|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
שוטר ממשטרת אשדוד גובה תלונה מנעה קנטמן [צולם בטלפון סלולרי]
שוב הדרה בתחבורה הציבורית

חרדים הטרידו נוסעת, הנהג המשיך הנסיעה

כשלוש שעות נמשכה נסיעת הסיוט של צעירה דתייה מהגולן בקו 985 של אגד נוסעים חרדים קיללו אותה טמאה, הטרידו אותה ואיימו הנהג שחשש מתלונה לא עצר את האוטובוס ולא עירב את המשטרה
16/02/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הדרת נשים   |   תגובות
שר התחבולה
עידן יוסף
שר התחבורה הורה לחקור אי-העלאה של חיילים לקווי הפרדה. אם היה מטריח עצמו לאתר משרד התחבורה יכול היה למצוא את האשם על נקלה. קוראים לו ישראל כ"ץ, והטריקים בהם נוקט משרדו מספקים חמצן לתופעות פסולות
לרשימה המלאה

מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

נעה קנטמן (22), סטודנטית דתייה מקשת שבגולן ותלמידת מכללת צפת, הגישה תלונה במשטרה על אירוע של הדרת נשים. בנסיעה באוטובוס אגד בקו 985 מצפת לאשדוד, בדרך לבית משפחתה בניר גלים, דרשו כמה חרדים מהצעירה שתעבור למושב האחורי.

היא סירבה ובתגובה קראו הנוסעים החרדים בקול את תפילת הדרך לאחר שקבעו שיש באוטובוס טומאה. הנוסעים, תושבי הקריה החסידית בחצור הגלילית, צעקו על הצעירה ולדבריה היא חשה מאוימת. אחד מהחרדים התיישב על מדרגות האוטובוס ליד הנהג כדי להפגין את מורת רוחו על כך שהיא יושבת לפניו.

לאחר עצירה להתרעננות בצומת מגידו, שבמהלכה ירדו מקצת הנוסעים לכרבע שעה, מצאה קנטמן פתק על המושב שלה, בו התבקשה לעבור לאחורי האוטובוס, כדי שתהיה "קדושה יותר", כלשון הכותב וכדי לאפשר לשאר הנוסעים גם להיות קדושים יותר.

אחותה של הצעירה התקשרה למשטרה ושתי ניידות המתינו לאוטובוס בתחנה הראשונה בכניסה לאשדוד. שוטרים בליווי קצין עלו לאוטובוס, נתנו מים לנוסעת ולקחו את פרטיו של הגבר שהיה דומיננטי בפעילות נגד הצעירה.

הנהג לא עצר את האוטובוס ולא פנה למשטרה. הוא ניסה בהתחלה להרגיע את הנוסעים, אך אמר לקנטמן שאינו עושה דבר משום שבעבר כאשר ניסה להתערב התלוננו עליו נוסעים חרדים והוא קיבל דוח מאגד.

קואופרטיב אגד מסר בתגובה כי "טוב עשתה הנוסעת שהתלוננה במשטרה. זו תופעה פסולה ולא ראויה. נהגי אגד מונחים שאין הפרדה בין הנוסעים על בסיס מוצא, דת או מגדר, וגם אין קווים ייעודיים לחרדים. הנהגים מונחים לא להתערב בהסדרי הישיבה, ואם יש נוסע שחש מותקף, עליו להתלונן במשטרה, כך צריך לנהוג בכל פעם שמתרחשת כפייה במרחב הציבורי. ככל שניתן אנחנו לא מאפשרים לה להתרחש. ביום ראשון האירוע ייבדק מקרוב, ואם יהיה צורך נתנצל בפני הנוסעת".

השאלות הגדולות
השר כ"ץ עם טניה רוזנבליט. ההדרה נמשכת [ששון תירם]

שירות מדלת לדלת
בכל מדינה מתוקנת לוקח הנוסע קו עירוני מתחנת קצה לתחנה המרכזית או לתחנה אסטרטגית אחרת בעירו, ומשם לוקח קו בינעירוני אל עיר היעד. השירות ספיישל מדלת לדלת שנותן משרד התחבורה לאוכלוסיה החרדית הוא בדיוק ההפך ממה שאמורה להיות תחבורה ציבורית

היכן היה הנהג בכל הדרך? מה התנאים שאיפשרו את התקרית? ולמה לאשם הראשי קוראים ישראל כ"ץ?
▪ ▪ ▪

כיצד זה שנסיעה שנמשכת כשלוש שעות עוברת על נוסעת בסיוט, רק משום שסירבה להשפלה ולא עברה אחורה? כבר כעת ניתן לקבוע ששני האשמים בכך הם שניים - משרד התחבורה בראשות השר ישראל כ"ץ שמתווה את מדיניות ההפרדה ואגד.

