משרד התחבורה וחברת נת"ע פרסמו (יום ה', 23.5.13), את המכרז הראשון להקמת מערכת הסעת המונים (BRT), שתחבר את רעננה והרצליה עם מטרופולין תל אביב בקשר ישיר ומהיר.
פרסום המכרז לביצוע עבודות התשתית של מערכת האוטובוסים רבי-קיבולת ברעננה ובהרצליה התאפשר לאחר שמשרד התחבורה חתם על מסמך עקרונות עם ראשי העיריות לתכנון, להקמה ולהפעלה של המערכת.
הסכם ההקמה של קו ה-BRT מצטרף להסכם שכבר נחתם בין חברת נת"ע לעיריית רעננה והוא מאפשר את פרסום המכרז לתחילת עבודות התשתית של הקו, המכונה "הקו הוורוד".
על-פי התוכנית, הקו הראשון יכלול שני צירים עיקריים - הראשון יחצה השרון ויעבור מכפר סבא, דרך רעננה ועד הרצליה, והשני יכלול קו המחבר את כפר סבא, דרך צומת מורשה, ישירות למרכז תל אביב. מערכת הסעת ההמונים בשרון צפויה להחנך בסוף 2017.
האוטובוסים רבי-הקיבולת יסעו ברחובות הערים בנתיב נסיעה מיוחד ומוגבה מעט מיתר התנועה ויזכו להעדפה ברמזורים לאורך כל התוואי. קווי אוטובוס אחרים לא יורשו לנוע על תוואי בו ינועו קווים רבי-קיבולת.
200 נוסעים באוטובוס
האוטובוסים רבי-הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב, בתדירות של כ-5 דקות ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות לכל הפחות, זאת בדומה לשירות הניתן על-ידי הרכבת הקלה בירושלים. כל אוטובוס יהיה מסוגל להסיע כ-200 נוסעים.
מנכ"ל חברת נת"ע יצחק זוכמן אמר ש"פרסום המכרז היום לקטע הראשון של הקו הוורוד והעבודות הצפויות להתחיל בתוך חצי שנה הם קביעת עובדות בשטח ומסמלים את היציאה לדרך של הפרויקט".
מיזם הקו הוורוד יכלול שיפור חזות הרחובות וצמצום החשיפה לרעש ולזיהום אוויר. במסגרתו יוחלפו וישודרגו כל תשתיות הדרך לאורך תוואי הקו.
שר התחבורה ישראל כ"ץ מסר כי במקביל למיזם ה-B.R.T בשרון, מקדם משרדו בימים אלה קווי BRT נוספים עד לנתניה בצפון ועד לרחובות בדרום, שיעברו דרך מתחם התחבורה בצומת חולון, בראשון לציון ובנס ציונה.