|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אולמרט ניצח. את הנופלים!

אולמרט הצליח להוביל עוד ספין, שבעיצומו הצליח להוביל כלי תקשורת מרכזיים, בהם ידיעות אחרונות וערוץ 2, לייצור תמונת ניצחון - "אולמרט זוּכָּה", "אולמרט טוֹהר", "כשר, באישור ועדת וינוגרד"; וגם: על האינטרס המשותף של אולמרט וארנון מוזס, נגד נתניהו ואדלסון
02/02/2008  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון)   |   תגובות
אולמרט. הפעם, ספין נגד הנופלים

יואב יצחק
חבר ועדת וינוגרד מדגיש: אולמרט לא זוכה ולא טוהר

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ניצח. את הנופלים. את משפחותיהם. את ועדת וינוגרד ואת הציבור בכללותו. עובדה: אולמרט הצליח לבצע עוד "ספין" מושחת, ולהפוך את הקערה על-פיה: הוא מוצג בחלקים ניכרים בתקשורת כמי שזוּכָּה וטוֹהר על מעשיו במלחמה הארורה שיזם.

וכיצד עשה זאת? אולמרט הצליח היכן שכשלו אישי ציבור בכירים אחרים. הוא הצליח לגייס ולהפעיל ביעילות ובאינטנסיביות שורה ארוכה של פרשנים וכתבים בכירים בכלי תקשורת מובילים. ואלה שירתו אותו בלא עכבות. על-חשבון הציבור, כמובן. על-חשבון הנופלים, שאינם יכולים למחות. וגם על-חשבון הצדק, המוסר ומה לא.

נקדים ונאמר: הציבור הרחב, ובמיוחד ציבור הקוראים/הצופים, יכול וצריך לעשות מעשה ולעמוד על המשמר, כדי לכפות על כלי התקשורת להקפיד ולפרסם רק דברי אמת. אין די בהמתנה לתקופת בחירות (הסקרים מעידים כי 57%-60% סבורים שאולמרט צריך להתפטר). אם יפסיקו רבים וטובים לקנות את עיתון ידיעות אחרונות, לדוגמה, בגלל הכזבים והפרסומים המגמתיים, יאבדו מוזס ואולמרט מכוחם ומיכולתם להשיג את מטרותיהם הזרות; אם יציפו הקוראים את מערכת ידיעות אחרונות במכתבי מחאה בגין הפרסומים הכוזבים והספינים המושחתים, יבינו אולי מוזס, ברנע ודומיהם, כי הקוראים לא יסכימו, לאורך זמן, לשלם כסף עבור שקרים.

בכל מקרה, המלצתי האישית לקוראים: אל תאמינו לאף אחד. אתם מוזמנים להטיל ספק גם באמור ברשימה זו. כדי שתדעו את האמת על מה שאירע במלחמת לבנון השנייה, ועל חלקם של שלושת המובילים, ובראשם אולמרט, כדאי לקרוא את שני המסמכים הרלונטיים:



להערכתי, די בקריאת אחד המסמכים הנ"ל, כדי להיווכח שכלי תקשורת משמשים כלי בידי אולמרט, לשם הפצת כזביו ברבים. ניתן להימנע מליפול למלכודת זו, אם לא יסמוך הקורא על כלי התקשורת שיעשו בשבילו את העבודה; ואם יקפידו הקוראים לעיין בדוח המלא, או לפחות לקרוא את הודעתה הרשמית של הוועדה.

הוועדה קבעה: אולמרט כשל גם במבצע 60 השעות

כאמור, כלי תקשורת מובילים לחילוצו של אולמרט. זר כי היה נוחת בארץ ונחשף לכותרות ידיעות אחרונות וערוץ 2, לדוגמה, עלול היה לחשוב כי התקיים משפט בפני ועדת וינוגרד, נשמעו כל העדויות, גם עדויות מטעם התביעה, ואולמרט זוכה וטוהר לאחר חקירה נגדית - זיכוי מלא וטיהור גורף. זר כי היה קורא את נחום ברנע, לדוגמה, היה יכול להתרשם כי אולמרט לקה מקסימום במעשה שובבות, ולכן קיבל צביטה קלה בישבן. זר כי היה נחשף לכותרות ידיעות אחרונות מן הימים האחרונים, היה עלול לחשוב כי גם אם היו כשלים, חלקו של אולמרט זניח ו/או לא קיים, ועל-כן לא רק שאין סיבה להדיחו מכהונתו כראש ממשלה, אלא שיש אפילו להציבו, כפרס על חלקו (צל"ש), כמועמד מוסכם של כל מפלגות ישראל לקדנציה נוספת.

