מכשיר הרדיו מאבד יותר ויותר את מקומו לטובת אמצעי המדיה החדשים. כך עולה מסקר שערכה
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המוצג (יום ג', 5.3.13) על-ידי מנכ"ל הרשות, אילת מצגר, בכינוס הרדיו השנתי של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
מהסקר עולה כי:
72% מאזינים לרדיו במכונית, כאשר ל-42% הרדיו ברכב הוא המקלט העיקרי באמצעותו הם מאזינים.
55% מאזינים באמצעות האינטרנט, אבל רק 14% אמרו שזהו האמצעי העיקרי להאזנה.
51% מאזינים באמצעות הטלוויזיה אבל רק כ-14% השיבו כי זהו האמצעי העיקרי המשמש אותם להאזנה לרדיו.
29% מאזינים באמצעות הטלפון הסלולרי אך פחות מ-7% השיבו כי זהו האמצעי העיקרי שלהם.
75% מהמאזינים באמצעות האינטרנט או הסלולר השיבו כי הם מאזינים לאתרי האינטרנט של תחנות ישראליות, 32% השיבו כי הם מאזינים באמצעות אפליקציה. 28% מאזינים למוזיקה מותאמת אישית ו-11% לתחנות מחו"ל.
כ-80% מאזינים באמצע השבוע, כ-58% מאזינים בסוף השבוע. 83% מאזינים כל יום או כמעט כל יום.
77% מאזינים בשעות הבוקר עד 12:00. בצהריים ההאזנה יורדת ל-42% ואחוז דומה מאזין אחר-הצהריים בין 16:00 ל-19:00. בשעות 22:00-19:00 אחוז ההאזנה יורד ל-22% ובלילה מ-22:00 עד חצות ל-12%.
כמחצית (50.9%) השיבו שמהדורות החדשות בשעה עגולה הן סיבה עיקרית או שכיחה לפתיחת הרדיו.
52% השיבו כי מוזיקה היא התוכן המועדף עליהם ביותר, 25% מעדיפים במקום הראשון אקטואליה וחדשות, 10% הנושא המועדף עליהם הוא ספורט.
עם זאת, בשלושת הנושאים המועדפים לתוכניות לצד 77% שהעדיפו מוזיקה, 65% שמעדיפים אקטואליה וחדשות, נמצאים גם 46% שמעדיפים תוכניות הומור וסאטירה במקום ראשון עד שלישי מבין התכנים שנבדקו (מוזיקה, ספורט, ייעוץ, דעות, הומור וסאטירה, העשרה ולימוד, אקטואליה וחדשות).
54% השיבו שהיו רוצים לשמוע יותר מוזיקה ממה שמשמיעים כיום. 28% מעוניינים בתכנים מקומיים ו-26% תכני העשרה ולימוד.