|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
אחימאיר. תודה להורי הנערצים [צילום: מוקי שוורץ] פרס ישראל לעזריה אלון [צילום: מוקי שוורץ]
פרס ישראל לפרופ' דליה כהן [צילום: מוקי שוורץ] שר החינוך עם חתני וכלות הפרס [צילום: מוקי שוורץ]
אחימאיר. תודה להורי הנערצים [צילום: מוקי שוורץ]
פרס ישראל תשע"ב

"דרוש שינוי עמוק בהגדלת שיוויון בנטל"

בירושלים הוענקו פרסי ישראל לעשרה ישראלים שתרמו במחקריהם ובפועלם לחברה בין מקבלי הפרס: עזריה אלון, הרב חיים דרוקמן והעיתונאי יעקב אחימאיר שר החינוך: ישראל זקוקה לאמנה חברתית חדשה
26/04/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרס ישראל   |   תגובות

בבנייני האומה בירושלים התקיים (ה', 26.4.12) טקס חלוקת פרס ישראל לשנת תשע"ב. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

השנה קיבלו את הפרס עשרה:

  • החוקר עזריה אלון, ממייסדי החברה להגנת הטבע, שיקבל פרס על מפעל חיים.
  • הרב חיים דרוקמן שיקבל את הפרס גם הוא על מפעל חייו ועל תרומתו לחברה ולמדינה.
  • פרופ' דוד קשדן - יקבל את הפרס בתחום חקר המתמטיקה וחקר מדעי המחשב.
  • פרופ' שלמה בנטין ששזכה בפרס בתחום חקר הפסיכולוגיה.
  • פרופ' דוד מילשטיין שזכה בתחום חקר הכימיה וחקר הפיזיקה.
  • פרופ' רות כ"ץ ופרופ' דליה כרמי-כהן שיקבלו את הפרס בתחום חקר התרבות והאמנות והמוסיקולוגיה.
  • פרופ' יואב בנימיני שזכה בתחום חקר הכלכלה ובחקר הסטטיסטיקה.
  • פרופ' נתן שחם - בתחום הספרות והשירה העברית ליוצרים ומתרגמים.

סער: ישראל זקוקה לאמנה חברתית

שר החינוך, גדעון סער, אמר בפתח הטקס כי ישראל זקוקה היום לאמנה חברתית חדשה.

"ביסודה של אמנה זאת צריכים להיות", אמר השר סער, "תפיסה ממלכתית מחודשת; כללי משחק מובנים ומוסכמים; רצון אמיתי לשתף את כל בני-החברה בחיי המדינה ובקידומה; גישה שונה לאחר".

עוד אמר כי יש לכבד את מוסדות המדינה, את רשויות השלטון ואת שלטון החוק. "אי-אפשר לחנך לכיבוד הרשות השופטת, על-ידי טיפוח והפגנת בוז לרשות המחוקקת והמבצעת. כיבוד המדינה, מוסדותיה וחוקיה צריך לשקף יחס עמוק, גם כאשר הפרט מתקשה להזדהות עם ההכרעות בנושא מסוים". אמר.

לדבריו, "קיים אינטרס חברתי מובהק להסדיר את מערכת היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. חקיקת חוק יסוד: החקיקה, המגדיר את הליכי חקיקת חוקי יסוד, מעגן את הסמכות לפסילת חוק שהינו בלתי חוקתי וקובע את הנסיבות שבהן הרשות המחוקקת יכולה להתגבר על פסיקה כזאת – הינה חיונית".

שר החינוך התייחס בנאומו לצורך העקרוני להסדיר את הנושא בחקיקה, ולא לפרטים שבמחלוקת בהצעה שמצויה בימים אלה בדיון ציבורי. "ככל שיחלוף הזמן – הסיכויים לחקיקת חוק כזה בחברה מקוטבת כשלנו – רק יקטנו. אמון הציבור במערכת הפוליטית והשיפוטית גם יחד – ימשיך להישחק" אמר השר סער. שנית, אמר השר, יש לחתור לשותפות כלל הזרמים בחברה במערכות המדינה.

"נדרש שינוי עמוק בכיוון של הגדלת השוויון בנטל. אזרחי ישראל מכל הזרמים בעם צריכים וחייבים להשתתף בקיום החובות האזרחיות ובראשן – השירות הצבאי או שירות לאומי-אזרחי כחלופה במקרים המתאימים. זה צודק וזה מתחייב גם מהשינויים הדמוגרפיים בחברה הישראלית. כנסת ישראל תצטרך לגבש הסדר חקיקתי כזה, המשנה את המציאות הקיימת".

אחימאיר: על הנבחרים לשמור על הברית עם הבוחרים

העיתונאי יעקב אחימאיר, אשר נשא נאום בשם כל חתני וכלות פרס ישראל, תקף בדבריו את תרבות ה"סמוך" הישראלית. לדבריו, מדינת ישראל מתגאה בכך שהיא הדמוקרטיה היחידה בג'ונגל המזרח תיכוני, אך עליה לזכור שגם היא אינה 'וילה'.

