|   15:07:40
דלג
  ישי פרידמן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ה"אני מאשים" של עו"ד וינרוט:

"החילונים רוצים להעלים את הציבור החרדי"

העיתון 'מקור ראשון' מדווח הבוקר כי בהרצאה שנשא השבוע בכינוס באוניברסיטת ת"א האשים חבר ועדת טל עו"ד הצמרת יעקב וינרוט את החברה החילונית ברצון "לבער" את החרדיות: "החילונים לא רוצים את החרדים בצבא. הם רוצים אותם מחוץ לצבא כדי שיוכלו לירוק עליהם" אלעזר שטרן באותו כינוס: "לפחות 50% לא לומדים בישיבות... מתפתחת שם תרבות של שקר"
10/05/2012  |   ישי פרידמן   |   חדשות   |   מקור ראשון   |   תגובות
וינרוט. התנועה הציונית רצתה ליצור יהודי חדש [צילום: פלאש 90]

עו"ד יעקב וינרוט הגיע השבוע לאוניברסיטת תל אביב לבוש בגדי קטיגור. עו"ד הצמרת הגיע לכנס לזכרו של הפרופ' אבנר שאקי ז"ל יחד עם האלוף (במיל.) אלעזר שטרן. נושא הדיון היה חוק טל ושאלת גיוס החרדים לצבא. שני הדוברים, שהיו חלוקים בדעתם, הצליחו לרתק את הקהל אך היה זה עו"ד הצמרת החרדי שהשאיר את הנוכחים פעורי פה לנוכח כתב האשמה החריף שהפנה כלפי החברה הישראלית חילונית והתנועה הציונית.

שטרן: "בציבור החרדי מתפתחת תרבות של שקר"

ראשון דבר אלוף (במיל.) אלעזר שטרן שהפנה אצבע מאשימה לחברה החרדית ולעומדים בראשה והאשימם ב"טיפוח תרבות של שקר". "הנחת העבודה שלי ולא רק שלי היא שלפחות 50% לא לומדים בישיבות, והלוואי והם כולם היו כותבי מזוזות אבל הם גם לא כותבי מזוזות. חלקם זה לא מעניין אותם לכתוב מזוזות. מתפתחת שם תרבות של שקר. אני לא חושב שראש ישיבת פונוביז' הוא שקרן ואני מוכן שפונוביז' תישאר מלאה כל הזמן, אבל אם הייתם יודעים כמה ישיבות רשומים בהן תלמידים שלא לומדים, שההורים שלהם יודעים שהם משקרים, שראשי הישיבות משקרים או יודעים שמשקרים אותם והחברה הישראלית שותקת עשרות בשנים".

שטרן אמר בציניות כי הרצון של חרדים לצאת לעבוד או חוסר היכולת של רבים מהם ללמוד כל היום בישיבה גורמים לצעירי המגזר להגיע לבקו"ם ולספר על בעיות נפשיות שלא היו ולא נבראו. "כשאותו חרדי רוצה לעבוד או לצאת לחו"ל, אז הוא נהיה פסיכי, ובאמת הפרופיל הנפשי בקרב החרדים צריך להדאיג אותנו, מסתבר שמי שלומד תורה יש לו בעיות נפשיות".

ראש אכ"א לשעבר טען כי השתמטות החרדים מעודדת השתמטות בחברה החילונית והדתית לאומית ואף טען כי גם בישיבות ההסדר 40% מהתלמידים לא באמת לומדים. "חלק מהסכנה של המצב הנוכחי היא שהתרבות לא מחלחלת רק לחברה החילונית, היא נותנת גושפנקה להשתמטות חילונית אבל גם מחלחלת לציבור הדתי לאומי וההקצנה קיימת לא רק בקול באישה אלא גם במי רשום בישיבות ההסדר. באים אליי עכשיו סמנכ"ל ישיבות הסדר וראשי ישיבות ואומרים לי צדקת, גם בישיבות ההסדר 40 אחוז לא לומדים, ואז אומרים תגיד תודה שלא אומרים תורתו אומנותו, ואני שואל למה?".

שטרן אמר כי בסופו של דבר אי גיוס החרדים לצבא ואי יכולתם לצאת לעבוד מאיימים על יכולתה של החברה הישראלית להתקיים לאורך זמן. לדבריו, צריך לתת לחרדים "הפוגה" של עשר שנים בהם יוכלו לצאת לעבוד ולהשתלב בחברה הישראלית ובו בזמן לגייס כמה שיותר חרדים לצה"ל.

