בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
שוטר יזהיר על עברות שמש' התחבורה התיר
|
סתירה במדיניות בין משרד התחבורה לאגף התנועה במשטרה עלולה לעלות לנהגי אוטובוסים בדוח תנועה ולנוסעים ב"כליאה" שלא מרצון
|
נהגים הגונים אינם מחייבים את הנוסעים עבור הנסיעה וכך גם ראוי. יש לקבוע מדיניות אחידה בנושא נוסע תועה, כזו שתבדיל בין קווים קצרים בהם ניתן להמתין עד התחנה הבאה לקווים ארוכים בהם המרחק עד התחנה הבאה ארוך. סיבה אחת לעלייה בטעות על קו לא נכון היא שילוט לא-תקין, עניין שאחריותו מסורה בידי משרד התחבורה והן מכך שמדובר בבני אנוש המועדים לטעויות. יש מקום להתיר את החבל בנושא, לגלות חמלה כלפי הנוסע והנהג ולאפשר גמישות בעצירה כל עוד אינה מסכנת חיים.
|
|
|
|
דילמת הנוסע התועה מוכרת ללא מעט נוסעים בתחבורה הציבורית. נוסע שטועה במספר הקו, לרוב כתוצאה מתעייה בדרך ועמידה בצדו השני של הכביש ועלייה למספר קו הנוסע בכיוון הנגדי. לרוב זה קורה לנוסעים שאינם יומיים המזדמנים למקום שאינם מכירים. הנהגים מתלבטים האם לאפשר לנוסע שטעה לרדת ולהחליף אוטובוס באמצע מסלול הנסיעה, עוד לפני התחנה הבאה. תלוי את מי שואלים. מבחינת משרד התחבורה זה מותר, אבל במשטרת התנועה זה אסור. להלן התייחסויותיהם החלוקות בעניין: משרד התחבורה: "על-פי נהלי משרד התחבורה, מחויב נהג אוטובוס לעצור רק בתחנות הרשומות ברשיון הקו המדובר. עם זאת, במידה שאכן מדובר היה בטעות של נוסע, משרד התחבורה אינו קונס נהג על עצירה לשם הורדת הנוסע הטועה בתחנה שאינה רשומה ברשיון הקו". אגף התנועה במשטרת ישראל: "על-פי חוק, מדובר בעבירת תנועה וניתן להפעיל כנגדה סנקציה חוקית. ידוע כי החברות הגדולות מקיימות מערך פיקוח ואכיפה פנימי כנגד נהגים אשר מפירים את הוראות החוק. עם זאת אנו כאגף התנועה מתמקדים במאבק בעבירות החמורות הגובות חיי אדם, במקרים כגון אלו אנו נוטים להתריע ולהזהיר. עם זאת, במקרים בהם פרופיל הנהג אינו עונה לאזהרה או האכיפה בוצעה ב'רחוב אדום' יש ותופעל כנגדו הסנקציה החוקית של רישום הדוח".
|
תאריך:
|
03/07/2013
|
|
|
עודכן:
|
03/07/2013
|
|
עידן יוסף
|
שוטר יזהיר על עברות שמש' התחבורה התיר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הנהג המתמיד
|
3/07/13 21:20
|
|
העובדה שהתחבורה הציבורית בגוש דן (כמו בישראל כולה) היא במצב בו היא נמצאת, שווה מחאה לפחות כמו מחאת הקוטג'. רכבת תחתית או קלה במרכז החיים של ישראל - היינו אזור המרכז-גוש דן - חיונית כמו קוטג' או כל מזון בסיסי, כמו מערכת חינוך תקינה, כמו משטרה, כמו ביטחון.
|
|
|
מנכ"ל סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה ירושלים, יהודה שושני, הודיע (יום א', 30.6.13) על סיום תפקידו. לא נמסר מה הסיבה ואם פוטר או התפטר. שושני יישאר בתפקידו כמנכ"ל למשך חודשיים נוספים, עד ל-1.9.13. מועמד להחליף אותו בתפקיד, ירון רביד, המשמש כיום כמשנה למנכ"ל רכבת ישראל. מינויו של רביד יובא לאישור דירקטוריון סיטיפס במהלך השבוע הבא.
|
|
|
נהג אגד בקו 350 לאשדוד העיר בעדינות לנוסעת שביקשה לעלות לאוטובוס בתחנת צומת קוקה קולה בבני ברק על לבושה. הוא ביקש ממנה לעטות על עצמה שכמייה שתכסה את המחשוף העמוק. הנוסעת הסכימה לבקשה, והנהג, שהוא חרדי, פתח לה את הדלת האחורית כדי שתעלה מאחור ותתיישב בצד של הנוסעות.
|
|
|
שיפורים במסלולים חדשים של התחבורה הציבורית, יופעלו החל מיום ראשון הקרוב בירושלים. זאת לאור פניות של תושבים ולאחר בחינה משותפת ב משרד התחבורה, בשיתוף המינהלים הקהילתיים ומומחי צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם, הפועל מטעם עיריית ירושלים ומשרד התחבורה.
|
|
|
מבקר המדינה יוסף שפירא בודק חשד לאי-סדרים ולהטיית מכרזים בנת"ע, החברה הממשלתית הממונה על בניית הרכבת הקלה בגוש-דן.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו" מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
|
|
|
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
|
|
|
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|