חודשיים לאחר פרסום מכרז המיון המוקדם לרכישת קרונות לרכבת הקלה בגוש-דן, קיימה (יום ד', 9.1.13) חברת נ.ת.ע - נתיבי תחבורה עירוניים, כינוס מציעים למכרז בהשתתפות 22 חברות בינלאומיות מהגדולות בעולם מתשע מדינות, ובהן: צרפת, ספרד, איטליה, סין, צ'כיה, פולין, שוויץ, גרמניה וישראל.
מדובר במכרז הגדול ביותר, שפורסם עד כה על-ידי חברת נ.ת.ע ואושר בידי כל הגורמים המעורבים בפרויקט:
משרד התחבורה, משרד האוצר והרשויות המקומיות, בהן יעבור הקו האדום: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים.
המכרז כולל הצעה ל-90 קרונות עם אופציה ל-30 קרונות נוספים. ההצעות למכרז יתקבלו עד לרבעון השני של השנה הנוכחית, והזוכה במכרז ייבחר ברבעון השני של שנת 2013.
מנכ"ל חברת נ.ת.ע, יצחק זוכמן, אמר בכינוס המציעים, כי "מכרז הקרונות מקרב אותנו בצעדי ענק לעבר ישום מגה הפרויקט הזה, של הקמת הרכבת הקלה בגוש-דן - פרויקט לאומי, שהוא אחד הגדולים, המורכבים והמסובכים ביותר, שנעשה במדינת ישראל, מאז ומעולם.
"חסימת נתיבי איילון היא ההוכחה כי אנחנו צריכים בהקדם מערכת ראויה להסעת המונים בגוש-דן, ואנו בנ.ת.ע עושים את הכל כדי שזה יקרה כמה שיותר מהר. אם לא תהיה רכבת קלה בתל אביב, בעוד כמה שנים, התמונות של פקקי הענק שראינו יהיו לצערי מחזה יומיומי בעיר".
זוכמן הוסיף כי בנ.ת.ע רצו שהמכרז יהיה למספר גדול יותר מ-90 הקרונות שאושרו, והעריך כי לקראת מועד אספקת הקרונות תצא החברה במכרז נוסף, גדול יותר.