" עלינו לזכור כי בעוד אנו חוגגים ועולצים ימשיכו לדמוע עיניהן של משפחות רבות מדי שיקיריהן הקריבו את חייהם במאבק שקיצו עדיין לא נראה. המאבק לא תם גם על עצם זכותה של מדינת ישראל להתקיים. המאבק לא החל רק אחרי יוני 1967. אחרי מלחמת ששת הימים המאבק הזה רק החריף והעצים. לבד מן המאבק נגד הדה-לגיטימציה עלינו לעבוד על התיקון הפנימי שלנו. הבית שלנו איננו וילה. בוודאי לא כשקורסים עמודי תאורה בהכנה לטקס כה מרכזי והילה בצלאלי שילמה בחייה על עיקר אמונה בחיינו – עיקר האמונה שנקרא יהיה בסדר", אמר.

לדבריו, על נבחרי הציבור לכבד את הברית הכרותה בינם לבין הבוחרים, ברית שנכרתת בעת הליכת הציבור אל הקלפי.

"בקלפי נכרתת ברית בין המצביעים לנבחרים. האדישות, הציניות, והשחיתות הציבורית רק יגברו אם הנבחרים יסטו מן הדרך שהבטיחו לבוחרים", אמר.

עוד הוסיף כי ראוי היה ליצור מצב שבו עבריינים מורשעים בעבירות שיש עמן קלון לא יוכלו לשוב אל החיים הציבוריים כנבחרי ציבור.

לדברי אחימאיר, לתקשורת הישראלית תפקיד חשוב בחשיפת חצי הכוס הריקה ועליה לעשות זאת באופן מלא, אולם אל לה לשכוח את חצי הכוס המלאה. עוד ציין כי על העיתונאים לזכור את חזקת החפות שקיימת לכל אדם טרם הוכחה אשמתו.

אחימאיר ככל הנראה שינה את נוסח נאומו לקראת הטקס. כך אירע שבעת שהזכיר את אביו, אבא אחימאיר, אמר כי הוא מצטט את אביו הנערץ אך בתרגום שהודבק בשידור הטקס בערוץ הראשון נכתב "אבי, אשר אני בספק אם היה מקבל אי פעם פרס כלשהו".

הזוכים בפרס ישראל [צילום: מוקי שוורץ]
תאריך:  26/04/2012   |   עודכן:  26/04/2012
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"דרוש שינוי עמוק בהגדלת שיוויון בנטל"
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
26/04/12 21:03
 
רווית
26/04/12 23:31
2
הבגידה כבר כאן!
26/04/12 21:39
3
חדית
26/04/12 21:42
4
אורי פ
26/04/12 21:44
 
לאורי
26/04/12 22:18
5
עדינו העצני
26/04/12 21:44
 
חשדנית
26/04/12 22:29
 
חשדנית
26/04/12 22:41
 
אהוד פרלסמן
27/04/12 02:17
 
נירו
27/04/12 07:22
6
בן טיבוגה
26/04/12 21:53
7
YOSS
26/04/12 22:11
8
קורןנאוה טבריה
27/04/12 11:23
9
שיוויון בנטל
27/04/12 16:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט בזימבבואה זיכה את הטייס הישראלי שמואל קינן קליין מן החשד לניסיון הברחת יהלומים לדרום אפריקה.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
ערב ירד, גשם והראות לקויה. חיים זינק ראשון ורץ קדימה. כמה חבר'ה אמיצים יצאו מיד אחריו, בלי לדעת מה עומק הביצורים של המכונה המשומנת ממול. תוך כדי ריצת אמוק חיים הבחין ביוסי נופל לקרקע וצועק "הרגל!", אבל אין זמן לעצור, חייבים להמשיך הלאה. בבונקר חיכו לו חמישה, מוכנים להגן בחירוף נפש. חיים לא נבהל וירה טיל שטס דרך החומה המבוצרת. הפגיעה היתה קטלנית, ישר במטרה, והקרב הסתיים בניצחון מפואר. עכשיו קומו ותריעו לחברים האלה בכחול.כנראה שרק במדינה כמו שלנו משחק כדורגל יכול להישמע בדיוק כמו הבית האבוד של "גבעת התחמושת". אל תרגישו רע, אנחנו לא אשמים שהספורט שלנו לקח את כל מילון המושגים של צה"ל. ככה זה כשאתה גדל על מור"קים, עיטורי עוז וצליחות תעלה. הרי איזו ברירה כבר השאירו לנו? כשסבא שלך מנצח את הנאצים, סבתא שלך מנצחת את הבריטים ואבא שלך את יום הכיפורים, אז ניצחון שלך על מ.ס אשדוד מרגיש באותו קליבר.
 