הצגת אולמרט על-ידי נאמניו בתקשורת, כמי שנוקה מכוונות זדון בשולחו חיילים למבצע בן 60 השעות האחרונות למלחמה, משל מבצע זה הוא חזות הכל, הינה הצגה כוזבת, והיא בבחינת הוספת חטא על פשע. שכן, הוועדה קבעה את אחריותו האישית לכישלונות, לליקויים ולמחדלים החמורים, הן בעת פתיחת המלחמה, הן במהלכה, והן במבצע 60 השעות האחרונות. הוועדה הצדיקה אמנם, מצד אחד, את ההחלטה של הקבינט ושל אולמרט לצאת למהלך קרקעי. עם זאת, ובאותן פסקאות ממש בדוח, היא מתחה ביקורת חריפה על אולמרט, על כך שקבע רף של 60 שעות, ונתן את הפקודה לצאת למבצע מוצדק, וזאת למרות שמלכתחילה לא היה ברור כיצד יושגו היעדים ועל-אף שהיה ברור שאין הזמן שהוקצב מספיק להשגתם. במילים פשוטות: הוועדה קבעה גם כאן את אחריותו האישית למבצע שנכשל ולא השיג את יעדיו, על-אף מחיר הדמים הנורא שהוקרב: 33 לוחמים נהרגו, עשרות נוספים שנפצעו יוותרו כל חייהם עם נכויות קשות.

יותר מכך: בשל התנהלותו של אולמרט ובכירים נוספים הציבה הוועדה את הנורמה הנדרשת: נטילת אחריות אישית. היינו: התפטרות. ראו, לדוגמה, עמודים 74-60 בדוח ועדת החקירה, בהם מסבירים חברי הוועדה מדוע הם נמנעו מקביעת המלצות אישיות - לגישתם: זה תפקידה של הכנסת (בהצבעת אי-אמון) ושל הציבור בכללותו (בהליך בחירות); וכן מדוע, לגישתם, נטילת אחריות היא בבחינת נורמה מקובלת ומתחייבת.

חלקים מביקורתה של הוועדה את אולמרט בנושא הפעולה הקרקעית, ניתן לראות בדוח המלא (עמודים 573-570).

אולמרט ומוזס משלבים ידיים - נגד נתניהו ואדלסון
מוזס. זהות אינטרסים

כל אדם סביר ישאל, ובצדק: מה המניע של ארנון (נוני) מוזס, המו"ל של ידיעות אחרונות, המביאו לשיתוף פעולה שכזה עם אולמרט. מדוע יתן את ידו לפרסום כזבים, באופן מגמתי, לטובת אולמרט דווקא, גם אם הדבר יבוא על-חשבון הפרת אמונים כלפי ציבור הקוראים.

הסיבה לכך (אחת העיקריות, לא היחידה כמובן): מוזס ואולמרט מצויים בסירה אחת. הם משלבים ידיים כדי להאבק ביריבים משותפים: אולמרט נגד נתניהו; ומוזס נגד נתניהו, על שהביא את המיליארדר, שלדון אדלסון, להקמת עיתון חדש - ישראל היום.

מוזס פועל למנוע מנתניהו לעלות לשלטון. אם כסנקציה על הבאת אדלסון ואם נוכח מאמציו לשמר את אולמרט, שאיתו ועם ממשלתו הוא מסתדר טוב מאוד (ראו, לדוגמה, האישורים החפוזים לשת"פ עם עיתון 'ישראלי' [שנסגר באחרונה], שניתנו לידיעות אחרונות מבית היוצר של רונית קן...). העובדה שנתניהו גובר בסקרים על אולמרט, והעובדה שתפוצת ישראל היום עולה עוד ועוד, גורמות למוזס להגביר עוד יותר את ההתנכרות לליכוד בכלל ולנתניהו בפרט.

