|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הטור של פריצי

המשתה של קדימה, הטרקטור של שטרית ואותיות פורחות בפרקליטות וגם: סוף הסיפור עם התלונה על החיילת (ועוד...)
25/07/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות


המשתה
כנראה שיש להם על מה לחגוג. חברי קדימה

שי חרמש רשם בהתיישבות העובדת 5,000 מתפקדים חדשים מטעמו לקדימה. אז כל בכירי קדימה התכנסו לכבודו (הפריימריז…) בבית המפלגה בפתח תקוה לערב שירה "באווירה כפרית". בטח יש להם הרבה סיבות לשמוח: המדינה בכאוס, מנהיגם בחקירות, כל מערכות השלטון חולות והציבור כולו מקיא מהם, אבל הם שרו. כולם ביחד: דיכטר עם מופז, שטרית עם לבני ומעל כולם הגננת (סליחה: יו"ר הכנסת) דליה איציק, שבקול גרוני סקסי (זה מה שיש) ונמרח הנחתה את הטקס ההזוי והבטיחה לכולם במתיקות שהם עוד יחזרו וישירו לנו רבות.

ומלמעלה מהאולימפוס השקיפו המומים על האירוע נירון עם הגיטרה וקאליגולה עם הסוס, ונזכרו שכבר קודמיהם, היוונים, ידעו לומר כי כשהאלים רוצים להרוג מישהו, הם נוטלים ממנו קודם כל את תבונתו. ואט אט נסגר הוילון שבשמים ורק קאליגולה עוד הביט המום חליפות, פעם בסוס שלו ופעם בדליה איציק.

ההישג של הפרופסור
הבטחה לדור נוסף של בורים [AP]

ח"כ (ופרופסור) אבישי ברוורמן (מפלגת העבודה) בטח גאה בעצמו: בתמורה להסכמת ש"ס למינויו ליו"ר ועדת הכספים, הסכימה מפלגתו להעדר מהמליאה כדי לסייע לש"ס להעביר את "חוק הבערות" שלה, החוק הקובע שהמדינה תממן גם מוסדות לימוד חרדים שלא מלמדים בהם את לימודי הליבה. האם באמת היה צריך להביא לכנסת את נשיא אוניברסיטת באר שבע לשעבר ולמנותו לח"כ, רק כדי להבטיח בחוק שגם הדור הבא של החרדים יתחנך ברמה של בורות מובהקת?

מחסל הטרור
גאון. מאיר שטרית [צילום: ששון תירם]

בעקבות פיגוע הטרקטור השני, הציע השבוע השר מאיר שטרית שלא לתת יותר לערביי מזרח ירושלים לעבוד על טרקטורים. "יש מספיק ישראלים שיכולים לעבוד על טרקטורים" הודיע. בפיגוע הבא ערבי יתקוף יהודים עם טוריה וחברו יתקוף אזרחים בפטיש וסוף סוף תהיה לנו עבודה עברית: פועלי כבישים עבריים, פועלי בנין בני משה ורצפים יהודים. איך זה שרק שטרית בא תמיד ראשון עם פתרונות מדהימים?

סיפור צה"לי
מראה שעדיין יש לנו סיכוי. בה"ד 1

על הקו היה מפקד בה"ד 1 אל"מ אהרון חליווה. בשנייה הראשונה ניסיתי להיזכר אולי קיבלתי צו למילואים ושכחתי להתייצב, אך מיד התברר שזו פרשת החיילת, הסמג"ד והאוטו השרוט. (למעוניינים בתזכורת לסיפור:
[קישור] ).
הוא היה חביב ונחמד, סיפר לי שמכתבי לרמטכ"ל הועבר לטיפולו ושהחיילת ומפקדה הם תחת פיקודו. "קצת עצוב לגלות שזה מתרחש דווקא אצלכם" אמרתי, "מילא התנהגות כזו אצל סמג"ד של איזו יחידת שטח, אבל בבה"ד 1?". "לא נורא", השיבני חליווה, "זה חלק מתפקידנו, לחנך בני אדם. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן". הוא הבטיח בדיקה וטיפול, הבטיח שאקבל בסופו תשובה בכתב מהמטכ"ל וכמובן את הפרטים שנדרשו לי לטופס הביטוח (שזה היה כל הסיפור מתחילתו. הרי זה כל מה שרציתי .....).