שנים של מלחמות, מהדורות חדשות ביטחוניסטיות ותמונות של חיילים בעמוד הראשי של העיתון עיצבו את השפה הספורטיבית שלנו כמו שרק אליעזר בן יהודה ידע לעשות. בספורט הישראלי כובשים שער, יורים לרשת, מפגיזים מחוץ לרחבה, צולפים מחוץ לקשת, מתאבדים על המגרש, בועטים פצצה, קוברים שלשה, שולחים טיל, פורצים בונקר, לא לוקחים שבויים ועולים לקרב תחתית קריטי, קרב הישרדות, קרב של חיים או מוות. וכל אלה עוד לפני הקטטות ההמוניות ובעיטות הנינג'ה של שחקנים/מאמנים/מאמני שוערים.
 
זו הטלת אחריות מאוד פופולארית, אבל הפעם יש בה הרבה מן האמת - הכל מתחיל בתקשורת. הרבה לפני האינטרנט, חדשות הספורט והצעקות של הקוף ביציע. הספורט לא היה מעולם מנותק מהמציאות שבה הוא חי. לפני, אחרי ובמהלך מלחמת ששת הימים שיחקו כדורגל בליגה הלאומית, עד מלחמת ההתשה הפועל פ"ת התישה את הליגה, וגם כשצה"ל היה תקוע בבוץ של לבנון היה צריך לדווח לכמה מתעניינים מה קורה במונדיאל בספרד. וכשהסיקור הספורטיבי הולך יד ביד עם החדשות מהחזית, גם המילים מתערבבות.בטח תגידו שזה לא צריך להיות ככה, שאפשר לקדם מחזור ליגה מותח בלי תיאורים דרמטיים והבטחות להתגוששות סוערת. בטח תתלוננו שהגורל של המדינה הזאת דפק אותנו. שככל שהשלום מתרחק, גם החלום שאי פעם ניקח את הספורט יותר בקלות הולך ונעלם. ואני אומר, לעזאזל עם זה. כי מי באמת רוצה את זה אחרת? עדיף את היבשושיות האנגלית? ("או, זה נהדר, מארבלס, ג'אסט מארבלס") או את הסלנג האמריקאי המטופש? ("וואט א-סלאם-ג'אם-וואם-באם!"). אנחנו ישראלים, לטוב ולרע, ולעתים קרובות גם למכוער. הרי בלי ההשפעה הצה"לית לשריף אלי כהן היו קוראים סתם אלי כהן, לרס"ר צביקה שרף לא היתה עבודה צדדית חוץ מכדורסל ובטריבונה היינו צועקים "קדימה הפועל, עשי כמיטב יכולתך!".
 
כי אולי זאת כל הפואנטה ביום העצמאות. 64 שנים אנחנו נאבקים במדבר הזה כדי לומר 'אנחנו ברשות עצמנו, תנו לנו לעשות את זה בדרך שלנו'. מגיע לנו להיות עצמאיים באמת, וזה אומר להיות גאים גם בדברים שאנחנו עושים הכי עקום בעולם. אם בא לנו להפוך את המגרש לשדה קרב, אף אחד לא יעצור אותנו מלעלות על טנק בדרך למושבה. אם הבונקר האיראני והבונקר של מכבי פ"ת נראה לנו אותו דבר, אז לשבת אחת זכותנו המלאה לשים את מוראד מגמאדוב בין כוונות. זו לא בושה להיות פטריוט. ועכשיו תסלחו לי, אני צריך להתכונן לקרב על הכרטיס לאירופה. יהיה אש. יאללה מלחמה.
26/04/2012  |  ארז וייץ  |   חדשות
חתן התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע"ב הוא אלחנן בלוך בן ה-17, תלמיד כיתה י"א בישיבה התיכונית אמי"ת "בלבב שלם" בירוחם.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שיגר ברכה לאזרחי ישראל לרגל יום העצמאות. לדבריו, היחסים שבין ארצות הברית לישראל הם יחסים מיוחדים שאינם ניתנים לערעור.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
יותר ממיליון בני אדם גדשו מאז שעות הבוקר את בסיסי צה"ל והמשטרה ואת הפארקים והגנים הלאומיים. רבים מן החוגגים נאלצו לבלות זמן ממושך בתוך כלי הרכב בשל פקקי תנועה שנבעו מן העומס בכבישים.
26/04/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות בחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
כדי להצליח בעניין זה של שכנוע המעצמה הנוגעת בדבר לתת גאולה פרטית ליהודים שלה ולאפשר להם לצאת מן השבי - לא די בהפעלת דעת הקהל, שהיא יצירת הכלי הטבעי, אלא יש צורך לפעול בכיוון של הבא...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בשעות הצוהריים, לפני כניסת השבת, מתייצבת לה חבורת מפגינים, כולם מצויידים לא רק בקולות צרחניים אלא כתגבורת הם מצויידים בתופים, בחצוצרות ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il