נזכור נא, כי מוזס הוא לא רק מו"ל, הוא גם העורך האחראי בידיעות אחרונות. מכוח התפקיד שנטל לעצמו, הוא מעורב, לפרטי פרטים, בכיסוי העיתונאי השוטף בעניינים מסוימים. ומאבקו נגד העלייה הניכרת בכוחו של עיתון ישראל היום של אדלסון, וכן נגד נתניהו והליכוד, הם מאבק מסחרי לכל דבר ועניין. עניין של כסף. אמור מעתה: הון, שלטון עיתון. ובמאבק מסחרי מלוכלך שכזה, אין עכבות. לא מצד אולמרט-מוזס. לכן מעז מוזס למכור שקרים לציבור, ולמנוע מנתניהו אפילו את זכות התגובה. לכן מעיזים בכירי ידיעות אחרונות להציג מצג כוזב, גם על-חשבון הנופלים ובני משפחותיהם, כאילו אולמרט זוכה וטוהר לחלוטין.

פרסום הכזבים הוא רק חלק מהכלים. הכלי הנוסף הוא מניעה - מניעת פרסומים ותגובות מצד הליכוד בכלל ונתניהו בפרט. לראיה: בימים חמישי ושישי לא פורסמה בידיעות אחרונות כדבעי תגובת הליכוד. תגובת נתניהו מיום חמישי, כראש האופוזיציה, וקריאתו לאהוד ברק לפרוש מהממשלה ולפעול להקדמת הבחירות, שפורסמה בשאר כלי התקשורת, לא פורסמה כלל ביום שישי בידיעות אחרונות.

מסע הכזבים והפרסומים המגמתיים התעצם, כאמור, ביומיים אחרונים של השבוע. נציג כאן, כדוגמה, את עיקרי הדברים:

  • הפרסום בידיעות אחרונות בגליון יום 31.01.08

  • כותרת גג: אולמרט למקורביו: "חוזרים לנהל את המדינה"; מתחתיה כותרת ענקית בגודל רבע עמוד ראשי: הזיכוי (ולצידה תמונת אולמרט עם וינוגרד); מתחת לכותרת "הזיכוי" כותרת בצבע לבן על-רקע אדום: "לא היה כשל בהחלטה על המהלך הקרקעי, הוא היה כמעט הכרחי".

  • עוד כותרת ענקית: והכישלון; ומתחתיה כותרת בצבע לבן על אדום: "ישראל לא ניצחה במלחמה. זו הייתה החמצה גדולה וחמורה".

  • ובהמשך, באותו עמוד, עוד כותרות, קטנות יותר:

  • - אולמרט / מקורבי ראש הממשלה: הוסרה הגיליוטינה שריחפה מעל ראשו במשך שנה וחצי.

  • - ברק / בכירים בעבודה מעריכים: ברק יישאר בממשלה. מסקנות הדוח לא נותנות לו עילה לפרוש.

  • בטור השמאלי בעמוד הראשי, מאמרו של נחום ברנע: כותרת - "כשל וינוגרד". ובטקסט: "... בדוח השני הם נותנים לו צביטה בישבן וצביטה ידידותית בלחי...".

הדיווח הנ"ל בשקר יסודו. הוא נועד לצרוב במוחם של הקוראים תוצאה כוזבת, כאילו אולמרט זוכה וטוהר, וכי חלקו האישי בכישלון - אם בכלל, אינו גדול מזה של כל אחד מאותם בעלי תפקידים בדרג המדיני והצבאי, שאיישו תפקידים בכירים הן בתקופת המלחמה ו/או בתקופות שקדמו לה. העובדה שדוח וינוגרד ייחס לאולמרט אחריות אישית גם לניהול הכושל של המלחמה בכללותה וגם לאותן 60 שעות ארורות, אינה נזכרת ואינה מבוטאת כלל וכלל בעמודו הראשי של ידיעות אחרונות. הפרסום המגמתי נועד להטעות את הציבור, והוא אכן צלח.

  • מגמה זו נמשכת ביום שישי (01.02.08)

  • סקר ידיעות אחרונות - נתניהו: 30%, אולמרט: 18%, ברק: 14%. הכותרת שניתנה לזאת בעמוד הראשי: לראשונה: אולמרט גובר על ברק. ובהמשך: "התמיכה באולמרט גדלה ב-10%.

