|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

פרויקט ראשון מסוגו בישראל

אשדוד תהפוך לעיר תחבורה ציבורית

כרבע מיליארד שקלים יושקעו בפיתוח תחבורה ציבורית בעיר ובהגבלת נהגים פרטיים במרכז העיר עוד בתוכנית: אוטובוסים רבי-קיבולת, ומסלולים לאופניים ולהולכי רגל
28/11/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עיר מודל לתחבורה בת קיימא [צילום: פלאש 90]

אשדוד. עדנה אחרי הגראדים [צילום: פלאש 90]

מה צפוי לאשדודים?
רשת נתיבי תחבורה ציבורית באורך 20 ק"מ
אוטובוסים רבי-קיבולת
קווים מזינים ובינעירוניים
טכנולוגיות מתקדמות
מערכות כרטוס מחוץ לאוטובוס
קדימות לאוטובוסים ברמזורים
שילוט דיגיטלי בתחנות
מערכת אכיפה אוטומטית בנת"צים
יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות
יותר מ-200 תחנות ישודרגו
התחנה המרכזית תשודרג
מסוף אוטובוסים חדש
רשת שבילי אופניים באורך 22 ק"מ
13 ק"מ של צירי הליכה להולכי רגל+מדרחוב
הסדרה של החניה במרכז העיר ובסביבת החוף
ביטול מקומות חניה לאורך מספר רחובות
תמרוץ לעובדים שיוותרו על מקום החנייה
עידוד עובדים להגיע לעבודה באופניים
כרטיסי מינוי חופשי-חודשי לכל עובד
שימוש באופניים בקרב תלמידים
הקמת מערך השכרת אופניים חשמליים

העיר אשדוד נבחרה לשמש כעיר מודל לתחבורה ציבורית ולתחבורה בת-קיימא. זהו פרויקט ראשון מסוגו בישראל ויושקעו בו כרבע מיליארד שקלים, בפיתוח תחבורה ירוקה ובעידוד המעבר מרכב פרטי לרכב ציבורי.

הבחירה בעיר, אחת מיני רבים שהגישו את מועמדותן, נעשתה תוך חריגה של חודשים מלוחות הזמנים של הפרויקט, שמאחוריו עומדים משרדי האוצר והתחבורה.

אשדוד תהנה ממערכות תחבורה מהמתקדמות בעולם, מתשתיות משודרגות ומסביבה עירונית איכותית שיהפכו את העיר למודל חיקוי לשאר הערים בישראל. מדובר ברשת תחבורה ירוקה הכוללת בין השאר עשרות קילומטרים של נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית, מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים וצירים ייחודיים להולכי רגל.

ועדת המכרזים הבינמשרדית של משרדי התחבורה והאוצר בחרה באשדוד לאחר שהגישה את ההצעה הטובה ביותר מבין כל ההצעות שהתקבלו.

הצעתה של אשדוד מציגה תוכנית פרטנית ואיכותית, הכוללת הקמת רשת נתיבים של תחבורה ציבורית, המבוססת על אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT). המערכת המשלבת אמצעים בני-קיימא, המהווים חלופה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי, תוך נכונות של העירייה לבצע ויתורים בכל הנוגע לרכב הפרטי, לטובת השיפורים במערך התחבורה הציבורית.

הצעת עיריית אשדוד שתיושם במלואה כוללת בין השאר; הקמת רשת נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים), בצירים המרכזיים בעיר, באורך כולל של 20 קילומטרים. הרשת תאפשר מעבר מהיר של קווי BRT וכן קווים מזינים ובינעירוניים. פריסת טכנולוגיות מתקדמות לשימוש וניהול תחבורה ציבורית, הצבת מערכות כרטוס מחוץ לאוטובוס, הקמת מערכת בקרת רמזורים, מתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים, התקנת שילוט אלקטרוני, המעדכן את הנוסע על זמני הגעת האוטובוס לתחנה והקמת מערכת אכיפה אוטומטית בנת"צים.

במסגרת שיפור תשתית התחבורה הציבורית, יוקמו יותר מ-100 תחנות אוטובוס חדשות לאורך צירי קווי ה-BRT וישודרגו יותר מ-200 תחנות בכל רחבי העיר. התחנה המרכזית תשודרג ותכלול הקמת סככות חדשות לקווי האוטובוסים. כמו-כן יוקם מסוף אוטובוסים חדש בעיר.

רשת של שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים, באורך של כ-22 קילומטרים תחבר בין רובעי העיר למרכזים העירוניים, תוך אינטגרציה מלאה עם התחבורה הציבורית ו- 13 קילומטרים נוספים של צירים להולכי רגל יוקמו ברחבי העיר, הכוללים בין השאר הקמת מדרחוב חדש במרכז העיר, באורך של כקילומטר אחד.

הצעת עיריית אשדוד מעודדת מדיניות חנייה בת-קיימא, במסגרתה תוסדר החנייה בחניונים קיימים, במרכז העיר ובסביבת החוף, ויבוטלו מקומות חנייה לאורך מספר רחובות. אמצעים נוספים שנועדו להגדיל את השימוש בתחבורה בת-קיימא: עידוד עובדים להגיע לעבודה באופניים, תמרוץ לעובדים שיוותרו על מקום החנייה, חלוקת כרטיסי מינוי חופשי-חודשי לכל עובד, שימוש באופניים בקרב תלמידים והקמת מערך השכרת אופניים חשמליים.

בתחרות השתתפו 17 ערים בגודל בינוני, שאוכלוסייתן מונה בין 70 אלף ל-250 אלף תושבים. הערים שהתמודדו הן: נצרת, חדרה, נתניה, כפר סבא, הרצליה, רמת-גן, בני ברק, פתח תקוה, מודיעין-מכבים-רעות, בית שמש, לוד, רמלה, חולון, בת ים, רחובות ואשקלון.

