|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

פרויקט עשרות המיליארדים

ברוורמן: לחשוף הכל על קו הרכבת לאילת

יו"ר ועדת הכלכלה תובע ממשרדי האוצר והתחבורה התייחסות להשגות הקשות על המיזם יו"ר ועדת הפנים אינה מבינה איך מתכננים רכבת לשומקום שר התחבורה: "אין רכבת שהיא כלכלית - אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית"
21/10/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
ברוורמן. תובע הסברים [צילום: פלאש 90]

הרכבת לאילת: עוד כישלון בדרך?
שולמית קיסרי
חמישה שרים מתוך ועדה ממשלתית אישרו את הפרויקט הסודי למחצה של סלילת רכבת לאילת. ההפסדים של הפרויקט הבא הם על חשבוננו האזרחים הפשוטים
לרשימה המלאה

אוי דרומה לאילת
עידן יוסף
ים של כסף, 23 מיליארד שקל, צפויה מדינת ישראל לשפוך על פרויקט הרכבת באילת. השקעה דומה צפויה גם בנמל חדש מצפון לעיר, שכפי הנראה לא יוכל להתחרות בתעלת סואץ. מרבית מתכנני התחבורה של ישראל משוכנעים שמדובר בבכייה לדורות
לרשימה המלאה

מחלקה ראשונה
פרץ הגיש ערר על אישור תוואי הרכבת לאילת

עמירם ברקת
למה הקו לאילת עלול לעלות 20 מיליארד ש'?

יושב-ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן, דורש (יום ב', 21.10.13) לחשוף בפני חברי הכנסת והציבור כולו את מלוא המידע באשר להחלטת הממשלה לסלול קו רכבת לאילת. הוא דרש לדעת מראש כמה יעלה הפרויקט למדינה, על-מנת שאפשר יהיה לבחון את העלות מול התועלת. כמו-כן תבע את התייחסות הגורמים המקצועיים במשרדי האוצר והתחבורה לנייר העמדה המקיף שחובר בנושא עבור החברה להגנת הטבע.

במהלך דיון מהיר, ראשון בסדרה של דיונים שתקיים הוועדה, אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ כי מה שעמד על הפרק בממשלה היה אישור התוואי בלבד, כאשר חלקו כבר אושר קודם לכן. "שר הפנים הביא את המלצת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה באשר לתוואי לאישור הממשלה, ואז נפתח פתח לדיון כללי ונשמעה טענה כיצד הדבר נעשה בחופזה", אמר כ"ץ. הוא ציין כי לקראת הדיון ניסה להתחקות אחר החלטות הממשלה בעניין ואמר כי ההחלטה הראשונה הייתה עוד במאי 1956 ב-16 מיליון לא"י. לאחר מכן מנה רצף של החלטות להקים רכבת לאילת שלא בוצעו. "אני מבצע את מה שמחליטים", אמר. הוא הוסיף כי נבחנות שלוש חלופות לדרך ההקמה והמימון, האחת מימון מתקציב מדינה, השנייה בשיטה של BOT (זכיין שמקים, מתפעל ולאחר מספר שנים מעביר את התשתית למדינה) [מה שכנראה לא יהיה רלוונטי בקו לאילת] והשלישית היא שיתוף פעולה עם מדינה זרה. לדבריו, עדיין לא התקבלה ההחלטה בנושא. עוד אמר כ"ץ שאין החלטה לחבר את המסילה לנמל.

"אין רכבת שהיא כלכלית מלבד אולי רכבת קלה, אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית. אם היו עושים בדיקה כלכלית אני מעריך שגם לא היו מקימים את המדינה". היו"ר ברוורמן הסכים עימו אך אמר כי קיימת חובת ההוכחה שהתועלת שתצמח מרכבת לאילת תהיה כזו שתצדיק הזרמת עשרות מיליארדי שקלים.

ח"כ איתן כבל (העבודה) התייחס למסמך של החברה להגנת הטבע שבחנה את הנושא ואמר כי קיים פער ענק בין הבחינה של החברה להגנת הטבע לבין התוכניות של משרד התחבורה. הוא הוסיף כי העלות נאמדת בכ-25 מיליארד שקל ואמר כי בפרויקטים מסוג זה תמיד יש חריגות. "עוד לפני השאלות הסביבתיות, הפרויקט מופרך מלכתחילה", אמר כבל, שהדגיש כי אינו מתנגד מראש להקמת רכבת לאילת. ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה כי המסמך של החברה להגנת הטבע היה מפיל לסת, כלשונה, והוסיפה כי הממשלה מציגה יעד של 5.2 מיליון נוסעים בשנה לאילת בשנת 2030, בעוד שב-2012 הסיעה יורוסטאר 10 מיליון נוסעים בקו בין לונדון לפריז. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ציינה גם היא כי דוח החברה להגנת הטבע מעלה סימן שאלה על היתכנות הפרויקט, והוסיפה כי יש להבין שסביבה ותחבורה בת-קיימא צריכים ללכת יחד.

