|   15:07:40
דלג
  רפי פרידמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

קריצת העין בין אולמרט לאסד

"אדוני הנשיא אסד, הוכחנו לך ולעמיתיך, המנהיגים במזרח התיכון: אין לנו סנטימנטים מיוחדים כלפי יישובים יהודיים פורחים ומוריקים, ויהיו אלו רחבי-ידיים ככל שיהיו. אנו איננו מזילים דמעה למראה בתים ננטשים וחרבים. גני ירק עזובים ובזוזים אינם שווים מבחינתנו אנחת שבר אחת" - מתוך מכתב אפשרי, שאין זה דמיון כי הועבר מאולמרט לאסד
20/06/2008  |   רפי פרידמן   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
שניהם יצאו נשכרים. אולמרט ואסד [צילומים: פלאש 90, AP]



- מסווג -

לכבוד
הנשיא באשר אל אסד,
דמשק, סוריה


שלום מירושלים,

אני מנצל את שליחיך לשיחות עם נציגינו באיסטנבול, לצורך העברת מסר היסטורי מכריע עבורך.

אני גם מתנצל בפתח הדברים: זמננו המשותף יקר למדי ואין לי שהות כדי להתפנות לגינונים רשמיים כלפיך. לכן, סלח לי אדוני הנשיא, על כי אני כותב לך בכתב-ידי המרושל משהו, בשפה האנגלית, ושאינני דבק בנוהל הדיפלומטיה אצלנו ביחס למכתבים מסוג זה ואינני טורח להעבירו לתרגום בשפתך.

כדי שיידעו על כך מה שפחות, החלטתי כי המזכירות בלשכתי לא יידרשו להקליד את המכתב. כך גם הדרתי את יועציי הקרובים מן התכנים והמסרים בו, למעט עצם העובדה שאני מעביר אליך מכתב.

ובכן, אין זה סוד - גם לא עבורך, אדוני הנשיא - שימי כהונתי מתמעטים. ההמולה סביבי איננה מטיבה עמי, ומשפטי השדה הציבוריי, המבקשים את ראשי, מאיימים לשמוט את שרביטי.

על-כן, אדוני הנשיא, אני מציע בזאת הצעה היסטורית, מרחיקת לכת מאין כמותה, אשר לבטח לא יכול מנהיג חזק וחכם שכמותך לדחותה. אני חושב שאהיה די אובייקטיבי בנדון אם אבהיר, כי חלון-הזדמנויות מסוג זה לא יוכל להיפתח; לא עבור עמך ולא עבור האומה הערבית כולה, לעולם! אף לא רחבי הלב והידיים הפרו-ערביים בפוליטיקה הישראלית, לו יכהנו כראשי ממשלות - לא יוכלו להוריד את תנאי הסף להידברות בינינו כפי שאני עושה כעת בפניך.

הרעיון פשוט בתכלית.

אדוני הנשיא, בנתונים הקיימים אצלנו, אין לי אלא לחתור ליציבות שלטוני בכל מחיר. אינך יכול לשער מציאות פוליטית כזאת במולדתך הגדולה. עם זאת, דמיין לעצמך כי אנשי מפלגת הבעת', בראשה אתה עומד, עטים עליך כעופות דורסים למראה לחלוחית דם, הנקווית לפתע על בשרך. אין אלו אלא פירותיה הבאושים של הדמוקרטיה הישראלית. גמרתי אומר לשים לכך קץ, ויש לי כל הסמכויות הנדרשות לשם כך.

את העסקה עם החיזבאללה אתה מגבה, אדוני הנשיא, ואיך-שלא-יהיה, חיים או מתים, גופות שלמות או מבותרות, הציבור בישראל יגיב בפרץ רגשות חמלה והזדהות עם הגיבורים ובני משפחותיהם. אני אשוב לעמוד במרכז ההתרחשות, הפעם לא כקרבן לינץ', אלא כממלא אחר מצוות פדיון שבויים, מהנפלאים בסודות קיומנו כעם.

תודות לך, אדוני הנשיא, החיזבאללה איננו מכזב הפעם והעסקה ההומאנית החשובה הזאת עומדת לצאת אל הפועל. אנו מודעים לאור-הירוק שנתת באדיבותך לאירן ודרכה לנסראללה, למצות את הדיונים סביב עניין החטופים שלנו ולהביאו להכרעה, ולא לשוב על הטעות ההיסטורית שנעשתה ביחס לגורלו העלום של הנווט רון ארד.

המהלך הבא שלי ייעשה מולך, אדוני הנשיא, וכמו שנעתרת "בניגוד לעמדתנו הרשמית", לפרסום התהליך המדיני העקיף בין שתי מדינותינו, הרי שגם כאן אצפה לשיתוף הפעולה מצדך.

אני עומד לפרוש לפניך הצעה מפתה, שאין לעמוד בפניה.

תחילה אבהיר מה אינני דורש ממך, אדוני הנשיא. למעשה, אין לי דרישות ממך כלל. גם המתונים אצלנו יאמרו כי עליך לחדול מן הטרור לאלתר, לסגור את כל נציגויות החבלה בממלכתך ולמשוך את ידך מלבנון והחיזבאללה בתוכה.

