מועצת עיריית ראש העין בחרה לשים את נושא התחבורה הציבורית בראש סדר יומה, להגדיר תיק חדש לנושא ולמנות ועדה עירונית מיוחדת למטרה זו, למרות שבפקודת העיריות לא מוגדר העניין כוועדת חובה או רשות. מדובר בהחלטה תקדימית וחדשנית, שכן תיק כזה אינו קיים עד כה ברשויות אחרות בארץ.
לתפקיד מחזיקת תיק התחבורה הציבורית נבחרה חברת המועצה שרי סלע, שבחזונה צופה לעיר תחבורה ציבורית מודרנית, זמינה, ידידותית לסביבה ובעיקר יעילה. מינויה של סלע, המובילה רשימה עצמאית, נעשה כחלק מהסכם קואליציוני שנחתם עימה להצטרפותה לקואליציה העירונית.
העירייה הציבה לנגד עיניה שלוש מטרות מרכזיות:
- להביא לכך שתושבי ראש העין יבחרו מרצונם לוותר על כלי הרכב הפרטי;
- שההורים יחדלו להיות "הנהג הפרטי" של ילדיהם;
- שהמצב הנוכחי, בו רשת התחבורה הציבורית הקיימת, אינה נותנת מענה ראוי לצרכים בפועל, תחדל להיות הסיבה בגינה צעירים עוזבים את העיר.
בשלב הראשון, תיבחן הארכת משך פעילות הרכבת עד השעה 23:00. במקביל, יקודם שירות-הסעיות בין תחנת הרכבת לאזור תעשיה אפק, וכן הפעלת רשת הסעות לבתי הספר התיכוניים ולחטיבות הביניים מכל שכונות העיר. הדבר צפוי להביא לצמצום גודשי התנועה בעיר ולחיסכון בשטחי חניה. בנוסף, ייעשו פעולות לתגבור תדירות קווי האוטובוס על ציר כביש 5 שיקשרו ישירות בין ראש העין לתל אביב דרך גלילות, ויפעלו לאורך כל שעות היום. כיום פועלים קווים רק בבוקר ואחר-הצהריים. כמו-כן ייבחן הצורך בתכנון קווים חדשים.
בשלב השני, תגובש הפרוגרמה לקראת הפצת מכרז חדש לבחירת מפעיל לתחבורה הציבורית באזור בו פועלת היום
חברת קווים.
בשלב השלישי, תגובש תוכנית-אב לכל רחבי ראש העין - לשכונות הקיימות והעתידיות, לחיבור בין תחנות הרכבת, הרכבת הקלה, קווי אוטובוס, שירות ההסעיות, מרכזים ציבוריים וכדומה. אושר תקציב לטובת העניין בסך 800,000 שקלים.