בחברות התחבורה הציבורית מביעים חשש כבד כי לא יצליחו לעמוד בזמן ולמלא אחר חוק חדש שייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2012.
על-פי החוק, מפעילי התחבורה הציבורית - ולא הרשות המקומית, כפי שהיה נהוג עד כה - יחויבו להציב בכל תחנה לאיסוף נוסעים מפה המפרטת את מהלך הקו, וכן שילוט שבו יוצגו זמני מתן השירות, למעט בימי חג ומועד, שבהם נתונים אלה משתנים מעת לעת. כמו-כן, יוצג בשילוט מידע על תדירות הקו ודרכי ההתקשרות עם המפעיל ועם מרכז המידע הארצי. המפעיל יחויב גם לוודא, אחת לחודש לפחות, את תקינותם של המפה והשילוט ועדכניותם.
אלא שעד היום, כחודשיים וחצי בלבד לפני מועד כניסת החוק לתוקף, לא שלח המפקח על התעבורה ב
משרד התחבורה את ההנחיות בנושא. המפקח אמור להנחות כיצד צריכים להכין את השלטים הן מבחינה טכנית (גודל, סוג גופן, אופן ההצבה וכדומה) ומבחינה תוכנית (אלו פרטים חשוב שהנוסע יידע).
הנושא מצריך היערכות ותכנון, ובחלק מהחברות חוששים כי לא יינתן להן מספיק זמן. מחשש מפני משרד התחבורה, הן אינן מותחות ביקורת בגלוי על העיכוב. מחלק מהחברות נמסר כי קודם לקבלת ההנחיות, עדיין לא ניתן להעריך כמה זמן תארך התקנת השילוט החדש. בחברת מטרופולין לא ממתינים למאסדר, וכבר הורו על הצבת שילוט חדש, המתבצעת בימים אלה, וכוללת מידע פרטני על קווי החברה.
מאחורי החוק עומדים שלושה חברי כנסת:
נחמן שי,
יריב לוין ו
שלי יחימוביץ'. מלשכותיהם נמסר כי האחריות לאכיפת החוק מוטלת לפתחו של משרד התחבורה וכי כל עוד לא תתעורר בעיה במועד שנקבע, לא יידרשו לנושא.
- תגובת דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה: "משרד התחבורה יפרסם את פורמט המידע הנדרש מהמפעילים בשבועות הקרובים. על-פי בדיקות המשרד, מדובר בפרק זמן מספק להיערכות כל המפעילים".
החוק החדש מחייב כי מתן המידע לציבור, למעט זה הניתן באמצעות מסרונים, יהיה ללא תשלום. עד היום גובים החברות וכן מוקד "כל קו" של משרד התחבורה תשלום עבור שיחות למרכזי המידע אותם הן מפעילות.