מעט יותר משנה חלפה מאז הזמין השר כ"ץ את טניה רוזנבליט, נוסעת שהושפלה באוטובוס לכוס תה במשרדו. לתקשורת הוא הודיע כי הורה על הקמת ועדת בדיקה אך בפועל מסקנותיה מעולם לא הוגשו. להפך, מאז אותו אירוע היו מקרים רבים של הדרת נשים ואפילו חיילים בקווי ההפרדה בתחבורה הציבורית. רובם הגדול כלל לא הגיעו לידיעת כלי התקשורת.

גם משרד התחבורה וגם אגד משקרים במצח נחושה כאשר הם טוענים שאין כזו חיה הנקראת "קווי מהדרין". בפועל הם מאפשרים את התופעה כאשר הם מסננים את הנוסעים העולים לאוטובוס. הם מרכיבים קווי אוטובוס ייחודיים הנוסעים משכונות חרדיות בעיר א' לשכונות חרדיות בעיר ב' תוך דילוג על תחנות מרכזיות ותחנות אסטרטגיות אחרות במסלול שבהן עולה אוכלוסיה מעורבת (בנידון דידן, לא עצר קו 985 בתחנה המרכזית באשדוד).

לתופעה הזו אין אח ורע בעולם. בכל מדינה מתוקנת לוקח הנוסע קו עירוני מתחנת קצה לתחנה המרכזית או לתחנה אסטרטגית אחרת בעירו, ומשם לוקח קו בינעירוני אל עיר היעד. השירות ספיישל מדלת לדלת שנותן משרד התחבורה לאוכלוסיה החרדית הוא בדיוק ההפך ממה שאמורה להיות תחבורה ציבורית.

ההטרדה של הנוסעת הייתה כבר בחצור הגלילית. היכן היה הנהג בכל אותה נסיעה. מדוע לא דומם את המנוע והזמין את המשטרה מיד, והמתין עד להגעת האוטובוס לאשדוד? אגד אומר כי אם יראה לנכון - יתנצל. על אירועים מעין אלה אין די בהתנצלות, יש לקבוע נהלים, להעמיד לדין את הנהג ולשנות את תחנות העצירה של הקו. [לצד זר הקוצים לאגד, מילה טובה למשטרת אשדוד שתיחקרה את האירוע, דרשה תעודות זהות מהנוסעים המעורבים בתקרית ואף עיכבה את אחד הנוסעים].

מדוע בניגוד להבטחות, לא הופיע באוטובוס באופן בולט מספר הטלפון של מוקד הביטחון בתחבורה הציבורית, שנועד לטפל בתופעות מעין אלה?

האוטובוס היה מלא בנוסעים חרדים. איש מהם לא נחלץ לעזרת הנוסעת ורובם גיבו בשתיקה את הקבוצה שהתנכלה לה.

תרשו לי לנחש שהפעם לא תוקם ועדת חקירה, כ"ץ לא יזמין את נעה קנטמן לכוס תה ובוודאי שלא ישנה את המדיניות. הפעם הבאה בה יקללו, יירקו ואולי חלילה יפגעו קנאים חרדים פיסית תהיה באשמת שר התחבורה. הכתובת רשומה על הקיר.

חדו"ש: מעלימים עין מעברייני צניעות

סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שחר אילן, קרא למשטרה "להעמיד לדין את האשמים במסע ההטרדות וההשפלות שעברה הנוסעת, וקרא לאגד לפתוח בחקירה כנגד הנהג שהמשיך בנסיעה. לדברי אילן, "בזיון קווי ההפרדה נמשך והוא מחזיר את מעמד האישה בישראל עשרות שנים אחורה. שוב ושוב הופכות נסיעות פשוטות באוטובוס לטראומות קשות. לכן יש הכרח לנקוט בסנקציות פליליות כנגד הבריונים הפועלים כביכול בשם הדת ונגד חברות התחבורה שמעדיפות להעלים עין ולא להתעמת עם עברייני הצניעות. יש לקוות שיש עתיד תדאג להבטיח במשא-ומתן הקואליציוני את מיגור תופעת התועבה של קווי ההפרדה. אין ספק שהבוחרים מצפים ממנה לכך".

