:07
 
בועז מושוקביץ
20/01/08 19:43
8
צופה נאמן
20/01/08 14:11
9
תדאג שיגיע למנהלי
20/01/08 15:48
10
לא מספיקים לה
20/01/08 16:27
 
בוזגלו
20/01/08 17:59
11
פיני - 1
20/01/08 16:40
 
א מ רול
20/01/08 20:23
12
איש כועס
20/01/08 17:45
 
הקיצוני
20/01/08 20:49
 
שרון ר.
21/01/08 13:39
13
4379
20/01/08 18:27
14
דניאלה
20/01/08 21:37
15
עוזב את ערוץ 10
20/01/08 23:09
16
פרדי טהר
21/01/08 05:04
17
דרוש מנהיג חזק
21/01/08 07:17
18
בקרוב
21/01/08 07:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שנת 2007 נראתה כשנה שבה לא הייתה דרישה למגדלי משרדים נוספים. אלו שהיו על מסכי המחשב, כבר נבנו והיום הבנייה למגורים חוגגת, שולטת בכל מקום פנוי, אפילו ברחובות ראשיים וסואנים, שנחשבו בעבר למקומות נחותים. בנוסף, הקרבה לים תפסה חשיבות עצומה בשנה האחרונה. הקונים הזרים מעריכים את המיקום ליד הים ולא חוששים מקורוזיה.
19/01/2008  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
היא, אישה יפה כבת 40, משכילה מאוד, חיה עם בת זוג. שתיהן רוצות ילד. יש להן כמה אופציות, אבל שירית ידועה כמי שמשיגה את כל מה שהיא חושקת בו והיא החליטה לעשות מעשה.
19/01/2008  |  עו"ד יעל גיל  |   מאמרים
אחח...עיסוי רקמות עמוק. אני אישית חושב, שבמקומות שבהם מתבצע עיסוי רקמות עמוק צריך לשים שלט:"כאן עובדים", מהסיבה שזה אחד העיסויים היעילים ביותר לבעיות שרירים.
19/01/2008  |  נאור לוי  |   מאמרים
פעם, בימים טובים, לא היה מסתבך נשיא בית משפט עליון,פעם אחר פעם, בשקרים מכוערים; פעם, וזה לא היה מזמן, לא היה מעז עורך דין ממשרד גדול לשמש שכיר-חרב בניסיון לסלק עיתונאי מדרכו של איש הנגוע בפלילים; פעם, בימים לא כל-כך רחוקים, היו עיתונאים מתאמצים, ולו למראית-עין, לעשות מלאכתם נאמנה, במקצועיות וביושר. אלא שבימים אלה, השילוש המכוער הנ"ל מתקיים במלואו. ועוד איך:
19/01/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
לפני מספר ימים פרצה הידיעה החוצה: בנק הפועלים נקלע להפסדי ענק. הוא יאלץ למחוק יותר ממיליארד שקל מהונו על-מנת לכסות הפסדים של מאות מליוני דולר אליהם נקלע בעקבות השקעות כושלות של מנהליו בשוק ההון האמריקני.
19/01/2008  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
בכיר באו"ם: ישראל מטילה עונש קולקטיבי ברצועה  /  משה ריינפלד
צה"ל חיסל שני חמושים ולכד ארבעה  /  יואב יצחק
"נחדש הפיגועים בדיזינגוף"  /  יהונתן דחוח-הלוי
מהברוש הזה, לא תאכלו תפוזים  /  נרי אבנרי
אונר"א מנציחה את בעיית הפליטים  /  יהונתן דחוח-הלוי
ההיגיון של עקיבא אלדר   /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
רון בריימן
רון בריימן
צחוק הגורל: דווקא השנה, שנת תרפ"ד (2024) מתלכדים התאריכים: יום העלייה לחניתה (21 במרס), העליות לביריה (אמצע מרס), ויום י"א באדר! אבל, לנוכח האויבים מסביב, השנה לבושתנו חניתה פונתה,...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il