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) אמר כי יש חשיבות בהגעה של רכבת למקומות מרוחקים, אבל אי-אפשר לנתק את זה מהעלות שהיא פנטסטית. הוא הוסיף כי המסילה והגשר היבשתי אינם תחליף רציני לתעלת סואץ והוא אינו רואה שאין רגליים להערכה הלא-מבוססת שהמסילה גם תביא 50-20 מיליון תיירים לאילת. "הדבר הכי דחוף זה להשלים את בניית הכביש הדו-מסלולי", אמר. ח"כ דב חנין (חד"ש) ציין גם הוא כי לגשר היבשתי אין היתכנות כלכלית ואמר כי גם אם הרכבת רק תשנע סחורות לישראל הדבר יהיה יקר יותר מהמצב כיום - והתוצאה תהיה עליית מחירי המוצרים לצרכנים. הוא הדגיש כי מיזם הרכבת לאילת יפער חור שחור ענק, כלשונו, בתקציבי התחבורה בכלל ובתקציבי התחבורה הציבורית בפרט.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) התייחס לרצף החלטות הממשלה שהקריא השר כ"ץ ואמר כי שיעור בהיסטוריה זה נחמד, אבל יש גם החלטות שגויות שקיבלו ממשלות ישראל. "זה שההחלטות התקבלו זה לא אומר שהן נכונות והשאלה היא מה אפשר היה לעשות בכסף שאמור להיות מושקע בפרויקט".

סמנכ"ל אגף שימור טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, אמר כי העבודה שביצעה החברה בבחינת התוכנית נודעת בכל ההיבטים ובחנה את המטרות שנקבעו בהחלטת הממשלה - כשהמסקנה היא שהמטרות לא יושגו. פרופ' ערן פייטלסון שהיה מכותבי נייר העמדה הוסיף: "זה מתחיל ב-23 מיליארד שקל וזה לא יגמר ב-40 מיליארד שקל. בחנו את כל ההיבטים של הפרויקט כולל היבטים חברתיים ואפילו צמצום תאונות דרכים - ואף אחד מהיעדים לא עומד במבחן הביקורת".

היו"ר ברוורמן התייחס גם לדיון אחר שקיימה ועדת הפנים בהיבט הסביבתי של הנושא, ואמר כי הדיון בוועדת הכלכלה נקבע לאחר הוראה של נשיאות הכנסת. הוא הוסיף כי הוא יש לקיים דיון מקיף בכל האספקטים של הקמת הרכבת, הכלכליים, החברתיים והן הסביבתיים במקום אחד. לכן אמר היו"ר כי יקיים דיונים נוספים בנושא ויפעל לעשות זאת בשיתוף ועדת הפנים של הכנסת ויחד עם כל נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים בהם גם נציגי האוצר.

ההשלכות הסביבתיות
רגב. הדיונים יאוחדו [צילום: פלאש 90]

בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה, שקדם לדיון בוועדת הכלכלה נדונו השלכות הסביבתיות של המיזם.

בפתח הישיבה ביקרה ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, את שר התחבורה באופן חריף על כך שהחרים את הדיון ולא שלח את נציגיו. היא אמרה כי תדון בנוהג פסול זה עם יו"ר הכנסת. עם זאת, ציינה כי מדובר בפרויקט שיש לו היבטים חיוביים רבים, כגון: שכלול הובלת סחורות וקירוב הפריפריה. היא הדגישה כי מדובר בדיון ראשון בסדרה של דיוני עומק שיתייחסו לפרויקט ואמרה כי תתמוך בערר שהגיש השר להגנת הסביבה על החלטת הממשלה לקדם את המיזם.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, ביקר גם הוא את שר התחבורה שמנע מנציגיו להגיע לדיון ואמר כי הנושא רלוונטי מאד לוועדת הפנים, שכן תוכנית הפרויקט אושרה בוועדת שרים לענייני פנים. עוד אמר כי אינו אוהב שמנסים לומר שהיחס לפרויקט מחלק את העולם לאוהבי הנגב ושונאי הנגב. הוא הדגיש כי הוא אוהב מאד את הנגב ויעשה הכל כדי לקרב את תושבי הפריפריה למרכז. עם זאת אמר כי הוא "מגן על זוחלים בגאווה כמו גם על בני האדם". הוא הדגיש כי כלל המשמעויות הסביבתיות והכלכליות לא נשקלו עדיין וכי מבחינה סטטוטורית, כדי לאשר את התוכנית יש לבצע ביטול הכרזה של שמורת טבע שדרכה עובר תוואי הרכבת וכי כדי לבצע הליך זה התוכנית חייבת לעבור את מועצת רשות הטבע והגנים, השר להגנת הסביבה ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. הוא סיכם ואמר כי על הפרק עומדים שלושה נושאים: גורלה של העיר אילת, גורלה של הסביבה ומניעת פגיעה בה וקיום של הליך פורמלי תקין.

