|
את קווי ההפרדה, או כפי שהם מכונים בפי חרדים "קווי מהדרין", יצר משרד התחבורה, שמצידו מכחיש קיומם של קווים כאלה. ייחודם בכך שהם מובילים נוסעים בין ריכוזים חרדיים, לרוב במחירים מוזלים, תוך דילוג על תחנות מרכזיות ותחנות אסטרטגיות במסלול הנסיעה. בקווים אלה נאלצים הנוסעים, כתוצאה מתכתיבים ולחצים חברתיים ולעיתים בשל איומים, לשבת בהפרדה בין המינים.
|
|
|
|
משרד התחבורה התבקש למסור לוועדת הכלכלה של הכנסת את דוחות הבדיקה שביצעו בקרי משרד התחבורה בקווי תחבורה ציבורית בהם נעשית "הפרדה וולונטרית" בין גברים לנשים. בדיקת News1 מגלה כי עד היום, מעל שנה מאז נדרשו הנתונים (28.12.11), לא חשף המשרד את הנתונים.
תמצית הנתונים נמסרה לחברי הכנסת על-ידי מנהל אגף תחבורה ציבורית, יהודה אלבז. משרד התחבורה קיים בשנת 2011 בדיקות ב-4,250 נסיעות - מתוכן 1,150 בדיקות מתערבות - ב-55 קווים. אלבז לא ידע לציין כמה מתוך הבקרים היו גברים וכמה נשים.
בדיון התברר כי 56 בקרים של המשרד הוטרדו בקווים בהם הנהיגו חרדים הפרדה. 15 מהם החליפו מקום לאחר שאוימו, מחשש כי נוסעים ינקטו נגדם באלימות.
הוועדה לא הסתפקה בכך ודרשה את הנתונים המלאים, לרבות פילוח מדויק של הביקורות שנערכו.
התחייבות נוספת שלא מולאה, הייתה פרסומו של דוח מפורט בעניין קווי ההפרדה. ממלא-מקום משרד התחבורה דאז, אלכס לנגר, אמר במהלך אותו דיון: "אנחנו אכן מתקרבים לסיום שנת הבדיקה, אנחנו אכן נפרסם דוח מפורט על התופעה. אני חושב שחלק מהדברים שאנחנו חווים לאחרונה, קשורים לתום השנה הזאת (2011), שקורות תופעות שמציפות את הנושא חזרה לדיון הציבורי".
בדוברות משרד התחבורה בחרו שלא להגיב.