מערכת שילוט דיגיטלי, שאמורה הייתה לספק מידע מהימן לנוסעי התחבורה הציבורית, לא זו בלבד שאינה מספקת מידע מדויק, אלא אף מטעה ומבלבלת את הנוסעים.
מדובר בשילוט דיגיטלי שהתקינה החברה הלאומית לדרכים בכמה צמתים ברחבי הארץ. על-פי מה
שהובטח, אמורים היו שלטים אלה להציג מידע מדויק באשר לזמני ההגעה של קווי האוטובוס לתחנה בזמן אמת, באופן שכולל את כל חברות התחבורה הציבורית.
אולם בדיקה יסודית שביצע News1 בשבועות האחרונים בכמה וכמה צמתים באזור גוש-דן מצאה כי המערכת אינה מתפקדת כלל כראוי וכי כמעט בכל המקרים כל קשר בין הזמנים המופיעים בשלט לזמן ההגעה של האוטובוס היה מקרי בהחלט!
להלן הממצאים:
- על השלט הדיגיטלי מופיעים קווים שאמורים להגיע, אך בפועל הם כבר עברו בתחנה לפני כחמש דקות;
- קווים שכתוב שיגיעו כלל אינם מגיעים או מגיעים בשעה אחרת מהרשום בשלט;
- בתחנה חולפים קווים שכלל לא הופיעו בשלט;
- קווים של חלק מחברות התחבורה הציבורית כלל אינם מופיעים בשילוט הדיגיטלי החדש, למרות ההבטחה שכך ייעשה;
- חלק מהשלטים הוצבו במקום שאינו מאפשר קריאה למי שיושב בתחנה. אחרים הוצבו במקום בו השמש מסנוורת.
לא נלאה את הקוראים בדוגמאות. בשורה התחתונה, מדובר במערכת שאינה מחוברת למציאות, שאחוז הדיוק בה שואף לאפס (אלא אם כן, היא החליטה לפעול בצורה משובשת רק בזמנים בהם בדקנו אותה...).
מ
החברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "כפי שפורסם, בשלב הנוכחי, הפיילוט, נבחנות יכולות המערכות ותפקודן. בתום השלב, תבוצע הפקת לקחים, לפני המשך ביצועו של פרויקט השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס. הדברים פורסמו במפורש בהודעה לעיתונות".
אם אכן כדברי החברה, מדובר בהרצה, הרי שזו אינה יכולה להתבצע על גבם של הנוסעים. הטעיית נוסעים אינה באה בחשבון, ועל החברה הלאומית היה לכסות שלטים דיגיטליים אלה עד להפעלתם בצורה תקינה. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר בתגובה: "מערכת השילוט האלקטרונית מצויה עדיין בשלב הפיילוט, וטרם הושלם הסנכרון בין מערכות ה-GPS למוקד המידע ולשלטים האלקטרוניים". ב
משרד התחבורה מדגישים כי בשלב ההפעלה יעקוב משרד התחבורה מכמה מוקדי בקרה אחר פעילות התחבורה הציבורית באופן שיקנה לו אפשרות לווסת לחצים.