הנה כי כן: אולמרט וארנון (נוני) מוזס בהחלט יכולים להיות מרוצים: הספינים והפרסומים הכוזבים מביאים תוצאות. הנה, התמיכה באולמרט עולה.

  • וזה לא הכל. מערכת הכזבים והונאת הציבור, נמשכים גם בגליון המוסף לשבת:

  • תמונת-פרופיל ענקית של אולמרט בעמוד הראשי של הגיליון;
  • לצד התמונה, חותמת כשרות - "כשר", "באישור ועדת וינוגרד";
  • ובאותיות קטנות יותר: "לפחות על המצב הזה (60 השעות האחרונות) מגיע לו צל"ש: כך הצליח אהוד אולמרט לשוב בשלום לבסיסו".

גם פרסום זה בשקר יסודו, שכן אין ולא יכול להיות ספק: אולמרט לא זוכה; הוועדה הטילה עליו אחריות אישית להחלטה לפתוח במלחמה - בלא שבוצעו ההכנות הנדרשות ובלא שהתקבלו ההחלטות המתאימות; הוועדה קבע כי נטילת אחריות אישית, משמע: התפטרות, הינה נורמה מתאימה גם במקרה זה; הוועדה כתבה כי היא קבעה מסקנות אישיות לגבי שלושת המובילים (בהם אולמרט), אך היא נמנעת מקביעת המלצות אישיות בשל תפישתה שאין זה מתפקידה, וכי את זאת צריך להשאיר לכנסת (בהצבעות אי-אמון) ולציבור (בהליך של בחירות).

המסע לטיהור אולמרט
ברנע. עוד ועוד כזבים

המסע לטיהור אולמרט החל ימים רבים לפני פרסום דוח ועדת וינוגרד, והתעצם במחצית השעה שקדמה לפרסום הרשמי של דוח וינוגרד (אנשי אולמרט חרגו אפילו מהכללים ומהאמברגו שבו הם מחוייבים, ושיגרו הודעות ביפר לסייענים החרוצים. ואלה שידרו אמירות חלקיות מתוך הדוח, הכל כדי להקדים את וינוגרד ולהסיט את דעת הקהל מעיקרי הדוח המטיל אחריות מפורשת על אולמרט).

במסע הכוזב נטלו חלק עיתונאים ופרשנים ששכחו אמת מהי, ובהם: נחום ברנע, שמעון שיפר, יואל מרקוס, אמנון אברמוביץ', אמנון דנקנר, יוסף (טומי) לפיד, יאיר לפיד. רשימה חלקית, כמובן. פרסומיה של אילנה דיין מעלים חשש כי גם היא הצטרפה באחרונה לחוג נאמני אולמרט.

המסע הזה התנהל כדי להונות את הציבור. ליצור "תמונת ניצחון" מדומה ולצרוב אותה בתודעת הציבור. ואכן, ניתנת האמת להיאמר: אולמרט הצליח בכך. לפחות זמנית. לראיה: איש משרי קדימה לא יצא נגדו ולא תבע ממנו להתפטר, לפחות עד כה, בעקבות הממצאים החמורים של ועדת וינוגרד; יכולת התגובה של האופוזיציה נפגעה מאוד; איש מחברי הוועדה לא יצא בגלוי נגד הספין המושחת והדיווחים הכוזבים והמסולפים על דוח וינוגרד; איש משופטי ישראל (בדימ.) לא יצא לתקשורת כדי לפרשן את שנאמר באמת בדוח ועדת וינוגרד. אפילו מישאל חשין שותק, במקום לצאת להגנתם של החיילים שנפלו, לאחר שנשלחו למלחמה באופן מופקר, פזיז וציני.

נאמני אולמרט מסובבים, בלא עכבות, את האמת הפשוטה. המטרה, חילוץ אולמרט ושימור תפקידו כראש ממשלה, מקדשת, למרבה הצער, את האמצעים. התנהלותם של כתבי ופרשני החצר, הינה מקוממת:

  • חבר ועדת וינוגרד שזעם על כך, אמר ל-Nfc: "אולמרט לא זוכה ולא טוהר בדוח". אותו חבר ועדה הדגיש, כי אותם עיתונאים שכתבו אחרת, כתבו מה שהיו רוצים לקרוא, אך הדוח אומר אחרת;

  • דוד איינהורן, שבנו יהונתן נהרג במלחמה (בימים שקדמו למבצע 60 השעות), אמר כי התקשורת הולכה שולל אחרי הספינים של אולמרט. איינהורן ממליץ לציבור לקרוא היטב את הדוח המלא של ועדת וינוגרד, או לפחות את האמור בעמודים 74-69.