אבל אין לי עניין בזה. הכאוס בלבנון איננו כרגע מעניינו של איש בפוליטיקה העולמית, מה שהיה הוא שיהיה. אומנם זהו מצב בלתי נסבל, אלא שהתמודדנו מולו כבר בשלהי שנות השבעים, והנה רק עכשיו נסתם הגולל על המלחמה השנייה שלנו בלבנון, עקרת ההישגים.

על כן אין לי כוונה, לא להעיר ולא לעורר זאת. עוד ירפו אצלנו מהעיסוק האובססיבי במעטפות הכספים סביבי, וישובו להעלות באוב את מסקנות דוח וינוגרד. אינני יודע מה טוב יותר עבורי, אדוני הנשיא.

אינני מבקש ממך לוותר על אדמתך בגולן; זו שנגזלה ממך בגאווה ישראלית חצופה באחת השעות ההיסטוריות המכוערות שלנו, אסון לאומי בתרבות עמנו. נהפוך הוא. כל המרחב כולו; מהעיר קונטרה, מכתף החרמון וממעלה העיירה מג'דל שאמס, בואכה ים כינרת, על גדותיה המזרחיים – הן שלך מרגע זה ואילך.

אדוני הנשיא, הוכחנו לך ולעמיתיך, המנהיגים במזרח התיכון: אין לנו סנטימנטים מיוחדים כלפי יישובים יהודיים פורחים ומוריקים, ויהיו אלו רחבי-ידיים ככל שיהיו. אנו איננו מזילים דמעה למראה בתים ננטשים וחרבים. גני ירק עזובים ובזוזים אינם שווים מבחינתנו אנחת שבר אחת. כללו-של-דבר: ההתיישבות היהודית בשטחים הכבושים כבר אינם בבחינת קלפי-מיקוח, כפי שביקשנו להאדיר את כוחם ככאלה עם השנים.

מהלך פנים ישראלי, אדוני הנשיא, במחטף פוליטי חכם ונמהר, פרי תחבולתו של מורי, אריאל שרון - הביא לקץ שליטתנו בשארית השטח הישראלי ברצועת עזה.

על-כן, אין סוגיית ההתיישבות עומדת למכשול בדרכנו המשותפת. תרצה – אלו יועברו לך בשלמותם, על בתיהם, היכלותיהם, מטעי התפוח, האגס והדובדבן, כמו-גם גתות היינות והשמנים. לא תרצה – קבלני ההריסה שלנו, שהותירו בהצטיינות יתירה עיי-חרבות בדרום ארצנו, ישובו ברצון על כליהם המאסיביים לשבר ולנתץ.

בעניין הפלשתיני, גלוי וידוע לפניך, כי הכל פתוח. אנו נושאים ונותנים על הכל מכל; אפילו בתוככי ירושלים. מה תרצה עוד, אדוני הנשיא? זכות השיבה? אנו מוכנים גם כאן לבוא לקראתכם. הדלת פתוחה.

אני סבור, כי בדין-ודברים זה, אני כן, ישיר ואמיתי עמך, אדוני הנשיא. הבטחותיי אלו רשומות לפניך עתה בכתב ידי, ויפות כל עוד אני מכהן כראש ממשלה בישראל. זוהי הסיבה שפתחתי את מכתבי בהתנצלות ביחס למגבלות הזמן.

אדוני הנשיא, אינך יכול להתכחש לכך: הצעותיי הנדיבות הן מעבר לכל הישגיך בעבר במגעיך מול כל הנושאים בתפקידי-מפתח בישראל. אפילו מסמכי הדיונים עמכם מתקופת יצחק רבין, בהם אתה מנופף מידי פעם – מחווירות נוכח מחוותיי המפליגות.

עם זאת, מתנה אחת ממך אני מעוניין מאוד לקבל. למעשה, תלוי בה מבחינה קיומית.

בעוד שבועות בודדים ייפתח סיבוב שני בלינץ' הציבורי נגדי. העד המרכזי בפרשת המעטפות חוזר מאמריקה לבית המשפט בישראל. אף שפרקליטי הצמרת שלי מאומנים להוציאו משיווי משקלו – אין לי כל עניין להיראות מעל המסכים ומבעד לכותרות העיתונים כאבי השחיתויות בישראל.

זו תהיה מחוותך כלפיי, אדוני הנשיא, ומה יש לך להפסיד בהליך היטהרות והזדככות מול כל העולם המערבי, שעדיין מצביע עליך כילד-הרע של המזרח-התיכון? ובכן, אני מבקש להיפגש עמך בפומבי באחת מן הארצות האירופיות הנוחות לך, לעיני מצלמות, הבזקים, שושבינים וצופים מכל קצווי תבל. מה דעתך, מר אסאד?