ניר פפאי אמר בדיון כי החברה להגנת הטבע דרשה מהוועדה המחוזית של מחוז דרום לדון במטרות הפרויקט ולבחון את הפרויקט לאור המטרות המוצהרות, אך הוועדה סירבה לעשות כן. פרופ' ערן פייטלסון הראה כי המטרה העיקרית של הפרויקט, להוות גשר יבשתי להובלת מכולות, אינה כדאית. קיימות כ-12 תחנות מעבר בין נמל אילת לאשדוד ועלות העברת מכולה תהיה 800 דולר ארה"ב בהשוואה ל-30 דולר הנגבים כיום בהעברת סחורות דרך תעלת סואץ. עוד אמר כי רוב הנוסעים ברכבת הם נופשים בעלי ערך זמן נמוך וכי הרכבת תהיה רכבת "עוקפת נגב" ולא תעצור ברוב יישובי הנגב והערבה. הוא הוסיף ואמר כי הרכבת תתחרה בשדרוג שדרה התעופה לאילת ולבסוף המדינה עלולה להישאר עם שני פרויקטים גרעוניים. מבחינה כלכלית, מדינת ישראל תשלם את המחיר. הסינים שאמורים לבנות את המסילה מקבלים תשלום מלא עבור עבודתם. בנוסף, צפוי נשק סביבתי כבד למערכות טבעיות בנגב ובערבה ולשמורת האלמוגים באילת.

היו"ר רגב תהתה האם שר הפנים, גדעון סער, דן בסוגיות החברתיות והכלכליות. כמו-כן אמרה כי לא נכון לעסוק בתכנון מפורט קודם לביטול ההכרזה על שמורות טבע. היא הדגישה כי ועדת הפנים לא תהיה חותמת גומי וכי ראוי ששר הפנים יעדכן את הוועדה במהלכים משמעותיים. רונית מזר, מנהלת אגף בכיר לתכנון נושאי במשרד הפנים, אמרה כי תוואי הרכבת אושר כבר בעבר וכי ישנן שלוש החלטות ממשלה לקידום תכנון הרכבת. עוד אמרה כי משרד המשפטים חיווה את דעתו כי רק לאחר קבלת החלטה על הפקדת תוכנית יש לפנות אל מועצת רשות הטבע והגנים בבקשה לבטל הכרזה על שמורת טבע, ולכן מנהל התכנון של משרד הפנים החל בפעולות התכנון. היא הדגישה כי לדעתה התוכנית אינה גורמת נסק סביבתי רב וכי מדובר במעבר של כ-11 ק"מ במדבר שרובם במנהרה או בשטח מופר. מיכה קוטלר מלשכת התכנון במחוז דרום, סקר בפני הוועדה את התהליכים הסטטוטוריים שהתוכנית עברה. מדבריו עלה שעדיין אין לרכבת כל יעד סופי באילת. ח"כ רגב אמרה כי אינה מבינה כיצד מתכננים רכבת שלא מגיעה לשום מקום. ח"כ חנין הגיב בהומור ואמר כי "אילת היא עיר האטרקציות. עכשיו יש אטרקציה חדשה - רכבת לשומקום". הוא ביקר באופן חריף את היעדרות נציגי משרד התחבורה ואמר כי "מדובר בפגיעה בכל סדרי שלטון". עוד אמר כי דווקא בגלל שהוא מאוהב בנגב הוא מתנגד לפרויקט. "מדובר בגזר דין מוות לכל היישובים שלא יהיו בתוואי הרכבת ובאסון למפרץ אילת. השאלה הגדולה היא מי עומד מאחורי הפרויקט. מי גוזר את הקופון?".

עו"ד תומר רוזנר, היועץ המשפטי לוועדה, הסביר כי אי-אפשר יהיה לקדם את התוכנית ללא ביטול ההכרזה על שמורת טבע והליך זה מתבצע רק באישורה של ועדת הפנים. העובדה שלא הייתה כלל פנייה לוועדה, מראה כי המוסדות מתעלמים מהליך תקין של תכנון ובנייה.