הערים שהגישו את מועמדותן לתחרות הכינו תוכנית השקעות מפורטת בתחומים הנוגעים לתשתיות תחבורה בת קיימא שבתחומן, שיעודדו מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ולתחבורה לא ממונעת.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי התחרות נועדה לעודד מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ולתחבורה ירוקה, במטרה לשפר את איכות החיים של התושבים בעיר. לדבריו, בכל עיר בעולם שבה הונהג הפרויקט נרשמו אחוזי הצלחה גבוהים, בצמצום השימוש בכלי רכב מוטוריים בכלל וכלי רכב פרטיים בפרט.

לדבריו, מתן העדפה משמעותית לתחבורה הציבורית, שדרוג המרחב הציבורי וסלילת רשת שבילי אופניים יאפשרו לצמצם באופן משמעותי את השימוש ברכב פרטי, בתוך הערים ולהפחית באופן דרסטי את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב. לדבריו, המהפכה התחבורתית שתתרחש באשדוד בשלוש השנים הקרובות צפויה להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי העיר.

שר התחבורה ציין כי הפרויקט צפוי לשפר את הנגישות של כל שכבות האוכלוסיה באשדוד ובפרט בקרב אוכלוסיות מעוטות יכולת. כמו-כן, הוא צפוי לצמצם את הגודש בכבישים ולהפחית את מספר תאונות הדרכים בעיר. בנוסף הוא עתיד לפנות שטחי חניה וכבישים לטובת הולכי רגל ולשפר באופן משמעותי את איכות הסביבה בעיר. "אם הפרויקט יצליח הוא יועתק לערים נוספות בארץ ויהווה תמריץ להמשך השקעה מאסיבית בפיתוח תחבורה עירונית בת קיימא", הוסיף כ"ץ.

משרדי התחבורה והאוצר יעמידו לרשות עיריית אשדוד תקציב למימון מסע פרסום נרחב להגברת המודעות לשימוש בתחבורה הציבורית ובאמצעים לא ממונעים וכן תקציב נוסף להגדלת סבסוד התחבורה הציבורית בעיר. בראש ועדת המכרזים שבחרה את העיר הזוכה עמד השופט (בדימוס) בועז אוקון וחברים בה בין השאר נציגי של משרדי התחבורה והאוצר, מהנדסים ונציגי ציבור.
מצגת: תוכנית ממשלתית לעידוד תחבורה ירוקה
קול קורא לבחירת רשות מקומית שתשמש כעיר מודל לתחבורה בת-קיימא
קול קורא לבחירת רשות מקומית שתשמש כעיר מודל למערכת תחבורה בת-קיימא
משרדי התחבורה והאוצר מתעתדים לבחור עיר שתשמש מודל למערכת תחבורה בת-קיימא מתקדמת ואטרקטיבית. מטרת התוכנית לעודד העברת נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית ולתחבורה לא ממונעת באופן רציף ומתמשך ולצמצם את זיהום האוויר. העיר שתציע תוכנית מפורטת המשלבת תפיסה כוללת לפיתוח תחבורתי בר-קיימא, ותוכיח יכולת ומחויבות להוציא את הפרויקט לפועל בתוך שלוש שנים תזכה למימון ממשלתי לביצוע ההשקעות הנדרשות ותשמש מודל ודוגמא לערים אחרות.

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  28/11/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשדוד תהפוך לעיר תחבורה ציבורית
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מניש
28/11/12 13:48
2
סימפאטיקו
28/11/12 15:32
3
ישראל כץ
28/11/12 17:19
4
אלון_
28/11/12 17:37
5
בוקרה פל מישמיש
29/11/12 12:25
6
מונה
2/12/12 19:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
המשטרה והרכבת ביצעו חקירה שטחית ביותר של תאונה בה נהרג אדם, לאחר שהחליטו מראש שמדובר בהתאבדות ולכן לא בדקו שום אפשרות אחרת. כך קובעת (15.11.12) שופטת בית משפט השלום בחדרה, הדסה אסיף.
28/11/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
את הנסיעה הזו תזכור גנט עדנה אלמי, תושבת עפרה, שעלתה לקו 143 בדרך לירושלים. אלמי, שעלתה בתחנת שער בנימין הגישה לנהג את התשלום עבור הנסיעה - 3.30 שקלים - 2 שקלים בודדים ועוד 13 מטבעות של 10 אגורות.
27/11/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה בוחן אפשרות להוספת קו אוטובוס שייתן מענה הולם לישובי דרום השומרון. מדובר בקו שיספק שרות גם לפלשתינים, בעלי היתר כניסה לישראל, העוברים דרך מעבר אייל בדרך לעבודתם במרכז הארץ. אומנם גם ישראלים יוכלו לעלות לקו, אך הדבר לא יהיה משתלם מבחינתם שכן הקו יגיע רק עד המחסום.
26/11/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה צפוי להרחיב בקרוב את אופן השימוש בכרטיסי המעבר/המשך ולהחיל אותם גם על נסיעה ברכבת ישראל - כך נודע ל-News1.
26/11/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
המיקום: כביש החוף, בקטע הכביש בין מחלף פולג למחלף רבין. הרעיון: נתיב חדש שמטרתו לצמצם את העומס בשעות השיא ולהפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית יותר. החלם: השול הימני בכביש הוסב לנת"צ, ונהגים שנתקעים עם הרכב מוצאים עצמם בסכנת חיים וגורמים גם לפקקי ענק.
22/11/2012  |  כפיר כשריאן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il