|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

השתיקה הרועמת של בצלם

לארגון בצלם יש הסבר מדוע הפלשתינים ממשיכים לשגר קסאמים לעבר ישראל - המשך ביטויי הכיבוש הישראלי של הרצועה בצלם מסרב לגנות הריגת חיילים בידי ארגוני הטרור הפועלים ברצועה גם לאחר ההינתקות ואינו מעוניין להגיב על בקשת הבהרות בעניין זה
26/04/2008  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות

האם בצלם מצדיק הפיגוע בכרם שלום?
יהונתן דחוח-הלוי
תדע כל אם שבניה ובנותיה משרתים בצה"ל, כי מנוסח הודעות בצלם ומאי התגובה לשאילתות שהופנו אליו בנושא משתמע, כי ארגון זכויות האדם בצלם סבור כי גם לאחר ההינתקות לארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה זכות להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות, גם אם אין הם משתתפים בלחימה * עדיין מחכים להבהרות בצלם
לרשימה המלאה

האם בצלם מצדיק הריגת חיילים?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם דורש מ"הארגונים הפלשתינים החמושים" ברצועת עזה לחדול מהתקפות המכוונות נגד אזרחים, אך אינו מתייחס לפיגועים המכוונים נגד חיילים * האם ארגון בצלם סבור, כי לארגוני הטרור הפלשתינים זכות על-פי החוק הבינלאומי להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות ישראלים הנמצאים בבסיסיהם בשטח ישראל ואינם מעורבים בלחימה?
לרשימה המלאה

המאבק בטרור לפי בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם, וארגון בצלם בכללם, מטילים כבלים רבים על ישראל והדמוקרטיות המערביות הנלחמות נגד הטרור המסתתר באוכלוסיה אזרחית * מנגד, הם נמנעים בשיטתיות מלהציע דפוסי פעולה חלופיים ואפקטיביים למלחמה בטרור * אי נכונותם לעשות כן עשויה ללמד על כוונותיהם האמיתיות
לרשימה המלאה

ארגון בצלם נמנע מלגנות פיגועים נגד חיילים ישראלים המבוצעים ע"י ארגוני הטרור הפלשתינים מרצועת עזה, וזאת גם לאחר ההינתקות הישראלית מרצועת עזה וחזרת ישראל לקווי 67'. מנוסח הודעות בצלם עשוי להשתמע, כי הארגון רואה בפיגועים המכוונים נגד חיילים ישראלים חלק מ"זכות ההתנגדות" ל"כיבוש הישראלי" של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, ועדות ההתנגדות העממית וארגוני הטרור הפלשתינים האחרים הפועלים ברצועת עזה, ובהם שלוחות של ארגון אל-קאעידה.

בצלם: המשך ה"כיבוש" של עזה הוא הסיבה לשיגור טילים לעבר ישראל

ב-10 במאי 2007 פרסם ארגון בצלם חוברת שכותרת "מאחריות לא מתנתקים", ובה מסביר הארגון מדוע נמשך שיגור רקטות הקסאם לעבר יישובים ישראלים לאחר ההינתקות. וכך נכתב בין היתר בחוברת:

"ישראלים רבים שואלים מדוע ממשיכים פלשתינים לירות עלינו טילים, גם אחרי שקיבלו לרשותם את כל הרצועה", כותב ארגון בצלם ומסביר לציבור הישראלי שיש לכך סיבה טובה מאוד. לטענת ארגון בצלם "כיבוש הרצועה לא הסתיים עם ההינתקות שכן "רצועת עזה נמצאת תחת שליטה ישראלית מכל עבר: בצפון, מחסום ארז סגור אלא במקרים קיצוניים, בדרום - מעבר רפיח שישראל שולטת בו בעקיפין, במזרח - גדר המערכת, שכל הקרב אליה נורה וממערב הים שאסור לפלשתינים לשלוט בו מעבר לעומק מסוים".

המסקנה של ארגון בצלם חד-משמעית: "מאחריות לא מתנתקים", ואדרבא, לטענת בצלם על ישראל חלה חובה, גם נוכח מתקפת הטרור הבלתי פוסקת, "לספק הגנה לפצועים, חולים, ילדים מתחת לגיל 15 ונשים הרות, לאפשר מעבר חופשי של משלוחי תרופות ומצרכי מזון חיוניים, לאפשר לצוותים רפואיים הגשת סיוע ולהימנע מהטלת עונשים קולקטיביים" וכן לכבד את זכותם של תושבי רצועת עזה "לחופש תנועה, לעבודה, לתנאי מחייה נאותים, לחינוך, לרמת בריאות נאותה ולחיי משפחה".