יומיים לאחר מכן צלצלה איזו חיילת ומסרה לי את מספר הרכב הצבאי. אחרי כמה ימים נוספים צלצל אלי המג"ד לברר את הפרטים הנוגעים לאירוע וגם בדק אם קיבלתי את כל הנדרש ואם הכל בסדר. כשאמרתי שנדרשים לי גם שאר פרטי הנהגת, צלצלה אלי למחרת מיכל בעצמה ומסרה לי אותם. שוחחנו.

השבוע צלצל אלי גם חוקר מצ"ח שמטפל בתיק ורצה לבדוק עימי כמה פרטים. שוחחנו גם על עוד משהו.

אתמול קיבלתי את מכתב התשובה המסכם מהמטכ"ל. רב-סרן נטע שמריהו, "עוזרת מזכירת הפיקוד העליון" כותבת לי כי ".....פנייתך תוחקרה ע"י מפקד בה"ד 1 ומפקד הגדוד בו משרתת סגן מיכל שלאק המוזכרת בפנייתך. בתחקירים הופקו לקחים הן ברמה הארגונית והן ברמת הפרט ובוצע טיפול משמעתי. כמו-כן מפקד הבה"ד והמג"ד שוחחו עימך בטלפון והעבירו לך את פרטי הקצינה. במקביל, פנתה סגן מיכל למשטרה הצבאית כנדרש ותיארה את השתלשלות האירוע". בסוף המכתב הם גם הודו לי ואיחלו לי ולבני ביתי כל טוב. מהפיקוד העליון.

הפעם אני יודע שמה שהם כתבו הוא מדוייק. הנושא אכן טופל. אני גם מאמין שהופקו לקחים ברמה הארגונית וברמת הפרט ורק מקווה שלא החמירו יותר מדי בטיפול המשמעתי. אבל בעיקר אני שמח לגלות שיש לנו צה"ל עם מערכת בקרה פנימית יעילה, שמתפקדת הרבה יותר טוב מכל שאר המערכות הציבוריות שאנו מכירים. תארו לכם תלונה דומה לפרקליטות: כמה שנים ייקח להם הטיפול, מה הסיכוי שמשהו יטופל שם כנדרש ומה הסבירות שתקבלו בסוף תשובת אמת?

אני מודה גם לאל"מ אהרון חליווה מפקד בה"ד 1, שיודע שחלק גדול מתפקידו זה גם לחנך בני אדם, ומאחל לסגן מיכל שלאק המשך קריירה ושירות נעימים. אני לא יודע מיהו הסמג"ד, אבל זה גם לא חשוב, כי אני יודע שהופקו הלקחים. כי אם ככה צה"ל מטפל בתלונה על שריטת אוטו, נראה שהוא כבר למד את הלקחים ושהוא מגדל ומכשיר היום דור של מפקדים שלומדים לומר את האמת ולתפקד ביושר. אז אולי למרות הכל, יש לנו עדיין סיכוי.

ועוד משהו (אופטימי)

בשיחתנו מיכל סיפרה לי שהיא שוקלת הגשת תלונה, כי מישהו אנונימי צלצל ואיים עליה בהקשר לסיפור הזה. היא ידעה שזה לא אני (כי המצלצל חירף אותה בעברית לקויה ובאקצנט אמריקני, ואקצנט, לפחות, אין לי), אבל היא תמהה, כיוון שהמידע על הפרשה יכול היה לבוא רק ממני. היא כמובן לא ידעה על הפרסום כאן. לא סיפרתי ורק המלצתי לה בתוקף להגיש תלונה למצ"ח, כי למשטרה הצבאית יש כלים המאפשרים לגלות מי בדיוק חייג לסלולרי שלה.

כשחוקר מצ"ח צלצל אלי השבוע שוחחנו גם על כך. אני מקווה שמצ"ח תעשה עכשיו את המתבקש בכדי "ליירט" ולזהות את המטרידן הזה. יש לי תחושה שבקרוב ניפטר מאחד המגיבים החצופים כאן.

