|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הטור של פריצי

בעיות הלב של הרבנים ובעיות הזכרון של יחמוביץ' זהבה והשופט סימנס וסוד הבכירים הפרקליטות מסתירה כרגיל ואיך מיירטים את פרופ' שפירא מושגי הזמן של השוטר דנינו והטריקים המילוליים של משרד החינוך ועוד
28/03/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

דום לב

נוכח המצוקה והחוסר באברים להשתלה טרחו הרבנים ללמוד עובדות ברפואה. הספרדיים מביניהם, כמו עובדיה יוסף ושלמה עמר, החליטו להתיר לרופאים ליטול תרומת אברים כבר מרגע של מוות מוחי. הודות לכך עבר בכנסת חוק המעודד תרומת אברים ויש לקוות כי תמיכת הרבנים תאפשר הצלת חיים רבים יותר.

פוסקי ההלכה האשכנזים, לעומתם, מתעקשים שהמוות חל רק אחרי מות הלב, מה שמונע נטילת אברים במועד ובמצב שמתאים להשתלה. נוכח רשימת הממתינים להשתלות והגוססים מאין תורם, נראה שלפחות מהרבנים האשכנזים הללו אפשר כבר לקחת אברים. לב מת.

החברים של סימנס

א) חברת סימנס זכתה במכרז ענק לאספקת קרונות לרכבת ישראל בהיקף 700 מיליון ש"ח, אבל לא תעמוד בתנאי המכרז לו התחייבה. היא תספק את הקרונות באיחור ניכר, מה שיאלץ את רכבת ישראל לצמצם את השירות לציבור. כבר בעת שסימנס זכתה במכרז היו רינונים על סיבות הזכיה. מתחרותיה טענו שהיא לא תעמוד במועדי האספקה שהתחייבה להם, מה שהוכח עכשיו כנכון. למרות זאת נתנה מדינת ישראל לסימנס אופציה להרחבת היקף אספקת הקרונות עד לסך עתידי כולל של 4 מיליארד שקל.

ב) סימנס זכתה בחלק מהמכרז להקמת הרכבת הקלה בתל אביב. היקף העבודות שהיא תבצע יהיה כ-5 מיליארד ש"ח. לא רע. עסק גדול. עניין העמידה בלוח הזמנים עוד יתגלה לכם בבוא היום.

ג) סימנס מתמודדת כעת על מכרז לחישמול רכבת ישראל. היקף העבודה מוערך בכ-1.2 מיליארד ש"ח. לא ידועים עדיין פרטים.

ד) סימנס זכתה (יחד עם האחים עופר) במכרז להקמת תחנת חשמל פרטית. התחנה לא נבנתה עד עצם היום.

ה) סימנס מכרה לאחרונה לחברת החשמל טורבינות גז במחיר כולל של 1 מיליארד דולר. 2 מ-5 הטורבינות מושבתות.

ו) חברת סימנס שיחדה במשך שנים ובקביעות פקידים בכירים בכל מדינות אירופה. תקציב השוחד שכבר הוכח שהיא שילמה לבכירים במדינות שונות הגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר. ממשלות אירופה התחילו לקבל ממנה לאחרונה מאות מליוני דולרים כל אחת, כפיצוי על השוחד ועל תפקידה בהקמת קרטל שעשק את המדינות. רק ישראל לא פנתה לדרוש פיצוי.

ז) סימנס שיחדה גם בכירים בחברת החשמל בישראל כדי שאלה יפעלו למענה בחברת החשמל. היקף השוחד ששולם רק ליו"ר ועדת הרכישות, השופט (בדימ.) דן כהן, מוערך בכ-50 מיליון ש"ח. לא ידועים הסכומים ששולמו לאחרים.

ח) דן כהן הציע למדינה שתמורת הקלה מסויימת בעונשו הוא יחזיר למדינה את כל כספי השוחד וימסור את שמות שאר המעורבים בישראל בקבלת שוחד מסימנס. הפרקליטות לא נענתה להצעה ונתנה לו לצאת מהארץ באמצע חקירותיו. מאז הוא חי בעושר בפרו.

