|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ראש המועצה אבי נעים [צילום: פלאש 90] ביתו של נעים. שטח גדול מהתב"ע שבתוקף
יחידת דיור בביתו של חבר מועצה מעבר לשום מקום בעקבות השתלטות על שטח ציבורי

חשיפה ב-News1

המועצה בבית אריה מגלה: <br>חברי מועצה בנו בחריגות

ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים ורבים מחברי המועצה בנו בבתיהם תוך חריגות בנייה אשר לא קיבלו אישורים כדין כך עולה מדיווח שמסרה המועצה בתגובה לעתירה שעניינה קבלת מסמכים אודות אישורי הבנייה שניתנו או שלא ניתנו לחברי המועצה
21/01/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
דוח בדיקת בתי חברי המועצה

חשיפה: עסקת הנדל"ן המפוקפקת של אבי נעים
איציק וולף
ראש המועצה המקומית בית אריה המשמש גם יו"ר החברה לפיתוח במקום ניצל מעמדו לרכישת מגרש במחיר נמוך יחסית * המוכרים נמנעו מלשלם הוצאות לחברה * "מי שחושב שעברתי על החוק שיפנה למשטרה"
לרשימה המלאה

ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים ורבים מחברי המועצה פעלו בניגוד לחוק ובנו בבתיהם תוך חריגות בנייה. כך עולה ממסמך רשמי של המועצה המקומית שהוגש לבית המשפט העליון וממידע רב שמגיע בנושא ל-News1.

המסמך המדובר נרשם בידי מהנדס המועצה, יהונתן כתבן, ב-7 במאי 2012 על סמך בדיקה שנערכה על-ידי המפקחת אנה טולציס, בעקבות תלונות שהגיעו למשרד מבקר המדינה בנושא. משרד מבקר המדינה פנה אל המועצה המקומית בבקשה לקבלת תגובה ובעקבותיה הורה ראש המועצה, אבי נעים, על עריכת הבדיקה.

  • אבי נעים – בית ברחוב הזית 81 – יש היתר לבית המקורי ולתוספת אך התוספת נבנתה בסטייה מההיתר. הגיש תוכנית לאישור לאחר ביצוע הבנייה בפועל. התוכנית תואמת לקיים בשטח, אך הוועדה המקומית אינה מוסמכת לאשר אותה.
  • אבי נעים – בית ברחוב מאיר אריאל 6 – יש היתר לבית המקורי. השטח אושר בתקופת ביניים שבה אושרו שטחים גדולים מעבר למאושר בתב"ע שבתוקף. הבית נבנה עם תוספת שטח לא מאושרת. הוגשה תוכנית לאחר ביצוע הבנייה בפועל אך היא לא הוגשה לאישור הוועדה. דוח הפיקוח קבע: יש להסדיר היתר בנייה למבנה. הבית נבנה בשנים האחרונות, אחרי שאבי נעים נכנס לתפקידו במועצה המקומית בית אריה, במהלך השנים האחרונות [בקניית הבית עסקנו בחשיפה קודמת שניתן לראות בצד ידיעה זו, הכוללת צילומים של המגרש, מגרש 889, לפני בניית הבית. א.ו.].
  • שמעון בצלאל כהן – בית ברחוב קטלב 15 - כל הבנייה בביתו נעשתה ללא היתר. על קומת הקרקע הוגשה בקשה להיתר, אך התהליך לקבלת ההיתר לא הושלמה. על קומה א' בבית לא הוגשה בקשה להיתר. מבנה בחצר נבנה מעבר לקו הבניין. גגות ומצללות נעשו ללא היתר. הפיקוח הדגיש כי הוגשו לכהן מספר התראות וכי הוא הבטיח שיטפל בהסדרת ההיתר. דוח הפיקוח קבע: להרוס כל מה שנבנה ללא היתר (דהיינו את כל הבית) או לחלופין להסדיר היתר בנייה.
  • בת שבע החרמוני – בית ברחוב פריחת השקד 37 – יש היתר לבנייה העיקרית, אך קיימת אי התאמה בפיתוח השטח אשר יצרה חלל מתחת לבניין. בחלל המדובר נבנו מחסן וחנייה שאינם מתועדים. נמסרה הנחיה בעל פה על-ידי הפיקוח.
  • דוד שעשוע – בית ברחוב הזית 18 - אין היתר לבית בדומה לרוב הבתים בשכונה ב'. נעשו תוספות בנייה ללא היתר, כולל מבנה עץ המשמש כיחידת דיור נפרדת שחלקו מחוץ לקו הבניין. ועדת הבנייה דחתה בקשה מצומצמת לאישור המבנה שמחוץ לקו הבניין והמליצה על הליך שינוי תב"ע מקומי שטרם בוצע. דוח הפיקוח קבע: להשלים קבלת היתר בנייה למבנים שנבנו.
  • יעל השאש – בית ברחוב הדקל 34 – יש היתר לבית המקורי, אך נבנו תוספות ללא היתר: גג על מרפסת ומחסן בחצר. דוח הפיקוח קבע: להחזיר את המצב לקדמותו, דהיינו להרוס כל מה שנבנה ללא היתר.
  • אבי קרקו – בית ברחוב מעלה הזית 9 – בית משותף שנבנה עם היתר. נבנו תוספות ללא היתר: מבנה מגורים בחצר, גג על המרפסת וגגון בחצר. דוח הפיקוח קבע: יש להחזיר המצב לקדמותו, דהיינו להרוס את כל מה שנבנה ללא היתר.