טיעוני בצלם במבחן המציאות

טענות אלה של ארגון בצלם אינן נכונות בחלקן. האמנם כל הקרב לגדר המערכת בגבול המזרחי של הרצועה נורה, כפי שטוען ארגון בצלם? שימו לה לניסוח "כל הקרב נורה"! אין יוצאים מן הכלל! גזר דין מוות מוצא על כל פלשתיני בכל גיל ובכל הנסיבות! וכי יש לארגון בצלם הוכחות לתמוך טענה חמורה זו שהוא מטיח בצה"ל? אם יש שיואיל ויביא. ואם אין ראוי שיתנצל בפני מפקדי צה"ל וחייליו המופקדים על שמירה על בטחון המדינה מפני ארגוני הטרור, שאינם בוחלים באמצעים ובשיטות הסוואה כדי לרצוח ישראלים ללא אבחנה.

ובהתייחס למעבר רפיח - טענות ארגון בצלם כאילו לישראל שליטה עקיפה במעבר הגבול הינן מגוחכות ואינן עולות בקנה אחד עם המציאות בשטח. בכירי חמאס יוצאים ובאים תכופות במעבר רפיח למצרים וממנה למדינות ערביות אחרות, מאות חולים ופצועים (בהם גם מוחמד דיף ראש הזרוע הצבאית של חמאס ומפקד גדודי המוג'אהידון) הועברו לטיפולים רפואיים במצרים ובחו"ל על אף שהמעבר היה "סגור" באופן רשמי. יתירה מכך, בכיר בחמאס הודה לא מכבר (8.3.08) בראיון לעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", כי מאז ההינתקות הישראלית מרצועת עזה (אוגוסט 2005) נשלחו מאות לוחמים לאימונים צבאיים באירן ובסוריה.

ארגון בצלם אינו מטיל על מצרים כל אחריות למצב על אף שרצועת עזה גובלת מדרום בשטחה הריבוני ואין כל נוכחות ישראלית בציר פילדלפי. שה"ח המצרי הודה מפורשות שמצרים מתנגדת לפתיחת מעבר רפיח, אלא ע"פ ההסכם המשולש עם ישראל והרשות הפלשתינית, כיוון שהיא אינה מעוניינת "לפטור" את ישראל מאחריות לרצועה. במילים אחרות - מצרים משיקוליה מסכלת כל אפשרות ל"הסרת המצור" מעל רצועת עזה. חמאס שיחק את המשחק המצרי תקופה מסוימת, ואולם בחודשים האחרונים הוא מכוון את האש ישירות לקהיר ובכירים בארגון מאשימים את מצרים כגורם העיקרי המטיל מצור על הרצועה.

מעבר לנאמר לעיל, ארגוני הטרור הפלשתינים אינם מקבלים את הפרשנות של בצלם. לדידם, ועמדה זו מובהרת חזור והבהר, המאבק המזוין יימשך עד לשחרור פלשתין מהים לנהר וללא קשר להינתקות, למדיניותה של ישראל או לחוק הבינלאומי.

ארגון בצלם ממשיך להתחמק מתשובה

פניתי לברר את עמדת ארגון בצלם בשאלת המשך הטרור מרצועת עזה, שכן על-פי ההיגיון של בצלם עשוי להשתמע, כי גם לאחר שישראל תיסוג מאיו"ש יטען הארגון כי ישראל עדיין שולטת בעקיפין או במישרין באיו"ש ועל בסיס זה הוא עשוי להצדיק ע"פ פרשנותו את החוק הבינלאומי את "זכות" ארגוני הטרור הפלשתינים ל"התנגדות", קרי - להמשך המאבק המזוין נגד ישראל.