ט) פרקליטות מיסוי וכלכלה של מחוז תל אביב התחייבה להגיש בקשה להסגרתו. לא הוגשה בקשה כזו.

י) פרקליטות המדינה הוציאה צו איסור פרסום על הפרשה. פרטים רבים מוסתרים מידיעת הציבור.

יא) משרד המשפטים מסרב להשיב לשאלות בנושא.

יב) מדינת ישראל ממשיכה לרכוש מסימנס. בכירים בחברות הממשלתיות ובשירות הממשלתי מאפשרים לסימנס להתמודד ולזכות במכרזי הענק של הפרויקטים הציבורים. היועצים המשפטיים של המדינה מאשרים את העסקות. ישראל לא מבקשת פיצויים על השוחד או על קרטל הפקעת המחירים. איש מהבכירים לא מתבקש למסור תצהיר על קשריו עם הקונצרן.

יג) דן כהן עדיין מוכן למסור את רשימת השמות. הפרקליטות מוותרת על הצעתו.

יד) מישהו יודע למה?

המבחן האשכנזי

הרב אלישיב נחשב לגדול הפוסקים האשכנזים והוא שאוסר על נטילת אברים להשתלה במקרה של מוות מוחי. להשקפתו, המוות חל רק כשהלב מת ולכן הוא מנחה את שומעיו לסרב לתת תרומת אברים.

הבה ונבחן את גדולתו: מאחר ובישראל נוטלים תרומת אברים ממי שמת מוות מוחי, יודיע נא כבוד הפוסק שהוא אוסר על חסידיו ותלמידיו לקבל תרומת אברים בישראל. לא לתרום זה פשוט, אבל החוכמה היא לסרב גם לקבל.

הבה ונראה כמה הורים אשכנזים יעמדו בבית החולים ויסרבו להציל את ילדם שנמצאה לו פתאום תרומת אבר מנפטר, רק בגלל הרב אליישיב. ברגע של אמת הוא יגלה שכל חסידיו הפכו לספרדים.

הצדיקה

חברת הכנסת שלי יחמוביץ משתוללת למה עומדים לתת לגאידמק, שמתעתד להיכנס לפוליטיקה, להנחות תוכנית טלוויזיה. לטענתה זה פסול. מעניין. אני לא זוכר שהיא עצמה פרשה מהרדיו הממלכתי והחזירה את המקרופון הציבורי שהיה בידיה בעת שהיתה לה אג'נדה פוליטית מובהקת והיא ניהלה כבר שיחות ומגעים על הצטרפותה לרשימת המערך לכנסת. יש לה בעיית הגינות או בעיית זיכרון?

השיטות חוזרות

פרופ' רון שפירא, משפטן, עו"ד ואיש אקדמיה הינו מועמד למינוי לבית המשפט העליון. האיש הוא משפטן מבריק, צעיר ובעל רקורד מעורר כבוד. הבעיה שלו: הוא לא חבר של ביניש. בין חטאיו ראוי לציין שהוא העז לייצג את הבנות של דוד אפל בעתירה שדרשה לצוות על המשטרה והפרקליטות למסור להן את 80,000 הקלטות הסתר שנעשו "בטעות" לשיחותיהן הפרטיות, כיוון שלטענתו לפרקליטות אין כל זכות להחזיק בהקלטות שנעשו שלא כדין.

עו"ד שחושב שיש מגבלות על הפרקליטות ועלול להתמנות לשופט בעליון הוא סכנה מוחשית. מייד נרתם המנגנון למלחמה: תחילה הודלף שלשפירא היתה בעבר שותפות עסקית עם עו"ד יעקב ברדוגו בקשר לאיזו חלקת קרקע. אבל התברר שאין שום סיפור, אין עסקה והחברה לא פעילה. אז פרסמו ששפירא לא דיווח על כך בטופס המועמדות שלו, עד שהתברר שאין מה ולא היה צריך לדווח על זה. רק ירד הסיפור ומייד פרסמו ששפירא לא רשם בטופס המועמדות שלו את שמות כל האנשים שאיתם דיבר ואותם הכיר במשך 15 שנים האחרונות. לא שמישהו יכול למלא את הסעיף הזה (נסו אתם להיזכר בכל האנשים איתם נפגשתם ודיברתם ב-15 השנים האחרונות, במיוחד אם אתם גם עו"ד וגם מרצה ודיקן של בי"ס למשפטים באוניברסיטה...).