  • אצל חברי המועצה נרדי מילר ואורי כהן לא נמצאו חריגות בנייה מלבד אי התאמות קלות במבנה הגג בביתה של אורי כהן.

המסמכים המדוברים הוגשו לבית המשפט העליון במסגרת תשובת המועצה המקומית בית אריה לעתירה שהגישו חבר המועצה נרדי מילר ותושב היישוב יהודה אלבוים בטענה לניגודי עניינים ונקיטת איפה ואיפה ביחס לחוקי הבנייה.

כך למשל חשפו העותרים כי כבר בשנת 2002 קבע מבקר המדינה שבביתו של אבי נעים נעשתה בנייה ללא היתרים וכי המועצה דרשה ממנו אז, עת היה אחד מחברי המועצה ולא העומד בראשה, להרוס את כל שבנה ללא היתר ולהשיב את המצב לקדמותו. אומנם בדוח לא הוזכר שמו של נעים במפורש, אולם הפרטים כולם תואמים לבנייה שנעשתה בביתו.
בג"ץ 5528/12: מילר ואלבוים נ' המשנה ליועמ"ש ואח'
חבר מועצת בית אריה-עופרים ותושב היישוב עתרו בבקשה למתן צו על תנאי שיחייב את המשיבים להורות ליתן טעם מדוע לא תיערכנה פעולות אכיפה וחקירה נגד ראש המועצה ונגד שלושה מחברי המועצה בכל הקשור לעבירות תכנון ובנייה - כפי שנעשה כלפי כלל תושבי היישוב
תשובה: בג"ץ 5528/12 מילר ואלבוים נ' המשנה ליועמ"ש ואח'
המועצה המקומית בית אריה-עופרים טוענת כי יש לייתר את העתירה הנוגעת בגילוי מסמכים ובאכיפה שיוויונית הנוגעת לבנייה תוך חריגות של חברי המועצה משום שהנושא נמצא בטיפול מחלקת ההנדסה של המועצה

היועץ המשפטי סרב להעביר מסמכים

גורם נוסף שפעל בפרשה בניגוד עניינים לכאורה הוא היועץ המשפטי של המועצה המקומית בית אריה-עופרים ושל הוועדה לתכנון ולבנייה של המועצה, עו"ד עופר יעקב. יעקב, אשר מתוקף תפקידו כיועץ משפטי אמור להיות רגולטור של חברי הוועדה ולפקח על תקינות וחוקיות פעולתם ניסה למנוע גילוי חריגות בנייה שנעשו על-ידי אבי נעים ועל-ידי חברים נוספים בוועדה.

לאחר שחבר המועצה נרדי מילר פנה אליו בדרישה לקבל לידיו עותקים של היתרי הבנייה שניתנו לחברי הוועדה – בהסתמכו על החוק המחייב העברת מסמכים אלה לידיו בתוך שלושה ימים – נתקל בסירוב.

"דעתי היא שדרישתך חורגת מן המקובל והיענות לה תהווה פגיעה בפרטיות כלל חברי המועצה ועל כן אין להיענות לה", כתב לו ב-23 ביוני 2010. יתרה מזאת, הביע את ביטחונו כי "חזקה על עובדי הוועדה המקומית וגורמי האכיפה בה כי הינם פועלים באופן תקין ושיוויוני בכל הקשור לאכיפת הוראות חוקי התכנון והבנייה".