מחויבותי כלפיך הרי היא כתובה לפניך, כאמור, כל עוד אפגש עמך כנציג ישראל הרשמי. אם תיאות לכך, אזכה לחנינה לאומית נוכח התממשות חלום, לפיו "גר זאב עם כבש". נוכח תמונות הפסגה בינינו, יוכיחו לפתע פרקליטי ישראל, כי אין ממש בטענות התימהוני ממיאמי. גם את זאת למדתי ממורי הדגול, אריאל שרון. גם אצלו עבדו הדברים...

אני מסיים את מכתבי, אדוני הנשיא, בבקשה לקיים בינינו הדדית את תוכן דבריי כאן. זכור! חלון ההזדמנויות ההיסטורי הזה מאוים בכל רגע על-ידי חוקרים משועממים שלנו, טרוטי עיניים, במרתפי המשטרה בפתח-תקווה.

אדוני הנשיא, לא נוכל לסלוח לעצמנו כלפי הדורות הבאים, אם לא נפרוץ את מעגל האיבה בינינו, ובפן האישי כמנהיגי מדינות - הרי שכולנו נצא נשכרים.

אנא השב לי במעטפה סגורה באמצעות שליחינו למשא-ומתן עמכם.


בציפייה,

אהוד אולמרט.



  • הערה: גם אם אין בנמצא מכתב כזה, הרי שניתן להעריך,
כי מסריו שרירים וקיימים במשא-ומתן בין ישראל לסוריה.

תאריך:  20/06/2008   |   עודכן:  20/06/2008
רפי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קריצת העין בין אולמרט לאסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דן הרפז
20/06/08 18:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש לקוות שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מחשב היטב את צעדיו בימים טרופים אלה – ובמיוחד ליום שלאחר חקירתו הנגדית של מוריס טלנסקי.
20/06/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
אולמרט מסוכן למדינת ישראל, לחבריו וגם ליקיריו. הוא רואה דברים בשחור-לבן. הוא מעריך בני אדם אחרים כנחותים ממנו, ונוטה לשחק בהם. הוא עלול לשחק גם במוסדות שיינתנו בידיו כבצעצועים, מבלי לקחת בחשבון את כל ההשלכות והתוצאות. בהתגבר האיום עליו, עלול להתרחש אצלו כשל אגו חמור עם צורות של סיכון חיים. זו תמציתה של חוות דעת שגיבשו פסיכולוגים בכירים מאוד על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעת שכיהן כשר הבריאות בממשלת ישראל. חלקים מחוות הדעת מפורסמים כאן בלעדית ב-Nfc.
20/06/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
שורת הכישלונות הרצופים של מדינת ישראל ושורת הכישלונות והנירפות של צה"ל בשנים האחרונות אינם רק ביש מזל או מקרה. משהו בסיסי נשמט ונעלם מהחברה הישראלית וזו כבר לא תופעה שולית: אובדן הבושה, נורמות ההונאה, הרגלי ההתכחשות והבריחה מאחריות הפכו לתופעה מרכזית. מה שקורה לנו עכשו זו כנראה רק התוצאה.
20/06/2008  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
הכנסת בחרה לציין השבוע את "היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד קשישים", כמקובל במסגרת ציוני ימים מיוחדים מעין אלה עסקו חלק ניכר מוועדות הכנסת, כל ועדה בתחומה, בנושא. הדיון המרכזי התקיים בוועדת העבודה והרווחה בראשותו של הגימלאי ח"כ יצחק גלנטי, שהגדיר את תופעת האלימות נגד קשישים כ"פיגועים שקשים יותר מפיגוע חיצוני". במהלך הישיבה התברר כי דבריו אינם הגזמה כלל וכלל, ולמעשה אכן מדובר בטרור של ממש.
19/06/2008  |  מערכת יום ליום  |   מאמרים
נראה כי בקרוב שוב ייקראו אזרחי ישראל לקלפיות. כמו בשנים האחרונות שוב קברניטי העם לא הצליחו לסיים כהונה רצופה של ארבע שנים. תופעה חמורה שמתלווה לבחירות החוזרות ונשנות, היא מדד אמון הציבור בנבחריהם. יותר נכון להגדיר זאת כמדד אי אמון אשר הולך ומחריף. משבר עמוק זה מתגלה בכל קריאה מחודשת לבחירות, בה אנו רואים כי אחוזי ההצבעה הולכים וצונחים. נראה שהעם לא מאמין כי באפשרותו להשפיע בקלפי על סדר היום הציבורי. דבר שתורם לזה היא העובדה שהבוחרים לא מאמינים לדברי המועמדים לראשות הממשלה.
19/06/2008  |  דוד שרן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט-טלנסקי  /  מי ומי  
אסד: לחיצת ידיים - רק לאחר התקדמות  /  איציק וולף
מועלם: אסד לא ילחץ ידי אולמרט  /  איציק וולף
צרפת: אולמרט ואסד ישבו סביב אותו שולחן  /  איציק וולף
רמת הגולן תמורת שלום?  /  אילן ריס
שלום רק מעמדה של כוח  /  אביב ירון
להחזיר את עזה למצרים   /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il