"החרדי הוא התשליל של הציוני והמשכיל"

עו"ד יעקב וינרוט לא שלל את דבריו של אלעזר שטרן מכל וכל אך טען כי שאלת גיוס החרדים לצבא היא לא בעיית העומק בחברה הישראלית אלא סימפטום ליחסים העכורים בין שתי תרבויות בישראל זו החילונית וזו החרדית כאשר הראשונה מעוניינת בסילוקה של השנייה.

"כשאתה מופיע מול ציבור אתה צריך לשאול את עצמך מה הציבור הזה חושב", פתח את נאומו עו"ד וינרוט, "הפרוטוטיפ של החרדי הוא פרוטוטיפ ברור מאוד: הוא משתמט, הוא עובד בשחור הוא פרזיט, הוא עלוקה, הוא יצור נורא ואיום. הוא גם מסריח בקיץ. פינגווין שחור. הוא אדם שהחברה הישראלית סולדת ממנו ובכלל אנחנו לא יודעים מה לעשות עם היצור הזה. בעיננו הוא יצור מתועב. זה מה שהציבור במדינת ישראל חושב על האיש החרדי ולכן צריך לראות, אם בכלל מדברים על הנושא הזה, צריך לראות את ממדי העומק שלו וקודם כל לדבר אמת. צריך להציב את הבעיה בצורה כנה, בצורה נכונה, לא בצורה מעוותת.

"הבעיה היא לא לגייס את החרדים הבעיה היא איך מעלימים את התופעה הנוראה הזו. היצר הזה להעלים את החרדים רוכב על שני בסיסים: האחד, הצורך לשנוא הקיים בכל חברה. הצורך להציב 'אחר' נורא ואיום ולשנוא אותו קיים בכל חברה, ודאי בחברה הישראלית שהיא חברה יהודית. מה לעשות, שהגורל לא הכיר בהיותנו כעם ככל העמים. שמתעבים אותנו בכל העולם מקצה ועד קצה. ואנשים שמתעבים אותם צריכים לחפש מישהו שהם יתעבו אותו".

וינרוט טען כי החרדי הוא המושא לתיעוב של החברה החילונית וכראיה החל לצטט ממאמר של ירון לונדון השבוע שכתב על "בעיית החרדיות במדינת ישראל":

"בחברה הישראלית הדבר קיים בגנים מאז תקופת ההשכלה, עבור לתקפות הציונות", הסביר וינרוט, "החרדי הוא האנטיכריסט של המשכיל ושל הציוני. החרדי הוא בן אותה תרבות שמתוארת כאן (במאמר של ירון לונדון י"פ): הוא האיש הלא יצרני, הוא הטפיל, הוא היהודי שמתכלה שם ולומד דפי גמרא. הוא מונע את המעבר של היהודי לקדמה. הוא זה שעוצר את האמנציפציה. הוא זה שצריך להדיח אותו כדי להדליק את הלפיד של האור ואם אנחנו לא נדכא את הדבר הזה האור שלנו יעומעם. יש סכנה. יש סכנה שהקדמה לא תתקדם במסלול שבו היא צריכה לצעוד אם אנחנו לא נבער את הציבור הזה. וזה גם מה שאפיין את התנועה הציונית".

בשלב הזה ירה עו"ד וינרוט את חיציו החדים כלפי התנועה הציונית. "התנועה הציונית לא רצתה לפתור את הבעיה של הקיום היהודי, הקיום הפיזי של העם היהודי. זה לא נכון, מי שחושב שזו הציונות פשוט לא מבין מהי ציונות. הציונות רצתה לפתור את הבעיה היהודית על-ידי זה שאנחנו יוצרים אב טיפוס יהודי חדש, שהיהודי הגלותי הוא התשליל שלו. ומי זה היהודי הגלותי האולטימטיבי? מי ניצב שם? אם לא החרדי".

וינרוט לא שכח לבקר, למרות שלא הזכיר את שמם, את ציפי לבני ויאיר לפיד שחלק ממשנתם הפוליטית היא מאבק מול החרדים. "בציבוריות הישראלית אם אתה שוטף את החרדים ומכה בהם אתה מתקדם. את הכרטיס הזול ביותר למועדון הקדמה אתה קונה בזה שאתה מכה את הדתיים, אם אתה רוצה להסביר כשלון פוליטי-אתה מסביר את זה בחרדים".

