|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

יחסי ציבור

"הבעיה עם יחסי הציבור היא שיש שליטה מוגבלת במסר ובערוץ - אי אפשר להכתיב לעיתון באיזה גודל תהיה הכתבה או אם בכלל היא תודפס. כאשר רוכשים מודעת פרסומת, ניתן לדעת בבירור באיזה עמוד תתפרסם המודעה ומה יהיה גודל, ולא ייתכן מצב בו בגלל שיקולי מערכת לא יהיה אזכור"
08/02/2008  |     |   נאומים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  מפות תפיסתיות בשיווק

יחסי הציבור הם הצגה או קידום של החברה או מוצריה, תוך שימוש בערוצי התקשורת ההמוניים, כאשר לא מתקבל תשלום עבור עצם החשיפה והיקפה.

בעקרון החשיפה נעשית דרך החלקים המערכתיים. פרסום ויחסי ציבור משתמשים בערך באותם ערוצים, אך בעוד שפרסום מגיע דרך המערכות המסחריות וקונה שטחים וזמני פרסום, יחסי ציבור פועלים דרך המסלולים המערכתיים. המטרה היא לעורר את ערוצי התקשורת (כתבים, שדרנים, עורכים) לתת במה וחשיפה לחברה, למותגיה, לארגון וכדומה.

ליחסי הציבור מספר יתרונות בוטלים:

עלות: בהנחה שהעבודה היא טובה ואכן זוכים לחשיפה, העלות היא זולה שכן לא משלמשים עבור שטחי וזמני החשיפה, אלא רק עבור עבודתו של איש יחסי הציבור. גם זמן השידור של הפרסומות יקר הרבה יותר מאשר העבודה של איש יחסי ציבור שישיג אייטם טלוויזיוני. לתקשורת יש אינטרס לקדם מוצרים אשר מעיינים את הקהל שלה.

אמינות גבוהה: בגלל שיחסי הציבור מופיעים בגוף מוסדי ומסודר, הצרכן נוטה להאמין להם. המשימה של הפרסומאים היא להתגבר על בעיית חוסר האמינות הבסיסית. כאשר צרכן קורא כתבה בעיתון היא באה, לכאורה, מטעם הכתב. הצרכן לא יודע שיש כאן עבודה של אנשי יחסי ציבור. יש מקרים עושים רבים בהם כתבים פשוט מעתיקים מהקומיוניקט שנשלח אליהם על-ידי החברה. חברות רבות ללימודי אנגלית וחברות בתחום שליחויות והובלות משתמשות בשירותים כאלו.

הבעיה עם יחסי הציבור היא שיש שליטה מוגבלת במסר ובערוץ - אי אפשר להכתיב לעיתון באיזה גודל תהיה הכתבה או אם בכלל היא תודפס. כאשר רוכשים מודעת פרסומת, ניתן לדעת בבירור באיזה עמוד תתפרסם המודעה ומה יהיה גודל, ולא ייתכן מצב בו בגלל שיקולי מערכת לא יהיה אזכור. בנוסף, ייתכן שיתקבלו חוות דעת שליליות של העיתונאי, או שהכתב משווה את המוצר למוצר אחר ומחליט שהוא טוב יותר.

בנוסף, לפרסום יש אפקט חשוב בכך שהוא חוזר על עצמו כדי שהצרכנים יקלטו את המספר (לדוגמא ביטוח רכב 555 ביטוח ישיר באינטרנט), וביחסי ציבור זה בלתי אפשרי שכן אי אפשר לבקש מהעיתון לפרסם את הכתבה בשנית. בנוסף, גם אם התזמון היה בעייתי עדיין אי אפשר לחזור על המסר.

ברור שמי שעומד מאחורי התכנים של יחסי הציבור הם הכתב, העורך וכדומה, ואילו מאחורי הפרסום עומדת החברה. העובדה שהיוזמה של יחסי הציבור היא של החברה אינה משנה את העובדה שלא היא זו שניסחה את הפרסום.

מנהל פרומוטרס - יחסי ציבור ושיווק
תאריך:  08/02/2008   |   עודכן:  09/02/2008
גיא יקר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האזרח הישראלי הממוצע, עומד לאחרונה נפעם מול המהירות והעוצמה, בה מקדמת הממשלה בישראל את פרויקט המכונית החשמלית, שמוביל שי אגסי, עם השקעת משפחת עופר על חברותיה.
12/01/2008  |  דר' ניצן יניב  |   נאומים
הופעת דלקת חדה של מערכת הנשימה התחתונה ללא סיבה ברורה הכוללת חום (◦38 או יותר) ותסמינים נשימתיים (שיעול או קוצר נשימה)
03/01/2008  |  איציק וולף  |   נאומים
שפעת העופות ידועה כנגיף של עופות החל משנת 1901. בשנת 1955 זוהה זן ספציפי של נגיף השפעת זוהה כגורם למה שנקרא באותם ימים קדחת העופות. מאז נמצא שנגיפי שפעת העופות יכולים לגרום לקשת רחבה של סימנים קליניים ולגרום למחלה ברמות שונות בעופות משק.
03/01/2008  |    |   נאומים
דין וחשבון
30/12/2007  |  ד"ר דוד האן  |   נאומים
הספר החדש של הסופר עמוס אריכא הוא מותחן סוחף על-רקע הודעת ראש הממשלה אריק שרון, שישראל עומדת לסגת מכל ישובי גוש קטיף בשנת 2004.
07/06/2007  |  שוש אבני  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il