עו"ד יעקב, אשר כאמור פעל לכאורה להסתרת המידע אודות חריגות הבנייה, הוא עורך הדין אשר הגיש לבית המשפט העליון את תשובת המועצה המקומית בית אריה-עופרים ואת תשובתם של חברי המועצה ובהם של אבי נעים. כל זאת, על חשבון המועצה והתושבים, כמובן, בשמה של המועצה המקומית. בתשובתו לבית המשפט העליון ביקש לדחות את העתירה שהגישו נרדי מילר ויהודה אלבוים בטענה כי עניינה התייתר לאחר שמפקחת מטעם המועצה המקומית ביצעה בפועל את פעולת החקירה בבתיהם של כלל נבחרי הציבור במועצה.

אולם מנגד, יש החוששים כי פרסום החקירה שביצעה המפקחת מטעם המועצה בפני בית המשפט העליון נועדה להשאיר את הטיפול בחריגות הבנייה בידי המועצה המקומית הנשלטת בידי נעים – אחד מעברייני הבנייה. משכך קיים חשש שבמידה ובית המשפט אכן ידחה את העתירה יתמסמס הטיפול באותן עבירות בנייה.

הנתונים שנחשפים כאן מבהירים יותר מכל כי גם אם הייתה חזקת יושרה לחברי הוועדה לתכנון ולבנייה של המועצה המקומית בית אריה-עופרים, כפי שטען עו"ד יעקב, הרי שהיא התמסמסה לחלוטין ואינה קיימת עוד. ההודעה שמסרה המועצה המקומית עצמה בדבר חריגות הבנייה הוכיחה את הטענה שנטענה נגד חברי המועצה וראש המועצה מלכתחילה, טענה אשר נדחתה בקש על-ידי עו"ד יעקב. השארת הטיפול בעבירות הבנייה בידי העבריינים יהיה בבחינת מסירת השמנת לידי החתול.

תגובות

מן המועצה המקומית בית אריה-עופרים נמסר בתגובה כי בכל המקרים שהוזכרו במסמך שהוגש לבית המשפט העליון מדובר בבנייה שהתבצעה עוד בטרם מונו המוזכרים לחברי מועצה. "כל הבתים המוזכרים בתביעה נבנו לפני כ-20 שנה (!!!) על-ידי קבלנים ולמשתכנים לא הייתה אפשרות לדעת כי הם נבנים תוך סטייה מסוימת מהמותר. [זאת למרות שכאמור, ביתו של נעים ברחוב מאיר אריאל נבנה בשנים האחרונות, בעת שהיה ראש מועצת בית אריה-עופרים. א.ו.] בנוסף מסרה המועצה כי "באותה תקופה לא היה צורך בטפסי 4 בשטחי יהודה והשומרון כך שלא נדרשה בדיקת התאמת הבתים להיתר בסוף תהליך הבנייה", לשון התגובה. עוד נטען על-ידי ראש המועצה אבי נעים כי מדובר בעתירה שהוגשה ממניעים פוליטיים.

ביחס לדוח המבקר שהוזכר בעתירה ציין נעים כי מדובר במיחזור דוח שהוגש לפני יותר מעשור. "מדובר בנכס שנמכר ושזה מכבר אינו בבעלות משפחתי. ההערות המוזכרות בדוח המבקר מתייחסות לתקופה בה כלל לא הייתי נבחר ציבור [זאת למרות שנעים נבחר לראשונה למועצה המקומית בית אריה בסוף שנת 1999 והדוח המדובר עוסק באופן מפורש בתקופה שבה היה חבר מועצה ואשר גם בה לא הסדיר את חריגות הבנייה, כפי שצוין גם בדוח מחלקת ההנדסה שהובא לעיל. א.ו.]. הבית המדובר נבנה לפני 20 שנה על-ידי קבלן, באמצעות הרשות המקומית כחלק מפרויקט של בנייה מרוכזת ומרגע שנודע לי כי נדרשת התאמה להיתר פעלתי לקבלת האישורים המתאימים. חלקם הגדול של ההערות, ובכלל זה הבריכה, הוסדרו ואושרו בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

היועץ המשפטי של המועצה המקומית, עו"ד עופר יעקב, מסר בתגובה כי שרבוב שמו הוא ניסיון פסול, שלא יצלח, לגרור את היועץ המשפטי לסכסוך שבמהותו הוא סכסוך פוליטי.

