|
ישראל כ''ץ, בנימין נתניהו, דן הראל [צילום: לע"מ]
|
|
|
|
|
ראש הממשלה
בנימין נתניהו ביקש לזרז את זמני העבודה על תוואי הרכבת בין ראשון לציון לבני דרום. הוא אמר את הדברים במהלך תצפית (יום ג', 16.8.11) על העבודות בסיור שקיים עם שר התחבורה ישראל כ"ץ.
כבר בתחילת השנה הבאה צפויות להסתיים העבודות על מסילת הרכבת בקטע שבין ראשון לציון עד בני דרום. בכך תתאפשר נסיעה של 38 דקות בנתיב המקביל לאיילון דרום בין יבנה מערב לתל אביב ההגנה.
נתניהו: "אנו יוצאים מהפקק הזה של חדרה-גדרה, עם רכבות מחלפים וכבישים, זה שינוי אדיר. ההגעה מהפריפריה למרכז באמצעות הרכבת, תאפשר לסטודנטים וזוגות צעירים לגור מחוץ למרכזי הערים ולהגיע במהירות למרכז. רישות הארץ ברכבות ימחק את הפערים החברתיים. מתבצעת כאן עבודה כבירה ואני מודה לכם עליה - אני מבקש מכם, זרזו אותה. רישות הארץ בתחבורה מהירה תשפיע גם על שוק הדיור ותביא לפתרון המצוקות".
אורכה של מסילת הרכבת מראשון לציון מערב לבני דרום הוא כ-17 ק"מ. הפרויקט הוכרז על-ידי הממשלה כפרויקט לאומי בעלות של כ-2 מיליארד שקלים. תוכנית הקמת המסילה כוללת הקמת 7 גשרי רכבת מעל כבישים 20, 4, 4311, גשרים מעל נחל שורק ומעל נחל יבנה ושני גשרים במשולש פלשת. שדרוג מחלף יבנה כולל ביצוע מעבר תת-קרקעי באורך של 80 מ', ומנהרה באורך כ-750 מ' בסמוך למערב יבנה וכן הקמת תחנת הנוסעים יבנה מערב.
כ"ץ: "פרויקט זה הוא בעל חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה, מאחר שהוא מהווה תשובה לחלק מבעיות הדיור בגוש דן ויאפשר לאוכלוסיה הצעירה להמשיך לגור בפריפריה ולעבוד במרכז הארץ. כמו-כן הוא יהווה מנוף חשוב להגדלת היצע הדיור בישובי פריפריה נוספים".