לא מדליף
שייך לאסכולת השקר. לדור [פלאש 90]

כשפרקליט המדינה משה לדור הכריז, בלי למצמץ, שלא ייתכן שמישהו מהפרקליטות הדליף את פרוטוקולי חקירת אולמרט לתקשורת, ציפיתי שכבר למחרת ישלח לו איזה ארגון ציבורי את אות ההוקרה ע"ש הפרקליטה הדיסקרטית גלאט-ברקוביץ. גם לדור עצמו נוהג להדליף, למרות שעברו כפרקליט מחוז ירושלים התאפיין יותר בהסתרת עדויות ומסמכים, בעיקר מידיעת נאשמים וחשודים, ופחות בגילוי דברים. מהבחינה הזו, לדור שייך לאסכולת השקר, ההונאה וההסתרה הקלאסית של הפרקליטות, זו שהסתירה מחיים רמון ועורכי דינו את החומרים שנדרשו להגנתו, ולא לאסכולה שהובילו ביניש וארבל. פרקליטות מדינה שכתבה בזמנו מסמכים, רק כדי שיהיה לעיתון מה לפרסם.

החברים במצוקה
חקירה תחשוף עוד כמה גלאט-ברקוביצ'יות בפרקליטות

מזוז זרק תיגר, אבל אולמרט ופרקליטיו הפתיעו והודיעו לו שהם מוכנים להחקר גם בפוליגרף, רק כדי שייתפס המדליף. בגלל הודעתם נוצרה החובה לחקור בפוליגרף גם את קציני המשטרה ופרקליטי המדינה המעורבים, ועכשיו מזוז ולדור בבעיה: אם תיפתח חקירה, היא עלולה לגלות ולחשוף עוד כמה גלאט-ברקוביצ'יות בפרקליטות, והפעם מדובר בכאלה שיושבות קרוב לצמרת. ואיך אנו יודעים שההדלפות הללו אכן באו מהפרקליטות? כי הפרשן המשפטי הממלכתי האובייקטיבי שלנו, משה נגבי, החל פתאום להתנגד בכל תוקף לקיום חקירות עם פוליגרף.

המחוקקים בפעולה

חוק ההסדרים הוא המצאה גאונית: בתירוץ של "חקיקה זמנית" שתקפה לשנה אחת (כי זה רק בגלל צרכי התקציב, לכאורה) מבטלים ומקפיאים בתוך רגע חוקים רבים, בלי לחשוב ובלי להבין מה הם עושים או מה ההשלכות. ככה מתקבלות החלטות בכנסת ישראל (כאילו שהחלטות אחרות, שדנו בהן שבע שנים, יצאו טובות יותר).

השנה יוזם האוצר את קיצור חופשת הלידה לנשים מ-14 שבועות ל-12 בלבד, כדי לחסוך תשלום שבועיים חופשה מכל יולדת. ברור שזו סתם עוד עז שנועדה בעיקר לחמם ולהעסיק בזוטות את שלי יחימוביץ' וידידיה, אבל מכיוון שבמהומת ולהט ההצבעות של הרגע האחרון על התקציב, האוצר עושה עם הח"כים כל מיני פשרות חפוזות שנחתמות ב-5 לפנות בוקר, אל תתפלאו אם למחרת ההצבעה יתגלה שהכנסת החליטה לקצר בשבועיים את תקופת ההריון.

הבית שלו
שאול מופז

מאז ששר התחבורה שלנו שאול מופז רץ בפריימריז בקדימה, כל כינוסי המפלגה הזו מתמלאים בנהגי אוטובוסים, סדרני מוניות ועובדי הנמלים, מה שמוכיח שמופז אולי לא בקיא במתרחש במשרדו, אבל הוא שולט בכל התלויים בו לפרנסתם. גם במינויים הוא שולח ידו ומנסה למנות לכל תפקיד ציבורי שמתפנה את מקורביו ואנשיו. ייאמר לזכותו שמופז הוא אדם רציני העומד במילתו: לילה לפני שעבר למפלגת קדימה הוא הכריז שהליכוד הוא ביתו ושהוא לעולם לא יעזוב אותו ועכשיו מתברר שהוא אכן לקח אותו איתו והביאו, על כל תחלואיו, גם לקדימה.


שבץ נא
א' אחת מספיקה לנסח אונס [פלאש 90]

פרקליטות המדינה אמרה שקצב הוא אנס, אז היא צריכה להגיש כתב אישום. מכונת כתיבה בטח יש להם וגם המון אותיות, אבל משום מה הם לא מצליחים לנסח. הפרקליטה שטיפלה בתיק טוענת שבשביל להגיש כתב אישום על אונס היא צריכה להוסיף גם את א' מלשכת הנשיא, כי בלעדיה אין טעם ואי אפשר להשתמש גם ב-א' ממשרד התיירות.

