בשורה לתושבי הבירה. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה (יום ד', 26.6.13) את תוכנית
משרד התחבורה ועיריית ירושלים להאריך את קו הרכבת הקלה בירושלים עד לבית החולים הדסה עין כרם.
בעקבות האישור, יוארך קו הרכבת הפועל כיום בהצלחה מזה כשנתיים, מנווה יעקב שבצפון ירושלים ועד להדסה עין כרם בדרום-מערב העיר ואורכו יגיע ל-22.5 קילומטר, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים. קו הרכבת מתחיל כיום מפסגת זאב שבצפון העיר ומגיע עד הר הרצל שבדרומה.
הקטע הנוסף של תוואי הרכבת שאושר יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.
על-פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי בהארכת הקו יושקעו כארבעה מיליארד שקלים. פתיחת הקו צפויה בעוד כארבע שנים.
עבודות ההכנה החלו
צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, שהופקד על תכנון מערך הרכבות, כבר החל בעבודות ההכנה להארכת הקו, בנייה של תחנות חדשות וכן להיערך לרכישה של עשרות קרונות חדשים. הצוות החל לאחרונה בעבודות להרחבת התוואי, בשדרות נווה יעקב וקריית יובל, מתחנת הר הרצל ועד לצומת גן "המפלצת" הידוע בעיר.
בשבועות הקרובים ייקבע יעד ההפעלה של הרכבת, זאת לאחר השלמת התכנון המפורט של הפרויקט ובחירת גורמי הביצוע. בקרוב יחלו עבודות תשתית נרחבות להארכת הקו הכולל בין השאר את הרחבת הדרך להדסה ולאחר מכן יוחל בהנחת המסילות ובהקמת חמש תחנות נוספות: שתי תחנות ברחוב הנטקה בקריית יובל, תחנה אחת בצומת אורה ושתי תחנות בעין כרם, אחת בכניסה לבית החולים ליד ביה"ס לרפואה והשנייה בתוך מגדל האשפוז החדש של בית החולים.
מדי יום פוקדים את בית החולים הדסה כ-30 אלף מבקרים, זאת בנוסף לאלפי עובדי בית החולים. במרכז הרפואי ישנם כ-3,000 מקומות חניה, הנמצאים במרחק רב מהמרכזים הרפואיים והנוסעים נאלצים כיום להגיע אליהם באמצעות שירות הסעיות ("שאטלים"). הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים, שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חנייה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים.
תוואי הרכבת המוביל לבית החולים הדסה מרהיב ביופיו ועובר דרך הרים וגבעות ומשתלב היטב בנוף הקיים. חלק מהתוואי יעבור בצמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרים ענקיים, באורך כולל של כ-2 קילומטרים. במשרדי התחבורה והאוצר סוכם כי העירייה תנהל את פרויקט הארכת הקווים, במטרה לייעל ולזרז את הקמתו.
במסגרת התוכנית ניתן דגש להיבטים נופיים ולשמירה על איכות החיים והסביבה. כמו-כן, נערכו פעולות לשימור סביבתי, מתן פתרונות חנייה וגישה לתושבים ולמוסדות שבסביבת הפרויקט, שיפור חזות הרחובות.