אחריות אולמרט והציפיה להתפטרותו

מסע הטיהור והזיכוי אין בו כדי לשכתב את דוח ועדת וינוגרד, למרות הסייענים הרבים הפועלים לשם כך. ועדת וינוגרד קבעה בדוח הסופי את אחריותו האישית של אולמרט, וגם ציינה את הנורמה המחייבת התפטרות. הנה כמה ציטוטים מתוך רבים רבים הכלולים בדוח:

  • סעיף 10, עמוד 69:

"ישנה הנחה כמעט טבעית כי מקום שנמצאים ליקויים משמעותיים – אף אם הם חלק ממערכות מורכבות שיש בהן גם ציוני זכות רבים – יש מקום ל"אחריות אישית". אנחנו מקבלים הנחה זו. כשלים, ליקויים ותקלות אינם נעשים מעצמם. אנו סבורים כי אחריות, הכוללת הן נטילת אחריות של אדם למעשיו והן הטלת אחריות במקרים מתאימים, היא חלק ממערך נורמטיבי נכון. כך בכל הקשר נורמטיבי, וכך במיוחד כאשר אנשים פועלים בשמה של חברה שמפקידה בידיהם החלטות קריטיות הנוגעות לרווחתה ואף לקיומה, ובשירותה.

  • סעיף 12, עמוד 70:

ההחלטה לצאת למלחמה, כפי שהתקבלה, הייתה החלטה מכוננת. היא הייתה ההחלטה הראשית, ונקודת המוצא לכל המלחמה שבאה בעקבותיה. לא קבענו – ואיננו קובעים – כי ההחלטה לצאת למלחמה בעקבות החטיפה הייתה בלתי מוצדקת, אולם קבענו כי החלטה לצאת למלחמה, או לצאת לפעולה שהייתה עלולה בתרחישים סבירים וצפויים להתדרדר למלחמה, הייתה החלטה הרת גורל. ראוי היה – כך סברנו – כי מי שהחליט על יציאה למלחמה וקיבל על עצמו אחריות למשמעותה של החלטה כזו ולדרך בה התקבלה.... אנו סבורים כי מי שהחליט על פעולה צבאית ממשית, היה חייב לבחון היטב – גם אם בנוהל החלטה מזורז - את תנאי הזירה, את יעדי המערכה הניתנים להשגה, את המסה הקריטית של הפעולה הצבאית והמדינית הדרושה, ואת כלל הדרכים בהן היה צורך לפעול, על-מנת ליצור סיכוי סביר להשגת עיקר היעדים ב"מחירים" קבילים וללא איבוד שליטה.

  • סעיף 13, עמוד 70:

הטלנו אחריות אישית על שלושת הקברניטים, למרות שמצאנו ליקויים לא קלים גם בפעולתם ומחדליהם של רבים אחרים במערכת המדינית והצבאית, ולמרות שחלק ניכר מתנאי הרקע של ההחלטות הוכתבו לשלושה על-ידי עובדות ותהליכים אשר הם לא היו אחראים להם, כולל תרבויות ומבנים מוסדיים וכן תהליכים פוליטיים, הכל כפי שפירטנו בדוח החלקי. עשינו זאת מאחר והיה צורך להבהיר ולהדגיש כי שום מידה של תמיכה ציבורית בזמן היציאה למלחמה, ושום מידה של צדק בתגובה הצבאית, לא היה די בהם להצדיק התנהלות בלתי זהירה כאשר המנהיגים באו לשקול אם לפעול בדרך של תגובה צבאית חריפה שהייתה עלולה להתדרדר למלחמה.