אבל זה באמת הסעיף הכי חשוב בטופס: הוא היה מוכיח שלשפירא אין חברים בפרקליטות. שפירא התמים עוד לא מבין ששופט בעליון הוא כבר לא יהיה. הוא כבר יורט. כל היתר זה רק פרטי הגיהנום הבירוקרטי שמנגנון החברות של ביניש בפרקליטות יעביר אותו דרכו.

זהבה והשופט

תארו לכם שאתם צריכים להתייצב בבית המשפט לשמיעת גזר דינכם ויום קודם השופט שלכם מקבל פנייה מח"כ שדורש להחמיר בעונשכם. כל אדם שיעשה מעשה כזה, פנייה בעניינו של נאשם שעומד לדין, יואשם בניסיון להשפעה בלתי חוקית על שופט וימצא עצמו בכלא. לפחות במדינה מתוקנת.

והנה, יומיים לפני שמשה קצב היה אמור להתייצב בבית המשפט לדיון בעונשו, הרהיבה זהבה גלאון לפנות במכתב פומבי ובו דרישה להחמיר בעונשו. לא סתם דרישה כללית להחמיר בעונשם של עברייני מין – אלא דרישה מפורשת וספציפית להחמיר בעונשו של קצב. אחרי שנסתיימו הליכי בג"צ ומרגע שהוגש כתב אישום ונקבע הדיון, שום אדם לא היה רשאי יותר להתערב או לנסות ולהשפיע על השופטים והמעשה שעשתה גלאון הוא בפירוש פלילי – ואף חמור יותר:

אם אני אחד משלושה שופטי השלום בהרכב שנקבע לקצב, הייתי נזכר שזהבה גלאון עשויה עוד להיות חברה בוועדה למינוי שופטים. היא בת 52, שאר הח"כים של מפלגתה מרצ-יחד הם בגיל 70, ולכן ביום שתקום "ממשלת שמאל" בישראל יש סיכוי טוב שהיא תמונה לוועדה. אני, כשופט שואף קידום, הייתי משתכנע ממכתבה ומחמיר בעונשו של קצב. מה יש לי להפסיד?

ומי שלא מבין ששופטים בישראל מקבלים החלטות גם בהשפעת העיתונות וגם מתוך שיקול איך ח"כים מסויימים יגיבו, לא מכיר את בית המשפט הישראלי, או לא מכיר שופטים ולא מבין איך מקדמים שופטים בוועדה. זהבה, לעומת זאת, מכירה, יודעת ומבינה. לכן היא פנתה אליהם בפומבי.

זמן משטרתי

ראש אגף החקירות במשטרה, יוחנן דנינו, מתנגד ליוזמת שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, להפסיק את הטכניקה של הארכת תקופת התיישנות בלי הגבלה. דנינו, שיחידות המשטרה שבאחריותו גוררות בעצלתיים חקירות פשוטות במשך 6-7 שנים לפחות, טוען שההגבלות יפגעו במלחמה נגד השחיתות.

מעניין למה דנינו זקוק ל-7 שנים בממוצע כדי להילחם בכל נקודת שחיתות פשוטה. מלחמת השחרור ארכה שנה וחצי ומלחמת העולם כולה ארכה 6 שנים, אבל חקירה אחת נגד ליברמן לוקחת כבר 7 שנים ונמצאת עדיין בחיתוליה? השבוע הם שוב חקרו את רוחמה אברהם על טיסתה לחו"ל בשנת 2004 במימון אגרסקו. שלוש שנים אתם חוקרים כרטיס טיסה אחד?