בינואר 2004 הפיץ ארגון בצלם 5,000 פנקסים לחיילים המוצבים במחסומים בשטחים ובהם מכתב של הזמר יובל בנאי, בו פנייה אישית לחיילים, בה נכתב בין היתר:

"תעצור שנייה, תסתכל עליהם. מולך עומדים אנשים שבסך הכול רוצים לנהל חיים נורמאליים במציאות המטורפת הזו, כמוך וכמוני. בדיוק כמו ההורים שלך גם הם צריכים להגיע לעבודה, כמו האחים שלך גם ילדיהם זכאים להגיע לבית הספר, כשהם חולים הם צריכים להגיע לרופא. ובדיוק כמו שאתה מת להגיע הביתה, גם האנשים שמגיעים למחסום לפעמים רוצים, בסך הכול, להגיע הביתה".

"תיקח את זה בחשבון. הדאגה לצרכים של האזרחים היא חלק מהמשימה. אני יודע שלפעמים זה הדבר האחרון שאתה חושב עליו, אבל כל עוד אתה שם אתה לא יכול להתעלם מהאנשים שעומדים לפניך. אתה חייב לשמור על כבודם ועל כבודך. בסוף הפנקס תמצא כמה כללים, התואמים את פקודות הקבע בצה"ל, שיעזרו לך לעשות זאת".

דברים אלה נאמרו מן הלב ומן הדין, וראוי שחיילי צה"ל ינהגו על-פי הפקודות ועל-פי משורת הדין בהתאם לצורך. ואולם, על-פי ההיגיון של ארגון בצלם המשתמע מהודעותיו, לצד המודעות לצורך לנהוג בדרך מתחשבת בפלשתינים עליהם להיות מודעים גם לעובדה שבשל "הכיבוש" מוקנית לאותם פלשתינים "זכות" ל"התנגדות לכיבוש", שמשמעותה לפגוע באותם חיילים ולהרוג אותם.

ארגון בצלם חייב לטעמי הסבר לציבור הישראלי כיצד ארגון זכויות אדם אינו מגנה, ובמשתמע מצדיק, הריגה ללא אבחנה של חיילים וחיילות בידי ארגוני הטרור אף אם הם נמצאים בבסיסים עורפיים ואינם חלק מהכוח הלוחם. כל פניותיי לארגון בצל הושבו ריקם. המנכ"ל, ג'סיקה מונטל, וראש אגף ההסברה, שרית מיכאלי מסרבות בתוקף להגיב לשאילתות שהופנו אליהן בנושא זה. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם, ובכל מקרה ראוי שסוגייה זו תעלה לדיון ציבורי. על הציבור להכיר את העובדות ועל פיהן ישפוט את ארגון בצלם בעניין זה.

להלן השאילתה האחרונה שנשלחה למנכ"ל בצלם (21.4.08) ונותרה ללא מענה:

מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל, שלום

ב-19 באפריל 2008 ביצעה חולית חמאס, שנשלחה ע"י ממשלת חמאס השולטת ברצועת עזה, פיגוע התאבדות מורכב במסוף כרם שלום, במסגרתו נעשה ניסיון לחטוף חיילים ולהרוג באמצעות מכוניות תופת רבות עוצמה מספר חיילים גדול ככל האפשר. לו תוכניתם הייתה מצליחה היו נהרגים עשרות חיילים ישראלים הנמצאים במסוף כדי לאבטח את העברת סחורות ומוצרי מזון לרצועת עזה .

ארגון בצלם גינה את רצח שני האזרחים הישראלים במסוף נחל עוז, ואולם הארגון נמנע במפגיע לגנות את הפיגוע במסוף כרם שלום, בו נפצעו 13 חיילים ואשר לולא עירנות החיילים יכול היה להסתיים באסון כבד ובחטיפת חיילים.

השאילתה

מדוע ארגון בצלם נמנע מלגנות את הפיגוע במסוף כרם שלום?

מדוע ארגון בצלם אינו מגנה את השימוש של חמאס במחבלים מתאבדים, סוג של פיגועים אותם כינה בצלם בעבר "פשעי מלחמה?"

מדוע בצלם אינו מגנה את תקיפת יעד המשמש להעברת סחורות ומזון לתושבי רצועת עזה ובכך מחמיר את הסבל של רצועת עזה, עליו מתריע ארגון בצלם?

מדוע ארגון בצלם אינו דורש להעמיד לדין את ממשלת חמאס המעודדת בגלוי פיגועי התאבדות ומאמצת מדיניות גלויה של תקיפת מעברי הגבול לרצועת עזה ובכך גורמת להחמרת המצב ההומניטארי?