  • סעיף 14, עמוד 70:

מבחינתנו, כל מה שנאמר על ידינו בדוח החלקי הוא מסמך חתום וסגור. הוא לא עמד לבחינה מחודשת בפנינו עם כתיבת הדוח הסופי. הדיון הציבורי והמקצועי היה והינו הבמה שעליה הייתה צריכה להתנהל, ואכן הנהלה, ואפשר שתתנהל גם בעתיד, בחינתם של ממצאינו, מסקנותינו והמלצותינו (המערכתיות) בדוח החלקי.

החקירות הפליליות שבדרך

המסע לטיהור אולמרט נמשך לא רק על-חשבון הנופלים, ולא רק בכל הקשור למלחמת לבנון השנייה, אלא גם בתחום הפלילי. אותם עיתונאים ששירתו את אולמרט במגמה לסייע לו להימלט מאימת הדין הפלילי, ממשיכים לפעול.

בתחום זה לא נוסיף עתה יותר. אומר רק זאת: החקירות בשלוש פרשות מתעצמות. כך בפרשת כרמיה, כך בפרשת מרכז ההשקעות וכך בפרשת המינויים הבלתי-חוקיים. הגילויים והראיות המפלילים את אולמרט מפתיעים אפילו את החוקרים, שנוכחים לדעת כי אכן: אולמרט הוא עבריין סדרתי.

פרשות אלה יצופו שוב בחודשים הקרובים, עם התקדמות החקירה. בפרשת כרמיה כבר הוכח על-ידי החוקרים: אולמרט ואנשיו אכן ביצעו עבירות חמורות, בניסיון להכשיר עבור אולמרט טובת הנאה בשווי של 330 אלף דולר נטו.

תאריך:  02/02/2008   |   עודכן:  05/02/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט ניצח. את הנופלים!
תגובות  [ 85 ] מוצגות   [ 81 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אפרי הלפרין
2/02/08 12:52
2
עמרי א
2/02/08 13:19
 
ואופורטוניסט
2/02/08 14:33
 
elkrief
2/02/08 14:41
 
ד.מ.
2/02/08 14:51
 
אסרסון
2/02/08 20:05
 
בת יובל
3/02/08 09:50
3
אמנונן
2/02/08 13:25
 
ירדנה
2/02/08 14:02
 
שאתה מסוגל לחשוב
2/02/08 14:44
 
מיכל מ.
2/02/08 17:05
 
לאמנון הטפשון
3/02/08 18:08
4
נועם צ.
2/02/08 13:33
5
בן שלמה
2/02/08 13:38
6
בצלאל
2/02/08 13:46
7
משט
2/02/08 14:04
8
Elkrief
2/02/08 14:17
9
התקשורת מטעה !!!
2/02/08 15:00
10
צחר שלמה
2/02/08 15:10
11
אחת מפ"ת
2/02/08 15:43
12
33 מיליון ש
2/02/08 15:44
13
שושנה 2006
2/02/08 15:52
14
דוד א
2/02/08 16:00
15
אמא 2006-2008
2/02/08 16:02
16
אלי רוש
2/02/08 16:12
17
אורית וישראל
2/02/08 16:17
18
אלכסנדר
2/02/08 16:23
19
עו"ד יאיר אולמרט
2/02/08 16:30
 
אחד שהצחקת אותו
2/02/08 18:19
 
חבר הלישכה.
2/02/08 18:23
 
חץ
2/02/08 21:26
20
אמא 2006-2008
2/02/08 16:54
 
אמא 2006-2008
2/02/08 18:16
21
תמרה
2/02/08 16:58
22
אורית וישראל
2/02/08 16:59
23
ספרו, ספרו לי
2/02/08 17:16
 
ואמר את דברו בעני
2/02/08 18:11
 
אנציקלופדיה
2/02/08 18:36
24
י.י. מטורף
2/02/08 17:26
 
אשרי המאמין
2/02/08 17:53
25
איתי
2/02/08 17:37
26
הניה
2/02/08 17:50
27
אביתר הירושלמי
2/02/08 17:58
28
א.ל. רמת-גן
2/02/08 18:02
29
איכס
2/02/08 18:03
30
יוסי קרצ'מר
2/02/08 18:04
31
אורית וישראל
2/02/08 18:33
32
כוכבי
2/02/08 19:01
33
9756
2/02/08 19:07
34
מ-ו-ד-ע-ה
2/02/08 19:22
 