לדעת וינרוט היחסים העכורים בין החרדים לחילונים התגברו בשנת 77' כאשר התברר כי החרדים לא נעלמו ולא רק שלא נעלמו אלא הפכו לציבור גדול ומשפיע. "פתאום הציבור הזה פרה ורבה. בלשון של הטוקבקים: 'השריץ'. וכל אישה ילדה שישה בכרס אחד והנה הם פה ולא רק שהם נמצאים פה לא עלינו המזרחיות האלמנט המפגר והפרימיטיבי השני צץ מחדש. מאיפה הוא צץ לעזאזל? הוא צץ פתאום דרך הנושא החרדי. איך פתאום צבר הרב עובדיה יוסף עוצמה נוראית? וזה מה שחושב הציבור החילוני על הציבור החרדי הוא לא רוצה אותו בצבא. הוא רוצה שהוא יהיה מחוץ לצבא כדי שהוא יוכל לירוק עליו. כדי שיוכל להצדיק את אותו פרוטוטיפ שנמצא אצלו בראש וזו האמת וכל עוד לא יגידו את האמת הזו הויכוח יהיה מלאכותי".

מה הפתרון אליבא עו"ד וינרוט? ובכן לדבריו אין פתרון לא בדור הזה ולכן צריך ליצור מודלים משותפים של שילוב בחברה הישראלית שיחלו בשוליים של החברה החרדית ומשם יגיעו למרכז. אלו תהליכים שלדבריו ימשכו במשך דורות ולא יסתיימו בשנים הקרובות. "שום כפיה לא יכולה להביא אדם לידי גיוס אם אין לו את ההזדהות המינימלית הזאת אם אין לו אתה שפה האחת והדברים אחדים שמקיימים חברה משותפת. אוי ואבוי אם ביום אחד יצטרפו לצה"ל 60 אלף חרדים. תאמינו לי, אלעזר שטרן יברח מהצבא. הוא לא יודה בזה אף פעם. אבל צה"ל יכול ולא רוצה להתמודד עם הוויה החרדית".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  10/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
ישי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"החילונים רוצים להעלים את הציבור החרדי"
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאמין באמת
10/05/12 15:24
2
חילוני
10/05/12 16:26
 
אטאיסט
10/05/12 23:26
3
דודי30
10/05/12 17:00
4
הני
10/05/12 17:20
5
אוספנסקי השישי
10/05/12 17:36
 
אחד מבויבריק
11/05/12 08:13
6
ישראל עמיאל
10/05/12 17:42
7
יוסף מגבעתיים
10/05/12 18:27
8
יוסף מגבעתיים
10/05/12 18:39
9
בן דוגית
10/05/12 18:57
10
בן דוגית
10/05/12 19:09
11
צמרמורת
10/05/12 19:20
12
טולדנו
10/05/12 20:29
13
קורא בעיון
11/05/12 01:16
14
קורןנאוה טבריה
11/05/12 06:40
 
בני ברקי
11/05/12 10:37
15
ספר צמרת
11/05/12 06:56
16
מוסטפה
11/05/12 11:41
17
פועה
11/05/12 12:33
18
אייל להב
11/05/12 13:15
19
יהידי טוב לא פחות
11/05/12 19:22
20
רבניו
11/05/12 19:31
21
עזרא מועלם
22/06/12 19:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבא ארצות-הברית חוקר כיצד נהרג קפטן ברוס קווין קלארק, קצין חובשים, בן 43, שהוצב בבסיס טארין קוֹת ליד קאבול הבירה בדרום אפגניסטן, בעת שדיבר בשיחת וידיאו עם אשתו.
10/05/2012  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
חברת השמירה, המפעילה עבור המדינה את האיזוק האלקטרוני של עצירים המצויים במעצר בית, אינה מוכנה להיכנס למזרח ירושלים בלא ליווי משטרתי. מאחר שהמשטרה אינה יכולה להקציב כוח אדם לליווי זה, לא מופעל האיזוק במזרח העיר - שהוא חלק ממדינת ישראל. כך התברר בבית המשפט המחוזי בחיפה.
10/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (ד', 9.5.12) את תקנות רישוי עסקים ובכך השלימה את הרפורמה בחוק ובתקנות רישוי עסקים.
10/05/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן אור, עצרה לפני כשלושה חודשים (29.1.12) מימוש עסקה, שבה מכרה האוניברסיטה העברית, במחיר נמוך ובנסיבות תמוהות, לחברת מג'לס אלאסכאן, 61 דונם בבית חנינא (בין השכונות פסגת זאב לרמת שלמה בירושלים). מג'לס אינה יכולה להעביר את הקרקעות על שמה, כי העירייה מסרבת לתת אישור שלפיו נפרעו החובות על הקרקע. האוניברסיטה עתרה לבית המשפט המחוזי, אך נדחתה.
10/05/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ארוחת ליל חג שבועות, אשר תתקיים השנה במוצאי יום שבת, תוגש בבתי המלון ברחבי הארץ כארוחה בשרית - כך הנחתה הרבנות הראשית לישראל על-מנת לא להכשיל בעבירה על שמירת השבת. בבוקר החג תוגש ארוחה חלבית מתוגברת.
10/05/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il