מדוע ארגון בצלם אינו מגנה את ניסיון חטיפת החיילים במסגרת פיגוע התופת במסוף כרם שלום, וזאת על אף שארגון בצלם הגדיר בעבר את חטיפת גלעד שליט לצורך מיקוח כפשע מלחמה?

מהודעות בצלם ניתן ללמוד, כי הארגון מעניק הכשר לארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה להמשיך לבצע פיגועים ללא אבחנה ולרצוח חיילים וחיילות ישראלים בכל שטח מדינת ישראל אף אם אינם נוטלים חלק בלחימה ואינם שוהים בבסיס צבאי. האם ארגון בצלם נמנע מלגנות את הפיגוע כיוון שהוא סבור, שפיגוע ההתאבדות באמצעות מכוניות תופת במסוף כרם שלום נעשה במסגרת מימוש "זכותם" של ארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה להמשיך להרוג ללא אבחנה חיילים וחיילות ישראלים גם לאחר ההינתקות?

אודה לקבלת התייחסות של ארגון בצלם עד ליום שלישי בשעה 08:00.

בברכה,

יהונתן דחוח-הלוי

www.nfc.co.il

עותק:

יו"ר ועדת החוץ והביטחון - ח"כ צחי הנגבי
ח"כ יובל שטייניץ

תאריך:  26/04/2008   |   עודכן:  26/04/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השתיקה הרועמת של בצלם
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוריהו
27/04/08 03:09
2
שמאלן על הזמן
27/04/08 10:57
3
כארגון מחבלים וכן
27/04/08 11:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבותי וגבירותי, עדיין לא עברנו את פרעה. הוא כאן, הבאנו אותו איתנו ממצרים. היום הוא העלוקה המוצצת את דמנו ומשאירה אותנו לחיות, אך לא מאפשרת לנו חופש.
25/04/2008  |  יוסי בן-טוב  |   מאמרים
לא אחת נפגשנו בחיינו עם מצבים קשים בחיים, שהטרידו את שלוות הנפש עד כדי דיכאון ועצב. זה קורה לכל אחד ולעתים מזומנות, כל אחד בתחומו הוא. כך בחיי המשפחה, בין בני הזוג, בעיות כלכלה, חינוך, סביבה, חברים... זוהי דרכו של עולם, החיים מלאים בהפתעות - אנו עובדים, מתכננים, נאבקים, עושים מה שנדרש מאתנו - ובכל זאת, פעמים כה רבות, דבר לא מסתדר. האדם נמצא בתמידיות במצבי רוח משתנים. זאת עובדה. השאלה היא כיצד ובאילו כלים על האדם להתמודד? על כך, בשורות הבאות.
חירות זה חופש, זוהי יכולת לעוף עם המחשבות, עם המעשים. חופש זה לומר כל דבר, לעשות את כל מה שמתחשק וזאת ללא חשבון, מעצורים, מנעולים, גדרות ומכשולים פיזיים, תרבותיים ופסיכולוגיים. חרות זה תנועה ועשייה ללא מחנק, נשימה חופשית, מרחבי מחייה ללא דלתות וחלונות וללא מגבלות הממוקמות על-ידי האדם.
25/04/2008  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
השבוע מתקשר אל מחשבות ותקשורת בכל הרבדים. במהלך הימים הקרובים, כוכב התקשורת מרקורי יוצר היבטים עם כוכב אורנוס ואחר כך עם כוכב יופיטר; מצב זה יוצר חשיבה המשלבת גם ראייה אינטואיטיבית, דרכי הסתכלות וחשיבה לא רגילים, וההתמודדות עם נושאים שיעלו תהיה מהירה ותכליתית. כדאי לשמור על פתיחות, לתת לרעיונות ולמסקנות חדשות להשתלב בדרך חייכם. קיים גם צורך לפטפט, רצון לשוחח על כל מיני נושאים בפתיחות יוצאת דופן ובו זמנית, אין ספק שימים כאלה גם טובים לשיחות רציניות או לכתיבה יצירתית.
25/04/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
ת"א ניצלה
25/04/2008  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  
בצלם: פגז פלאשט ברצועה - מנוגד לחוק  /  איציק וולף
עצומה: להוציא את בצלם מחוץ לחוק  /  מחלקה ראשונה
בצלם: חיסול המבוקשים מיותר  /  מחלקה ראשונה
בצלם והמצלמה שאינה משקרת  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם נגד מנכ"ל בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
אמינות בצלם ואמנסטי במבחן העובדות  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il