בבתי הספר עדין מלמדים אותנו שאונס כותבים עם א' אחת. א' אחת ברורה ואמינה יכולה להספיק לכל הנדרש. ולכן, כל מי שמספר לנו שצריך לכתוב אונס עם א' כפולה, מנסה אולי לטשטש את העובדה שאין לו שום א' ברורה ואמינה, וככל הנראה אין לו גם את שאר האותיות.

תאריך:  25/07/2008   |   עודכן:  25/07/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר לירן, עו"ד
25/07/08 17:34
 
ארי.לעו"ד לירן
26/07/08 03:45
2
חוסה באברנבאל
25/07/08 19:06
3
א' ב' ג' ז'
25/07/08 19:07
4
ע. סובול
25/07/08 19:08
 
משורר לעת מצוא
25/07/08 20:44
 
ע. סובול
26/07/08 02:10
 
לא סובול
26/07/08 14:25
 
Idan Sobol
25/07/08 23:20
5
גימלאי אגד
25/07/08 19:29
6
כנסו 333
25/07/08 20:53
7
כל הכבוד לפריצי
25/07/08 21:55
8
שור.על הדברת
25/07/08 22:02
9
שי:מרובינשטיין
25/07/08 22:16
10
דליה מ.
25/07/08 22:46
11
יוני על צה"ל !
26/07/08 02:40
12
יוסי בעניין לדור
26/07/08 02:45
 
פרקליט
26/07/08 13:24
 
יוסי לפרקליט.
26/07/08 13:36
13
חי.בפרשת ההדלפות
26/07/08 03:04
14
אפרידר רקובסקי
26/07/08 08:40
 
בארשבעית
26/07/08 09:13
15
יצחק אלעד
26/07/08 10:51
 
יוסקה שטרן
26/07/08 12:01
16
אחמד זיבי
26/07/08 15:38
17
המיואש
26/07/08 19:41
18
מ. ל
26/07/08 23:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפתח בהבעת פליאה: בתקופת שיא השפל של ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוא הצליח לקושש - כך על-פי הסקרים - שלושה אחוזי תמיכה. הכי נמוך בעולם, מאז עשו את הסקר הראשון בהיסטוריה. שלושה אחוז? מה אני אגיד לכם, זה נראה לי המון, ואני לא צוחק! קראתי ותהיתי: מי הם אלה שהביעו תמיכה במנהיג כל כך כושל. תחשבו על זה: שלושה אחוז מהציבור החרדי, מעריצים מגדל חזירים בגין עיסוקו. נראה לכם הגיוני?
25/07/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בפתח הדברים מובא כאן ציטוט מלא ומדויק של דברי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לרבות התחייבותו, כפי שנשא אותם בפני המצלמות והמיקרופונים במוצאי יום העצמאות האחרון. הדברים מעניינים גם על-רקע ההתפתחויות המאוחרות יותר בפרשות אולמרט, שחלו בחדשים האחרונים מאז שנשא אולמרט את דבריו ועד היום. הנה הדברים:
25/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
במאמר מעניין של שלמה גזית ב-NRG קובע הכותב שקביעת אמות מידה של החזרת חטופים או שבויים היא מבחינת ניסיון שסיכוייו מועטים. צודק הכותב בדבריו, אלא שלאו דווקא רק מן הטעמים שהוא מעלה. יש למהלך מסוג זה בעיות קשות הן בתחום הביטחוני והן בתחום המדיני-פוליטי.
25/07/2008  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בישראל מנצלות נצל היטב את חולשותיו של האזרח – חולשה הבאה לידי ביטוי בשלושה מישורים עיקריים:
25/07/2008  |  ד"ר אברהם בן עזרא  |   מאמרים
כאשר ממשלה כושלת, המובלת בידי חבורה של אופורטוניסטים תבוסתנים ופחדנים עומדת בפני שוקת שבורה היא מחפשת את הדרך להתרחב, ובמקרה שלנו ממשלת איחוד לאומי, או כדברי הנגבי ואיציק, חירום לאומי.
25/07/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il