תאריך:  16/02/2013   |   עודכן:  16/02/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חרדים הטרידו נוסעת, הנהג המשיך הנסיעה
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
16/02/13 20:43
 
Judy
17/02/13 11:43
2
עובר אורח
16/02/13 20:59
3
קו423 ל426
16/02/13 21:25
4
ביטון
16/02/13 22:05
5
ליאוני
16/02/13 23:43
6
מתעב חראדים
17/02/13 07:30
7
נירון קיסר
17/02/13 08:21
8
מורן__
17/02/13 08:58
9
גיא.........
17/02/13 11:16
10
גיא....
17/02/13 11:17
11
קורןנאוה טבריה
17/02/13 12:50
 
נירון קיסר
17/02/13 17:30
12
כנסו כנסו
17/02/13 17:35
13
בן סמואל
18/02/13 03:08
14
שאול צוף
18/02/13 07:12
15
hguy
18/02/13 15:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוי, ארסנל. כמה שהקבוצה הזו לא צפויה, לא יציבה ופשוט לא מספיק טובה. היום (שבת) התותחנים איבדו סיכוי לתואר נוסף, כאשר הובכו עם 1:0 מול בלקבורן באיצטדיון האמירויות בשמינית גמר הגביע האנגלי. לבלקבורן יצטרפו ברבע, אגב, עוד שתי קבוצות מליגת המשנה: מילוול, שניצחה 0:3 את לוטון הקטנה, ובראנסלי, שעברה את מילטון קיינס דונס עם 1:3. אולדהאם הקטנה מהליגה ה-3 כפתה משחק חוזר מול אברטון אחרי 2:2 דרמטי.

וההפסד הזה, מול קבוצה שנמצאת במקום השמיני בליגה השניה, מגיע בתזמון רע מאוד עבור ארסן ונגר: שלושה ימים בלבד לפני באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות. אז כן, בחזרה הגנרלית שחקניו נראו רע מאוד וקשה להאמין שהם יהיו מסוגלים לתת פייט לאחת הקבוצות הכי חמות ומאומנות באירופה. אין ספק שפרנק ריברי, תומאס מולר וחבריהם הביטו במתרחש בלונדון עם חיוך קטן.


יום אחרי שבאיירן מינכן ניצחה את וולפסבורג (0:2) והגדילה עוד קצת את הפער בפסגה, לברקוזן הכניעה את אאוגסבורג והתקרבה מעט למוליכת הבונדסליגה. זה לא אומר שהיא נותרה במקום השני. מרקו רויס הפגיז שלושער מול הקהל הביתי ועם 0:3 על פרנקפורט האלופה חזרה לעמדת הסגנית. מיינץ סיימה בתיקו עם שאלקה, המבורג גברה על מנשנגלדבאך.


תמונה עגומה וקודרת לראש הממשלה בנימין נתניהו מתבררת, בימים אלה, תוך כדי ניהול המו"מ להקמת קואליציה חדשה. "התמונה ברורה", אמר ל-News1 גורם בכיר מאוד הנמנה עם אנשיו של ראש הממשלה. "ברית הדוקה בין בנט ולפיד שאינה ניתנת לפירוק. ויש גם את האמירה של לפיד - 'רק לא שס', וזה מוציא מהמשחק את לפיד ובנט כרגע". שתי המפלגות יישארו כנראה בחוץ.
16/02/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
סגן שר החוץ היוצא, דני איילון, מסיר את הכפפות ומותח ביקורת גלויה על הממונה עליו עד לאחרונה, השר אביגדור ליברמן, אשר לדבריו "אינו מתאים להיות שר חוץ".
16/02/2013  |  מירב ארד  |   חדשות
אסטרואיד, בקוטר של כ-45 מטר ובמשקל של כ-130 אלף טון, חלף אמש (ו', 15.2.13) במרחק של כ-28 אלף ק"מ מכדור הארץ, המרחק הקרוב ביותר שנמדד ונרשם אי-פעם. האסטרואיד המכונה 2012 DA14 נראה בשמי מדינות רבות, ובישראל נראה באופן ברור בסביבות השעה 22:30 בלילה.
16/02/2013  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הדרת נשים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
סופית: לא ימונו דיינים עד לאחר הבחירות  /  איתמר לוין
האם יודרו נשים מאנדרטה לאמודאים האמריקניים?  /  אביתר בן-צדף
ממדי ההדרה בקול ברמה - אישה וחצי ליום  /  עידן יוסף
הדרת נשים? של מי?!  /  ציפורה בראבי
לא להדרת נשים   /  איתן קלינסקי
לישון עם בואשים בימין  /  משה נויבירט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אני משוכנע, שאם היה יושב על כסא ראש הממשלה בנימין גנץ, ובימיו היו מתרחשים אירועי הזוועה בנימין נתניהו היה זועק לעברו - טול אחריות ותתפטר
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
גדי חיטמן
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה    מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il