סיכול ממוקד
2/02/08 20:25
 
שכחתי לכתוב
2/02/08 20:26
35
ס-כ-נ-ה
2/02/08 19:28
 
סיכול ממוקד
2/02/08 19:58
 
וחמתכם,השמאל
2/02/08 20:33
 
שושפרידמן
3/02/08 12:04
36
adios
2/02/08 20:21
37
אור, משפטן.
2/02/08 21:08
38
עלוב ומטורף
2/02/08 21:21
 
חץ
2/02/08 21:43
 
זהב 00 ית
3/02/08 12:32
 
מאיר
2/02/08 22:36
39
אלד שקרא את הדן"ח
2/02/08 21:36
40
אביגגגג
2/02/08 21:37
41
אביב חזן
2/02/08 21:37
42
יוסי ***
2/02/08 21:40
43
עקשן מעוקשן להעיד
2/02/08 21:57
44
עיתונאות מגוייסת
3/02/08 03:12
45
טהורת המידות
3/02/08 08:31
 
טהורת המידות
3/02/08 16:41
46
יואב ב.
3/02/08 08:32
47
די להתבזות
3/02/08 09:05
48
רוי
3/02/08 09:30
49
המדינה מפסידה
3/02/08 09:49
50
שושפרי
3/02/08 11:22
51
שושפרי
3/02/08 11:45
52
אבגדהוזח
3/02/08 13:00
53
רואה למרחוק
3/02/08 13:04
54
אל קפונה
3/02/08 15:08
55
עטרה קלימי שגב
3/02/08 16:06
56
ישראל ו
4/02/08 09:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדוח הסופי של ועדת וינוגרד התקבל בעולם הערבי ברגשות מעורבים. ארגון החיזבאללה הסתער בשמחה על הדוח כדי להוכיח כי ישראל הובסה במלחמה ואילו ראש הממשלה הלבנונית פואד סניורה ניצל את ההזדמנות לשגר אזהרה לעולם כי הדוח נועד להכין את הקרקע לעימות עתידי של ישראל עם לבנון. מרבית אמצעי התקשורת הערביים הדגישו בדיווחיהם ומאמריהם את ההודאה של הדוח בכישלון במלחמת לבנון השנייה תוך שהם משבחים את ארגון החיזבאללה. ארגון החמאס שהוא בן בריתו של החיזבאללה הודיע על נחישתו להמשיך במאבק המזויין נוכח ה"שבריריות" של הדרג המדיני והצבאי בישראל.
02/02/2008  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
בספר השיאים של גינס לא תמצאו, אומנם, את שמו של אברהם חסיד, תושב תל אביב, אך למרות זאת, הוא מחזיק באחד השיאים המשונים ביותר בעולם.
02/02/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בשנים האחרונות השתרש במקומותינו "המנהג" של הקמת ועדה, בכל עניין ועניין ולא משנה אפילו באיזו סוגייה. כמו איזה פיל ענק, מתכנסת אותה ועדה המורכבת ממומחים שונים, כל אחד מתחום אחר.
02/02/2008  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
מי שייקלע בימים אלה למסגריה הקטנה שברחוב עמק הברכה, שבשכונת נחלת יצחק בתל אביב, לא יוכל שלא להבחין בצעירה שחורת השיער, הרוכנת על התנור ומלחימה, להנאתה, תבניות-ברזל וריקועי-נחושת.
02/02/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מקומון בתל אביב מדווח שהעיר מפוצצת באלפי פליטים מאפריקה. ראש העיר רון חולדאי פנה לראש הממשלה אולמרט בטענה כי הממשלה צריכה למצוא פתרון כי מדובר בבעיה לאומית ולא של תל אביב. סגנית ראש העיר יעל דיין מביעה ייאוש וחוסר אונים.
01/02/2008  |  רותי אברהם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת וינוגרד (מלחמת לבנון)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
"דן חלוץ שמע, אבל לא הקשיב"  /  עידן יוסף
"הדוח מוכיח תבוסת ישראל"  /  איציק וולף
זכויות האזרח: חקירה פלילית בפרשת המצרר  /  רותי אברהם
נחום ברנע צובט בישבן   /  עו"ד משה גולדבלט
מה חדש?  /  דני רשף
הורוסקופ: סיום כהונת אולמרט   /   טובה ספרא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il