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב: "מדינת ישראל לא תרד מהפסים. וועדת הפנים בראשותי לא תאפשר רכבת לאילת ללא בחינת עומק של הפרויקט", אמרה ח"כ רגב. היא אמרה כי הדיון הראשון יעסוק בצעדים שנקט משרד הפנים בתכנון הפרויקט. בדיון השני יועלו היבטים של שמירת טבע ובדיון השלישי הוועדה תעסוק במשמעות רכבת עבור תושבי אילת. היא ביקשה כי יישלח לשר הפנים מכתב בו הוא מתבקש לעדכן את ועדת הפנים בהחלטות משמעותיות של ועדת השרים לענייני פנים, בראשותו. עוד ביקשה כי יישלח מכתב ליו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין המוחה על החרמת הדיון על-ידי שר התחבורה. בסיכום הדיון אמרה כי תפנה אל רה"מ ותעלה את הסוגיות השונות שעלו בדיון, בראייה כוללת של הפרויקט, תוך כדי יידוע השרים הנוגעים בדבר: אוצר, תחבורה, משפטים והגנת הסביבה.

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר אסרף / Amir Asraf   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מטרופולין /  Metropoline   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברוורמן: לחשוף הכל על קו הרכבת לאילת
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הפוך על הפוך
21/10/13 18:05
2
י.ץ
21/10/13 19:25
3
ארנון חגבי
21/10/13 19:41
4
דודו מהשרון
21/10/13 21:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
חברי ועדת הכספים תומכים בהחלת חוק הריכוזיות במלואו גם על כלי התקשורת האלקטרוניים, כך התברר (יום ב', 21.10.13) במהלך דיון בוועדה לקראת אישור החוק בשבועיים הקרובים.
21/10/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
במסגרת דיון סוער שהתקיים (יום ד', 16.10.13) בוועדת הפנים והגנת הסביבה על חשד להטיית בחירות בבית שמש, אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב כי תפנה לשר הפנים על-מנת שיחייב את עובדי המשרד להעביר חשדות להטיית הבחירות למשטרה ולא להסתפק בטיפול פנימי בנושא.
16/10/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ד', 16.10.13) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהסדיר את השימוש בתווי קנייה. לפי ההצעה שאושרה, תוקפו של תו קנייה יהיה ל-5 שנים לפחות והסכום הנקוב בו יהיה אחיד לגבי כל החנויות בהן ניתן לממש את התו. עוד נקבע כי שר הכלכלה יהיה ראשי לקבוע בתקנות, באישור ועדת הכלכלה, הוראות נוספות ובכלל זה סייגים לכללים שנקבעו בחוק - המשמעות היא כי מנפיקי התווים יוכלו להגביל את השימוש בהם רק אם הדבר ייקבע בתקנות של שר הכלכלה שיאושרו בוועדה. כמו-כן, צרכן שמימש תווי קנייה וקיבל שובר זיכוי כעודף, יוכל להשתמש בשובר בכל אחד מהסניפים של אותו עסק.
16/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציגי התעשיה הצבאית הודו (יום ג', 15.10.13) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, כי הם אינם מדווחים על מפגעים סביבתיים שהם עלולים לגרום - כדי שלא להיתבע תביעות אישיות כנגד האחראים. יהודה גיא, ראש אגף בטיחות והגנת הסביבה בתעש, אמר זאת בדיון, בתשובה לטענת אבי רונן, מנהל אגף רישוי מפעלים ביטחוניים במשרד הפנים. רונן טען, כי משרד הביטחון מונע פיקוח במפעלים אלו, כיוון שבניגוד לחוק - תעש איננה מעבירה למשרד להגנת הסביבה סקרים היסטוריים על מפגעים סביבתיים הנגרמים ממפעליה.
16/10/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ג', 15.10.13) דיון דחוף על הנעשה בחברת החשמל, בעקבות ההכרזה על מצב החרום בחברה אתמול.
15/10/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
אישור חוק הדיור הציבורי נדחה בשבועיים   /  אלעזר לוין
חוק הריכוזיות יאושר בשבוע הבא  /  עופר וולפסון
הכנסת אישרה הארכת חוק הוד"לים  /  אלעזר לוין
מחשקים את נתניהו  /  סופיה רון-מוריה
בליכוד אין תחליף לנתניהו  /  סופיה רון-מוריה
לא למדתי רפואה מימיי - ואני מנתח מוח  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il