מחלה כרונית

פרקליטות המדינה לא רק שלא נגמלה מהרגלה להסתיר מנאשמים חומרי חקירה, אלא שהיא ממשיכה בשקריה. בסרבה לבקשת סנגורי קצב לקבל את כל חומר החקירה בעניינו כתבה להם הפרקליטות: "חומר החקירה שלא הועבר אליכם נוגע לעניינן של מתלוננות שאינן מופיעות בכתב האישום ואינו מהווה חומר חקירה בתיק שלפנינו". האמנם? וכי לאיזה תיק חקירה שייכות המתלוננות הללו – לתיק של רמון? הרי גם שם הסתרתם את ההקלטות והן לא הופיעו בכתב האישום.

זו בדיוק השיטה של הפרקליטות: כל חומר שעלול לשמש לטובת הנאשם מוצא מהתיק, מוסתר או מושמד בתירוץ שהוא "לא שייך" פתאום לתיק הזה. זוכרים את רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב, שהופיעה בפני לשכת עוה"ד והסבירה שהסתרת החומר בפרשת רמון היתה "תקלה חמורה"? מעניין מה התירוץ שלה עכשיו – שזו תקלה כרונית?

במדינה עם שיטת מושבעים, כל נאשם שמוסתר ממנו חומר מזוכה בו במקום, גם כדי ללמד את התביעה שחובתה לציית לחוק. במדינת ישראל עוברים על-כך לסדר היום ואח"כ עוד ממנים את מסתירי החומר מהפרקליטות לשופטות. למי שלא מבין עדיין למה מערכת המשפט שלנו מתחילה לדמות למערכת משפט אפריקנית.

מקור המימון

ח"כ עמיר פרץ העביר בכנסת הצעת חוק לפיה חיילים בשירות סדיר יקבלו שכר מינימום. זה עבר בינתיים רק בקריאה טרומית וסיכוייה בהמשך בעייתיים, כי שר הביטחון אהוד ברק מתנגד לחוק. חבל שעמיר פרץ נזכר ליזום את החוק הזה רק עכשיו, כי לפני שנה וחצי שר הביטחון בטח לא היה מתנגד לו.

מתנגד נוסף הוא רוני בראון, שר האוצר, שטוען ש"העלויות יילכו על חשבון מערכת הביטחון". למה? אפשר לחייב בזה את תקציב הישיבות של המשתמטים. יש שם מספיק כסף וגם יש לזה קונצנזוס ציבורי מלא. תנסו פעם.

תחליפים לחינוך

משרד החינוך שוב עושה רפורמות מילוליות. בתחילת השבוע הוא הודיע בגאווה על החלפת התוכנית "100 מושגים במורשת" בתוכנית חדשה של לימוד טקסטים יהודים (מה ההבדל?). בהמשך השבוע התבשרנו בתרועות ושופרות על הקמת זרם חינוך חדש "חילוני-דתי".

שרת החינוך הגאה הסבירה שהזרם החדש יהיה "מתון, פתוח, דמוקרטי וסובלני" ויחנך ל"חיים משותפים בין דתיים, חילוניים ומסורתיים".

כמה נחמד. אחרי שהוא נכשל בחינוך הילדים, הגיע לכשלונות בינלאומיים בהוראה ובלימוד. יפה שמשרד החינוך מצליח להיות יצירתי ופורה לפחות בהמצאת תעלולים של יחסי ציבור. תגידו: במקום להמציא עוד "תוכנית חדשה" או להקים עוד "זרם", עלה בדעתכם לנסות פעם להתחיל סתם ללמד?