"תפקיד היועץ המשפטי וסמכויותיו אינם כוללים "גילוי חריגות בנייה" של נבחרי הציבור ואין לו סמכות חקירה וכיוצא בזה של נבחרי הציבור שאותם הוא מייצג במסגרת תפקידם השוטף כחברי המועצה וועדותיה. הטענה על ניסיון לכאורה למנוע גילוי חריגות בנייה של נבחרי הציבור מתייחסת ככל הנראה לעובדה שהיועץ המשפטי, במסגרת תפקידו, ייצג את המועצה ואת הוועדה המקומית בעתירות מינהליות לבקשת מידע שעסקו, בין השאר, בבקשות לקבלת מידע אשר לעמדת הוועדה עלולות היו לגרום לפגיעה בפרטיות הנבחרים. מדובר בתפקידו המובהק של יועץ משפטי ובוודאי שאין מדובר במעילה בתפקיד. כל הטוען אחרת, כנראה שאינו מבין את תפקידו של יועץ משפטי אשר במסגרת תפקידו מצווה להגן על עמדת שולחיו", כתב בתגובתו.

עוד הוסיף כי ישיבות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה נעשות תוך הקפדה על הכללים ועל הוראות הדין לרבות בכל הקשור להימנעות ממצב של ניגוד עניינים.

חריגה מן המאושר בתב"ע בביתו של אבי נעים
השתלטות על מדרכה ציבורית במגרש של בת שבע החרמוני
מעבר חציה לשום מקום בעקבות ההשתלטות של החרמוני
ביתו של דוד שעשוע ויחידת הדיור שבנה ללא היתר.
ביתו של דוד שעשוע שנבנה ללא היתר
תאריך:  21/01/2013   |   עודכן:  21/01/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המועצה בבית אריה מגלה: חברי מועצה בנו בחריגות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהודה אלבוים
21/01/13 15:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

הדי המהומה בסיום הניצחון של הפועל תל אביב 51:54 על אליצור אשקלון עדיין רועמים, ולראשי המארחת ברור מי מבחינתם אשם. "אוהדי הפועל ת"א הם אוהדים טובים, אבל אחרי הניצחון, במקום ללכת הביתה, הם צעקו לנו 'צבע אדום' ו'שיפלו עליכם גראדים'", סיפר יושב ראש אשקלון יעקב וקנין.


21/01/2013  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
על-פי הסקרים, למרות שזהותו של ראש הממשלה הבאה ידועה, הרי שהתפלגות המנדטים המסתמנת אמורה להציב בפניו קשיים רבים בהרכבת קואליציה יציבה שתוכל להנהיג מדיניות כלכלית אחראית. החששות הללו, לדעת אנליסטים, עלולים להכביד על השקל ולזרז את המפנה לטובת הדולר.
21/01/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
גלבוע/גליל השיגה אמש (ראשון) ניצחון חשוב, 76:79 על הפועל חולון באולם הפחים. האורחים היו במינוס 76:70 בדקות האחרונות, אך תצוגה מצוינת של דגן יבזורי, קני הייז וראקים סאנדרס הובילו לריצת 0:9 עד לניצחון הדרמטי.

דגן יבזורי, שמציג משחק טוב שבוע שני ברציפות עם 19 נקודות, אמר לאתר ערוץ הספורט: "הראינו הרבה אופי וניצחנו במגרש קשה מאוד. אני שמח שתרמתי ומקווה שנמשיך עם היכולת שהראינו". מי שערך בכורה מחודשת בליגת העל הוא ברנדון באומן, ששיחק 17 דקות ולא קלע.


21/01/2013  |  רועי גלדסטון  |   חדשות

יתכן כי נמצאה העסקה הסיבובית שתאפשר את העברתו של שמעון הרוש מסכנין להפועל תל אביב. מאמן סכנין, שלומי דורה, מעוניין באדיר טובול, המגן השמאלי של מ.ס אשדוד, שמועמד להצטרף לסגל בחלון ההעברות הנוכחי.


21/01/2013  |  תומר לוי  |   חדשות

האם מכבי נתניה בדרך לעבור לבעלים היהודי אפריקאי מואיז קטומבי? על פי דבריו של איש העסקים אלי שגב, שתיווך ביו קבוצת הרוכשים מאפריקה לבין מכבי נתניה, [קישור]" sab="4059">כפי שנחשף באתר ערוץ הספורט, קיים סיכוי שעסקת מכירה תצא לפועל בסיום העונה הקרובה.


21/01/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il