תאריך:  28/03/2008   |   עודכן:  29/03/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
98087
28/03/08 16:24
2
אסרסון
28/03/08 17:07
3
ע. סובול
28/03/08 18:34
4
ע. סובול
28/03/08 18:43
 
ע. סובול
28/03/08 20:48
5
טילנוקס
28/03/08 19:33
 
ראה בטורים
28/03/08 21:02
 
טילנוקס
28/03/08 22:26
 
caplet
29/03/08 08:17
6
ע.ג1
28/03/08 19:53
7
דורון א. טל
28/03/08 21:17
8
פקיד בינוני
29/03/08 16:53
9
חבר ? ג.ה.
29/03/08 23:57
10
קריאת מציאות
30/03/08 23:20
11
Iris67
31/03/08 10:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדי שנה עולה מספרם של התינוקות והילדים הנפגעים בתאונות, תוך כדי משחק, או עקב אי-זהירות של ההורים. רק באחרונה נודע על תינוק שנחנק מבליעת מוצץ עשוי מפלסטיק, תוצרת סין, כאשר אחד מחלקי המוצץ ניתק ממשנהו ונבלע בגרונו של הפעוט. במקרה אחר נפל תינוק מ"לול" לא יציב, אף הוא תוצרת סין, שנשבר, והפעוט נפצע קשה ברגליו.
28/03/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מקובל להניח שאצלנו כולם רוצים בשלום, ואם יש ויכוח - זה רק על הדרך כיצד להשיג אותו. גם די מוסכם על כולם פחות או יותר, שהדרך בה אנחנו הולכים מזה כמה עשורים, אינה מובילה לשלום. יש אף הטוענים, כמו הח"מ למשל, שלא רק שדרך זו אינה מובילה לשלום, אלא שאם נמשיך בה - נמיט על ראשנו חורבן, חס ושלום. לאחרונה, גם אצל האנשים הנושאים בתפקידי מנהיגות מתגלים ניצנים של התפכחות מתהליך השלום החורבני, אבל לא נראה שניצנים אלו עומדים להבשיל לכדי פירות אכילים. מדוע אנחנו אומרים כך? למה לא להעניק להם אשראי ולקוות שאולי בכל זאת יתפכחו? ובכן, כדי להבין זאת יש לזהות תחילה את הרבדים השונים בסגנון החשיבה האנושי, ביחסו "למצב".
28/03/2008  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בישיבת סיעת העבודה ביום שני השבוע פתח היו"ר אהוד ברק כרגיל בדברים בפתח הישיבה. מעבר לדיבורים המפלגתיים והאזהרות הביטחוניות משך את תשומת לבי המשפט הבא שנאמר במסגרת רעיונות ובחינות שמבצע משרד הביטחון בנוגע להגברת אמצעי הפיקוח והביטחון לצד הקלות על אוכלוסיה פלשתינית ביו"ש: "...זהו חלק מבחינה של האצה גם ברמה של ציוד", אמר יו"ר העבודה, "גם שריוניות תקועות שהרוסים רוצים לתת להם, גם ציוד שאושר להם, ציוד שאיננו יורה..." וכל זה לצד "פרויקטים בחקלאות גרמנית ויפנית ומכללה טורקית בג'נין".
27/03/2008  |  חגי סרי לוי  |   מאמרים
הילד שוב מגרד את האוזן ומושך בחוזקה ואתם, ההורים, כבר יודעים שהדלקת החוזרת באוזן מגיעה - מה לעשות? רק לפני שבועיים סיימתם טיפול אנטיביוטי בדלקת הקודמת והינה שוב הכל חוזר חלילה.
27/03/2008  |  ד"ר דניאל שינהר  |   מאמרים
אישה עברה ניתוח לכריתת חצוצרה ימנית לאחר היריון חוץ רחמי. בהמשך, עקב הריון חוץ רחמי נוסף שלא אובחן במועד, חל סיבוך והיה צורך לכרות גם את החצוצרה השמאלית. האישה המשיכה בטיפולי פוריות ובמהלכם טופלה על-ידי רופאים שונים. בשנת 2001 מסר לה רופא כי הטיפולים הרפואיים שעברה היוו סטייה מנהלים רפואיים מקובלים וייתכן מאוד שלא היה מקום לכריתת החצוצרות. בשנת 2005 הגישה האישה תביעה בגין טיפול רפואי רשלני.
27/03/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il